400-750e peruskone

Liittynyt
22.08.2020
Viestejä
5
Tarvetta olisi uudelle pöytäkoneelle. Kone tulee peruskäyttöön ja mielellään saisi 4k videot pyöriä. (Ei editointia kumminkaan) Pelejä ei tule juuri pelailtua, mutta saisi nyt ainakin peruspelit pyöriä sujuvasti vaikka heikommillakin grafiikoilla jos iskee peli-innostus. Langaton nettiyhteys ja 1000gb ssd levy ovat ehdottamat vaatimukset. Käyttöjärjestelmää ei tarvitse sisällyttää pakettiin.

Koneen koolla ei sinällään ole merkitystä ja budjettiluokan koteloa olen katsellut. Tämmöinen voisi olla yksi vaihtoehto. Meteliä saa hieman tulla.

SilentiumPC Regnum RG4T Tempered Glass, ikkunallinen ATX-miditornikotelo, musta 45€


Corsair muistit näyttää olevan tarjouksessa ja ajettelin tämmöiset lyödä koneeseen, miltä kuulostaa?

Corsair 16GB (2 x 8GB) Vengeance LPX, DDR4 3200MHz, CL16, 1.35V 69,90 € (Tarjous! Norm. 81,90€)

Itsellä ei ole ollenkaan kokemusta koneen osista ja kaupassa vaihtoehtoja piisaa, joten vaikea antaa tarkkaa hinta-arviota. Päivittämisen mahdollisuus on tietysti plussaa joten itse olen ajatellut erillistä prosessoria/näytönohjainta integroitujen sijaan. Tehoa saa mieluummin olla liikaa kuin liian vähän, kunhan hinta ei pomppaa ihan mahdottomasti.

Osat saisi löytyä kaikki Jimmssiltä niin pääsee itse helpommalla kun tilaa kaikki kerralla samasta kaupasta.

Kiitoksia avusta jo etukäteen.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
6 111
Noin tiukalla budjetilla kannattanee tilata sieltä mistä halvimmalla saa.

Crucial p1 1tb 100€
3100 100€
1650s 160€
Corsair vengeance 2x8GB 3200MHz 60€


Halvemmallakin toki pääsee, jos peruspelit ovat keveitä jotka pyörivät cpu:n integroiduilla näytönohjaimilla ongelmitta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.06.2020
Viestejä
1 299
Noin tiukalla budjetilla kannattanee tilata sieltä mistä halvimmalla saa.

Crucial p1 1tb 100€
3100 100€
1650s 160€
Corsair vengeance 2x8GB 3200MHz 60€


Halvemmallakin toki pääsee, jos peruspelit ovat keveitä jotka pyörivät cpu:n integroiduilla näytönohjaimilla ongelmitta.
Tuossa prossussa ei ole integroitua näyttistä.
https://www.amazon.de/AMD-Ryzen-340...400g&qid=1598243921&sprefix=ryzen+3400&sr=8-1
Tässä olisi.
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 870
Tuolla budjetilla menisin tällä: ASUS Mini PC PN50 BBR748MD | Edullinen

Siihen muistit ja SSD ja ollaan vielä alle budjetin eikä parempaa tehoa irtoa samaan rahaan. Huonoina puolina päivitettävyyden rajallisuus ja saatavuus vasta syyskuun lopussa. Hyvinä puolina tehot kokoon nähden, hiljaisuus ja kohtuu edullisuus.

Pelien toimivuudesta saa osviittaa esim tästä mihin 4800U ja sen integroitu Vega8 pystyy:

 
Liittynyt
22.08.2020
Viestejä
5
Kiitokset avusta, budjetti nousi äkkiä tonniin ihan huomaamatta, näyttö ja muut hilppeet päälle niin kerty jo 1500e hintaa. Tuli kumminkin osat tilattua. Ei tarvitse ainakaan taas heti olla konetta vaihtamassa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 281
Verkkokaupan puolelta tulee näyttö ja kaiuttimet vielä
Itse olisin vaihtanut emon johonkin, jossa on integroitu wifi. Vaikka:

Ja jättänyt tuon erillisen kortin pois..

Virtalähdettä jos pystyy odottamaan 3vk, niin tämä olisi parempi (hinnaltaan):
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 281
Kai tuo toimii sillä mukana tulevalla HDMI:llä, mutta toimii toki paremmin display port -kaapelilla. Kirjoitan tätä dp-kaapelilla kytketyllä samalla näytöllä. Huono puoli tuossa on, että 'syncit puuttuu, mutta muuten loistonäyttö ja kuvanlaatu on erinomainen edestä katsottaessa. :thumbsup:

Minulla on ollut tuo noin 9kk.. Vesa-reiät voisivat olla alempana, mutta eipä tässä mitään suurta huomautettavaa ole.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 281
Vaatii Displayportin että saa 144hz ulos näytöstä. :sgeek:
Jotenkin muistelen, että siinä tuli mukana vain HDMI ja olisihan se outoa, jos se ei riittäisi.. No itsellä on displayportilla kytketty ja ongelmia ei ole. Kyllä itse ostelisin tuon dp-kaapelin, kun speksien mukaan siinä on vaan HDMI 1.4 ..
 

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
7 140
Jotenkin muistelen, että siinä tuli mukana vain HDMI ja olisihan se outoa, jos se ei riittäisi.. No itsellä on displayportilla kytketty ja ongelmia ei ole. Kyllä itse ostelisin tuon dp-kaapelin, kun speksien mukaan siinä on vaan HDMI 1.4 ..
HDMI 2.0 pystyy vasta 144hz ja sama standardi pitää löytyä myös näytönohjaimesta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 281
HDMI 2.0 pystyy vasta 144hz ja sama standardi pitää löytyä myös näytönohjaimesta.
Kai sitä 1.4:lläkin pääsee 144Hz, jos ei vedä 4:4:4, mutta ehkä voimme jatkaa offtopiccia muualla.. Lähinnä vaan mietitytti, että mukana tulee kaapeli, jolla näytöstä ei saa täyttä hyötyä irti.

Mulle ei ole ikinä tullut. Keväällä ostin näytön niin mukana tuli vga kaapeli :D
Aika varma olen, että siellä oli Samsung-merkkinen HDMI-kaapeli, kun oma kakkoskone saattaa olla kytketty sillä kiinni. Tai siis se kone, jota kulloinkin rakentelen harrastuspohjalta.

--

Mutta koetetaan vaikka WQHD-ketjussa jatkot. Tämä on nyt tuosta näytöstä vääntöä. Se on hyvä näyttö, kuitenkin.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
242 813
Viestejä
4 241 733
Jäsenet
71 248
Uusin jäsen
seemo

Hinta.fi

Ylös Bottom