3dfx on jo eellä

Viestiketju alueella 'Näytönohjaimet' , aloittaja Kaotik, 16.10.2016.

Tagit:
  1. Kaotik

    Kaotik Banhammer Ylläpidon jäsen

    Viestejä:
    8 119
    Rekisteröitynyt:
    14.10.2016
    3dfx paras, ATI, Matrox ja NVIDIA ihan kuraa

    [​IMG]
     
    Nuppi, Xiyng, KuosiModo ja 6 muuta tykkäävät tästä.
  2. c64rmx

    c64rmx

    Viestejä:
    53
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Omistin tuon kortin aikoinaan :drool:
     
  3. Capt. Hastings

    Capt. Hastings Team R&T

    Viestejä:
    29
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Kaiholla muistelen aikaa kun Voodoo 2 SLI:llä mentiin. Sen jälkeen en ole koskaan ollut kehityksen kuumimmassa kärjessä :(:itku:
     
  4. Korvanappi

    Korvanappi Kunnon Luumu Tukijäsen RTX ON

    Viestejä:
    59
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Multa löytyis tämmönen, vieläkö Doom pyörähtää?

    [​IMG]
     
    R9600 tykkää tästä.
  5. Kuningashillo^2

    Kuningashillo^2

    Viestejä:
    282
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Olikohan se NNirvi joka leijui Voodoo 2 SLI:llä Pelit-lehdessä joskus noina ko. kortin valta-aikoina. Itselle jäi kaukaiseksi haaveeksi, kun ei ollut vielä ansiotuloja ja Voodoo1:llä mentiin aina TNT2 Ultraan ja Pentium 3:iin asti.

    ps. Sanon Voodoo-miesten leppymättömän vihan uhallakin, että TNT2 Ultra piirsi paljon paremman näköistä grafiikkaa kuin Voodoo 3. Se tekstuurien ylifiltteröinti oli ihan kamalan näköistä voodoolla :smoke:
     
    toturu, M.M.M ja Capt. Hastings tykkäävät tästä.
  6. SheikYerbouti

    SheikYerbouti

    Viestejä:
    195
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Trident 8900 junassa loppuun asti.
     
    Unix tykkää tästä.
  7. Kaotik

    Kaotik Banhammer Ylläpidon jäsen

    Viestejä:
    8 119
    Rekisteröitynyt:
    14.10.2016
    Mää kuvittelemassa että se oli näyttiksestä kiinni, luultavasti pelasit jotain softarenderöityä kuraa tai avutonta D3D väännöstä joka ei pärjännyt Glidelle ominaisuuksissa :hammer:
    Toki sitten paljon myöhemmin tuli isommat tekstuurit mitä tuo TNT-kura tuki mutta se oli jo ihan liian hidas silloin.
     
  8. Kuningashillo^2

    Kuningashillo^2

    Viestejä:
    282
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Rehellisyyden nimissä on sanottava, ettei ollut itsellä tuota Voodoo 3:sta, mutta monella kaverilla oli ja kyllä ainakin HL modeineen näytti vaan niin paljon paremmalta omalla TNT2 ultralla. Sitä en tiedä mitä ne oli ruksineet asetuksista...
     
  9. c64rmx

    c64rmx

    Viestejä:
    53
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Tuli tässä vaan mieleen että kannattaisiko triidin otsikko muuttaa esim. "Näytönohjainten historiatriidi" tjsp. niin ei tarvitse turhaan poistaa tätä keskustelusta :smoke:
     
    Jahve3 ja laamanaator tykkäävät tästä.
  10. DarkWing

    DarkWing 12/99

    Viestejä:
    94
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    NNirvihän se, sehän laittoi kerralla sellaiset pelivehkeet että oksat pois. Ei tainnut hintaa mainita kolumnissaan mutta veikkaan menneen oravannahan jos toisenkin.
     
  11. Chloe

    Chloe #AMD Tukijäsen

    Viestejä:
    7 680
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Klassikkomatskua.

     
  12. eitaas

    eitaas

    Viestejä:
    202
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Carmageddon voodoolla ja glide wrapperilla, olihan se juhlaa :nb:
     
    R9600 ja Kuningashillo^2 tykkäävät tästä.
  13. mäggäri

    mäggäri BANNATTU BANNED

    Viestejä:
    1 202
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Lol vain 16bittinen väripaletti. LMFAYOO. :D nVidialla 32bit tai takki ja ovi.

    Juuri tuollaista huijausta 3dfx tuotteet olivat alusta asti.

    t: Itsekin V3 3500TV omistanut
     
  14. Kaotik

    Kaotik Banhammer Ylläpidon jäsen

    Viestejä:
    8 119
    Rekisteröitynyt:
    14.10.2016
    Tohon aikaan peleissä mitään 32-bit värejä ees ollut vielä, ja jos olikin ni käyttökelvottoman hidasta TNT2:lla :smoke:
    (ps 3dfx:n 16bit oli valovuosia parempi kuin muiden kiitos "22bit postfilterin")
     
    DarkWing tykkää tästä.
  15. mäggäri

    mäggäri BANNATTU BANNED

    Viestejä:
    1 202
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Tarkoitatko että 3dfx:n kanssa ei ollut mahdollisuutta tehdä valintaa 16- ja 32-bitin kera? Kyllä sitä tuli TNT2 Ultralla vuonna -99 huijattua suorituskyvyssä, laittamalla 16bit käyttöön. :smoke: Tuohan oli useamman pelin valikossakin vaihdettavissa.

    16Mb TNT2 mallilla oli toki merkitystä suorituskykyyn hieman enemmän. TNT2 Ultra 32Mb muistilla ei niin ottanut nokkiinsa.
     
  16. Kaotik

    Kaotik Banhammer Ylläpidon jäsen

    Viestejä:
    8 119
    Rekisteröitynyt:
    14.10.2016
    En, vaan että tuohon aikaan peleissä ei yleensä ollut kuin 16-bit värit, vaikka alkoivatkin vähän jo yleistymään
     
  17. Kuningashillo^2

    Kuningashillo^2

    Viestejä:
    282
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Tämä!

    Oli muuten yksi niistä parhaista alkupään Voodoolle patchatuista peleistä. Näytti munakkaalta ja pyöri hirmuista kyytiä Glidellä. Ero ei 3d-kiihotettuun versioon joka pyöri P166:lla vähän miten sattuu oli valtava.
     
  18. sbasil

    sbasil

    Viestejä:
    1 800
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    150MHz pena @ 183Mhz (tjsp), 16Mb32Mb RAM, S3 + Orchid righteous 3d (Voodoo 1), se oli siinä ja niin oli siihen astisen lyhyen elämän säästötkin. Mutta kylä kannatti. Pelit oli melkein photorealistisia. :D
     
    Viimeksi muokattu: 17.10.2016
  19. Kuningashillo^2

    Kuningashillo^2

    Viestejä:
    282
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Mulla oli P166, huimat 56MB FPM SIMM:iä ja tuo Orchidin kortti myös. Kyllä Guage pyöri ja möröt pelotti pimeässä :D
     
    sbasil tykkää tästä.
  20. Monologi

    Monologi

    Viestejä:
    2 463
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Kyllä CS toimi joten kuten Voodoo 3 2000:lla. GPU kävi niin kuumana, että poltin käteni sen jäähdyttimeen. PCI-paikkainen versio oli vieläpä, kun pakettikoneen surkea emo niin ei sinne AGP-paikkainen käynyt.

    Onneksi ei tarttenut säädellä noiden kiihdytinkorttien ja muiden compojen kanssa. Se aika kerkesi menemään ohi.

    Oliko se Voodoo 5:nen puolen metrin pituinen?
    [​IMG]
     
  21. Crazy train

    Crazy train

    Viestejä:
    162
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Mietin tässä eräs päivä kumpa joku vielä tulisi ryminällä grafiikkapiirimarkkinoille näiden nykyisten valmistajien lisäksi. Vielä kun olisi toimivilla ajureilla joissa olisi kaikki tarvittava eikä karsittu minimiin melkein kaikki kuten Intel on tehnyt.

    Mutta aiheeseen: Tässä ajattelin jaksaisiko tuon Voodoo3500, HP:n emolevyn, Pentium3 866MHz ja 512MB muistia masiinan kasata toimimaan. Olisi kyllä muutama 3DFX:ä tukeva autopelikin tallessa. Ainoa ongelma on tuo Maxtorin ide-kiintolevy. Maxtor toimi vielä vuosi sitten, mutta se ääni. Kun on SSD:tä käyttänyt monta vuotta, niin ei oikein jaksa tuon ääntä. Toki compact flash adapteri olisi vaihtoehto, mutta viitsinkö käyttää tuohon masiinaan tuonkaan vertaa rahaa.

    Mieleeni myös tuli että olisi tallessa vielä 6MB voodoo1 kortti tv-ulostulolla. Piti joskus nuo kaikki 3DFX:n eri kortit kerätä, mutta en ikinä saanut aikaiseksi. Toki nuo ultra harvinaiset olisivat jääneet keräämättä koska hinta.
     
  22. Requiem

    Requiem For You

    Viestejä:
    345
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Kyllähän Unreal näytti hienolta Voodoo 2:lla pelkän Ati Rage 2 plussan jälkeen. Siis aivan erinäköiseltä. Voodoo 3 3500 taisi olla eka gpu jota kellottelin, joku cpu:n siili kiinni ja kuumeni mukavasti.
     
  23. aop

    aop

    Viestejä:
    207
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Iteltä löytyy Voodoo 1, 2x Voodoo 2, Voodoo Banshee, 2x Velocity 100, Voodoo 4 4500 ja Voodoo 5 5500. Jostain tartteis Voodoo 3 retrokonetta varten (ei tarpeeksi PCI-paikkoja V2 SLI varten). Velocity 100 toisen TMU:n saisi kyllä rekisteristä unlockattua, joten se olisi käytännössä 8MB versio Voodoo 3 2000 kortista. Toisessa noista Velocity 100 korteista on 6ns muistit, eli pitäisi kellottua 166 MHz kelloille helposti.
     
  24. JPA

    JPA

    Viestejä:
    66
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
  25. Kaotik

    Kaotik Banhammer Ylläpidon jäsen

    Viestejä:
    8 119
    Rekisteröitynyt:
    14.10.2016
    Voodoo5 6000, ei saapunut ikinä markkinoille.
     
  26. Vermon

    Vermon Tukijäsen

    Viestejä:
    399
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Se että voodoo 3:lla pelit näytti niin tussuilta verrattuna kilpailijoihin, johtui varmaankin enimmäkseen agp-teksturoinnin puutteesta ja maksimitarkkuus voodoolla tekstuureille oli 256x256. Tätä pystyttiin jossain määrin kiertämään paloittelemalla isoja tekstuureita voodoon kyvyille riittävään kokoon, mutta se taas nostaa polygonimääriä ja voi hukata rajallista tekstuurimuistia. Onneksi sentään voodooissa oli muuten melkoisen nopeat piirit, niin se pelasti monessa tilanteessa.
    Eniveis muistan itsekkin kuinka useat pelit näytti melkoisen ankealta voodoolla, kun taas toisten puulaakien korteilla paljon paremmalta. Tuolloin tuli tehtyä suoraa vertailua ainakin TNT2 ultralla, gf256:lla ja atin ensimmäisellä radeonilla, muun puuceen speksien venyen 466MHz kellotetusta celleristä, 500MHz kolmoispentin kautta aina legendaariseen 1GHz Athloniin.
    Voodoo 3 taisi ollakkin lähinnä hieman viilattu banshee.
     
  27. Kaotik

    Kaotik Banhammer Ylläpidon jäsen

    Viestejä:
    8 119
    Rekisteröitynyt:
    14.10.2016
    GF256 ja Radeon olivat jo seuraavaa sukupolvea, niitä vastaan pyörineet Voodoo4/5 tuki 2K-tekstuureita siinä missä kilpailijansakin.
    Voodoo3:n aikaan yli 256x256-tekstuurit olivat vielä harvinaisia, poikkeuksia toki löytyy mutta aika säännönmukaisesti mentiin tuon rajan sisällä
     
  28. Vermon

    Vermon Tukijäsen

    Viestejä:
    399
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Gf256 ja raato olikin juu jo t&l -sukupolvea, mutta se taisi myös jäädä ikuisiksi ajoiksi tulematta markkinoille asti 3dfx:n lappusissa. Rampageko se oli, vai mikä, se lisäpiiri jonka piti nämä hommat hoitaa?

    Ja niin, itse pelailin useampaakin peliä jotka näytti vaan sillä voodoo 3:lla todella heikolta verrattuna noihin muihin kortteihin. Puhutaan vuosiluvuista 1999-2001 omalla kohdallani.
     
  29. Kaotik

    Kaotik Banhammer Ylläpidon jäsen

    Viestejä:
    8 119
    Rekisteröitynyt:
    14.10.2016
    SAGE (Scalable Architecture Geometry Engine), oli tarkoitus olla Rampagen parina.
    3dfx:llä oli myös Voodoo3:sta prototyyppi erillisellä geometriapiirillä, ja V4/5 oli tarkoitus tuoda markkinoille pelkän VSA-100:n lisäksi myös geometriapiirillä varustettuna versiona mutta ne suunnitelmat haudattiin.

    Varmasti niitäkin oli, käytännössä niitä rupesi tuon V3/TNT2-sukupolven aikoihin ilmestymään pikkuhiljaa. Valtaosa peleistä oli kuitenkin 256x256 tekstuurein vielä, ja lisäbonuksena etenkin vähän vanhemmat pelit tukivat isolla prosentilla Glideä, jolloin Voodoo oli tietenkin omassa luokassaan, kun ei kilpailijan kortit tai rajapinnat pysyneet perässä.
     
  30. Vermon

    Vermon Tukijäsen

    Viestejä:
    399
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Aaa, no niin olikin SAGE se lisäpulikka. Oli kyllä ehkä kiehtovimpia aikoja 3d-kortonkien kehityksessä tuolloin.
     
  31. Vermon

    Vermon Tukijäsen

    Viestejä:
    399
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Hyvät jutut huhtikuun ekalta joidenkin vuosien takaa, mutta olishan tuo oikeasti hupaisa vipstaakki nähdä oikeastikin. Varmaan aika hyvät satsit menis vsa-satasia yhdelle sirulle nykypäivän prosesseilla. Oliskohan taas 3däffäks jo eellä..?

    http://www.geforce.com/whats-new/articles/voodoo-revived
     
    Chloe tykkää tästä.
  32. Kaotik

    Kaotik Banhammer Ylläpidon jäsen

    Viestejä:
    8 119
    Rekisteröitynyt:
    14.10.2016
    VSA-100:ssa oli noin 14 miljonaa transistoria, tällä hetkellä isoin pelipiiri on GP102 jossa on ~12 miljardia transistoria, eli tuohon budjettiin sopisi 857 VSA-100:sta ja jäisi vähän tilaakin vielä (noin niin kuin teoriassa siis :D )
     
    Vermon tykkää tästä.
  33. Monologi

    Monologi

    Viestejä:
    2 463
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Kyllä niin kuin pakettikoneen integroitu näyttis oli ihan susipaska, mutta kun laittoi Voodoo 3:sen tulille niin johan kirkastui pelimaailma. Se oli se suurin harppaus. Glide oli tietysti eellä graffoissa niin pitihän sitä käyttää, jos vaan oli mahdollista, vaikka vain 16 bittisenä.

    Jollain porvareilla oli sitten tuota V3 3500TV. Sitä tuli kuolattua lisäkilkkeineen.

    Siis ihan tyttöjen näyttis tuo 2000:nen-->
    [​IMG]

    Tässä sitten jo mies tai reptiliaani-->

    [​IMG]

    Tässä jonkinlainen epämies alkuasukas sotkotuksilla..-->

    [​IMG]
     
    Vermon tykkää tästä.
  34. teepean

    teepean

    Viestejä:
    33
    Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    Voodoo kolmosen paras puoli oli se, että sai vaihtaa kaksi näyttistä yhteen. Voodoo 3 palveli hyvin Geforce 2:een asti.
     
  35. Kaotik

    Kaotik Banhammer Ylläpidon jäsen

    Viestejä:
    8 119
    Rekisteröitynyt:
    14.10.2016
    Eikös nuo S3 Virget ollu laajemmalti tunnettu 3D-hidastimina kiihdyttimien sijasta? :lol:
     
    kempf80 ja Chloe tykkäävät tästä.
  36. Chloe

    Chloe #AMD Tukijäsen

    Viestejä:
    7 680
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Tuttu termihän tuo :)
     
  37. R9600

    R9600

    Viestejä:
    269
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Ekat kerrat kun pääsi pelaamaan Quake 2:sta ja Unrealia 3dfx:llä... Wau.
     
  38. Kaotik

    Kaotik Banhammer Ylläpidon jäsen

    Viestejä:
    8 119
    Rekisteröitynyt:
    14.10.2016
    Silti isoin leukojen tiputtaja ikinä oli tässä:
     
    Hans7z, sushukka, kekko ja 3 muuta tykkäävät tästä.
  39. Nerkoon

    Nerkoon Se ainoa oikea Platinum-jäsen

    Viestejä:
    3 160
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Matroxin G200 oli se kuningas. Kuvanlaatu valovuoden muiden ohjaimia edellä
     
    M.M.M tykkää tästä.
  40. Kaotik

    Kaotik Banhammer Ylläpidon jäsen

    Viestejä:
    8 119
    Rekisteröitynyt:
    14.10.2016
    Matrox oli kyllä 2D:n kuningas, mutta 3dfx tuli sillä puolen hyvänä kakkosena ja koska 3D omaa luokkaansa niin oli yhteispisteissä ykkönen :hammer:
     
    Unix tykkää tästä.
  41. escalibur

    escalibur ATK-harjoittelija Ylläpidon jäsen

    Viestejä:
    2 879
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Itsellä oli Matrox Productiva G100. Oi niitä aikoja. :joy:
     
  42. Kaotik

    Kaotik Banhammer Ylläpidon jäsen

    Viestejä:
    8 119
    Rekisteröitynyt:
    14.10.2016
    Mulla taitaa olla itseasiassa tuolla kaapissa edelleen G200 +lisämuisti
     
  43. Barbarossa

    Barbarossa

    Viestejä:
    336
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Hercules Stingray 128/3D 6MB muistilla.. voimanpesä vailla vertaa. Sisälsi Voodoo Rushin joka oli Voodoo 1:stä heikommin suoriutuva ja ajuriongelmien takia ei välttämättä edes toiminut kaikissa peleissä jotka toimi normi-Voodoolla. Kyllä sillä Carmageddonia tuli väännettyä... Mihin lie kortti vuosien saatossa päätynyt.
     
  44. Kepei

    Kepei

    Viestejä:
    209
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Member the storm troopers?
     
  45. Alensia

    Alensia Custom-titteli Make ATK Great Again

    Viestejä:
    922
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Oe jestas ala-asteella se tunne ku itellä oli kolmetonninen ja kaverilla kakstonninen ja "miun korttipa piirtää 7 miljoonaa triangelii sekunnissa!" :D
     
  46. k0tival0

    k0tival0 Under ᵈᵉConstruction

    Viestejä:
    129
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    No tottakai se on edellä, kun tossa kaaviossa ei ole meikäpojan G400 MAXia vaan ihan tavallinen G400... Kyllä se kevyt kellojen lisäys nyt kuroisi tuommoisen jokusen kymmenen prosentin eron... Ja sitten kun saadaan Ne Kunnon Ajurit niin bugaava OpenGL-suorituskyky saadaan DirectX:n tasolle ja voidaan ajaa tuota 1280x1024 -tilaakin ilman tweakkaustyökalua, ja mikä epäreso se sitäpaitsi ees on, eihän se ole edes 4:3... HAISTAKAA NY KAIKKI, TEILLÄ EI OLE EDES DUALHEADIA jota en kyllä itsekään käytä kun ei ole varaa toiseen näyttöön kun kortti oli niin kallis... Ja hyvähän se on jollain 3dfx:llä retostella, tulee selkeesti antialiasing ilmaiseksi kun kuvasignaali on niin pirun suttuinen...

    No joo, onhan se Geforce nopea mutta oottakaa vaan, Matroxin seuraava kortti pesee ja linkoaa! Se on... Öö G550 jossa on, öö, pienemmät kellot mutta, öö, käänteentekevä HeadCasting-ominaisuus..? Argh, voi ny helvata... No seuraava on sitten se feenikslintu! Ta-daa, Parhelia tulee ja räjäyttää pankin, muistikaistaakin on vaikka muille jakaa! No joo okei, benchmarkit ovat aika kököt mutta ajurituki tulee taas Ihan Kohta... Ai miten niin insinöörit siirtyneet kilpailijoille ja kaikilla muilla jo Radeon... No voi rähmä. Miltäs se ATIn 2D-kuvanlaatu oikein näyttikään, näyttäkääs vähän tännekin, ei sillä että asialla enää väliä olisi kun DVI-D on jo arkipäivää.

    *köhköh 3D-aikaan Matrox Millenniumilla, koska tekstuurikiihdytystähän tuskin tarvitaan ihan lähitulevaisuudessa köhköh*
    *köhköh 8 kk myöhemmin yhyy miksi näin hidas tahtoo kanssa Laran 3D-kiihdytetyt pyramiditissit köhköh*
     
    Viimeksi muokattu: 29.10.2016
    Rames, Islerok, kempf80 ja 1 muu käyttäjä tykkää tästä.
  47. Taneli-

    Taneli- ☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣ Premium-jäsen

    Viestejä:
    2 270
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Voin sanoa nimeltä mainitsemattomien Syntisten ja Koulumestareiden uhallakin että olin järjettömän pettynyt kun siirryin 3500 TV kortista Geforce 2 Pro korttiin. Siinä valehtelematta 2D työpöytäkin näytti minusta laadullisesti huonommalta. Syynä päivitykseen taisi olla erään liikkeen hehkutus miten DukeNukem 3D:n jälkeen tuleva Jeesuspeli Quake olisi ihan pakko saada ja sitä varten toki kannattaisi myös näytönohjain uusia.

    Tyhmä kun olin tein molemmat suositukset. Vieläkin väitän että Quake I on totaalisen surkea yksinpelinä eikä lähellekään DukeNukem 3D:tä ja sen jälkeen kesti todella pitkään ennenkuin viitsin kokeilla uudelleen Nvidian näytönohjaimia (olisikohan ollut 8800Gt tms kun ATI:lla ei ollut silloin yhtä tehokasta hinta/laatusuhteen korttia).
     
  48. Kaotik

    Kaotik Banhammer Ylläpidon jäsen

    Viestejä:
    8 119
    Rekisteröitynyt:
    14.10.2016
    Pakkohan se on vaikka viestin pointti ei jäänyt epäselväksi ;)

    Tuo ei toimi enää Voodoo3:sta eteenpäin, oli helposti toiseksi paras kuvasignaalinsa ja 2D-laatunsa osalta, Matrox toki ykkönen sillä saralla.
     
  49. Kuningashillo^2

    Kuningashillo^2

    Viestejä:
    282
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Geforce 2:ssa taisi olla todella suttuinen 2D-kuva. Tai näin ainakin isot pojat kertoi, itsellä ei ollut vara tuollaiseen korttiin. Itsekin siirryin ATI:n leiriin TNT2:sta sitten myöhemmin. Niin se oli silloin, kun ATI:n kortit oli yhtä hyviä tai parempia kuin Nvidian :)

    Kumma kyllä kun olet Voodoo3:sta päivittänyt jonkun Quaken takia, sehän tuli monta vuotta aiemmin (Voodoo 1 aikaan) ja toimi vieläpä paremmin 3DFX:n omalla rajapinnalla. Olen samaa mieltä, että Duke Nukem 3D oli ja on edelleen noin 1000x kertaa hauskempi peli kuin Quake.
     
  50. Augmented Mutation

    Augmented Mutation

    Viestejä:
    273
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Kyllähän nuo kaikki jäivät Glaze3D 4800:lle. Eiku! :(

    Mutta kuolasin tuota aikoinaan enemmän kuin mitään muuta näyttistä...
     
    WanhaPatu tykkää tästä.