- Liittynyt
- 16.10.2016
- Viestejä
- 3 046
aika ala-aste tier huumoria
Ei se pelkkää huumoria ole. Lätkien poisto tai vaihto antaa kummasti rauhaa amiksilta ja muilta vastaavilta valoissa ja rampeilla. Ei ehkä tuossa päde mutta on tuo oman ST lätkän poisto käynyt mielessä kun muistelee miten rauhassa vanhalla ST:llä sai ajella ilman.aika ala-aste tier huumoria
En oikein ymmärrä, millaista häirintää nyt koet? Mersusta vielä, vaikea pitää klassikkona tuollaisen pelleilyn johdosta.Ei se pelkkää huumoria ole. Lätkien poisto tai vaihto antaa kummasti rauhaa amiksilta ja muilta vastaavilta valoissa ja rampeilla. Ei ehkä tuossa päde mutta on tuo oman ST lätkän poisto käynyt mielessä kun muistelee miten rauhassa vanhalla ST:llä sai ajella ilman.
Valoissa seistessä ja muutenkin rauhassa ajellessa porukka yrittää provosoida kisailemaan niitten teinibemareita/tojotoja/ym vastaan. Alkaa pidemmän päälle ärsyttämään, kun pitää paskoilla tulla kaasuttelemaan vierelle.En oikein ymmärrä, millaista häirintää nyt koet? Mersusta vielä, vaikea pitää klassikkona tuollaisen pelleilyn johdosta.
Hiillostusta rampeilla jos ei kiihdytä niin paljon kuin autosta lähtee, yritystä kisata valoista yms. Tämä siis tapahtunut kaikissa ns sporttisissa tai äänekkäämmissä autoissani paitsi valkoinen MK7 Fiesta ST josta kontista poistettu merkit. Ja PK-suunnalla siis.En oikein ymmärrä, millaista häirintää nyt koet? Mersusta vielä, vaikea pitää klassikkona tuollaisen pelleilyn johdosta.
No ainakin viikko sitten Lahdessa. Viidenkympin rajoitusalueella lähtiessä liikennevaloista. Itsellä 15 vuotta vanha nissan maxima, joka kiihtyy n. 9 sekuntia sataseen. Eli ei tykki, mutta ilmeisesti takaspoileri oli HAASTE (Ottaisin spoilerin pois, mutta kun siitä jäisi jäljet takakonttiin). Normaalisti vielä kiihdytin tämän "tykkini".Ihan mielenkiinnosta, missä päin maata vielä tällainen kisailu- ja haastamiskulttuuri liikenteessä kukoistaa? Viimeiset kymmenen vuotta ollut alla vaikka millaista tehokkaampaakin autoa - merkeillä ja ilman -, enkä ole ainakaan kiinnittänyt mitään huomiota asiaan Oulun seudulla. Muistan toki esim. -90 lopulta yhden tapauksen, kun jotkut bemaripojat koko illan yrittivät päästä skabailemaan, mutta se oli silloin ja Kemijärvellä.
Kyllä täällä eteläisessa Suomessa Audi/BMW provosoituu aika herkästi moisesta. Ei se paljoa vaadi, että tullaan "näyttämään millainen peli on alla". Jopa niinkin idioottimainen kuin oma sporttipuntoni, jossa ei ole mitään tehoja, mutta ilmeisesti helmalevikkeet, tehdasmadallus ja pieni nyppy mitä spoileriksi sanotaan (kaikki tehdasvarusteita) riittää usein siihen, että joku elämäm yli opistom käynyt idiootti päättää ruveta olemaan persiissä kiinni tms. Kyllä näitä idiootteja löytyy. Aikoinaan kun oli Alfa 159 alla, niin tuntui, että jokainen palleistaan kutistunut Audin hinnat alkaen -isukki "vähän näytti miten Audilla ajetaan".Ihan mielenkiinnosta, missä päin maata vielä tällainen kisailu- ja haastamiskulttuuri liikenteessä kukoistaa? Viimeiset kymmenen vuotta ollut alla vaikka millaista tehokkaampaakin autoa - merkeillä ja ilman -, enkä ole ainakaan kiinnittänyt mitään huomiota asiaan Oulun seudulla. Muistan toki esim. -90 lopulta yhden tapauksen, kun jotkut bemaripojat koko illan yrittivät päästä skabailemaan, mutta se oli silloin ja Kemijärvellä.
Jepjep.Vähän vaikuttaa heikolta itseluottamukselta, jos lippispäiden päristelyt menevät noin tunteisiin osalla vastaajista.
Osalla myös selkeän ylitulkinnan oloisia esimerkkejä liikennetilanteista, jotka eivät todennäköisesti liity autoon jolla on oltu liikenteessä.
Mutta sain vastauksen kysymykseeni, kiitos.
Kyllä tuota on Oulussakin vielä jonkun verran voimissaan ihan vielä tänäkin kesänä. Ei tosin mitenkään jatkuvasti, mutta pari kertaa on joku ampunut valoista ihan huolella kun on ollu Z4 kanssa paalulla. Valitettavasti ei oo sattunu virkavaltaa mittaamaan refleksejä =)Ihan mielenkiinnosta, missä päin maata vielä tällainen kisailu- ja haastamiskulttuuri liikenteessä kukoistaa?
Kokeileppas ajaa joku kerta ihan sama mihin suuntaan itäkeskuksesta ja olet jommalla kummalla kaistalla ensimmäisenä. Yleensä nämä haastajat ovat bmw, volvo, mersu tai audi kuskeja. Olen nähnyt tilanteita monta kertaa ja päivittäin.Ihan mielenkiinnosta, missä päin maata vielä tällainen kisailu- ja haastamiskulttuuri liikenteessä kukoistaa? Viimeiset kymmenen vuotta ollut alla vaikka millaista tehokkaampaakin autoa - merkeillä ja ilman -, enkä ole ainakaan kiinnittänyt mitään huomiota asiaan Oulun seudulla. Muistan toki esim. -90 lopulta yhden tapauksen, kun jotkut bemaripojat koko illan yrittivät päästä skabailemaan, mutta se oli silloin ja Kemijärvellä.
Mitä se ST merkin poisto muuttaisi? Ei se ST sitä autoa kovin kummoisesti taida liikuttaa että se provosoisi. Joskus oli Nissan Sunnyssakin GLE jne...Ei se pelkkää huumoria ole. Lätkien poisto tai vaihto antaa kummasti rauhaa amiksilta ja muilta vastaavilta valoissa ja rampeilla. Ei ehkä tuossa päde mutta on tuo oman ST lätkän poisto käynyt mielessä kun muistelee miten rauhassa vanhalla ST:llä sai ajella ilman.
Kerro se kanssakulkijoille. Niin sitä itsekin luulisi (kuitenkin 6.9s vai oliko 6.7s tms 0-100kmh MP215 kitillä joten ei mikään nopea modernein standardein, normi 320d bimmeri taitaa jättää valoissa) Kelasin itse että olisi kyse plasebosta mutta kummasti ns normi mallilla sai mennä rauhassa ja sama päti ST:n kohdalla koska kontista lätkä pois niin jengi rauhoittui kun luulivat normi Fiestaksi. Joku siinä provosoi ja on pakko yrittää kiusata ja provosoida tai ottaa sitten itse viivaa vierellä kun on ns sporttimalli kyseessä. Kupla tosin oli pahin auto tuon suhteen kun oli ääntä, tehoa ja näyttävä väri mutta sen nyt jopa tavallaan ymmärtää verrattuna juuri entisiin Fordin ST tai Vag leirin Cupra ja RS kippojen kiusaamiseen.Mitä se ST merkin poisto muuttaisi? Ei se ST sitä autoa kovin kummoisesti taida liikuttaa että se provosoisi. Joskus oli Nissan Sunnyssakin GLE jne...
Myöskin täällä Ylä-Sawon perähikiällä jengi vaan jaksaa koittaa valoista haastaa, ei väliä komeileeko kontissa ///M3 vai 760i. Ei siinä mitään, lähinnä ääneen hymyilyä aiheuttaa kun tosissaan koitellaan venttiilin nousua ja sitten äimistellään kun toinen ei olekaan mukana. Ihan kuin +300 tai +400 hp auton ostaessa allekirjoittaisi sopimuksen jossa luovuttaa aivonsa narikkaan.Ihan mielenkiinnosta, missä päin maata vielä tällainen kisailu- ja haastamiskulttuuri liikenteessä kukoistaa? Viimeiset kymmenen vuotta ollut alla vaikka millaista tehokkaampaakin autoa - merkeillä ja ilman -, enkä ole ainakaan kiinnittänyt mitään huomiota asiaan Oulun seudulla. Muistan toki esim. -90 lopulta yhden tapauksen, kun jotkut bemaripojat koko illan yrittivät päästä skabailemaan, mutta se oli silloin ja Kemijärvellä.
Nyt ne tonnin autot taitaa olla muutaman satasen autoja, tai ainakin alle 500€. Voihan se olla että tuossa tonnin hintaluokassa onkin vaikeampi löytää hyvää autoa. Ei haluta myydä hyvää autoa pois, tai hinta on liian korkea.Threadin aiheeseen liittyen, kuvittelenko vaan vai onko tänä päivänä tonnin talvipommin etsiminen vaikeampaa kuin vielä muutama vuosi takaperin?
Sama homma, en kyllä muista että millään vehkeillä kauheasti olisi tultu haastamaan. Joskus kun reippaammin ajaa, jotkut 2.0tdi papparaiset saa jotain isomieskohtauksia ja kohnottaa savun saattelemana horisonttiin - Niistäkään ei sen kummemmin tarvitse välittää kun ei ne kuitenkaan mitään "kisaamaan" jää.Ihan mielenkiinnosta, missä päin maata vielä tällainen kisailu- ja haastamiskulttuuri liikenteessä kukoistaa? Viimeiset kymmenen vuotta ollut alla vaikka millaista tehokkaampaakin autoa - merkeillä ja ilman -, enkä ole ainakaan kiinnittänyt mitään huomiota asiaan Oulun seudulla. Muistan toki esim. -90 lopulta yhden tapauksen, kun jotkut bemaripojat koko illan yrittivät päästä skabailemaan, mutta se oli silloin ja Kemijärvellä.
Itse olen huomannut että eniten noita "*ttu! kiihdytixä valoista!!11!!yksi!" -kuskeja edustavat Toyotakuskit Avensiksesta Yarikseen - siis niitä jotka tulee 60- tai 80-alueella takaa ohi yli satasta sen jälkeen kun olet hieman reippaammin (=puolikaasulla) lähtenyt karvan tehokkaammalla autolla valoista.Sama homma, en kyllä muista että millään vehkeillä kauheasti olisi tultu haastamaan. Joskus kun reippaammin ajaa, jotkut 2.0tdi papparaiset saa jotain isomieskohtauksia ja kohnottaa savun saattelemana horisonttiin - Niistäkään ei sen kummemmin tarvitse välittää kun ei ne kuitenkaan mitään "kisaamaan" jää.
Mulla ainakin kävi viime kesänä jonain kesäiltana hämeenlinnan motarilla sellanen episodi, että oikeella kaistalla ajoi just joku farkkuavensis ehkä jotain 110 eli kuitenkin rajotuksen alle. Itse ajelin jotain 135 mittarinopeutta mukavalla matkanopeudella ja ohitin tämän kundin (alla oli vähän sporttisempi auto). Oikealla kaistalla oli suht kaukana rekka mutta ei tää avensiskuski itseään mitenkään pussittanut, sai sitten jonkun kohtauksen ja lähti ajamaan mua kiinni vaikka oli tullut aiemmin perä edellä vastaan. Vaihdoin rekan jälkeen oikealle kaistalle ja tää avensis tuli varmaan vajaata kahtasataa ohi ja katosi hetkeksi horisonttiin. Jatkoin samaa nopeutta ja tää avensis tuli perä edellä vastaan taas hetken kuluttua...Itse olen huomannut että eniten noita "*ttu! kiihdytixä valoista!!11!!yksi!" -kuskeja edustavat Toyotakuskit Avensiksesta Yarikseen - siis niitä jotka tulee 60- tai 80-alueella takaa ohi yli satasta sen jälkeen kun olet hieman reippaammin (=puolikaasulla) lähtenyt karvan tehokkaammalla autolla valoista.
Kummasti se leikkiminen loppuu, kun tekee yhden 250+ kiihdytyksen. Ei ole sitten sen jälkeen samat autot lähteneet kisaamaan. Huono juttu vaan kortin kannalta. En ole toki autolla kokeillut.Vaihdoin rekan jälkeen oikealle kaistalle ja tää avensis tuli varmaan vajaata kahtasataa ohi ja katosi hetkeksi horisonttiin. Jatkoin samaa nopeutta ja tää avensis tuli perä edellä vastaan taas hetken kuluttua...
Tarkoitin kyllä sitä että AMG mersuun laitettu 200CE tjsp lätkät (ja jätetty AMG toiselle puolelle)Ei se pelkkää huumoria ole. Lätkien poisto tai vaihto antaa kummasti rauhaa amiksilta ja muilta vastaavilta valoissa ja rampeilla. Ei ehkä tuossa päde mutta on tuo oman ST lätkän poisto käynyt mielessä kun muistelee miten rauhassa vanhalla ST:llä sai ajella ilman.
Mjaa no sitten on juu näitä "huumori" kippoja. Oletin että AMG yms merkit korvattu/poistettu.Tarkoitin kyllä sitä että AMG mersuun laitettu 200CE tjsp lätkät (ja jätetty AMG toiselle puolelle)
Joskus viime vuosituhannen puolella joku mulukku ajoi puskurissa takana kiinni pimeällä pitkät päällä maantiellä aikaisin viikonloppuaamuna. Itse olin siinä autossa kyydissä. Vuodenaika oli syksyllä kun tiet oli jo jäässä ja osin lumessa. Vauhtia oli sellainen tasainen 135 km/h. Kuski näytti sillä perässä olevalle pari kertaa ohitusmerkkiä, mutta ei ohi mennyt. Samoin vilautti muutaman kerran takasumuvaloja että tajuaisi pitkät pistää pois.Laske nopeutta. Jos pysyy edelleen puskurissa, laske lisää.
Sillä näistä pääsee yleensä eroon.
Niin ja toi amg merkki on tosiaan myös ihan itse tuohon lisäilty. Itse autossa ei ole mitään amg:tä oikeasti.Tarkoitin kyllä sitä että AMG mersuun laitettu 200CE tjsp lätkät (ja jätetty AMG toiselle puolelle)
OT Mitäs jos olisi vaikka ajanut vaan bussipysäkille ja päästänyt idiootin ohi? Tarviiko itse alentua samalle tasolle näiden teiden sankareiden kanssa? / OTLoppumatka sujuikin sitten matkasta ihan mukavasti ilman että kukaan idiootti ajaa takana puskurissa suunnilleen kiinni pitkät päällä. Perästäpäin asiasta ei koskaan mitään kuulunut.
100? 1000? 10000?Itselle pitäis löytyä joku helmi Nettiautosta mutta ei ole tullut vastaan.
- Halpa hinta
No itseasiassa tuo edellinen auto, 2000 mallin ford focus MK1 oli kyllä todella loistava ajaa, 2.0 versiona. Nyt alla F30 mallinen bmw ja sanoisin että rattituntuma on aikalailla lähellä toisiaan, fordi jopa ehkä enemmän tunnokkaampi. Hyvät penkit, vääntävä kone ja halvat varaosat.1000-10000€. Pitäis löytää yksilö jonka vuosittaiset korjauskustannukset ja arvon alenema yhteensä jäisi alle 1000€/vuosi, aika mahdoton yhtälö. No okei, jos ostan 1000€ auton ja ajan sillä 2v niin pystyy korjaa tonnilla että yo. toteutuu mut tuskin sellaisella pommilla pääsee ajonautinnosta nauttimaan. Kalliimmalla autolla taas pelkkä arvon alenema on helposti tuon 1k€/v. Kilsoja noin 25tkm/v.
Tuo Mersun 500E ei ole AMG, vaan tekniikka on Porschen virittelemä. Eli tuossa on "tarratuunattu" AMG lappu siihen, ja kaiken lisäksi tuossa tapauksessa se AMG olisi pikemminkin alaspäin.. Tosin tuosta 500E:stä oli kai viimeisenä vuonna jokin AMG versiokin olemassa.. E62 tjsp.Tarkoitin kyllä sitä että AMG mersuun laitettu 200CE tjsp lätkät (ja jätetty AMG toiselle puolelle)
Tällä kertaa sentään tehty muutakin kuin isketty Holsetti kiinni vanhaan 300D:n...