4K-Näytöt

row

Liittynyt
25.02.2017
Viestejä
20
Siltä näyttää että yli 25 kpl tullut mutta silti varastosaldo näyttää "Ei tiedossa". Onko sinulle tullut vielä vahvistusta tuotteen saapumisesta?
Itse olen tilannut 26.3. noutotilauksena Helsingistä, eikä ole minullekaan tullut vielä ilmoitusta. Veikkaisin, että ei riitä vielä näihin tilauspäivämääriin asti tuo satsi mikä nyt oli tullut.
 
Liittynyt
16.06.2020
Viestejä
25
Itse olen tilannut 26.3. noutotilauksena Helsingistä, eikä ole minullekaan tullut vielä ilmoitusta. Veikkaisin, että ei riitä vielä näihin tilauspäivämääriin asti tuo satsi mikä nyt oli tullut.
28.3. tilattu omani ja Verkkokauppa.comilta sanottiin ettei tosiaan riittänyt tästä erästä meikälle. Mutta jos seuraava erä on yhtä iso - 25 kappaletta - niin siitä pitäisi kyllä riittää. Odottavan aika on pitkä :(
 
Liittynyt
19.04.2024
Viestejä
3
Rtingsiltä mielenkiintoinen artikkeli varsinkin näihin uusiin OLED-näyttöihin liittyen, alkavat testata myös VRR:n aiheuttamaa kuvan välkkymistä: VRR Flicker Problem In Monitors: Six Popular Gaming OLEDs All Have This Issue
Tämä on ollut jo jonkin aikaa tiedossa huhupuheina mutta mielenkiintoista nähdä varsinaista testidataa. Itse pistin tästä huolimatta tilaukseen kun löytyy kuitenkin 7800x3d ja 4090. Käytännössä ongelman voi välttää kunhan saa FPS:än vakaaksi ja ottaa VRR:än pois käytöstä. Itseä ei haittaa karsia hieman asetuksia jotta saan suht. vakaat 240 fps peleissä. Jos vastaan tulee joku hankala tapaus niin Rivatunerilla saa kuitenkin helposti pelikohtaisen fps-rajoituksen lisättyä.

Toivon toki että valmistajat saavat ongelman korjattua firmware päivityksellä mutta saattaa olla hankalaa tässä tapauksessa jos kyseessä on OLED-teknologian rajoitus.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
861
Todennäköinen ongelma on raskaasti CPU-riippuvat pelit, missä on alhainen FPS, pelit kuten Cities Skylines. Itse jouduin siinä ottamaan VRR:n kokonaan pois ruudun välkynnän takia.
 
Liittynyt
10.09.2018
Viestejä
123
Tämä on ollut jo jonkin aikaa tiedossa huhupuheina mutta mielenkiintoista nähdä varsinaista testidataa. Itse pistin tästä huolimatta tilaukseen kun löytyy kuitenkin 7800x3d ja 4090. Käytännössä ongelman voi välttää kunhan saa FPS:än vakaaksi ja ottaa VRR:än pois käytöstä. Itseä ei haittaa karsia hieman asetuksia jotta saan suht. vakaat 240 fps peleissä. Jos vastaan tulee joku hankala tapaus niin Rivatunerilla saa kuitenkin helposti pelikohtaisen fps-rajoituksen lisättyä.

Toivon toki että valmistajat saavat ongelman korjattua firmware päivityksellä mutta saattaa olla hankalaa tässä tapauksessa jos kyseessä on OLED-teknologian rajoitus.
Itse olen taistellut OLED VRR Flickerin kanssa jonku verran ja MSI Afterburner jostain käsittämättömästä syystä pahensi sitä omalla kohdalla, ehkä poll rate tms aiheuttaa jotain olisi kiva tietää mistä johtuu. WoWissa siitä ei pääse täysin eroon koska inventoryn tai character paneelin avaaminen aiheuttaa pienen stutterin ja flickerin. Lopulta päädyin sellaiseen "ratkaisuun" että otan VRR:n pois käytöstä joistain peleistä.

Rtingsin OLED VRR Flicker youtube -videosta kuvakaappaus:
1714661535411.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.10.2020
Viestejä
25
Noin viikko ahkeraa pelaamista PG32UCDM:llä takana, ja voin hyvillä mielin sanoa että tämä oli se puuttuva palanen 4090-tehokoneesta. Ero pelikokemuksen parantumisessa 4K IPS-pelinäyttöön verrattuna on yhtä suuri kuin taannoinen hyppy 60hz -> 144hz tai 1440p -> 4K.

Ainoat harmituksen aiheet ovat heikohko terävyys "työkäytössä" ja kirkkauden puute koko ruudun täyttävissä kirkkaissa ympäristöissä, esimerkiksi hiekka-aavikolla tai lumessa.

En ole vielä havainnut lainkaan VRR flickeriä, tosin fps ei ole tainnut käydä missään pelissä paljoa alle sadan.

Pakko suositella hinnasta välittämättä.
 
Liittynyt
06.10.2020
Viestejä
25
Mitä tarkoitat tällä? Siis "terävyydellä"?
Olisi pitänyt tarkentaa 27-tuumaiseen 4K IPS-näyttöön verrattuna. Valkoisella taustalla mustan tekstin reunoilla erottuu punaista color fringingiä, mikä aiheuttaa ainakin omaan silmään pientä suttuisuuden tunnetta. Toki tässä on pienempi PPI, mutta katseluetäisyys on vastaavasti hieman suurempi.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 916
Keskustelussa tuntuu olevan lähinnä kalliin pään monitoreja. Mites kokemukset karvalakkimalleista? Esim LG-32UP55NP-W

Pelikäyttöä ei ole, suurin osa olisi hyötyohjelmia ja normia netissä surffaamista tms. Ja ainahan voi toki erikseen jalan ostaa mutta plussaa jos korkeuden säätö ja pystyyn kääntö onnistuu omallakin.
Tuossa LG:ssä jää mietityttämään VA-paneeli. Kuvia ei juuri käsiteltyä tule mutta koneella on niitä kuusinumeroinen määrä eli jossakin kohtaa olisi pakko. Sikäli IPS toki parempi vaikka musta mustaa saisi olla. Oledia tai muuta parempaa tulee sitten myöhemmin, eli jonkin tason välikauden ratkaisuhan hakusessa on.

Hyviä ajatuksia? 32" olisi aina optimi koko eikä oikein kiinnostaisi yli 500€ maksaa, sikäli harvoin on edes nykyisessä näytössä viime aikoina ollut läppäri kiinni.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 811
Keskustelussa tuntuu olevan lähinnä kalliin pään monitoreja. Mites kokemukset karvalakkimalleista? Esim LG-32UP55NP-W

Pelikäyttöä ei ole, suurin osa olisi hyötyohjelmia ja normia netissä surffaamista tms. Ja ainahan voi toki erikseen jalan ostaa mutta plussaa jos korkeuden säätö ja pystyyn kääntö onnistuu omallakin.
Tuossa LG:ssä jää mietityttämään VA-paneeli. Kuvia ei juuri käsiteltyä tule mutta koneella on niitä kuusinumeroinen määrä eli jossakin kohtaa olisi pakko. Sikäli IPS toki parempi vaikka musta mustaa saisi olla. Oledia tai muuta parempaa tulee sitten myöhemmin, eli jonkin tason välikauden ratkaisuhan hakusessa on.

Hyviä ajatuksia? 32" olisi aina optimi koko eikä oikein kiinnostaisi yli 500€ maksaa, sikäli harvoin on edes nykyisessä näytössä viime aikoina ollut läppäri kiinni.
Toi on ihan jees näyttö - https://www.proshop.fi/Naeyttoe/32-...e=hinta&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite. Siinä ei tosin ole korkeudensäätöä.
 
Liittynyt
02.02.2023
Viestejä
16
Tohon PG32UCDM näyttöön on näköjään viimein tulossa firmware joka parantaa noiden HDR 1000 tilojen peruskirkkautta. Beta version saa ASUS foorumeilta Silent_Scone moderaattorilta pyydettäessä aamulla postattujen ohjeiden mukaan ja olen nyt sitä pari tuntia testaillut ja kirjoitin foorumille omat ensi kokemukset: Re: PG32UCDM Console Mode HDR issue

Ainakin omalla kohdalla tuntuu että uusi HDR tila on merkittävä parannus vanhaan, jossa ainakin omasta mielestä koko ruudun sisällön kirkkaus oli usein niin himmeää että päädyin käyttämään TrueBlack 400 tilaa pysyvästi. Saa nähdä josko muut käyttäjät löytävät tuosta jotain ongelmia vielä, mutta ainakin omalla kohdalla tuntuu että viimein voin olla täysin tyytyväinen HDR suorituskykyyn ja se nyt viimein vastaa sitä mitä speksien ja ensi arvostelujen perusteella odotin.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
241 173
Viestejä
4 214 491
Jäsenet
71 010
Uusin jäsen
vembula

Hinta.fi

Ylös Bottom