- Estetty
- #51
- Liittynyt
- 18.10.2016
- Viestejä
- 1 797
Tarkoitatko sinä nyt että peleissä ei mihinkään muuhun mene GPU tehoa, kuin pelkästään valaistusten laskemiseen? Koska siltä tuo vähän nyt kuulostaa.Säteenjäljityksessä (melkein) KAIKKI rendaaminen on valaistusta. Sen muun osan osuus on merkityksettömän pieni. Tai no BVH-puun uudelleenrakentaminen/päivittäminen voi olla merkittävä homma, JOS scene muuttuu.
Ainoa asia, mikä siinä muuttuisi oleellisesti olisi että BVH-puu (tai sen haara) pitäisi päivittää framejen välissä, jos siellä olisi liikkuvia asioita.
Ei siellä "muussa" osassa ole merkittävästi asioita, jotka sitä GPUta merkittävästi kuormittaa. Ne hahmot olisi vain lisää kolmioita mitä vastaan tehdän törmäystarkasteluita. Ja ne lisäkolmiot ei tuntuisi suorituskyvyssä kuin joitain prosentteja, koska ne vaan lisäisivät yhden tason lisää ehkä n. 18-tasoiseen BVH-puuhun. Valoefektit aseista... no, lisää valoja joihin säde voi osua.
NPC-hahmojen tekoäly... vielä toistaiseksi lasketaan CPUlla. Fysiikat. Voi kiihdyttää GPUlla mutta aika harvassa pelissä fysiikkarutiinit ovat niin raskaita että tuntuisi missään tehokkaalla GPUlla.