3DMark Steel Nomad - DX12

Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
709
Menihän se 2500 rikki RTX 2070:llä. Tällä hetkellä kärkitulos kyseisellä GPU:lla.

SCORE 2 524 with NVIDIA GeForce RTX 2070(1x) and AMD Ryzen 7 5800X


Nomad DX12 - 2524.jpg


Hyvin tää ottaa tehoja tosta shunt modatusta kortista kun todellinen tehonkulutus parhaillaan 270-290W luokkaa ja power limittiä hakkaa päälle vähänväliä kun Total GPU Power (normalized) [% of TDP] hyppii taivaisiin (150-170%) vaikka perus TDP pysyy alle 100%. Pitää varmaan shuntteja muutella niin sais GPU:lle kellot vakaammaksi tuossa testissä.
Ali voltittama GPU alle 1V on tehonkulutus jotain 230-250W luokkaa, missään pelissä en vielä tuommosia lukemia ole saanu.
 
Liittynyt
14.01.2020
Viestejä
528
Wanhat tahnat mutta tämä on niin lyhyt testi. Muistit ei edelleenkään kulje kunnolla.
Score 2 541 with AMD Radeon RX 5700 XT(1x) and AMD Ryzen 7 5800X

I scored 2 541 in Steel Nomad
Mun 5700XT alkaa olla jo kohtuu rankasti modattu ja menohaluja olisi, mut tuntuu olevan todella hankalaa saada lämpöjä ulos vaikka on Morpheus 8057 nestemetallilla.
Kortti vetäsee 300W että heilahtaa ja hotspotti pompsahtaa rapiaan sataseen hetkessä. Täytyy vissiin alkaa työstämään tuota ostamaani Bykskin vesiblokkia, että saa sen tuohon TUFfiin edes ite piirin ja muistien päälle..
 
Liittynyt
25.11.2016
Viestejä
2 141
Vertailuun myös kyykkykortteja:

Score 2 125 with NVIDIA GeForce RTX 3060(1x) and Intel Core i5-13600K Processor


3dmark_SteelNomad_oc.jpg


 
Viimeksi muokattu:

Vanhus

Tukijäsen
Liittynyt
14.09.2021
Viestejä
22
Score 5 210 with NVIDIA GeForce RTX 4070 Ti(1x) and Intel Core i7-12700K Processor


Hetkeksi listan kärkeen :D

1716713276164.png
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 451
Vertailuun myös kyykkykortteja:

Score 2 125 with NVIDIA GeForce RTX 3060(1x) and Intel Core i5-13600K Processor




Valitan itse testin kommentointia tänne väliin, mutta näyttää siltä, että sinunkin prosessorin kellot on pomppii kovasti testissä, kun esim. @Augmented Mutation on suora viiva.
Vähän mutuilen, että ei näin monella voi throttlata ja joku muu sen sanoi paremmin: kortti on liian mopo, että prosessoria käytettäisiin 100%.
Pitääkö tätä testiä nyt lukea niin, että sinulla on liian hyvä prosessori tuolle näytönohjaimelle?
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
82
..prosessorin kellot on pomppii kovasti testissä, kun esim. @Augmented Mutation on suora viiva.. ..Pitääkö tätä testiä nyt lukea niin, että sinulla on liian hyvä prosessori tuolle näytönohjaimelle?
Tämän testin kannalta kyllä. Steel nomad on mitättömän kevyt prosessorille, kun ajolla prosessorin virrat on luokkaa 5W idlejen yllä, ja testin prosessorinkäyttö <1%, on tuo kellojen dippaaminen alas tässä tapauksessa ominaisuus, ei vika. Tämän käytöksen voi kyllä estää ihan vaikka vaihtamalla Windowsin power plan high performancelle, tai napsimalla BIOSista C-statet pois mikäli kokee että siitä on haittaa. Näyttäisi siltä, että Alder lakesta eteenpäin Intelin prossuilla on enemmän taipumusta (ainakin tämän testin kanssa) pysyä säästöliekillä, kun vanhemmat Intelit ja Zenit boostaavat aggressiivisemmin täysille kierroksille, mutta testin kannalta sillä ei liene mitään merkitystä kun tämä ei prossutesti ole.
12348907824092378492.jpg

E: Ja siis näyttistestin kannaltahan tuo on ideaalitilanne, että testiä ei kiinnosta prossu pätkääkään. Tällä voidaan varmaan ajaa vielä RTX 7090 testejä, ilman että prossu tulee lainkaan kuvioihin.
 
Viimeksi muokattu:

Kridedude

Näkymätön tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
558
Millasilla asetuksilla ajelet tuota korttia Kride?
En tallentanut profiilia aamulla, koska harvemmin tulee karkkimarkkeja kutiteltua, mutta alla uusi ajo ja päivittyneet karkkimarkit asetuksineen.
GPUn tuulettimet oli 100% (koska benchmark).

Screenshot 2024-05-26 171601.png




Päivittäisessä käytössä alivoltitettuna, MEM +1200MHz ja omalla tuuletinkäyrällä (max 60%).

Screenshot 2024-05-26 163425.png
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
501
SCORE 2 706 with NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti LHR(1x) and Intel Core i5-8400 Processor
vulkan

SCORE 2 591 with NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti LHR(1x) and Intel Core i5-8400 Processor
dx12

aika hyvä vanhalla prossulla.
 
Liittynyt
25.11.2016
Viestejä
2 141
Valitan itse testin kommentointia tänne väliin, mutta näyttää siltä, että sinunkin prosessorin kellot on pomppii kovasti testissä, kun esim. @Augmented Mutation on suora viiva.
Vähän mutuilen, että ei näin monella voi throttlata ja joku muu sen sanoi paremmin: kortti on liian mopo, että prosessoria käytettäisiin 100%.
Pitääkö tätä testiä nyt lukea niin, että sinulla on liian hyvä prosessori tuolle näytönohjaimelle?
Mullahan ON liian kyykky kortti tolle prossulle.
 

Kridedude

Näkymätön tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
558
"Vaikuttaisi", että prosessori näyttelee hyvin pientä roolia tässä testissä


1716754200641.png
1716754387490.png
1716754672194.png
 

Kridedude

Näkymätön tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
558
Ens viikolla pääsee sit ite kokeilee ku saa vesille :) joko tulee hyviä tuloksia tai sit päin peetä :/
Vesi > ilmajäähy karkkimarkeissa lähes aina. Toki jos kortissa jotain vikaa tai huonompaa silikonilottoa niin ehkä sitten kääntyy toisinpäin.
 

VVS

Liittynyt
05.01.2018
Viestejä
439
SCORE 10 116 with NVIDIA GeForce RTX 4090(1x) and Intel Core i9 processor 14900K - DX12


Pientä säätöä ja bioksen päivityksiä, niin meni 10k rikki. Ihan kiva. :thumbsup:
 
Liittynyt
08.10.2017
Viestejä
41
Tossa vielä tuo mun viimesin:

Score 8 382 with AMD Radeon RX 7900 XTX(1x) and AMD Ryzen 7 7800X3D


Ilmoitattehan tuloksen totuttuun tapaan esimerkinmukaisesti, eli tekstinä ja linkki tuloksiin, niin näkee suoraan käytetyn raudan ja on helppo kopioida mahdollista tilastointia varten, eikä isot screenshotit täytä suotta koko ruutua. Kiitos! - ja rohkeasti sitä Save/Upload, jos ei validointi toimi/Compare Online reagoi
@sbasil olisiko sinulla kiinnostusta/resursseja jatkaa tämänkin tilastointia?
No huhhu ompa iso ero tuloksessa. Tuossapa se näkyy hyvin 2x8pin vs 3x8pin ero ilmeisesti. Vähän kyl tosin kutkuttelis testata et kävis jos tohon refu korttiin flashais biossin, joka mahdollistaisi lisävirransyötön myös 2x8pin liittimillä. Vaikka niitä nyt ei varsinaisesti ole siihen hommaan tarkoitettukaan. Huhua kuullut, että toimiva ratkaisu ollut jollakulla internet sankarilla mutta en taida riskiä ottaa ennenkuin olen valmis tämän kortin romuraudaksi laittamaan.

Oma:
I scored 7 360 in Steel Nomad
 
Liittynyt
14.01.2020
Viestejä
528
No huhhu ompa iso ero tuloksessa. Tuossapa se näkyy hyvin 2x8pin vs 3x8pin ero ilmeisesti. Vähän kyl tosin kutkuttelis testata et kävis jos tohon refu korttiin flashais biossin, joka mahdollistaisi lisävirransyötön myös 2x8pin liittimillä. Vaikka niitä nyt ei varsinaisesti ole siihen hommaan tarkoitettukaan. Huhua kuullut, että toimiva ratkaisu ollut jollakulla internet sankarilla mutta en taida riskiä ottaa ennenkuin olen valmis tämän kortin romuraudaksi laittamaan.

Oma:
I scored 7 360 in Steel Nomad
No mun kortti on kaukana vakiosta, lisätty/vaihdettu iso kasa konkkia yms., vesijäähy, 550W BIOS, EVC2 jne. eli käytännössä ei tehorajaa ja saan säädettyä jännitteet jne..
Ja sillä 2x8pin ei ole mitään ongelmaa 550W kanssa, kunhan poweri ja johdot on kunnossa. Ei edes lämpiä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 338
Pari clerical erroria sattu silmään:

4000XT: Väärä näyttis (=7900 XT)
HSALONEN: Väärä näyttis (=4070 Ti SUPER)
ARCHON: Väärä näyttis (=3080)
SKIP: Väärä Prossu (=7600X)
Kiitos, korjattu. :thumbsup: Välillä solussa tabia painaessa excel täyttää automaagisesti "sanan" loppuun ja aina noita ei huomaa. Välillä toki syynä puusilmäkin. :-D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.01.2020
Viestejä
528
Erinäisillä ulkomaalaisilla/kansainvälisillä foorumeilla on ollut hiljattain keskustelua Steel Nomadin epäluotettavuudesta, täysin virheellisistä tuloksista ja väärinkäytöksistä. Myös SystemInfon aivan käsittämätön bugisuus ja lähes täysi epäluotettavuus on ollut paljon tapetilla.

Onneksi noita selvästi virheellisiä "huipputuloksia" on myös poistettu 3DMarkin toimesta, koska koko testin mielekkyys ja käyttökelpoisuus on tällä hetkellä erittäin kyseenalaisessa asemassa.
Itse seuraan ja olen mukana lähinnä Navi31 - keskusteluissa, joten esimerkkini on 7900 XTX:n kanssa. Ko. näytönohjaimen TOP-5 näyttää tätä kirjoittaessani tuolta:

1716919233968.png

Juuri hetkeä aiemmin kärkipaikkaa piti hallusssa sinänsä "tuntematon" käyttäjä, selkeästi alle 3GHz kelloilla ja yli 8900 tuloksella. On päivän selvää, että ko. kortti on täysin "vakiokuntoinen" niin fyysisesti kuin BIOSiltaan, ja tuossa tuloksessa on n. 2000 pistettä liikaa.
Esimerkiksi noiden kahden "8700:n miehen" kortit on rankasti modattuja, tehorajat poistettuna ja jännitteitä nostettuna kuten allekirjoittaneellakin, mutta lisäksi käyttävät chilleriä jolla saa nesteen lähelle nollaa astetta.

Itse puolestaan olen tuskaillut omien tuloksieni kanssa, koska tulokseni on merkittävästi huonompia kuin muutamalla muulla - Kortin kulun/kellojen ja tehonkulutuksen puolesta pitäisi olla tuolla top-5:ssä, mutta en ole onnistunut vielä saamaan edes 8400:aa rikki. Kun sitten listalla on useita 8300-8400 tuloksia, jotka on ajettu pelkällä 550W BIOSilla custom luupissa - nämä tunnistaa tuosta n. 3100MHz kelloista. Minä en puolestani saanut 550W:lla kuin parhaimmillaan 8060 pistettä. Win10 on myös erittäin karsittu ja optimoitu benchmarkkailukäyttöön..

Onko noita selkeästi virheellisiä tuloksia näkynyt muilla näyttiksillä?
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
709
Erinäisillä ulkomaalaisilla/kansainvälisillä foorumeilla on ollut hiljattain keskustelua Steel Nomadin epäluotettavuudesta, täysin virheellisistä tuloksista ja väärinkäytöksistä. Myös SystemInfon aivan käsittämätön bugisuus ja lähes täysi epäluotettavuus on ollut paljon tapetilla.

Onneksi noita selvästi virheellisiä "huipputuloksia" on myös poistettu 3DMarkin toimesta, koska koko testin mielekkyys ja käyttökelpoisuus on tällä hetkellä erittäin kyseenalaisessa asemassa.
Itse seuraan ja olen mukana lähinnä Navi31 - keskusteluissa, joten esimerkkini on 7900 XTX:n kanssa. Ko. näytönohjaimen TOP-5 näyttää tätä kirjoittaessani tuolta:



Juuri hetkeä aiemmin kärkipaikkaa piti hallusssa sinänsä "tuntematon" käyttäjä, selkeästi alle 3GHz kelloilla ja yli 8900 tuloksella. On päivän selvää, että ko. kortti on täysin "vakiokuntoinen" niin fyysisesti kuin BIOSiltaan, ja tuossa tuloksessa on n. 2000 pistettä liikaa.
Esimerkiksi noiden kahden "8700:n miehen" kortit on rankasti modattuja, tehorajat poistettuna ja jännitteitä nostettuna kuten allekirjoittaneellakin, mutta lisäksi käyttävät chilleriä jolla saa nesteen lähelle nollaa astetta.

Itse puolestaan olen tuskaillut omien tuloksieni kanssa, koska tulokseni on merkittävästi huonompia kuin muutamalla muulla - Kortin kulun/kellojen ja tehonkulutuksen puolesta pitäisi olla tuolla top-5:ssä, mutta en ole onnistunut vielä saamaan edes 8400:aa rikki. Kun sitten listalla on useita 8300-8400 tuloksia, jotka on ajettu pelkällä 550W BIOSilla custom luupissa - nämä tunnistaa tuosta n. 3100MHz kelloista. Minä en puolestani saanut 550W:lla kuin parhaimmillaan 8060 pistettä. Win10 on myös erittäin karsittu ja optimoitu benchmarkkailukäyttöön..

Onko noita selkeästi virheellisiä tuloksia näkynyt muilla näyttiksillä?
Mites AMD:llä SAM/ReBAR on pääällä näissä 3DMarkeissa tai yleensä peleissä? Ite oon UEFI modilla ottanu sen omassa RTX 2070:ssä käyttöön ja tehny oman profiilin Nomad testille ja nvdiaprofilerilla pakottanu ReBARin päälle. Oma kärki tulos oli ajettu 8GB rebar koko rajoituksella. Jonkin verran tuntuu olevan vaihtelua millä muisti rajoituksella ajelee ja joskus on tullu keskimäärin parempia tuloksia pienemmillä rajoilla. En sitte tiedä voiko se noin paljoa vaikuttaa pisteisiin mutta jonkin verran se ainakin omalla kortilla tuntui nostavan pisteitä kun pakottaa päälle.

edit.
Kattelin vähän noita RTX 2070 tuloksia muissa testeissä niin näyttää kyllä Firestriken ja ja TimSpyn puolella olevan yllättävän kovia grafiikka testi tuloksia ja joissain GPU kellot 500+ Mhz korkeammat mitkä normaalisti mahdollisia mutta avg temp 51c. Voi olla että ongelma on laajempi eikä ole ainostaan ongelma Nomad ja Speedway testeissä.

tässä esimerkiksi minun tulos ja tämän hetken kärkitulos FireStrike Extremestä, näyttää että olis ajettu jollain ihan eri GPU:lla. Result
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.01.2020
Viestejä
528
Mites AMD:llä SAM/ReBAR on pääällä näissä 3DMarkeissa tai yleensä peleissä? Ite oon UEFI modilla ottanu sen omassa RTX 2070:ssä käyttöön ja tehny oman profiilin Nomad testille ja nvdiaprofilerilla pakottanu ReBARin päälle. Oma kärki tulos oli ajettu 8GB rebar koko rajoituksella. Jonkin verran tuntuu olevan vaihtelua millä muisti rajoituksella ajelee ja joskus on tullu keskimäärin parempia tuloksia pienemmillä rajoilla. En sitte tiedä voiko se noin paljoa vaikuttaa pisteisiin mutta jonkin verran se ainakin omalla kortilla tuntui nostavan pisteitä kun pakottaa päälle.

edit.
Kattelin vähän noita RTX 2070 tuloksia muissa testeissä niin näyttää kyllä Firestriken ja ja TimSpyn puolella olevan yllättävän kovia grafiikka testi tuloksia ja joissain GPU kellot 500+ Mhz korkeammat mitkä normaalisti mahdollisia mutta avg temp 51c. Voi olla että ongelma on laajempi eikä ole ainostaan ongelma Nomad ja Speedway testeissä.

tässä esimerkiksi minun tulos ja tämän hetken kärkitulos FireStrike Extremestä, näyttää että olis ajettu jollain ihan eri GPU:lla. Result
Jaa, empä ole tullut ees ajatelleeksi koko SAMia, koska näillä AMD-vehkeillä se on de facto aina käytössä.

Joku tommonen +600MHz matalalla lämpötilalla on sinänsä aivan realistinen, kun poistetaan rajat, nostetaan jännitteitä ja vedetään chillerillä/kompuralla/dicellä/ln2:lla kylmäksi. Olenhan mäkin vetänyt TimeSpyssa yli 3700MHz XTX:llä, eräs jenkki sai 7900XT:n menemään 4GHz. Mitä näiden vakiokellot ees lienee, jotain 2500-2700MHz?

Tuo 32k score sensijaan ei ole mitenkään realistinen sun 12k verrattuna. Voisin ehkä uskoa, jos olisi kaksi korttia SLI:ssä LN2:lla kylmennettynä jne, mutta kun ei ole.
 
Liittynyt
29.10.2022
Viestejä
1 888
Vesi > ilmajäähy karkkimarkeissa lähes aina. Toki jos kortissa jotain vikaa tai huonompaa silikonilottoa niin ehkä sitten kääntyy toisinpäin.
Ensipuraisu ja heitin asetukset millä meni heti läpi. Pitää viilailla ajan kanssa ku meni koko yö et vihdoin saa koneen kasaano_O:sleep:

10 205 with NVIDIA GeForce RTX 4090(1x) and AMD Ryzen 7 7800X3D


 
Liittynyt
29.10.2022
Viestejä
1 888
Huh vihdoin ja viimein hitto soikoon!!!!! jotkut vedellä päässy kovempiikin lukemiin mut oon tyytyväinen. Maailman rankingissa sija 72 ja suomessa 3:s. :)


6666.png
666.png


PS, tuli vähän vilu ku koko yön tuuletti kämppää kaikki ovet ja ikkunat auki

IMG20240610012334.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
244 592
Viestejä
4 265 017
Jäsenet
71 537
Uusin jäsen
krisusoz

Hinta.fi

Ylös Bottom