EW3270U
Jos tästä on kokemuksia yleirhäröilynäyttönä ja joskus vanhenpien pelien pelaamisessa (nyt asus VP28UQG) niin antakaapa näkyä.
Ostin keväällä 360 € -tarjouksesta, kun oli tarve kotiin toisellekin näytölle. Aiempi oli 27" 4k ips. Aiemmat paneelit mulla on ollut ips, tässä VA.
- Tarttee katsoa suoraan edestä, ettei värit vääristy. Suoraan edestä katsomalla koko näytön leveydellä olevassa värissä, esim Wordin yläpalkki, huomaa eroa keskikohdan ja reunan välillä suoraan edestä katsoessa, jos sitä tarkoituksella katsoo. Eri asia sitten on, että häiritseekö se käyttäessä ja paljonko on käyttöä koko näytön Wordilla.
- USB-C ei lataa.
- Pöytäkone on kiinni display portilla ja läppäri usb c:llä. Tuntuu, että displayportin kautta värit olisi paljon eloisammat. Voi hyvin olla, ettei mun läppärissä ole usb-c:n kautta yhtä suuri kaista käytettävissa datan siirtoon.
- Pelatessa ei ole ollut ongelmia, kun pelaan suoraan edestä päin, jolloin värit eivät vääristy, ainakaan niin selkeästi, että sitä huomaisi peliin keskittyessä.
- Tässä ilmeisesti on freesync, jonka uskoisin saaneeni toimimaan Geforcen kanssa. Ei ole kokemuksia aiemmin freesyncistä tai g-syncistä. Sama juttu 60hz ruudun kanssa, ei kokemuksia nopeammista.
- Jalustassa ei ole mitään säätöjä, mutta itse laitoin suoraan kiinni erilliseen näytönjalkaan.
- Mielestäni koko on mitä passelein, pystyn käyttämään ilman Windowsin skaalaamista natiiviresolla. Pelatessa RTX3070 jaksaa pyörittää mun tarpeisiin nähden 4k-resoluutiota ihan tarpeeksi sujuvasti.
- Olen ollut tyytyväinen ostokseeni hintaan nähden, mutta jahka firman etätyöpolitiikka ja kotiin tarjottavat laitteet selkiytyy, niin luultavasti menee vaihtoon. IPS ja lataava usb olisi itselleni sopivampia, mahdollisesesti myös 21:9-kuvasuhde kiinnostaisi.