• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

• Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Muut 12 kk sähkösopimus 7,50 snt/kWh + 0 e/kk, Kokkolan Energia

Totta tuokin, jatkossa, ensi vuosi ja eteenpäin, sitten tosin täytyy tarkistella miten Oomin yhdistymisen jälkeen nuo ex-Lumme/oomi-sopparit sitten.

Aina tietysti toivoisi että saisi samaan verkon ja kulutuksen, näin vantaalaisena kun aina maksaa sitä "oomin"/verson-maksua joka tapauksessa. Yksi laskutus aina kahta parempi.

Olin jo melkein sopimusta kirjoittamassa tästä, mutta sitten aloin katsomaan aiempia sähkölaskuja läpi ja vaikuttaisi että nykyinen pörssisähkö 0€ perusmaksulla tulee halvemmaksi. Antaapa sittenkin olla.

Olin jo melkein sopimusta kirjoittamassa tästä, mutta sitten aloin katsomaan aiempia sähkölaskuja läpi ja vaikuttaisi että nykyinen pörssisähkö 0€ perusmaksulla tulee halvemmaksi. Antaapa sittenkin olla.
Niin se olisi itselläkin tullut pikkusen halvemmaksi, mikäli hinnat pysyy samana kuin vuosi sitten.
Mielenrauhaa tässä lähinnä itse ostin, eikä tarvi kyttäillä koska kannattaa saunaa lämmittää tai pyykkiä pestä.

Vähän houkuttelisi.
Kulutus about 11000kwh

Vuosi taaksepäin laskettuna keskihinta pörssillä 4,51 snt/kwh.

Huomiseen aikaa miettiä maksaakko mielenrauhasta ja vapaavalintaisista saunapäivistä:nb:

Ero vuodessa kuitenkin jo satasia.

Sama juttu. Edelliseen sähkösoppariin verrattuna pari prosenttia kalliimpi.

Mä mä maksan tässä siitä ettei tarvitse kokea talvea miettiä minä päivinä pidetään vessan lattialämmitys päällä ja/tai lämmitetään sauna. Mielummin miettii mille tasolle laittaa lattialämmityksen ja että koska tekee mieli saunoa.

Mä olen jo vuoden pitänyt kirjaa Excelissä, jossa vertailen omaa spot hintaa sekä näitä kiinteitä soppareita. Omalla kohdalla, viime vuoden kulutuksen ja hintojen mukaan 7,5snt/kWh olisi tullut aika paljon kalliimmaksi kun pörssi (toki viime talvi oli aika halpa). Näillä hinnoilla saa vielä pörssi jäädä

1755864098188.png

Yrittääkö muuten näissä "vanha" firma kalastella takaisin vai onko aina myöhäistä heille jos sopparin tehnyt toisen kanssa.

Yrittääkö muuten näissä "vanha" firma kalastella takaisin vai onko aina myöhäistä heille jos sopparin tehnyt toisen kanssa.
Kaksi viikkoa aikaa perua/vaihtaa.

Väre soitti tänään ja tarjosi vastatarjouksena 12kk sopparia, josta 6kk ilman kk-maksua ja sähkö 7.7snt. 24kk soppari olisi ollut 7.2 senttiä ja vuosi ilman kk-maksua. Luulen, että harva firma tarjoaa parempaa vastatarjousta, kuin Kokkolan Energian tarjous.

Itsekin nappasin tämän sopimuksen alkamaan 20.10 mihin nykyinen 6kk kuukausimaksuton pörssisopimus päättyy. Viime vuoden kulutuksen mukaan tämä olisi omalla kulutuksella ollut noin 20 euroa kalliimpi, mutta ehkä maksan tuon verran mielenrauhasta jos tulee jotain pidempiä kalliita jaksoja, koska en pysty omaa kulutusprofiilia muuttamaan.

Hiluja, mutta periaatteesta haluan vältellä sopimuksia joissa on kalliit kuukausimaksut. :D

Mielenrauhaa tässä lähinnä itse ostin
Tämän takia itsekkin vaihdoin tähän. Vaimo kyttää todella tarkasti pörssisähkön hintaa, ja valittaa sitä kun heittelee hinnat niin paljon. Nyt voi olla "rauhassa" kun tietää paljon sähkö maksaa vuodenajasta riippumatta

Mä olen jo vuoden pitänyt kirjaa Excelissä, jossa vertailen omaa spot hintaa sekä näitä kiinteitä soppareita. Omalla kohdalla, viime vuoden kulutuksen ja hintojen mukaan 7,5snt/kWh olisi tullut aika paljon kalliimmaksi kun pörssi (toki viime talvi oli aika halpa). Näillä hinnoilla saa vielä pörssi jäädä

1755864098188.png
Mietin kans tähän siirtymistä, mutta liukuri näytti että 12kk aikana tuo hinta olisi tullut +800€ kalliimmaksi. Eli taidan jatkaa pörssillä, vaikkei mennyt olekkaan tae tulevasta.

Kun nyt vielä oleva (Lumme) määräaikainen loppuu 3.10 ja laittaa tuon alkamaan 4.10 niin pitikö sille aiemmalle toiselle firmalle ilmoitella yhtään mitään?

Kun nyt vielä oleva (Lumme) määräaikainen loppuu 3.10 ja laittaa tuon alkamaan 4.10 niin pitikö sille aiemmalle toiselle firmalle ilmoitella yhtään mitään?
Samaan käyttöpaikkaa vaihdettaessa ei pidä tehdä mitään. Minulle soitettiin nykyiseltä sähköyhtiöltä ja houkuteltiin vielä pysymään pörssissä. Totesin, että katellaan nyt vuosi miltä tuntuu olla kyttäämättä sähkönhintoja. Kehui tätä tarjousta vielä hyväksi, eikä parempaa pystynyt tarjoamaan.

Mietin kans tähän siirtymistä, mutta liukuri näytti että 12kk aikana tuo hinta olisi tullut +800€ kalliimmaksi. Eli taidan jatkaa pörssillä, vaikkei mennyt olekkaan tae tulevasta.
Oma vaikutuksensa on myös sillä, että edellinen talvi oli tavallista lämpimämpi. Pari vuotta sitten meillä täällä vähän pohjoisemmassa oli tammikuussa pitkään reilu 30 astetta pakkasta. Missäs se pörssisähkön hinta kävi silloin pahimmillaan, +200snt? Se ei ollut mukavaa aikaa. Eipä noita tollasia hintoja toki enää tule

Eipä nyt näytä itselläkään hyväksyminen onnistuvan lopussa. Vahvistus etc rumba mutta ei mene lopussa sitten eteenpäin. Kymmenisen krt nyt ainakin vahvistus/pankki/takaisin ja sitten se virheellinen pyyntö siinä ylhäällä ja ei hyväksy valmis-painiketta. Sitten taas vaihtuu siihen se vahvistus etc.

Onkohan selaimella väliä? Firefoxia aina käytän, mutta onko toivoton tähän?

Viimeksi muokattu:
Itse jouduin soittelemaan aspaan joka on varmaan nyt jo suljettu mutta ehkä jos ottaa viimeisestä sivusta screenshotin ja laittaa sähköpostilla niin onnistuisikohan sopimuksen teko aspalta taas arkena vaikka tarjous olisi siinä välissä sattunut umpeutumaankin
Edit: ei siis tietoa tarjouksen kestosta

Eipä nyt näytä itselläkään hyväksyminen onnistuvan lopussa. Vahvistus etc rumba mutta ei mene lopussa sitten eteenpäin. Kymmenisen krt nyt ainakin vahvistus/pankki/takaisin ja sitten se virheellinen pyyntö siinä ylhäällä ja ei hyväksy valmis-painiketta. Sitten taas vaihtuu siihen se vahvistus etc.

Chrome ei toiminut, jäi looppiin tunnistautumisen jälkeen. Edgellä meni kerralla läpi

KESÄmökille hyvä sopimus, kun ei tarvii talvikuukausista maksaa mitään. Tilaukseen meni. Kiitos.

Just klikkailin erittäin sujuvasti sopimuksen. Ei mitään ongelmia kirjautumisessa tai missään. Perus puhelimella ja firefoxi

Ehkä tässä on sitten jokin muukin sopimuskohta mistä onnistuminen kiikastaa sillä itse koitin MacOs Safari ja Brave sekä Windowsilla Edgellä mutta mikään ei mennyt läpi :D

Itse en voi edgellä kokeilla kun siinä joku "ei voi päivittää/asenna uudelleen" ja kun en mihinkään edgeä muuten halua käyttää, niin en tuohon ryhdy.

Vika ei ole selaimessa. Itse olen ollut aikoinaan kokkolan energian asiakkaana ja sivuille pitää kirjautua ensin sisään jotta sopparin teko onnistuu. Minulla siis jäi myös tunnistuslooppiin.
Eli kirjaudu kompassiin, sitä kautta pitäisi onnistua.

Itse otin myös kesämökille sopparin kun koko talven peruslämpö. Ei vaan persus kestä tuota pörssin jännitysnäytelmää. :D

Ei kyllä onnistu mitenkään, luovutan tuon kanssa. Ehkä vantaalainen ei voi kokkolaan tehdä sopimusta, olisi toki mukavaa jos ilmottaisi missä/miksi virhe.

Puolitoista vuotta ehti olla pörssisähkö ja äsken (60s/kWh hintaan kaikkia kodinkoneita pyörittäessä) päädyin ottamaan tämän -- ei ongelmia, hyvin meni kerrasta. Kiitos @Shiraus vinkistä!

Meni ehkä överiksi kustannuslaskemaharjoitus reilulle 4K kWh vuosikulutukselle, mutta mielenkiinnosta väkersin ja AI touhusi. Fingridistä 12kk kulutus kuukausittain. Tältä pohjalta pörssisähkön hinta menneeltä 12kk (käyttäen keskimääräisiä kk-hintoja, en jaksanut hakea laskuja toteutuneista kuluista kun yhtiökin ehti vaihtua välissä). Pörssi voitti.

Etsin futuureihin perustuvat hinnat, ensiksi menneen vuoden futuurieihin perustuvien hintojen vertailu toteutuneisiin, näillä kertoimilla korjattu tulevan vuoden futuureihin perustuvat ennusteet ja laskettu pörssisähkön hinta 12kk ajalle muutamilla eri variaatioita. Pörssi voitti.

Hyvin lähellä oli hinnat tämän sopparin ja pörssisähkön välillä. Loppui tuntihintojen kyttäys, pitää keksiä uusi harrastus.

Ei onnistunut lukuisten yritysten jälkeenkään sopimuksen teko netissä. Puhelimella asiakaspalveluun soittamalla kuitenkin sopimuksen sai tehtyä.

Hyvää viikonloppua hiukan jännitti kuinka sopimuksen tekoa onnistuu kun lueskeli muiden kokemuksia mutta meni kivuttomasti ykkösellä sisään.Kiitokset vinkin lähettäjälle.

Kokeilin nyt vielä edgellä, ei toivoa. Ihan samat virheet tulee lopussa eikä onnistu. Epäilen että onnistuneet vain póikkeuksia ja suurimmalta osalta blokanneet tämän. Itabletilla etc myös samavirhe, sivusto on selvästi tahallaan tehty toimimattomaksi, pitäkööt svedut tunkkinsa saatana.

Viimeksi muokattu:
Itsekin kokeilin vielä, useammalla selaimella ja luurilla, ja kaikilla tyssää tuohon vikaan kohtaa. Herjaa vaihtelevasti luvatonta pääsyä tai jotain muuta virhettä. Mikähän lie..

Kokeilin nyt vielä edgellä, ei toivoa. Ihan samat virheet tulee lopussa eikä onnistu. Epäilen että onnistuneet vain póikkeuksia ja suurimmalta osalta blokanneet tämän. Itabletilla etc myös samavirhe, sivusto on selvästi tahallaan tehty toimimattomaksi, pitäkööt svedut tunkkinsa saatana.
Kokeile vielä jos vaihdat kielen ruotsiksi, ehkä lähtee toimimaan sillä.

Itsekin kokeilin vielä, useammalla selaimella ja luurilla, ja kaikilla tyssää tuohon vikaan kohtaa. Herjaa vaihtelevasti luvatonta pääsyä tai jotain muuta virhettä. Mikähän lie..
Jep, itse tosiaan pc:llä kokeiltu ff, chrome ja edge. Android-tabletilla ff ja chrome ja iPadilla ff ja safari. Millään ei onnistu. Onko siellä muuten joku optio jolla saa ne väkisin palveluun jääneet tietonsa pois? Kun en ole aikeissa koskaan palveluaan käyttää kun ei sitä toimimaan saa.

Viimeksi muokattu:
Olisi mukavaa jos sivusto ilmoittaisi mikä on ongelma. Se että Vantaalle yrittää tilata, se että Windows 10 koneella(tosin mobiileissa sitten ei sekään), vai että koska Nordealla tunnistautuu vai kun haluaisi Lokakuussa alkavan. Mikä on se estävä tekijä.

Missään ei ole mitään infoa tuosta, sivustolla olevista dokumenteistakaan ei selviä mitään noihin liittyvää.

Täällä onnistui äsken sopimuksen teko ensi yrittämällä ihan samsungin oletus selaimella. Kumma että temppuilee muilla. Marraskuun 1. Päivä laitoin alkamaan. Antaa pörssin olla sinne asti vaikkei olekaan määräaikainen mutta kuitenkin ilman kuukausimaksua sekin toistaiseksi.

Olisi mukavaa jos sivusto ilmoittaisi mikä on ongelma. Se että Vantaalle yrittää tilata, se että Windows 10 koneella(tosin mobiileissa sitten ei sekään), vai että koska Nordealla tunnistautuu vai kun haluaisi Lokakuussa alkavan. Mikä on se estävä tekijä.

Missään ei ole mitään infoa tuosta, sivustolla olevista dokumenteistakaan ei selviä mitään noihin liittyvää.
Laitoithan uuden sopimuksen ja tunnistauduit sekä alussa, että lopussa (tunnistauduin Op:lla)? Ainakaan lokakuun alusta alkava sopimus ei ollut ongelma. iPhonen Safarilla tilaus meni perjantaina ilman ongelmia läpi.

Mulla meni läpi Chromella ja Nordealla ilman ongelmia. Tosi kauan pyöritti toisen tunnistautumisen jälkeen pallukkaa, mutta meni lopulta läpi.

Oikeastiko moni täällä perustelee viimeisen 12kk perusteella pörssisähkön jatkamista fiksummaksi? Viime talvi oli kaikkea muuta kuin perustalvi. Oli tuuria, että oli leutoa ja tuulet myötä. Lisäksi tuleva Norjan vittuilu niin en yhtään itse tuudittautusi mataliin pörssihintoihin.

Töissä itse energia-alalla ja aika moni alan kaveri vaihtelee talveksi pois pörssistä. Myös ne Keilaniemessä valvomossa olevat kollegat... ;)

Oikeastiko moni täällä perustelee viimeisen 12kk perusteella pörssisähkön jatkamista fiksummaksi? Viime talvi oli kaikkea muuta kuin perustalvi. Oli tuuria, että oli leutoa ja tuulet myötä. Lisäksi tuleva Norjan vittuilu niin en yhtään itse tuudittautusi mataliin pörssihintoihin.

Töissä itse energia-alalla ja aika moni alan kaveri vaihtelee talveksi pois pörssistä. Myös ne Keilaniemessä valvomossa olevat kollegat... ;)
Eikö pörssi vs kiinteä mene ihan samaan kastiin kun korkosuojaukset/normi euriborit ja vakuutukset/ei vakuutuksia? Ei pörssi ole tietenkään sellaiselle jolla ei ole mitään puskuria ja koko talous romahtaa jos yks tai kaks kuukautta sähkö maksaakin 20c/kWh.

Tässä Kokkolan sopimuksessahan ei ole myöskään kyse pelkästään tulevasta talvesta, hinta kiinittyy kokonaiseksi vuodeksi.

Tänä talvena kuvioissa on myös aurora line tasaamassa piikit, joten hyvinkin voi olla samankaltainen vaikka ei olisikaan ihan yhtä hyvin kelit myöten.

Energia-alalla olevana varmaankin osaat myös laskea, että 12kk määräaikaisella maksaa myös ensi kesän kovaa hintaa sähköstä. Ilman isoa kriisiä ei kiinteällä voita mitään. Vuosi 2022 on tähän asti ollut ainoa poikkeus, kun tämän kaltainen kiinteä sopimus olisi ollut pörssiä parempi vaihtoehto.

Edellä mainittu korkosuojaus on hyvä vertaus. Tällä voittaa vain käyttäjälle mielenrauhaa ja sähköyhtiön omistajille isommat osingot.

Energia-alalla olevana varmaankin osaat myös laskea, että 12kk määräaikaisella maksaa myös ensi kesän kovaa hintaa sähköstä. Ilman isoa kriisiä ei kiinteällä voita mitään. Vuosi 2022 on tähän asti ollut ainoa poikkeus, kun tämän kaltainen kiinteä sopimus olisi ollut pörssiä parempi vaihtoehto.

Edellä mainittu korkosuojaus on hyvä vertaus. Tällä voittaa vain käyttäjälle mielenrauhaa ja sähköyhtiön omistajille isommat osingot.
Kesällä kulutus on merkittävästi pienempi sähkölämmitystalossa. Esimerkiksi omassa talossa 2024 tammikuu 2396 kWh, kesäkuu 556 kWh. Talvella kun sattuu kahden tai kolmen euron päivä ja pakkasta on 30 astetta niin syö kesän halvan hinnan melko kivasti :)

Statistiikka

Viestiketjuista
285 075
Jäsenet
78 932
Uusin jäsen
rosaka

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom