Olen aikomuksissa vaihtaa adsl liittymäni 4G:hen koska sain Elisalta hyvän tarjouksen. Kokemuksia ei 4G-modeemeista juurikaan ole. Jossain vaiheessa mainostettiin 4G-modeemeja "Dual Band" ominaisuudella joka käsittääkseni tarkoittaa sitä että modeemi yhdistää kahteen eri mastoon mikäli ollaan sellaisella kuuluvuusalueella että tämä on mahdollista. Olen verkkokaupasta katsellut Huawei B525s mallia jossa lukee ominaisuuslistassa "Dual Band", mutta tämä on tarkennettu vain WiFi verkolle. Onko tällaisia kahteen mastoon yhdistäviä 4G-modeemeja enää edes olemassa ja jos on niin onko tämä ominaisuus josta kannattaa maksaa? Käsittääkseni tämä vähentää liittymän pätkimistä huomattavasti, kun jos yhteys ensimmäiseen mastoon katoaa - niin yhteys toiseen hoitaa homman kotiin eikä yhteys tällöin katkea.
Linkki verkkokauppaan: Huawei B525S 3G/4G/LTE + AC WiFi-reititin Telia 189,90 €
Tämän kyseisen modeemin saisi saksasta melkein 40 euroa halvemmalla. Olen muutenkin saksasta tilaamassa tavaraa niin onkohan näissä jotain rajoituksia verkkojen tai muiden ominaisuuksien suhteen hankintamaan osalta?
Linkki verkkokauppaan: Huawei B525S 3G/4G/LTE + AC WiFi-reititin Telia 189,90 €
Tämän kyseisen modeemin saisi saksasta melkein 40 euroa halvemmalla. Olen muutenkin saksasta tilaamassa tavaraa niin onkohan näissä jotain rajoituksia verkkojen tai muiden ominaisuuksien suhteen hankintamaan osalta?