Joo,
Itse ostin tuossa muutama kuukausi sitten DJI OSMO 360 kameran Adventure kitillä. lisäksi ostin 2kpl DJI Mic Minejä sekä DJI GPS Remote Controllerin.
Täytyy alkuun sanoa, että minulla ei ole mitään kokemusta muista action kameroista, koska tämä oli minun ensimmäinen. Sen verta sanon, että kuuntelin
ja lueskelin tätä hankintaa tehdessäni paljon näistä merkeistä ja malleista. Valokuvausta olen kyllä harrastanut paljon. kaikkien kuulemieni ja lukemisieni jälkeen
valintani oli siis Osmo 360. No pakko on kyllä sanoa, että kaikessa on hyvät ja hunot puolet, mutta jos niitä hyviä on enemmän, niin valinta kallistui omassa
valinnassa tähän.
Itse kamera on ollut todella hyvä ja monipuolinen, oikeastaan ainut miinus kamerassa on se josta sitä moititaan, on siis tuo kiinteä linssi, eli et voi vaihtaa
sitä suojaa vaan siis pitää ostaa erillinen linssin suoja jos siis sellaista haluaa käyttää. No minä en kokenut sitä ongelmaksi. Ostin suojat ja testasin ilman suojaa
kuvan laatua ja suojien kanssa. Ero on oikeastaan siinä, että jos kuvaan osuu suora auringon valo tms, niin suojan kanssa aurinko vähän suttaantuu verrattuna et suojaa ei ole,
mutta käytännössä aika pikku juttu kokonaisuuteen.
DJI Mic Minit on kyllä ihan mielettömän loistavia hinta/laatusuhteeseen ja muutenkin. Siihen hintaan ei varmasti löydy yhtä hyvää ja siitäkin on nyt
tulossa uusi päivitetympi versio.
GPS Remote controlleri on pirun hyvä peli. Eka kokeiluni oli laittaa se fillarin runkoputkeen ja kamera tikulla etu puolelle. Etuna siinä on se että kameraa on
hyvä käyttää ja se, että nyt saan siitä GPS:n avulla DJI Studiossa liitettyy videoihini nopeus näytän, päivämäärät, korkeustiedot jne jne.
DJI Studio; Tämä ohjelma onkin sitten toinen juttu. tätä ohjelmaa päivitetään tyylii joka toinen viikko ja syystäkin

. silloin kun ostin kameran niin totesin
että VITTU mikä PASKA! eli useiden haukkuma GoPro softa ei varmaan paljoo tälle jäänyt vai onko todellisuudessa toisin päin, mene ja tiedä.
Ensinnäkin ohjelma on niin jumalattoman suppea, että sillä ei ihmeitä tehdä. Text editori puuttui todella pitkään ja HEUREKA!, nyt sillä saa tehtyä yksinkertaisen
alkutekstin. Mitään feidauksia yms on lähes mahdoton tehdä. Nyt kuitenkin viimeisimpien päivitysten myötä se on vähän parantunut ja se siinä on positiivista, et
siellä on musiikkia yllättävän paljon, eli ei tarvitse käyttää kalliita maksullisia musiikki lähteitä vaan täältä aika kivasti löytyy. Mutta siis mitä tuolla DJI Studiolla
kannattaa todellisuudessa tehdä, on se, että tekee karkean leikkausen ja kuvan käännöt, liittää mahdolliset musiikit ja sit vaan parhaalla asetuksella EXPORTTAA
videon ulos ja sieltä sit Davinci Resolveen! Davinchissa sit saakin tehtyä kaiken mitä vaan mieleen juolahtaa. Itse otan DJI Studiossa viel kaikki muut pois paitsi
mahdollisen linssinsuojien kompensointi asetuksen ja sit davinciin. Sen verta Davinci Resolvesta, että kun siihen asentaa Karta VR lisäosan, niin sit 360 kuvan
kääntöäkään ei tarvitse tehdä DJI Studiossa, vaan silloin ainoastaa EXPORTTAA panoramic muodossa, niin lopun voi tehda Davincilla.
Mutta loppu yhteen vetona, niin on kyllä mielestäni kuvanlaadullisesti todella upeaa jälkeä ja äänet huippuluokkaa!