Erinäisillä ulkomaalaisilla/kansainvälisillä foorumeilla on ollut hiljattain keskustelua Steel Nomadin epäluotettavuudesta, täysin virheellisistä tuloksista ja väärinkäytöksistä. Myös SystemInfon aivan käsittämätön bugisuus ja lähes täysi epäluotettavuus on ollut paljon tapetilla.
Onneksi noita selvästi virheellisiä "huipputuloksia" on myös poistettu 3DMarkin toimesta, koska koko testin mielekkyys ja käyttökelpoisuus on tällä hetkellä erittäin kyseenalaisessa asemassa.
Itse seuraan ja olen mukana lähinnä Navi31 - keskusteluissa, joten esimerkkini on 7900 XTX:n kanssa. Ko. näytönohjaimen TOP-5 näyttää tätä kirjoittaessani tuolta:
Juuri hetkeä aiemmin kärkipaikkaa piti hallusssa sinänsä "tuntematon" käyttäjä, selkeästi alle 3GHz kelloilla ja yli 8900 tuloksella. On päivän selvää, että ko. kortti on täysin "vakiokuntoinen" niin fyysisesti kuin BIOSiltaan, ja tuossa tuloksessa on n. 2000 pistettä liikaa.
Esimerkiksi noiden kahden "8700:n miehen" kortit on rankasti modattuja, tehorajat poistettuna ja jännitteitä nostettuna kuten allekirjoittaneellakin, mutta lisäksi käyttävät chilleriä jolla saa nesteen lähelle nollaa astetta.
Itse puolestaan olen tuskaillut omien tuloksieni kanssa, koska tulokseni on merkittävästi huonompia kuin muutamalla muulla - Kortin kulun/kellojen ja tehonkulutuksen puolesta pitäisi olla tuolla top-5:ssä, mutta en ole onnistunut vielä saamaan edes 8400:aa rikki. Kun sitten listalla on useita 8300-8400 tuloksia, jotka on ajettu pelkällä 550W BIOSilla custom luupissa - nämä tunnistaa tuosta n. 3100MHz kelloista. Minä en puolestani saanut 550W:lla kuin parhaimmillaan 8060 pistettä. Win10 on myös erittäin karsittu ja optimoitu benchmarkkailukäyttöön..
Onko noita selkeästi virheellisiä tuloksia näkynyt muilla näyttiksillä?