7 paikkainen tila-auto. Suosituksia?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Noddy
  • Aloitettu Aloitettu
Puoli vuotta ollut Ford Grand C-Max, 150 heppasella bensaturbolla. Vähän nopeasti tuli vain ostettua, mutta ostopäätös on ajan kuluessa osoittautnut oikeaksi.

Ensiksi piti ostaa pikkupaku, mutta mielipide kääntyikin tila-autoihin, koska samalla rahalla saa paljon enemmän kaikkea ja penkithän voi tarvittaessa ruuvata irti. Kolmas penkkirivi on mulla kokonaan pois, tilaa tuli lisää, koska lattia laski tavaratilassa. Kerran vuodessa pitää kuitenkin katsastukseen laittaa paikoilleen.

Fordista en huonoa löytänyt. Moottori ja laatikko toimivat. Hinta ja varusteet OK. Lopuksi oli jäljellä 2 Grand C-Maxia. 150hp kaikilla varusteilla tai 182hp vähemmillä. Pikkutehoisempi tuli, koska erot koneiden välillä tulevat vasta 4500 rpm jälkeen.

Ehdokkaita oli mulla:

Kia Carens:
+ Hyvän näköinen ja myynnissä riittävästi.
- Ei bensaturbo
- Varusteiltaan köyhempi

Peugeot 5008
+ Halvempi
- THP-kone

Grand C4 Picasso
+ Halvempi
- THP-kone
- mittari keskellä :)

VW Touran:
- TSI
- Hinta

Opel Zafira Tourer
- Kalliimpi
- MT6-laatikko

Toyota Verso
-Pieni
-Kallis
 
Mites muuten tuo kolmas rivi lähtee irti? Onko se ihan helposti irroitettavissa?

Tosin silloin tuo seiskapaikkaisuus ominaisuutena on kovin huono. Grand C-maxia kun löytyy myös 5 paikkaisena.
 
Tuota noin, kuis jos ei varsinaista tila-autoa vaan joku pakettiauto penkeillä kuten Transporter tai Transit? Toki jälleen kerran mielipiteet ja persreiät, mutta omaan silmään nuo nyt näyttäisi huomattavasti paremmalta kuin tila-autot ja pienellä järkeilyllä olisi monikäyttöisempiäkin kun tarvittaessa saisi kaikki penkit pois. Lisäksi tuollaisten takakonttiin taitaa mahtua vähän enemmän romua kaikki penkit paikallaan kuin tila-autoihin.
 
Eikös noissa ole kuskinkin penkki yleensä aika kehno? En ole vielä hyvässä penkissä istunut ja kokeiltu on volkkarista mersuun...
Ei sitten niin mitään käryä millaista tuollaisilla olisi ajaa oikeasti pitkää matkaa. Itsellä ne on jäänyt lähinnä siihen raksapakumaiseen suhailuun, mutta ei nuo nyt ainakaan ajoasentonsa puolesta ole ihan onnettomia mun ruumille ole ollut. Lisäksi tykkään kun korkealta näkee hyvin. Kyllähän jotkut noita pikkubusseja työkseenkin taksina ajaa, mutta niissä kyllä taitaa olla jotain muuta kuin valmistajan vakiopenkki... Tiedä sitten olisko jossain volkkarin Caravellessä tai Multivanissa jo lähtkökohtaisesti paremmat penkit kuin Transporterissa?
 
Pakumallisissa on kyllä ihan ok ajettaviakin. Kahdella erillispenkillä tulee siedettävät olot myös apparille. Uusin Vito on ihan inhimillinen sisältä, varsinkin se V-sarja. Hintaa näille tulee kyllä isoa tila-autoa enemmän, ainakin jos mitään varusteita haluaa.
 
Ihan vain pakkaa sekottaakseni pitää sanoa että: Chevrolet Suburban K2500 4x4 LT, vaihtokin halvempaan Erillinen kuormatila 2007 - Vaihtoauto - Nettiauto

On hintahaitarin yläpäässä, mutta juurikaan tuon parempaa matka-autoa ei ole.
Meillä oli tuollainen kun itse olin kakara. 7 henkinen perhe ja viikon laskettelukamat jne mahtui autoon nätisti.
Mahtava auto reissata, antaa mukavan kyydin.
Leppoisa ajaa pitkällä matkalla, ja korkea maavaran ansiosta mukavan hiljainen.
Kaupungeissa vähän kankea.
Jos 10tkm ajaa vuodessa, niin ei polttoaine ihan hirveätä maksa siinä. Kuitenkin turvallinen auto.

Vaatii toki kuorma-autokortin.

En noista bensakoneista tiedä, kun meillä oli dieseli.
Noita uudempia ei enää saa kuin bensana, mutta kaippa se kestää ku ei enää dieseleinä myydä noita Suburbaneja.
Vaihdelaatikothan noissa on ikuisia.
 
Pajero tai Land Cruiser. Täällä tojotamiesten maassa Cruiser pitää ainakin hintansa hyvin mutta tietty joutuu enemmän maksamaankin.

No näin jälkeenpäin sanottuna täytyy sanoa, että olisi pitänyt mainita jokin JÄRJELLINEN kulutus pistää tuohon avauspostaukseen. Mutta joo 15 helvetin litraa per 100km on kyllä liikaa.
 
No näin jälkeenpäin sanottuna täytyy sanoa, että olisi pitänyt mainita jokin JÄRJELLINEN kulutus pistää tuohon avauspostaukseen. Mutta joo 15 helvetin litraa per 100km on kyllä liikaa.

Joo jos ei saa olla diisseli niin tota luokkaa taitaa soppaa kulua. Tosin jos luotettavuus oli #1 prio niin kai noi on kestäviä vehkeitä.
 
Viimeksi muokattu:
10 tkm vuosiajoilla jokainen lisälitra kulutuksessa tuo 140 euroa (1,4 eur/l) lisää vuosikustannuksia, eli kannattaa joo noi 15 l/100km pannut ehkä jättää sivuun, mutta noin niinkuin muuten kulutus on noilla ajoilla sivuseikka. Helpottanee auton valintaa jonkun verran tuokin.
Toisaalta, jos valinta osuu tuossa hintaluokassa yhdistelmään TSI+DSG7 ja _jos_ paska osuu tuulettimeen, kulutuserolla saa ajaa 20-30 vuotta omilleen pääsemiseksi.
 
No juu, toki selvät pommit pois luettuna. Mutta kyllä tollainen tonnin lisälasku vuodessa on jo aika merkittävä.
On toki, sitä en kiistä. Kunhan autoa hankkiva pitää mielessä sen, että parin litran kulutusero kuoleutuu aika äkkiä, jos tulee yllättävä korjaamokäynti. Kuten sanoit, kulutus on sivuseikka, jos pahimmat krematoriot jätetään pois laskuista.
 
Täytyy tohon subbe-ehdotukseen vielä mainaasta, että harmi kun ei saa enää dieselinä.
6.6 duramaxilla pääsisi helposti alle 10 litraa/100km.
Bensat taitaa mennä 12-15 väliin.
 
Joo jos ei saa olla diisseli niin tota luokkaa taitaa soppaa kulua. Tosin jos luotettavuus oli #1 prio niin kai noi on kestäviä vehkeitä.

Meillä kun kriteerinä oli 7+ paikkaa ja neliveto (ja luotettavuus) niin sen uuden Touranin sijasta ostettiin yli kymmenvuotias Land Cruiser. Vie se nyt kokemuksen perusteella talvikeleissä 8.7 litraa satkulla mutta toisaalta mitä väliä kun sillä ajetaan se 10-15tkm per vuosi.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
261 846
Viestejä
4 548 993
Jäsenet
74 856
Uusin jäsen
Acceli

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom