Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tuskin lanka sekundaa on, mutta ei välttämättä ole ihan yhtä hyvä tarttuvuus petiin tms.Tulostin (Bambu P2S+AMS) saapui ja into oli kova päästä tulostamaan. Eka tuloste oli tuollainen lumihiutalekokoelma joulukoristehomma, tämän tein Bambu labsin omalla PLA filamentilla, onnistui hyvin ei ongelmia.
Sitten seuraavana spiraali joulukuusi johon käytin add:northin PLA premium silk filamenttia ja aika loppuvaiheessa näytti siltä että tulostuspää tökkäsi yhden ”oksan” sivuun ja siihen tuli vähän spagettihuttua mutta tulostus jatkui kuitenkin loppuun ilman hälyjä ja ongelmia. Lopputulos tietty epäonnistunut.
Sitten joulupallo tulostumaan ja ihan melkein alussa kun oli tulostettu tuki siihen alle ja itse pallo alkoi syntyä niin huomasin, että pallo oli lentänyt tulostusalueen nurkkaan ja tulostin jatkoi palloa sitten alustan keskelle eli meni ihan perseelleen. Keskeytin itse tulosteen ennen kuin tulostin huomasi että kaikki ei nyt ole ok. Tähän käytin myös add:north PLA premium silk filamenttia. Alkoi mietityttää mitä teen nyt väärin? Vai onko noi add:north filamentit ihan sekundaa?
Kuusi:https://makerworld.com/en/models/83...tea-light-candle?from=search#profileId-776450
Pallo:https://makerworld.com/en/models/85...ee-ball-ornament?from=search#profileId-817996
![]()
![]()

Kiitos vinkeistä, laitan kokeiluunTuskin lanka sekundaa on, mutta ei välttämättä ole ihan yhtä hyvä tarttuvuus petiin tms.
Molemmissa tapauksissa nopeuden hidastaminen auttaisi varmaan jo paljon, joulukuusen "oksaa" kun tulostetaan ylöspäin melko ohuena, niin se sitten enemmän ja vähemmän vispaa tulostuspään alla ja voi mennä pieleen ja koristepallossa sitten petiin kiinnittyvä osa on aika pieni, niin tulostuspää voi huitaista tai raapia sen irti.
Koristepalloon sitten lisänä vielä, että brimin etäisyyttä kappaleeseen voi kokeilla tiputtaa, ehkä jopa ihan nollaan asti, kun sen saanee siistittyä jälkikäteen sitten varsin nätiksi, eli "brim-object gap:
![]()
Tulostin (Bambu P2S+AMS) saapui ja into oli kova päästä tulostamaan. Eka tuloste oli tuollainen lumihiutalekokoelma joulukoristehomma, tämän tein Bambu labsin omalla PLA filamentilla, onnistui hyvin ei ongelmia.
Sitten seuraavana spiraali joulukuusi johon käytin add:northin PLA premium silk filamenttia ja aika loppuvaiheessa näytti siltä että tulostuspää tökkäsi yhden ”oksan” sivuun ja siihen tuli vähän spagettihuttua mutta tulostus jatkui kuitenkin loppuun ilman hälyjä ja ongelmia. Lopputulos tietty epäonnistunut.
Sitten joulupallo tulostumaan ja ihan melkein alussa kun oli tulostettu tuki siihen alle ja itse pallo alkoi syntyä niin huomasin, että pallo oli lentänyt tulostusalueen nurkkaan ja tulostin jatkoi palloa sitten alustan keskelle eli meni ihan perseelleen. Keskeytin itse tulosteen ennen kuin tulostin huomasi että kaikki ei nyt ole ok. Tähän käytin myös add:north PLA premium silk filamenttia. Alkoi mietityttää mitä teen nyt väärin? Vai onko noi add:north filamentit ihan sekundaa?
Kuusi:https://makerworld.com/en/models/83...tea-light-candle?from=search#profileId-776450
Pallo:Spiral Christmas Tree Ball Ornament by Bearygreat MakerWorld: Download Free 3D Models

En oo kuivatustoimintoon perehtynyt vielä olleskana. Nyt tulostuu tuo joulupallo uudelleen 50% nopeudella ja so far all good. 37% näkyy olevan kosteus nyt kun printti puolessa välissä ja vielä ~1,5h jäljellä.
ei oo bampua, mutta käytit vissiin pla:ta jos muistan oikein? ei se ole niin nirso kosteudelle, omat plaat avoimena tuossa pöydällä kokoajan ja hyvin pelittävät (vanhimmat rullat ollet avoinna siinä about vuoden ja eikun koneeseen ja toimivat), nuo on enempikin muita säätöjä vaille, jollet si kasvihuoneessa tulosteleEn oo kuivatustoimintoon perehtynyt vielä olleskana. Nyt tulostuu tuo joulupallo uudelleen 50% nopeudella ja so far all good. 37% näkyy olevan kosteus nyt kun printti puolessa välissä ja vielä ~1,5h jäljellä.
Paljonko ottaa aikaa hurauttaa se kuivatus alussa?
En oo kuivatustoimintoon perehtynyt vielä olleskana. Nyt tulostuu tuo joulupallo uudelleen 50% nopeudella ja so far all good. 37% näkyy olevan kosteus nyt kun printti puolessa välissä ja vielä ~1,5h jäljellä.
Paljonko ottaa aikaa hurauttaa se kuivatus alussa?
AddNorth on ollut varsin hyvää lankaa tulostaa, en usko että siinä on vikaa.Tulostin (Bambu P2S+AMS) saapui ja into oli kova päästä tulostamaan. Eka tuloste oli tuollainen lumihiutalekokoelma joulukoristehomma, tämän tein Bambu labsin omalla PLA filamentilla, onnistui hyvin ei ongelmia.
Pallo:https://makerworld.com/en/models/85...ee-ball-ornament?from=search#profileId-817996
Yhden oleellisen jätit kertomatta eli millä filamenttiprofiililla tulostit add:northit eli esim. käytitkö Generic PLA:ta, Bambun PLA Silk, teitkö oman profiilin vai add:northin sivuilta löytyvää? Vaikuttaa kummasti noihin tulostusnopeuksiin ja se etu Bambun omissa filamenteissa on kun toimivat profiilit löytyy suoraan slicerista eikä tarvitse itse säätää. Vaikkei noissa nyt sinänsä iso homma ole kaivella mutta säätöä kuitenkin. Add:north näyttää tosiaan tarjoavan Bambulle valmiita profiileja ladattavaksi sivuiltaan mutta nekin pitää itse sinne asentaa.Tulostin (Bambu P2S+AMS) saapui ja into oli kova päästä tulostamaan. Eka tuloste oli tuollainen lumihiutalekokoelma joulukoristehomma, tämän tein Bambu labsin omalla PLA filamentilla, onnistui hyvin ei ongelmia.
Pallo:Spiral Christmas Tree Ball Ornament by Bearygreat MakerWorld: Download Free 3D Models
Ainakaan oman AMS Pro 2:n kosteusmittariin ei ole luottamista. Näyttää esim. 15-20% ilman kuivatustakin, kun sisäilman kosteus on useammalla Ruuvitagilla 30-40% ja yksi tägi myös AMS:n sisällä näyttää samaa kuin muut tägit. En itse käytä AMSsia kuivaukseen kuin kiireessä, vaan olen todennu kätevämmäksi pitää rullat reilun silikageelisetin kanssa tiiviisti muoviloodassa.
Nopeudet on ainakin hurjat, Bambun omalla PETG HF ("high flow") ajan itse A1 minillä outer wall 100mm/s, inner wall 150mm/s.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.