- Liittynyt
- 18.10.2016
- Viestejä
- 8
Ajoneuvon "passiivinen" ABS anturi luo siniaalto AC jännitteen, 47 pulssia/kierros. Porakoneella nopeasti pyörän napaa pyöritettäessä jännite on noin 0.9-1VAC. Pyörän napa vaihtuu erinmalliseen, ja anturi myös. Tässä toisessa navassa jännite samalla nopeudella pyöritettäessä on kuitenkin korkeampi, noin 3VAC. Tässä tapauksessa saattaa olla että ajonevon ABS yksikön mielestä jännite on liian korkea, ja sytyttää vikavalon. Onko mahdollista joillakin komponenteilla yksinkertaisesti rajoittaa tuota jännitettä 1/3 alkuperäisestä, jolloin jännite laskisi tuonne 1 volttiin? Anturiin tulee kaksi johtoa, joista ilmeisesti toinen on signaali ja toinen on maadoitettu auton runkoon. Voi myös olla että ABS yksikkö ei herjaa tuosta korkeammasta jännitteestä, kunhan pulssien määrä vain on sama, tätä kuitenkaan en vielä ole pystynyt testaamaan.