80 ja 90-luvun F1 verrattuna nykyiseen..

Viestiketju alueella 'Urheilu' , aloittaja Dzekoo, 04.10.2019.

  1. kurkimies

    kurkimies

    Viestejä:
    2 628
    Rekisteröitynyt:
    21.08.2017
    Jep, pienestä kiinni, että Mika on elossa tälläkin hetkellä eli jos olisi osunut betonia vasten, niin eri tilanne tällä hetkellä.

    Mika Häkkisen rajusta Adelaiden onnettomuudesta 20 vuotta

    Aika paljon loppujen lopuksi menehtynyt F1-kisoissa vuosikymmenien aikana

    Formulaonnettomuuksissa kuollut kymmeniä
     
  2. Dzekoo

    Dzekoo

    Viestejä:
    668
    Rekisteröitynyt:
    07.10.2018
    Mitenköhä Häkkisellä menee nykyään?

    Ei varmaan ihan niin suosittuku 1998-2000..
     
  3. SampoTexaa

    SampoTexaa

    Viestejä:
    850
    Rekisteröitynyt:
    14.05.2017
    90-luvun loppu oli hienoa aikaa jo pelkästään sen vuoksi että tallit kehitti ja testasi autoja kisojen välillä ihan pirusti. Schumi asui Fioranon varikon huoneessa ja Newey loihti mäkkiin uutta aeroa. Kisaviikonlopun koittaessa ei koskaan tiennyt millaiset voimasuhteet on.

    Nyt koko jännitys on ohi Australian kisan jälkeen, joskus jopa ensimmäisten harjoitusten jälkeen.
     
    River Hudson ja Merkava tykkäävät tästä.
  4. River Hudson

    River Hudson

    Viestejä:
    642
    Rekisteröitynyt:
    23.10.2016
    Kiva olisi tietää kuinka paljon kalliimpaa tuo 90-luvun kehitys ja testaus oli verrattuna nykyiseen suhteutettuna. Moottorit ainakin maksoi murto-osan nykyisistä.

    Nykyiseen ainakin mielenkiinto loppunut kun ei jaksa harjoituksia saati aika-ajoja katsoa. Hyvä jos kisan katsoo osittain.
     
  5. Dzekoo

    Dzekoo

    Viestejä:
    668
    Rekisteröitynyt:
    07.10.2018
    Nigel Mansellikin anto haastattelun et 80-luvun formula oli paljon,paljon vaikeempi ajaaku 90-luvun Schumin&Häkkisen..
     
  6. Elvis Jagger

    Elvis Jagger

    Viestejä:
    1 654
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Ei nyt kyllä selviä mitä valuuttoja nämä on ja tuskin inflaatiokorjattuja.
     
  7. Dzekoo

    Dzekoo

    Viestejä:
    668
    Rekisteröitynyt:
    07.10.2018
    Schumacher voitti lukuisia mestaruuksia ym..tilastokuningas..Saksan Kerpenin rehtori..

    Mutta mites Benetton 1994-95? Ja mites Ferrari 2000-luvun alussa?

    Idioottivarma super-auto avitti Schumin mestaruuksiin ja ennätyksiin..
     
    Ben Horne tykkää tästä.
  8. Dzekoo

    Dzekoo

    Viestejä:
    668
    Rekisteröitynyt:
    07.10.2018
    Schumacher voitti lukuisia mestaruuksia ym..tilastokuningas..Saksan Kerpenin rehtori..

    Mutta mites Benetton 1994-95? Ja mites Ferrari 2000-luvun alussa?

    Idioottivarma super-auto avitti Schumin mestaruuksiin ja ennätyksiin..
     
  9. Dzekoo

    Dzekoo

    Viestejä:
    668
    Rekisteröitynyt:
    07.10.2018
    Schumacher voitti lukuisia mestaruuksia ym..tilastokuningas..Saksan Kerpenin rehtori..

    Mutta mites Benetton 1994-95? Ja mites Ferrari 2000-luvun alussa?

    Idioottivarma super-auto avitti Schumin mestaruuksiin ja ennätyksiin..
     
  10. Dzekoo

    Dzekoo

    Viestejä:
    668
    Rekisteröitynyt:
    07.10.2018
    Schumacher voitti lukuisia mestaruuksia ym..tilastokuningas..Saksan Kerpenin rehtori..

    Mutta mites Benetton 1994-95? Ja mites Ferrari 2000-luvun alussa?

    Idioottivarma super-auto avitti Schumin mestaruuksiin ja ennätyksiin..
     
  11. Dzekoo

    Dzekoo

    Viestejä:
    668
    Rekisteröitynyt:
    07.10.2018
    Schumacher voitti lukuisia mestaruuksia ym..tilastokuningas..Saksan Kerpenin rehtori..

    Mutta mites Benetton 1994-95? Ja mites Ferrari 2000-luvun alussa?

    Idioottivarma super-auto avitti Schumin mestaruuksiin ja ennätyksiin..
     
  12. naapoz

    naapoz

    Viestejä:
    359
    Rekisteröitynyt:
    21.02.2017
    Kaikki OK siellä? Bannia jatkuvasta spämmistä?
     
    Lassivv, Cojin de Raton ja Korppikuningas tykkäävät tästä.
  13. Dzekoo

    Dzekoo

    Viestejä:
    668
    Rekisteröitynyt:
    07.10.2018
    Niinno en minä tunne Häkkistä enkä Schumia in real life,mut kyllähän JJ on antanu kommentit et noi Schumin autot oli viimisen päälle tuunattuja huippukoneita..
     
  14. dude86

    dude86

    Viestejä:
    1 038
    Rekisteröitynyt:
    14.06.2017
    !994 Benettonista löytyi myös launch control, mutta sitä ei ollut laitettu mihinkään yhden toiminnon taakse, se piti osata "löytää". Senna piti asiasta meteliä jo pelkästään näkemänsä perusteella, mutta ei pystytty todistamaan käyttöä. Kyllä nuo pitäisi hylätä jo pelkän laittoman ominaisuuden takia, ei niitä sinne huvikseen ole laitettu, varmasti oli käytössä.

    Häkkisellä oli ylimääräinen jarrupoljin pelkästään takajarruja varten, sopivalla käytöllä auto kiihtyi paremmin hitaista mutkista, ei ollut kiellettyä, mutta kiellettiin heti sen paljastuttua, koska käyttöä tulkittiin manuaaliseksi sutimisenestoksi. Tuo oli oikeastaan nerokasta, kun jarrun käyttöä ei voi kieltää säännöissä, mutta tarkennusta olisi näköjään vaatinut.
     
    Viimeksi muokattu: 09.12.2019
  15. Dzekoo

    Dzekoo

    Viestejä:
    668
    Rekisteröitynyt:
    07.10.2018
    Senna soitti tyttöystävälleen ennen Imolan kisaa ja sanoi näkevänsä et jotain peruuttamatonta tapahtuu huomisessa kisassa..

    Joku Williamsin insinööri tai Gerhard Berger neuvoi Sennaa ettei osallistu kisaan,mutta Senna totesi "Pakko on ajaa ikävä kyllä!"
     
  16. Dzekoo

    Dzekoo

    Viestejä:
    668
    Rekisteröitynyt:
    07.10.2018
    Senna soitti tyttöystävälleen ennen Imolan kisaa ja sanoi näkevänsä et jotain peruuttamatonta tapahtuu huomisessa kisassa..

    Joku Williamsin insinööri tai Gerhard Berger neuvoi Sennaa ettei osallistu kisaan,mutta Senna totesi "Pakko on ajaa ikävä kyllä!"
     
  17. Cojin de Raton

    Cojin de Raton

    Viestejä:
    1 199
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    • Käyttäjälle annettu varoitus tai huomautus: Asiaton käytös
    Nyt on jollain jäänyt lääkitys taas ottamatta.
     
  18. Dzekoo

    Dzekoo

    Viestejä:
    668
    Rekisteröitynyt:
    07.10.2018
    EI EI JA VIELÄ KERRAN EI! Ihan tottahan mun tiedot on..Sennalla ei juuri kavereita F1:ssä ollu..käsittääkseni Berger oli ainoita,jotka puolusti Brasilian superkuskia..
     
  19. Dzekoo

    Dzekoo

    Viestejä:
    668
    Rekisteröitynyt:
    07.10.2018
    Jos on lukenu niinku tusinoittain eri urheilukirjoja ym.haastatteluita niin on turha väittää mulle etten tajuisi urheiluhengen ja pelin ym..
     
  20. River Hudson

    River Hudson

    Viestejä:
    642
    Rekisteröitynyt:
    23.10.2016
    Eiköhän nuo dollareita ole, tosin ei punnissakaan niin rajusti suurempia. Selvästi halvempaa kuitenkin verrattuna nykyiseen vaikka inflaatioo ei ole laskettu.
     
  21. Merkava

    Merkava מרכבה

    Viestejä:
    1 114
    Rekisteröitynyt:
    16.12.2016
    Schumi ansaitsi kyllä työllä Ferrarin tuloksensa.

    Kantoi läpimädän ferkun hyville sijoille aivan järjettömän kovilla ajosuorituksilla alkuvuosina siellä. Kummasti tiimi kasvoi kun näki että nyt on kuski joka tekee rajusti töitä, ja tuo mestaruuden, jos vaan saadaan sille kunnon auto. Siihen muutama lahjakkuus (Brawn et al) päälle ja punakone oli valmis.
     
  22. Dzekoo

    Dzekoo

    Viestejä:
    668
    Rekisteröitynyt:
    07.10.2018
    Totta..olihan se melkoinen dynastia!
     
  23. Hans Heyer

    Hans Heyer

    Viestejä:
    5
    Rekisteröitynyt:
    09.11.2019
    Jos en ihan väärin muista niin tuo järjestelmä tulkittiin ja oli myös nimetty jotenkin ohjaukseen liittyväksi eikä sutimisenestoksi? Ja taisi jarruttaa vain toista takapyörää.
     
  24. Dzekoo

    Dzekoo

    Viestejä:
    668
    Rekisteröitynyt:
    07.10.2018
    Jostain Gran Turismosta ja Forzasta oppi miten tuunataan auto viimisen päälle kuntoon..100% teknologiaa..
     
  25. dude86

    dude86

    Viestejä:
    1 038
    Rekisteröitynyt:
    14.06.2017
    En muista itsekään niin tarkkaan, mutta toteutuksesta riippuen sopii kumpaankin käyttöön.
     
  26. SheikYerbouti

    SheikYerbouti

    Viestejä:
    369
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    McLarenin omilla sivuilla on tästä hyvä taustatarina.

    McLaren Racing - The search for the extra pedal

    Ja siinä Darren Heathin kuuluisa valokuva, joka paljasti McLarenin salaisuuden:

    [​IMG]
     
    Lassivv ja David ":DA" Imodium tykkäävät tästä.
  27. dude86

    dude86

    Viestejä:
    1 038
    Rekisteröitynyt:
    14.06.2017
    Hyvä teksti, tarvi vähemmän etusiipeä, nopeissa mutkissa auttoi kääntymään ja hitaissa mutkissa vähenti sisäpyörän sutimista. Eniten tuossa yllätti, että Coulthard jarrutti oikealla jalalla normaalisti.
     
  28. jaaha

    jaaha

    Viestejä:
    540
    Rekisteröitynyt:
    22.10.2018
    Kiinnostuneille esim. archive.orgista löytyy näiden vanhojen kisojen kokonaistallenteita aika paljon. Onhan siinä menossa oma viehätyksensä.
     
  29. Ben Horne

    Ben Horne Town Leader Tukijäsen

    Viestejä:
    191
    Rekisteröitynyt:
    14.12.2019
    Nykyformulat ei kiinnosta pätkääkään. Näyttäisivät Maikkarilla noita vanhoja kisoja. Niissä oli meno kohdillaan. Laittakaa joku se Formula 1 logo tunnusmusiikkeineen.
     
  30. Cojin de Raton

    Cojin de Raton

    Viestejä:
    1 199
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016


    Totako tarkoitit? :joy:
     
    Ben Horne tykkää tästä.
  31. Ben Horne

    Ben Horne Town Leader Tukijäsen

    Viestejä:
    191
    Rekisteröitynyt:
    14.12.2019
    Juu klassikko.
     
  32. Korppikuningas

    Korppikuningas

    Viestejä:
    2 013
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Hauska miten mielipiteet vaihtelee tässä asiassa.

    Mitkä on näitä vanhoja kisoja?

    Joskus katsoin kaikki suomalaisten voittamat kisat, eli 80, 90, ja 2000 luvulta ja noi ennen 2000-lukua olleet kilpailut oli puuduttavan tylsiä.
    Muutenkin on välillä tullu katottua noita vanhoja kisoja.

    Jos autot oli nopeudessa about samanlaisia, niin ei päässy ohi. Jos edessä tekevä ei tehny virhettä, ni saatto joutua ajamaan koko kisan jonkun perässä pääsemättä ohi.
    Puolet ei päässy edes maaliin, kun autot hajos.
    Varikolla sählättiin jatkuvasti.
    Voittajat tuli monesti maaliin yli minuutin erolla muihin ja muutenkin se tasoero oli valtava. Ei juuri kilpailua.
    Ei niin siihen kisaamiseen liity, mutta kisojen kuvaajat ja ohjaajat tuntu olevan ihan pihalla jatkuvasti tilanteista ja kisassa tiedonsaanti oli huonoa.
    Jne (jatkan jos tulee mieleen jotain)

    Jos voin valita katonko näitä nykysiä kisoja ja autoja vai vanhoja, niin ennemmin katon nykymenoa.

    Aika kultaa muistot ja sieltä muistaa vaan ne kohokohdat.

    edit: lisätään vielä, että oon seurannu ykkösiä jostain 90-luvun alusta.

    edit2: otan randomella muutaman vanhan kisan

    1998 Canadian Grand Prix - Wikipedia - Kolmas oli yli minuutin jäljessä jo ja puolet ei päässy maaliin.
    1991 Mexican Grand Prix - Wikipedia - Kolmas minuutin jäljessä ja puolet ei päässy maaliin.
    1988 Portuguese Grand Prix - Wikipedia - Neljäs minuutin jäljessä ja yli puolet ei päässy edes maaliin.
    1976 German Grand Prix - Wikipedia - Kolmas yli 50 sekuntia jäljessä ja puolet ei päässy maaliin.

    Ja kyllä, on siellä nykyäänkin suht isoja eroja ja jotkut keskeyttää, mutta se kisaaminen on 2000-luvulla, varsinkin 2010-luvulla paljon mielenkiintosempaa.
     
    Viimeksi muokattu: 16.12.2019
  33. Ben Horne

    Ben Horne Town Leader Tukijäsen

    Viestejä:
    191
    Rekisteröitynyt:
    14.12.2019
    Niin en tiedä. Kyllähän kisat oli tylsiäkin tuolloin sanotaan 90-luvulla kun Williamsit jylläsi. Mutta suurin ero on että nämä nykyiset kuskit on niin kiinnostamattomia. Joku Hamiltonkin ihan täysin turha rattihermanni. Leukaakin paljon kritisoidaan mutta olihan siinä edes silleen kiinnostavuutta ilman voittojakin. Urakehitys Benettonin ajoistakin ihan hyvää settiä.
     
  34. Korppikuningas

    Korppikuningas

    Viestejä:
    2 013
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Nyt mutuilen, mutta monet kuskit on nykyään varmaan kiinnostamattomia sen takia, koska ne on kaikki ammattilaisia ja ne keskittyy olennaiseen ja mediahenkilöt ohjaa niiden tekemisiä ja sanomisia, varsinkin kameroiden edessä.
    Enää ei voida sanoa mitä mieleen tulee, koska se voi olla huonoa PR:ää tallille ja jos sanot jotain tosi väärin, niin siinä on jo ajopaikka vaarassa.

    Ennen ei ollu niin väliä, vaikka poltti tupakkaa, hipelöi mimmejä tai joi kameroiden edessä, tai haastattelussa sano jotain mitä nykyään talli ei antais edes sanoa.

    Nykyään ajaminenkin voi vaikuttaa lähinnä robottimaiselta, kun kuskit ja autot on kaikki niin hyviä. Voidaan ajaa puolen sekunnin sisään kierroksia.
    Ennen autot oli amatöörien tekemiä ja amatöörit ajo niitä ja tulos oli mitä oli.

    Mutta. Kaikki vaikuttaa kaikkeen ja ihmiset tykkää katsoa eri asioita kisoissa.

    Mä ite tykkään siitä ammattimaisuudesta, robottimaisesta tarkkuudesta ja yleisesti kisaamisesta mitä ei ennen 2000-lukua niin ollu.
     
  35. Merkava

    Merkava מרכבה

    Viestejä:
    1 114
    Rekisteröitynyt:
    16.12.2016
    Ammattilaisia oltiin ennenkin, mutta silloin ei kuskin esim tarvinnut roiskia shamppanjaa sakon uhalla jos ei muista, eikä se PR kyylä roikkunut nauhurin kanssa joka sekunti kisaviikonlopun aikana mukana.

    Voi kuvitella mihin se nauhuri olisi survottu Huntin tai Piquetin toimesta.

    Homma oli myös ennen tosissaan vaarallista ja kuskit arvosti toisiaan, vaikka usein räiskyi kommenteissa. Ihan muuta ajaa 1200hp turboautolla tai 900hp V10 3.5 litraisella kisaa rengas rengasta vasten, kun tietää että molemmat istuu tässä Stigassa jalat ihan nokassa, ja ruumiita tulee jos kisakumppani ei osaa.
     
  36. Merkava

    Merkava מרכבה

    Viestejä:
    1 114
    Rekisteröitynyt:
    16.12.2016
    Autot myös hajosi about joka kolmas kisa 70/80 luvuilla.

    Lady Fortuna oli usein merkittävä tekijä.

    Silloin ei kukaan cruisaillut lähdöstä maaliin rennosti.

    Vastustajan kannattajat sai myös hyvät kicksit kun kone lopulta laukesi. Jälki oli sellaista että savupilvi näkyi kilometrien päähän.
     
  37. SampoTexaa

    SampoTexaa

    Viestejä:
    850
    Rekisteröitynyt:
    14.05.2017
    Mainostan tasaisin väliajoin Indycareja. Siellä kuskit joutuu tekemään hommia ihan tosissaan.



    Kaudessa on 17 kisaa (vain 5 ovaalia), 3-4 kisaa keskellä yötä. Loput kisat näytetään illalla jolloin startit on klo 21-22 nurkilla. Taktiikka variaatioita on paljon, renkaat sulaa alle jne. Hyvää vääntöä pilke silmäkulmassa. Suosittelen.
     
    teuvo ja Ben Horne tykkäävät tästä.
  38. Kautium

    Kautium IOdootti

    Viestejä:
    7 251
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Eipähän noita nykyformuloita tosiaan jaksa seurata. Kuulostavat ja vaikuttavat lähinnä pölynimureilta verrattuna aiempiin. Lisäksi jatkuvat sääntömuutokset ovat aiheuttaneet sen, ettei koko helkutin viikonlopun etenemisessä pysy kärryillä kuin aktiivifani. Ei ole hyvä tämä.

    Loppujen lopuksi ei tarvitse mennä edes kovin kauaksi, kun autoissa tuntui vielä olevan potkua. Ei yleisö halua nähdä kilvanajoa millään hissukoilla. Formuloiden ja WCR-tapahtumien pitäisi edustaa nykypäivän gladiaattoritaisteluita, eikä mitään ompeluseuran kokoontumisia.

    Tästä vähän ääninäytteitä jokusen vuoden takaa -->







    Aah, varsinkin tuo viimeinen binaural-pätkä kunnon kuulokkeilla, mannaa!
     
    Focus0 ja River Hudson tykkäävät tästä.
  39. SampoTexaa

    SampoTexaa

    Viestejä:
    850
    Rekisteröitynyt:
    14.05.2017
    Jännää on se että katsojakokemus ei muutu miksikään jos autot on 5 sec nopeampia tai hitaampia.

    Spa 2009, paaluaika 1:47.308
    Spa 2019, paaluaika 1:42.519

    Vajaa 5sec hitaampi vuonna 2009 mutta top 9:ssä oli 6 tallia ja ero 1 vs 9 oli hikiset 0.347s. Sama ero 2019 oli 2.2s

    Kokemus tulee äänistä ja visuaalisista tapahtumista esim. virheet näkyy.

    Minusta nämä on niitä juttuja jotka aiheuttaa blaah fiiliksiä nyky-f1:ssä
     
  40. Kautium

    Kautium IOdootti

    Viestejä:
    7 251
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Niinpä, ja tätä minä juuri tarkoitin. Ei se nopeus ole suoranaisesti edes olennaista, kunhan katsojaa riipaisee kunnolla vatsanpohjasta ja kilpailu on reilua ja sopivan tapahtumarikasta.

    Tämä tulee olemaan melkoinen haaste mm. näiden tulevien sähköautojen kohdalla. Ketä kiinnostaa katsoa niiden itikoilta kuulostavien nelipyöräisten tietokoneiden kruisailua? Ei minua ainakaan.
     
    blastermaster tykkää tästä.
  41. rewind

    rewind

    Viestejä:
    477
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Noiden vanhojen kisojen viehätys löytyy siitä, ettei oikeasti tiennyt miten kisoissa tuli käymään. Varikolla sählättiin, kuskit sähläsivät, autot hajosivat, radat rankaisi pienistäkin virheistä jne jne. Kisoja sai oikeasti jännittää loppuun asti. Vaikka sitten kärki olisikin ollut minuutin muita edellä, niin ikinä ei tiennyt laukeaako kone ennen ruutulippua, tai ajaako kuski jonkun mutkan 20cm liian pitkäksi, josta melkein automaattisesti auto lähti lapasesta.

    Nykyään kaikki on loppuun asti hiottua. Autot kulkee kiskoilla, kuskit ovat psykologien tukemia ammattiurheilijoita, keskeytyksiä tulee erittäin harvoin ja radat eivät rankaise virheistä tarpeeksi. Tuloksena on helposti yllätyksetöntä jonoajelua muutaman ekan kierroksen jälkeen.

    Nykyään kuskien ja autojen erot ovat paljon pienempiä, mutta iso osa kisojen jännityksestä ja mielekkyydestä on hävinnyt lisääntyneen suoritusvarmuuden myötä.
     
  42. Elvis Jagger

    Elvis Jagger

    Viestejä:
    1 654
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Siihen mennessä kun katuautoista suuri(n) osa on sähköautoja niin tavallinen ihminen ja etenkin nuorempi sukupolvi ei enää assosioi ääntä ja suorituskykyä, joten kukaan näistä ei myöskään kaipaa ääntä moottoriurheilussa. Ja ne jotka vielä muistaa äänet ovat eläkeiässä eivätkä enää kovin houkutteleva kohderyhmä.
     
    varonen tykkää tästä.
  43. Kautium

    Kautium IOdootti

    Viestejä:
    7 251
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    No jaa, haluaisin kuitenkin uskoa, että nuoremmat sukupolvet eivät ole ihan niin täydellisiä vässyköitä, että saavat kiksinsä pelkästään kilpailun lopputuloksista, jotka nekin ovat pääosin tiedossa jo etukäteen. Pikemminkin veikkaan, että koko laji hiipuu, kun ketään ei kiinnosta.

    Ihmiskunta on kautta historian halunnut "leipää ja sirkushuveja", eli eiköhän siihen tilalle keksitä jotain muuta sitten. Vaikka sitten joku Red Bull Air Race -tyyppinen setti merkittävästi laajennettuna tms.
     
  44. Elvis Jagger

    Elvis Jagger

    Viestejä:
    1 654
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    No tämähän ei liity mitenkään ääneen josta oli kyse vaan tapahtumarikkaus on kiinni muista säännöistä.
     
  45. Kautium

    Kautium IOdootti

    Viestejä:
    7 251
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Ei nyt niinkään, kyllä ne äänet ovat olennainen osa sitä tunnelmaa ja sitä minä tarkoitin.

    Toki lajin kiinnostavuuteen liittyy paljon muutakin, mutta ei tilanne voi formuloiden kohdalla paljon huonommaksi tästä mennä.

    Edit.
    Vielä vähän äänifiilistelyä historiasta (kuulokkeet päähän ja volat kaakkoon):



    Kuten tuon pätkän kommenteissa joku toteaa:
     
    Viimeksi muokattu: 17.12.2019
  46. Merkava

    Merkava מרכבה

    Viestejä:
    1 114
    Rekisteröitynyt:
    16.12.2016
    Räpätin sinne vanteen väliin olisi ratkaisu?
     
    Ben Horne tykkää tästä.
  47. Hapatsu

    Hapatsu

    Viestejä:
    327
    Rekisteröitynyt:
    01.10.2017
    Jos aika-ajoihin saisi samanlaisen jännityksen kuin tässä:

    Tuo nykyinen ruuhkassa ajelu ei ole mitään tuohon vanhaan tapaan verrattuna.
    Ja mukavasti naukaisee tuo V10 viimesessä kurvissa kun käy hiekalla :D
     
    Merkava tykkää tästä.
  48. SampoTexaa

    SampoTexaa

    Viestejä:
    850
    Rekisteröitynyt:
    14.05.2017
    Nykyisillä autoilla paalu olisi hävitty pelkästään viimeisen mutkan sutimisella.
     
  49. TeeJii

    TeeJii

    Viestejä:
    129
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Suurin ongelma nykyformuloissa kilpailun kannalta on se, että lähelle ei pääse ja ohittaminen tapahtuu lähes ainoastaan nappia painamalla. Mitään keinotekoisempaa ei enää voi olla eikä se katsojiakaan palvele yhtään. Kuskeille varmaan ihan sama kun jossain radoissa on se 2 kohtaa missä riittävän lähelle päästessä pääsee ilmaiseksi ohi.

    Kuskien ajovirheetkään ei enää maksa oikein mitään kun turva-alueet on niin isot, että ajat oikein kunnolla leveäksi niin otat vaan vauhtia ja ajat radalle. Jollain tapaa sitä itse kisaamista pitäisi kiristää ja tapahtumia radalla tuoda. Tietenkin katuradoilla tämä voi olla mahdotonta kun yksinkertaisesti niitä ohituspaikkoja ei ole.

    Kuitenkin mieluummin minä näen paljon keskeytyksiä kuin se, että 100% autoista tulee maaliin bensaa ja renkaita säästellen.
     
  50. Deathrace King

    Deathrace King

    Viestejä:
    70
    Rekisteröitynyt:
    08.01.2018
    Williamsin V10. On tosin 2000 lukua jo.