• Klo 11 alkaen tietokanta-ajoon liittyvä ongelma, joka aiheuttaa palvelinvirhettä viestejä lähettäessä. Viestien kirjoittaminen pois käytöstä väliaikaisesti. Pyrimme saamaan ongelman korjattua mahdollisimman pian. Pahoittelut häiriöistä.

3dfx on jo eellä

Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
423
Hirvittävän aktiivisesti en ole noita keräillyt enää toviin, mutta kyllä se kipinä kytee vieläkin että koko line-up olisi kiva saada kokoon. Laatikoita tonkimatta siellä pitäisi tällä hetkellä olla vielä 2x Voodoo2 ja Voodoo3 2000 (ehkä) PCI, muutamista irroitin piirit avaimenperiksi ja pari olen tainnut myydäkin. Voodoo4 4500 PCI:n unohtuminen vuosikausia sitten kaverin äidille tehtyyn varakoneeseen nakertaa eniten, sellaista taitaa olla liki mahdotonta löytää nykyään. Voodoo5 5500 taas taisi jäädä joskus johonkin koulussa pykättyyn projektikoneeseen.
Tuossa oma setti. Löytyy lähes kaikkia mutta juurikin esim PCI versio voodoo 4 olis haussa.

Eli löytyy V1, rush, V2 SLI, banshee, V3 2000 AGP ja PCI, V3 3000, V3 3500 sekä noista harvinaisemmista löytyy siis AGP V4 4500, PCI V5 5500, AGP V5 5500 ja AGP V5 5500 NFR(engineering sample)

Ihan kaikkia ei kuvissa ole.

IMG_20170118_162923.jpg
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 340
Yksi 3dfx pohjainen kortti löytyi aikoinaan. Se oli Hercules Stingray Voodoo Rush piirillä ja 8 megan (!) muistilla. Laite oli PCI väyläinen vaikka vuoden 97 emossa oli jo AGP väylä. Päivitin samaan emoon myöhemmin TNT2 kortin 32 megan muistilla (AGP) Diamond Viper V770 Ultra TNT2 .
 

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 175
Tuossa oma setti. Löytyy lähes kaikkia mutta juurikin esim PCI versio voodoo 4 olis haussa.

Eli löytyy V1, rush, V2 SLI, banshee, V3 2000 AGP ja PCI, V3 3000, V3 3500 sekä noista harvinaisemmista löytyy siis AGP V4 4500, PCI V5 5500, AGP V5 5500 ja AGP V5 5500 NFR(engineering sample)

Ihan kaikkia ei kuvissa ole.

IMG_20170118_162923.jpg
Komia setti on :cigar2: Siinä on paljon nostalgiaa yhdessä kuvassa. Hienoa että olette näitä keräilleet jemmaan.
 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
567
Minulla oli PowerVR-kortti aikoinaan, Matrox m3D tai jotain. Toisin kuin Voodoo se ei tarvinnut välikaapelia. Pelituki olikin sitten kehno ja kökkö se taisi olla muutenkin, joten aika pian tuli hankittua Voodoo 2 ja myöhemmin Voodoo 3 2000. Seuraavaksi tulikin sitten jo muistaakseni Geforce 4 Ti 4200 (joka muuten löytyy vielä kaapista, ostaisikohan sitä kukaan?)
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 542
Minulla oli PowerVR-kortti aikoinaan, Matrox m3D tai jotain. Toisin kuin Voodoo se ei tarvinnut välikaapelia. Pelituki olikin sitten kehno ja kökkö se taisi olla muutenkin, joten aika pian tuli hankittua Voodoo 2 ja myöhemmin Voodoo 3 2000. Seuraavaksi tulikin sitten jo muistaakseni Geforce 4 Ti 4200 (joka muuten löytyy vielä kaapista, ostaisikohan sitä kukaan?)
Matroxit oli Matroxeja, PowerVR:t PowerVR:iä, ihan eri vehkeitä
 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
567
Kyllä Matrox teki noita PowerVR-korttejakin. Tuollainen: Matrox m3D (PowerVR PCX2)

Tosin nyt kun asiaa tarkemmin muistelee, niin minulla taisi sittenkin olla VideoLogic Apocalypse 3Dx. Olikohan noita kumpaakin myynnissä PC Superstoressa.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
423
Juu kyllä mulla ainakin on tällänen matroxin power vr kortti jossa ei ole vga ulostuloa. Ikinä ei ole käytössä ollut joten en tiedä kuinka toimii.

IMG_20170319_120445.jpg
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 542
Kyllä Matrox teki noita PowerVR-korttejakin. Tuollainen: Matrox m3D (PowerVR PCX2)

Tosin nyt kun asiaa tarkemmin muistelee, niin minulla taisi sittenkin olla VideoLogic Apocalypse 3Dx. Olikohan noita kumpaakin myynnissä PC Superstoressa.
Ai perhana, niin sitä vanha erehtyy, muistin että tekivät vain omlla piireillään. Nykyäänhän ne käyttää AMD:n GCN-piirejä
 

KtK

Liittynyt
12.03.2017
Viestejä
424
Muutama 3dfx kortti on kokoelmissa. Mun eka 3d kiihdytetty näytönohjain Orchidin voodoo1 , v3 3000 Agp ja V5 5500 Agp. Ton voodoo vitosen meinaan pistää retrokoneeseen ,kunhan saan sen joskus väsättyä loppuun :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
233
Ensimmäisessä itse kasaamassani PC:ssä oli käyttäjältä @Taneli- saatua SER-jätettä, mm. Tseng Labsin ET6000 näytönohjain. Kun koneeseen tuli myöhemmin vikaa, päivitin näytönohjaimeksi Voodoo 3 2000:n, joka oli silloin uusinta uutta.

Voi pojat että tämän jälkeen oli nannaa pelata 3D-pelejä. Erityisesti mieleen ovat jääneet Homeworld ja Freespace 2. Muistelisin että läheskään kaikissa peleissä ei ollut Glide-tukea ja jotkut pelit vaativat OpenGL tuen, joka Voodoossa tarkoitti bugisen MiniGL:n käyttöä.

Minulla oli Voodoo 3 käytössä pari vuotta ja vaihdoin sen pois kun ATI julkaisi Radeon 8500:n. Tässä vaiheessa Voodoo 3 oli jo auttamattoman jälkeenjäänyt. En jäänyt kaipaamaan Voodoo 3:sta, kuten joku jo aiemmin kommentoi, se oli jo ilmestyessään ylihintainen ja alitehoinen.
 

Zefram Cochrane

The Engineer
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 844
Ensimmäisessä itse kasaamassani PC:ssä oli käyttäjältä @Taneli- saatua SER-jätettä, mm. Tseng Labsin ET6000 näytönohjain. Kun koneeseen tuli myöhemmin vikaa, päivitin näytönohjaimeksi Voodoo 3 2000:n, joka oli silloin uusinta uutta.

Voi pojat että tämän jälkeen oli nannaa pelata 3D-pelejä. Erityisesti mieleen ovat jääneet Homeworld ja Freespace 2. Muistelisin että läheskään kaikissa peleissä ei ollut Glide-tukea ja jotkut pelit vaativat OpenGL tuen, joka Voodoossa tarkoitti bugisen MiniGL:n käyttöä.

Minulla oli Voodoo 3 käytössä pari vuotta ja vaihdoin sen pois kun ATI julkaisi Radeon 8500:n. Tässä vaiheessa Voodoo 3 oli jo auttamattoman jälkeenjäänyt. En jäänyt kaipaamaan Voodoo 3:sta, kuten joku jo aiemmin kommentoi, se oli jo ilmestyessään ylihintainen ja alitehoinen.
Homeworldia ja Homeworld 2:sta on tullut pelattua myös Remastered versiona.:cigar2:
 

aop

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 373
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
423
Laitahan tarkempaa kuvaa muistipiiristä, niin voinee antaa jotain osviittaa siitä onko kortti itse modattu (esim. valmistusviikko 3dfx kaatumisen jälkeen). eBayssa joku ainakin on myynyt tuollaista modauspalvelua, että vaihtaa 64MB nopeampaa muistia ja jumpperilla muistimäärän valinta.
Sinne laitoinkin kuvaa ebayn myynnistä jonka löysin tänään. Juurikin modauspalvelusta. Todennäköisesti on siis juuri tällainen modattu versio johon piirit asennettu sekä bios modattu tukemaan 64mb

Tässä vielä tarkempaan kuvaa linkki. Huutonet hieman pakkailee.

WP_20170517_11_20_30_Pro.jpg
 
Viimeksi muokattu:

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 542
pöh, ehdin jo elätellä toiveita aidosta ES:stä ja vaatia perumaan huutokaupan ja luovuttamaan sen minulle bannien uhalla :hammer:
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
423
pöh, ehdin jo elätellä toiveita aidosta ES:stä ja vaatia perumaan huutokaupan ja luovuttamaan sen minulle bannien uhalla :hammer:
Juu sen mainitsinkin jo ettei kyseessä ole Engineering sample. Tämä siis varmistettu Romanialaiselta 3Dfx keräilijältä G1nxiltä.

Kuitenkin hän ilmaisi kiinnostuksensa korttia kohtaan mutta en sinne nyt lähtenyt myymään. Yhden 5500 ES kortin hänelle myin/vaihdoin.(Toinen lähti nyt Poriin)

Tällähetkellä kortti on vielä halpa kun on jopa perus V4 korttia halvempi hinta :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 317
Juu sen mainitsinkin jo ettei kyseessä ole Engineering sample. Tämä siis varmistettu Romanialaiselta 3Dfx keräilijältä G1nxiltä.

Kuitenkin hän ilmaisi kiinnostuksensa korttia kohtaan mutta en sinne nyt lähtenyt myymään. Yhden 5500 ES kortin hänelle myin/vaihdoin.

Tällähetkellä kortti on vielä halpa kun on jopa perus V4 korttia halvempi hinta :)
Pitäiskö ihan yrittää tuota ihan itselleni huutaa... hhmmm.
Tarvis tulevaan Windows 98 koneeseen (pentium 3 800MHz) löytää 3dfx kortti ja tuo voi olla aikasta kiva.
Eka meinasin Voodoo 3 2000 tai 3000:sta mutta...
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
423
Pitäiskö ihan yrittää tuota ihan itselleni huutaa... hhmmm.
Tarvis tulevaan Windows 98 koneeseen (pentium 3 800MHz) löytää 3dfx kortti ja tuo voi olla aikasta kiva.
Eka meinasin Voodoo 3 2000 tai 3000:sta mutta...
Ehdottomasti suosittelen. Itselle rakentelen vastaavan laitteen Slot A Athlon 700mhz(mahdollisesti tehokkaampi kun vain löytyy)+ voodoo 5
 
Liittynyt
28.03.2017
Viestejä
1 540
Jahans, täältähän löytyikin jo 3dfx ketju, tuttuja hemmojakin näkyy. :)

Tuli tosiaan aloitettua retrokoneen rakentaminen kun on jo jokunen vuosi pitänyt tehdä jonkinmoinen tribuutti 3dfx:n Voodoo näyttiksille. Ylempänä mainittu V5 5500 NFR Engineering Sample vaihtoi tosiaan kotia tänne ja tulee toimimaan aktiivisessa pelikäytössä kunhan retromasiina pikkuhiljaa valmistuu.

Jokunen moderni "ylellisyys" tulee helpomman käytettävyyden vuoksi:
- P182 kotelo äänenvaimennuksilla ja hiljaisilla 120mm tuulettimilla
- Floppy -> USB emulaattoriasema
- Kelkaton 5.25" hot swap telakka IDE konvertterilla johon voi lätkäistä modernin SATA kovalevyn tai SSD:n
- IDE -> CompactFlash asema kotelon takalevyyn

2017-11-28 15.33.27.jpg 2017-11-28 15.45.18.jpg
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
423
Jahans, täältähän löytyikin jo 3dfx ketju, tuttuja hemmojakin näkyy. :)

Tuli tosiaan aloitettua retrokoneen rakentaminen kun on jo jokunen vuosi pitänyt tehdä jonkinmoinen tribuutti 3dfx:n Voodoo näyttiksille. Ylempänä mainittu V5 5500 NFR Engineering Sample vaihtoi tosiaan kotia tänne ja tulee toimimaan aktiivisessa pelikäytössä kunhan retromasiina pikkuhiljaa valmistuu.

Jokunen moderni "ylellisyys" tulee helpomman käytettävyyden vuoksi:
- P182 kotelo äänenvaimennuksilla ja hiljaisilla 120mm tuulettimilla
- Floppy -> USB emulaattoriasema
- Kelkaton 5.25" hot swap telakka IDE konvertterilla johon voi lätkäistä modernin SATA kovalevyn tai SSD:n
- IDE -> CompactFlash asema kotelon takalevyyn

Jees. Näitä NFR kortteja oli siis kaksi aikoinaan joista toinen lähti keväällä jo Romaniaan. Tätä jälkimäistä vielä pähkäilin mitä sille teen mutta lopputulema oli se että jatkan vain retail korttien kanssa ettei aivan lapasesta lähde.

Itselle myös tärkeintä oli että kortti jäisi Suomeen :)

Hienointa toki tässä kortti on nyt kovassa käytössä ja pääsee tekemään sitä mihin se on tarkoitettu :)
 

aop

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 373
Itsellä on yksi raiskattu V5 5500, jonka alkuperäiset tuulettimet olivat ilmeisesti kuoleentuneet ja joku oli liimannu sitten vähän reilummat siilit suoraan piirien päälle. Pitäisi keksiä millä ne saisi irti rikkomatta koko korttia, koska niiden kanssa ei mahdu juuri PCI-kortteja koneeseen.

Lisäksi ostin aikanaan Muropaketin puolella joltakin 2x Voodoo 2, Voodoo Banshee, Voodoo 3 2000 PCI, 2x Velocity 100 ja Voodoo 4 4500 kortit yhteishintaan 20€. Harmi, että tuo Voodoo 3 2000 PCI tuhoutui, kun vanhemmat olivat heittäneet varastossa olleen retro-PC:n SERiin kysymättä multa mitään.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
423
Itsellä on yksi raiskattu V5 5500, jonka alkuperäiset tuulettimet olivat ilmeisesti kuoleentuneet ja joku oli liimannu sitten vähän reilummat siilit suoraan piirien päälle. Pitäisi keksiä millä ne saisi irti rikkomatta koko korttia, koska niiden kanssa ei mahdu juuri PCI-kortteja koneeseen.

Lisäksi ostin aikanaan Muropaketin puolella joltakin 2x Voodoo 2, Voodoo Banshee, Voodoo 3 2000 PCI, 2x Velocity 100 ja Voodoo 4 4500 kortit yhteishintaan 20€. Harmi, että tuo Voodoo 3 2000 PCI tuhoutui, kun vanhemmat olivat heittäneet varastossa olleen retro-PC:n SERiin kysymättä multa mitään.
Hieno setti sinullakin :) PCI versiot voodoo bansheestä ylöspäin on harvinaisempia joten niitä kannattaa jos mahdollista pitää hyvänä.

Itsellä banshee, V3 2000 ja V5 5500 PCI versioina sekä yks 2000 raato joka saanut kunnolla iskua :(

Muut onkin sitten AGP versioita... toki V1,Rush,V2 PCInä.

Laitatko kuvaa tuosta vitosesta? Millä liimattu siilit?
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 542
Pitäisi itsekin tehdä inventaario mitä kaikkia voodoita on vielä kaapissa, osasta luopunut ja pari muuttunut avaimenperiksi
 

aop

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 373
Hieno setti sinullakin :) PCI versiot voodoo bansheestä ylöspäin on harvinaisempia joten niitä kannattaa jos mahdollista pitää hyvänä.

Itsellä banshee, V3 2000 ja V5 5500 PCI versioina sekä yks 2000 raato joka saanut kunnolla iskua :(

Muut onkin sitten AGP versioita... toki V1,Rush,V2 PCInä.

Laitatko kuvaa tuosta vitosesta? Millä liimattu siilit?
Vanhempien kotona tuo Voodoo 5, meen sinne seuraavan kerran käymään varmaan jouluna. Luultavasti ihan perinteisellä pikaliimalla nuo siilit kiinni. Tuollainen 10 vuotta vanha kuva löytyi levyltä kuitenkin:
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
423
Vanhempien kotona tuo Voodoo 5, meen sinne seuraavan kerran käymään varmaan jouluna. Luultavasti ihan perinteisellä pikaliimalla nuo siilit kiinni. Tuollainen 10 vuotta vanha kuva löytyi levyltä kuitenkin:
Noniin kauniisti vielä eriparia :o

Voi olla aika haasteellinen tosiaan mutta itse koittaisin varmaan mietoa lämpöä ja mattopuukko suoraan piirin ja siilin väliin ettei itse piiri väänny korttiin nähden. Ainahan tuon hon saa vaikka uudet vsa-100 piirit kunhan ei foliot lähde mukana.
 

aop

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 373
Joo mietin tosiaan, että pitäisikö vaan lähettää jossain välissä jollekin modaajalle "korjattavaksi". Maksaa vaan niin vietävästi.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
423
Joo mietin tosiaan, että pitäisikö vaan lähettää jossain välissä jollekin modaajalle "korjattavaksi". Maksaa vaan niin vietävästi.
Mulla on laitteisto kyllä asentaa piirit jos niikseen on. Voin kyllä kurkata korttiakin mutta hirveitä riskejä ei toki uskalla ottaa ettei hajoa.
 

aop

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 373
Pakko on tähänkin keskusteluun lisätä että ostetaan voodoo pahvilaatikoita jos sellaisia löytyy nurkista. Kaikki kelpaa kunnosta riippumatta.

Tuolta jos muille maistuu osta heti hinta. Mielestäni oli juuri ja juuri ok hinta.

https://m.ebay.co.uk/itm/3dfx-Voodoo3-1000-graphics-card-16MB-BOX-AGP/141251929820
Eikö tuo Voodoo 3 1000 ole SGRAM-piireillä?

Jos muuten törmää jossain Voodoo 3 3500 korttiin, niin kannattaa ostaa pois vaikka ei olisi sitä mustekalaa siinä mukana, tuollaisella saa kuvan pihalle:
M1-A (P&D) Male to VGA Female Video Projector Adapter, CablesOnline DVI-AD27 | eBay

Itse ostin joltain Tori.fissä hirveän läjän romua, kun huomasin kuvista että seassa oli Voodoo 3 3500.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
423
Juu iteltä löytyy CIB 3500 mutta mielelläni kaikki ostan mitkä vastaan tulee.. ei nimittäin kovin usein näe :)

Joo 1000 on 16mb SGRAM muistilla.

Eikö tuo Voodoo 3 1000 ole SGRAM-piireillä?

Jos muuten törmää jossain Voodoo 3 3500 korttiin, niin kannattaa ostaa pois vaikka ei olisi sitä mustekalaa siinä mukana, tuollaisella saa kuvan pihalle:
M1-A (P&D) Male to VGA Female Video Projector Adapter, CablesOnline DVI-AD27 | eBay

Itse ostin joltain Tori.fissä hirveän läjän romua, kun huomasin kuvista että seassa oli Voodoo 3 3500.
 

aop

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 373
Juu iteltä löytyy CIB 3500 mutta mielelläni kaikki ostan mitkä vastaan tulee.. ei nimittäin kovin usein näe :)

Joo 1000 on 16mb SGRAM muistilla.
Itse ostin retrokonetta varten. Mukana tuli myös CIB Radeon 8500 AIW ja Radeon 9800 PRO AIW, muisteja, jotain random näyttiksiä ja äänikortteja.

Pitäs saada vaan jostain vanhanmallinen ATX-kotelo tuolle K6-III+ masiinalle.
 

Hapatsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
01.10.2017
Viestejä
584
Muistan kyllä miten alan lehdissä vitsailtiin noiden viimesten Voodoo korttien koosta, olihan ne melko valtavan kokoisia :D
Nvidia oli jo niihin aikoihin karannut kehityksessä, ja 3dfx:n ilmeisesti viimeinen keino oli istuttaa samalle kortille hillitön määrä prosessoreja saadakseen eron pienemmäksi, mutta hävisi silti selvästi.
 
Liittynyt
28.03.2017
Viestejä
1 540
Kyllähän V5-5500 pani melko hyvin kampoihin jopa GeForce 2:lle varsinkin ajurien hieman parantuessa ja etenkin 32-bitin väripaletilla, mutta GF3 aikoihin peli oli jo menetetty ja siinä vaiheessa 3dfx oli mennyt konkkaan.



Vaikka noissa viimeisissä Voodoo korteissa ei ollut edes DDR muistia, kaistaa oli silti tuplasti kiitos tupla VSA-100 piirien. Haittapuolena olikin sitten taas framebufferin puolittuminen, eli vaikka kortissa oli 64 megaa muistia, käytettävänä siitä oli vain reilut 32MB.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
423
Kyllä noita vanhoja mikrobittejä vaan on hauska lueskella katsella testituloksia. Numeroa jossa oli ensimäinen testi kera voodoitten ei taida löytyä mutta tuosta eteenpäin löytyy kaikki.

Ai että kun saisi 3Dfx:n takaisin :D
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 106
Mennään vähän 3Dfx keskustelussa sivuun mutta pysytään kuitenkin hieman kartalla. Tälläinen piiri on on postissa tulossa ja kyselenkin onko muilla lähempää kosketusta kyseiseen firmaan :D

Tämän piti olla hypetetysti 3Dfx tappaja mutta päätyi lopulta 3Dfx:n tapaan isompaan kitaan eli ATIlle.

21766431_10204062504958343_4914834961121575106_n.jpg

21767936_10204062506198374_5292834307208495223_n.jpg
Tuli joskus seurailtua kyseistä firmaa aika paljon. Aiemman Pyramid 3d:n olen nähnyt livenä toiminnassa kesällä 1998, tosin silloin VLSI Solution Oy oli jo ostanut Bitboysin siitä projektista ulos. (firmat olivat aluksi yhteistyökumppaneita mutta ajautuivat riitoihin pyramid3dtä tehdessä).

Tuo lienee Axesta toimiva B-sarjan piiri. Minulta löytyy hyllystä vain rikkinäinen A-sarjan piiri.

Tuossa oli näyttömuistina itse GPUn kanssa samalla piilastulla oleva eDRAM.

Infenion kuitenkin sulki eDRAMia tukevan valmistusprosessinsa (koska sille ei ollut muita asiakkaita kuin bitboys) eli Bitboysilta lähti tehdas alta mikä johti tämän piirin markkinoilltulon peruuntumiseen.

Seuraavaa piiriä (Hammer) suunnitellessa alkoi sitten loppua rahat kesken, ja siirtyivät mobiilipuolelle, jonne ekan piirin sai paljon nopeammin ja halvemmalla suunniteltua.
 

Vermon

Ph.D. in Wisdom Sciences
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
484
Oli kyllä kiintoisaa seurattavaa tuo bitboys-homma aikanaan!
Eikös heillä ollut joku omaa tuotantoa oleva logiikkakääntäjä (vai mikä semmoinen nyt on nimeltään) piirien suunnitteluun?
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
423
Nappe1 nimimerkin sainkin kiinni ja hän vastas mulle näin kun kyselin tuota revikkaa.

"B versio on. "BB03-B-eng" kertoo sen. On siis ainakin joskus ollut toimiva. Ja on axe eli myyntinimi ois ollut Avalanche 3D. Dx8.1 / PS 1.3 / VS 1.1. eDramia 12MB. Tämä on kolmas rev B jonka olen nähnyt. Yhden omistan itse ja Beyond3D foorumilla joku keräilijä oli saanut toisen. "

Tuli joskus seurailtua kyseistä firmaa aika paljon. Aiemman Pyramid 3d:n olen nähnyt livenä toiminnassa kesällä 1998, tosin silloin VLSI Solution Oy oli jo ostanut Bitboysin siitä projektista ulos. (firmat olivat aluksi yhteistyökumppaneita mutta ajautuivat riitoihin pyramid3dtä tehdessä).

Tuo lienee Axesta toimiva B-sarjan piiri. Minulta löytyy hyllystä vain rikkinäinen A-sarjan piiri.

Tuossa oli näyttömuistina itse GPUn kanssa samalla piilastulla oleva eDRAM.

Infenion kuitenkin sulki eDRAMia tukevan valmistusprosessinsa (koska sille ei ollut muita asiakkaita kuin bitboys) eli Bitboysilta lähti tehdas alta mikä johti tämän piirin markkinoilltulon peruuntumiseen.

Seuraavaa piiriä (Hammer) suunnitellessa alkoi sitten loppua rahat kesken, ja siirtyivät mobiilipuolelle, jonne ekan piirin sai paljon nopeammin ja halvemmalla suunniteltua.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
274
Täältä varmaan saa selville nykyistä hintatasoa ao. kortille?



Kyseessä siis Voodoo5 5500 AGP 64mb. Testasin kortin toimivaksi vajaa 10 vuotta sitten. Pelkkä kortti löytyy ilman oheissälää.

Periaatteessa tuosta voisi luopua - hinnasta riippuen toki.
edit: Tämä on myyty
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.03.2017
Viestejä
1 540
Voodoo projekti melkein valmis. Pyöristetyt IDE kaapelit, Gotekin floppyemulaattori ja 5.25" telakka jäivät odotuttamaan joulun yli, mutta pääsee vihdoin sentään nauttimaan Gliden nopeudesta retropeleissä. :D

Ei myöskään paljoa tarvitse odotella pelien latausta 60GB SSD:n kanssa, SATA -> IDE adapteri toimi suoraan ilman säätöjä.

post2017-12-23 14.30.30.jpg
post2017-12-23 16.20.54.jpg
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 317
Voodoo projekti melkein valmis. Pyöristetyt IDE kaapelit, Gotekin floppyemulaattori ja 5.25" telakka jäivät odotuttamaan joulun yli, mutta pääsee vihdoin sentään nauttimaan Gliden nopeudesta retropeleissä. :D

Ei myöskään paljoa tarvitse odotella pelien latausta 60GB SSD:n kanssa, SATA -> IDE adapteri toimi suoraan ilman säätöjä.


Itse olen tekemässä aika vastaavaa konetta.
Kahdella 60Gigan SSD:lla ja tupla Pena 3 800MHz:llä Fractalin Focus koppaan.

Näytönohjain Radeon 9800 Pro
Äänikortti SB AWE64

Toiseen SSD:n tulee Windows 98 ja toiseen Windows 2000
 
Liittynyt
28.03.2017
Viestejä
1 540
Itse olen tekemässä aika vastaavaa konetta.
Kahdella 60Gigan SSD:lla ja tupla Pena 3 800MHz:llä Fractalin Focus koppaan.

Näytönohjain Radeon 9800 Pro
Äänikortti SB AWE64

Toiseen SSD:n tulee Windows 98 ja toiseen Windows 2000
Hyvältä kuulostaa. Itse menen ihan W2K + Dos 6.22 (OPL trackeria varten) setillä kun 98 ei tukenut kahta prosessoria, vaikka yhdessäkin penassa hyvin riittää vääntö retropeleihin.

Vielä kun jostain löytäisi 2x 1GHz PIII Slot-1 Copperminet 100MHz FSB:llä, on meinaan kiven alla ja silloin harvoin kun Ebayhin ilmestyy niin hintaa on enempi kuin Threadripperillä. :darra:
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 584
Viestejä
4 191 453
Jäsenet
70 772
Uusin jäsen
PaulusKaita

Hinta.fi

Ylös Bottom