Puoli vuotta ollut Ford Grand C-Max, 150 heppasella bensaturbolla. Vähän nopeasti tuli vain ostettua, mutta ostopäätös on ajan kuluessa osoittautnut oikeaksi.
Ensiksi piti ostaa pikkupaku, mutta mielipide kääntyikin tila-autoihin, koska samalla rahalla saa paljon enemmän kaikkea ja penkithän voi tarvittaessa ruuvata irti. Kolmas penkkirivi on mulla kokonaan pois, tilaa tuli lisää, koska lattia laski tavaratilassa. Kerran vuodessa pitää kuitenkin katsastukseen laittaa paikoilleen.
Fordista en huonoa löytänyt. Moottori ja laatikko toimivat. Hinta ja varusteet OK. Lopuksi oli jäljellä 2 Grand C-Maxia. 150hp kaikilla varusteilla tai 182hp vähemmillä. Pikkutehoisempi tuli, koska erot koneiden välillä tulevat vasta 4500 rpm jälkeen.
Ehdokkaita oli mulla:
Kia Carens:
+ Hyvän näköinen ja myynnissä riittävästi.
- Ei bensaturbo
- Varusteiltaan köyhempi
Peugeot 5008
+ Halvempi
- THP-kone
Grand C4 Picasso
+ Halvempi
- THP-kone
- mittari keskellä
VW Touran:
- TSI
- Hinta
Opel Zafira Tourer
- Kalliimpi
- MT6-laatikko
Toyota Verso
-Pieni
-Kallis
Ensiksi piti ostaa pikkupaku, mutta mielipide kääntyikin tila-autoihin, koska samalla rahalla saa paljon enemmän kaikkea ja penkithän voi tarvittaessa ruuvata irti. Kolmas penkkirivi on mulla kokonaan pois, tilaa tuli lisää, koska lattia laski tavaratilassa. Kerran vuodessa pitää kuitenkin katsastukseen laittaa paikoilleen.
Fordista en huonoa löytänyt. Moottori ja laatikko toimivat. Hinta ja varusteet OK. Lopuksi oli jäljellä 2 Grand C-Maxia. 150hp kaikilla varusteilla tai 182hp vähemmillä. Pikkutehoisempi tuli, koska erot koneiden välillä tulevat vasta 4500 rpm jälkeen.
Ehdokkaita oli mulla:
Kia Carens:
+ Hyvän näköinen ja myynnissä riittävästi.
- Ei bensaturbo
- Varusteiltaan köyhempi
Peugeot 5008
+ Halvempi
- THP-kone
Grand C4 Picasso
+ Halvempi
- THP-kone
- mittari keskellä
VW Touran:
- TSI
- Hinta