Mä korjaan sua pikkusen tossa nyt, se mikä muista näyttää laiskuudelle, ei ADHD tapauksessa todellakaan ole sitä, kyseessä on yleisesti aloittamisen vaikeus koska et vain tiedä mitä tehdä ekana, liikaa asioita siinä edessä ja jäädyt siksi. Tälle englanninkielinen termi on task paralysis/task avoidance joka taas on läheisesti liitännäinen siihen että jos pääset tosta alottamisesta yli, niin vaihtaminen toiseen tehtävään onkin malkein mahdotonta, englanniksi task switch paralysis. Tähän liittyy myös tuo valinnan vaikeus eli choice paralysis ja se "laiskuus" on siis kaikki nämä yhdessä, ja lisätään soppaan sitten viel "adhd-halvaus" niin joo...
Lisäks sitten tulee nää yleiset toiminnanohjauksen ongelmat joitten alle noi mun kuvaamat ilmiöt siis asettuu englanniks Executive dysfunction jos kiinnostaa.
Se ilmiö minkä muut näkee "laiskuutena" ei ole siis mikään yksinkertainen asia joka ratkeaa sormia napsauttamalla.
Mä aikasemmin tästä kirjottelinkin ja laitoin pari linkkiä.
ADHD/ADD
Lue noi linkit, avaa hyvin tätä asiaa. Ja yks juttu, kukaan jolla on ADHD ei tee tätä tahallaan!!!!