Addressable RGB ja daisy chain tuulettimien etsintä

Liittynyt
08.08.2022
Viestejä
1
Mulla menee kohta hermot ARGB maailmaan, niin epästandardia ja väärillä termeillä mainostamista että huh....

Eli mulla on tarkka visio mitä haluan. En vaan tahdo löytää haluamaani millään. Ensimmäistä kunnollista ARGB kokoonpanoa rakentamassa mutta stressi tässä tulee :D

Uuteen lasikuutioon pitäs saada ARGB tuulettimia daisy chain ominaisuudella. Ja nyt haetaan oikeaa daisy chainia, ei daisy chainina mainostettavia splittereitä. Joka toinen valmistaja tällaisia tuulettimia mainostaa mutta lähes kaikissa näyttä "daisy chain" liitin olevan oikeasti vain splitteri, jolloin tuulettimet ovat rinnan ja kaikissa tuulettimissa pyörii valoefektit samaa tahtia. Haluan siis oikean daisy chainin jossa ne tuulettimet on sarjassa peräkkäin ja valoefektit menee peräkkäin tuulettimissa, ihan kuten ledistrippejä toisiinsa liitettäessä.
Olen löytänyt tähän mennessä yhden: Lian li UNI FAN-sarjat. Nää on vaan aika hintavia ja infinity mallia ei saa 140 koossa (omituista)..
Lisäksi bongasin yhden videon jossa joku tätä problematiikkaa avasi ja siinä toi esiin että ainakin Arctic P12 PST A-RGB olisi myös aito daisy chain vaikka liitin on splitterin näköinen.

Ongelmaa ei helpota yhtään että pitää olla valkoisia ja tarvitaan 120 sekä 140 koossa. Arcticia ei saa valkoisena 140 koossa, muuten olisin siihen päätynyt. Jos taas isot ottaa Lian lin niin ledit niin eri tavalla aseteltu, että tuleeko liian sekava kokonaisuus? Vai onko se vaan hyvä asia että ovat erilaisia?

Sit visiossa vielä muutama ledistrippi mutta niihin en ole vielä laittanut edes ajatustakaan, kunhan nämä ongelmat ratkeisi ensin.

Ja sit tietty pitäs löytää vielä hyvä kontrolleri useammalla kanavalla mihin sais kaikki kiinni, kun emossa vain yksi portti. Mutta tähänkään en ole ehtinyt vielä paneutua kun nuo tuulettimet tuottaa harmaita hiuksia aivan tolkuttomasti..

Onko jollakulla antaa jotain vinkkiä, että vois lopettaa pään hakkaamisen seinään?
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
242 824
Viestejä
4 240 282
Jäsenet
71 255
Uusin jäsen
tekninen

Hinta.fi

Ylös Bottom