Kerro miksi tänään vituttaa! :(

Fazerin suklaat ovat 180g, eikä enää 200g. Mitoiltaan ovat kuitenkin samankokoisia. Vittu, mitä kusetusta.
 
Fazerin suklaat ovat 180g, eikä enää 200g. Mitoiltaan ovat kuitenkin samankokoisia. Vittu, mitä kusetusta.

ei ole levyä vieressä, mutta?


Ilmeisesti meinaat jotain ”makusuklaita”. En tarkistanut niiden painoja.
 
Jotkut levyt maksaa jo yli 5€. Nousua tullut hintoihin vähintään se pari euroa vuoden sisään.

Tottakai, mutta niitä muita tai eri kaupasta voi saada myös hieman edullisemmin…
 
Uunin puhdistus. Ei hitto.

Ehkä ärsyttävintä koko hommassa, että tuli käytettyä tuollaista kaupasta ostettua uuninpuhdistusainetta, joka on syövyttävää ja kai muutenkin myrkyllistä. Ja sen kanssa pitää luonnollisesti olla varovainen. Vaikuttaa kyllä olevan sellaista myrkkyä, että ehkä olisi parempi viedä loppu purkki vaarallisten kemikaalien keräyspisteelle. Pakko saada kämppään kunnon läpiveto, että tuota uskaltaa käyttää, kun tuntuu vielä höyrystyvän kun sitä suihkuttaa uuniin :eek:
 
Vähän kyllä mietityttää että miten tuollaista saa edes myydä. Kun tuota suihkauttaa uuniin, niin tuntuu että meinaa ottaa vähän henkeen, ja on pakko siirtyä toiseen huoneeseen odottamaan että se haihtuu. Purkissa ei ole mitään varoitusta tuosta :hmm:

Ja oli siis kylmä uuni
 
Vähän kyllä mietityttää että miten tuollaista saa edes myydä. Kun tuota suihkauttaa uuniin, niin tuntuu että meinaa ottaa vähän henkeen, ja on pakko siirtyä toiseen huoneeseen odottamaan että se haihtuu. Purkissa ei ole mitään varoitusta tuosta :hmm:

Ja oli siis kylmä uuni
No ei kiinni palanut rasva millään miedolla käsisaippuaseoksella irtoa. Kovaa ajoa vaan, ei pidä olla noin herkkähipiäinen.
 
No ei kiinni palanut rasva millään miedolla käsisaippuaseoksella irtoa. Kovaa ajoa vaan, ei pidä olla noin herkkähipiäinen.
No joo, voi se olla että olen ylivarovainen. Jotenkin vain hirvittää, näin muutenkin vähän neuroottisena ihmisenä.
 
Kävin eilen varaamassa late-check-outin ja ei ollut mitään ongelmaa.

Kuitenkin oveen tultiin koputtamaan kymmeneltä että lennon aikataulu on muuttunut ja pitäisi lähteä puolen tunnin päästä.

Kävin hiukan tämän jälkeen ilmoittamassa että tällä varoitusajalla me lähdetään sitten kun ehditään.

Nyt kun tässä venaillaan hotellin aulassa, niin ei muuten näy ketään muita. Toisella suomalaispariskunnalla oli myös sama järjestely, eikä tuntunut olevan mitään ongelmaa.

Kerroin että maksoin kyllä tästä yhdellä lailla ja sanottiin, että rahat saa takaisin. Iskin kaksikymppisen ukolle käteen ja sanoin että ”Kun meni vähäsen pidempään kuin pyydettiin”.

Noh, edelleen sentään saa juomaa baarista ja toinen yritti äsken kysellä rahaa. Toinen ilmoitti että ”later” - eli meni kaiketi jakeluun että nyt ei toinna koittaa. :D
 
Onko oikeasti tänä päivänä liikaa pyydetty, että ihmisillä olisi ammattiylpeyttä tekemiseensä? Tämä puutos tuntuu vaivaavan erityisesti autokorjaamoja. Korjaamolla onnistutaan samaan ehkä se alkuperäinen syy korjattua, jonka vuoksi auto sinne alun perin tuli, mutta siinä ohessa sitten saadaan kaikenlaista muuta harmia aikaiseksi.

Tuorein tapaus on lasinvaihdosta. Nyt sitten pitänee tilata varmastikin omaan piikkiin uusia verhoiluja kun vanhoja on rikottu. :mad: Jos joku miettii, niin kyllä, kävin asiasta mainitsemassa heti autoa noutaessani, mutta vastaus on näissä tapauksissa A) ne oli jo rikki ja/tai B) asiakas on ne rikkonut. Että näin. Toki kokemusasiantuntijana olen dokumentoinut auton kunnon hyvin yksityiskohtaisesti ennen korjaamolle vientiä, että mikäli jotain isompaa vielä löytyy, niin sitten pitää laittaa reklamaatiota menemään.
 
Onko oikeasti tänä päivänä liikaa pyydetty, että ihmisillä olisi ammattiylpeyttä tekemiseensä? Tämä puutos tuntuu vaivaavan erityisesti autokorjaamoja. Korjaamolla onnistutaan samaan ehkä se alkuperäinen syy korjattua, jonka vuoksi auto sinne alun perin tuli, mutta siinä ohessa sitten saadaan kaikenlaista muuta harmia aikaiseksi.

Tuorein tapaus on lasinvaihdosta. Nyt sitten pitänee tilata varmastikin omaan piikkiin uusia verhoiluja kun vanhoja on rikottu. :mad: Jos joku miettii, niin kyllä, kävin asiasta mainitsemassa heti autoa noutaessani, mutta vastaus on näissä tapauksissa A) ne oli jo rikki ja/tai B) asiakas on ne rikkonut. Että näin. Toki kokemusasiantuntijana olen dokumentoinut auton kunnon hyvin yksityiskohtaisesti ennen korjaamolle vientiä, että mikäli jotain isompaa vielä löytyy, niin sitten pitää laittaa reklamaatiota menemään.
Tuttu kokemus, Länsiautolla vaihdatin tuulilasin, niin ekana koittivat tarjota sitä takaisin listat AIVAN irti, toisella kertaa sitten tarjosivat vinkuvana ja viheltävänä sen takaisin, ja listat solmussa, kolmatta kertaa en enää kokeillut onnea ja kärsin vinkumisesta vieläkin ajoittain, et sellasta paskaa saa merkkiliikkeestä.

edit: Tämän takia pitäisi vaan itse tehdä kaikki, varsinkin kun tietoa, taitoa ja vehkeitä löytyy. Vituttaa silti kun ei tosiaan edes kovalla rahalla saa laatua.
 
Tuttu kokemus, Länsiautolla vaihdatin tuulilasin, niin ekana koittivat tarjota sitä takaisin listat AIVAN irti, toisella kertaa sitten tarjosivat vinkuvana ja viheltävänä sen takaisin, ja listat solmussa, kolmatta kertaa en enää kokeillut onnea ja kärsin vinkumisesta vieläkin ajoittain, et sellasta paskaa saa merkkiliikkeestä.

edit: Tämän takia pitäisi vaan itse tehdä kaikki, varsinkin kun tietoa, taitoa ja vehkeitä löytyy. Vituttaa silti kun ei tosiaan edes kovalla rahalla saa laatua.

Mulla on tämä sama tilanne. Sinänsä tietotaitoa autojen laitosta löytyy, vaikka ammatiltani en mikään autonasentaja ole. Myös tässäkin tapauksessa jossain määrin esivalmistelin autoa (irrotin joitakin verhoiluja itse), jotta välttäisin juuri nämä ongelmat, joita sitten kuitenkin kohtasin. Piti auto kuitenkin toimittaa katulaillisena korjaamolle ja kun autossa kuitenkin lasivakuutus, niin ei sitä viitsisi aivan kaikkea itse tehdä. Näköjään pitäisi.

Ei viitsisi lasinvaihdon takia tuota itse opetella ja varsinkin hommata työkaluja sitä varten, joten varmaan toiseksi paras vaihtoehto on jatkossa etsiä kokemuksia hyväksi todetuista paikoista ja ajaa vaikka toiselle puolelle Suomea homma hoitamaan, jos tietää, että se tulee kunnialla kuntoon. Tää on ihan uskomatonta, mitä joutuu tänä päivänä sietämään. Mietin vaan, että onko työn laatu tänä päivänä keskimäärin oikeasti tätä tasoa ja hyväksytäänkö se? Jotenkin vaikea uskoa, että kokemattomammallekaan autoilijalle verhoilujen repsotus ja räminä ovat sellaisia juttuja, jotka nyt ihan ohi menevät, jos auto on ehjänä sinne korjaamolle kiikutettu.
 
Mulla on tämä sama tilanne. Sinänsä tietotaitoa autojen laitosta löytyy, vaikka ammatiltani en mikään autonasentaja ole. Myös tässäkin tapauksessa jossain määrin esivalmistelin autoa (irrotin joitakin verhoiluja itse), jotta välttäisin juuri nämä ongelmat, joita sitten kuitenkin kohtasin. Piti auto kuitenkin toimittaa katulaillisena korjaamolle ja kun autossa kuitenkin lasivakuutus, niin ei sitä viitsisi aivan kaikkea itse tehdä. Näköjään pitäisi.

Ei viitsisi lasinvaihdon takia tuota itse opetella ja varsinkin hommata työkaluja sitä varten, joten varmaan toiseksi paras vaihtoehto on jatkossa etsiä kokemuksia hyväksi todetuista paikoista ja ajaa vaikka toiselle puolelle Suomea homma hoitamaan, jos tietää, että se tulee kunnialla kuntoon. Tää on ihan uskomatonta, mitä joutuu tänä päivänä sietämään. Mietin vaan, että onko työn laatu tänä päivänä keskimäärin oikeasti tätä tasoa ja hyväksytäänkö se? Jotenkin vaikea uskoa, että kokemattomammallekaan autoilijalle verhoilujen repsotus ja räminä ovat sellaisia juttuja, jotka nyt ihan ohi menevät, jos auto on ehjänä sinne korjaamolle kiikutettu.
Tuntuu olevan vähän joka hommassa nykyään sama juttu, oli sitten autosta tai vaikka jostain kodinkoneen korjauksesta kyse. Jotain kolhuja tai naarmuja tulee, ruuveja puuttuu tai jotain vastaavaa. Ei nykyään enää mitään ammattiylpeyttä tunnu monillakaan olevan vaan mennään juuri rimaa hipoen että voidaan sanoa että on korjattu se mikä oli vikana mutta ei oteta mitään kantaa siihen että samalla tuli "pari naarmua" tms.
 
Unettomuus.
Johtuikohan flunssasta ja vatsavaivoista vai siitä että taivaankappaleet (Aurinko, Maa ja Kuu) olivat samassa linjassa? :hmm:
 
Eihän merkkiliikkeissä enää mitään ammattitaitoista porukkaa ole töissä. Ne on perustaneet omat korjaamot tai siirtyneet muuten pois merkkiliikkeistä, koska ne eivät halua maksaa sitä minkä oikeasti osaava ammattihenkilö haluaa.
 
Vähän kyllä mietityttää että miten tuollaista saa edes myydä. Kun tuota suihkauttaa uuniin, niin tuntuu että meinaa ottaa vähän henkeen, ja on pakko siirtyä toiseen huoneeseen odottamaan että se haihtuu. Purkissa ei ole mitään varoitusta tuosta :hmm:

Ja oli siis kylmä uuni
Korona-aikana tuli opittua että kasvomaski suodattaa sen pahimman käryn noista uuninpuhdistusaineista.
 
Meni lomaviikko melko nopeaan ja kuten jo todettu, osin kinasteluun ihan jonninjoutavista asioista.

Niin eipä sitten tullut hankittua myöskään tuliaisia omalle tyttärelle - toisaalta ollutkaan kuin muutama hurja liike niillä kaduilla jotka oli lähellä hotlaa ja olisi pitänyt jaksaa tarpoa edemmäs tai lähteä isompaan kaupunkiin ja ei kieltämättä enää oikein itselläkään enää riittänyt virtaa kun vielä duunistakin alettiin hätyyttämään.

Onneksi on nettikaupat keksitty.
 
Meni lomaviikko melko nopeaan ja kuten jo todettu, osin kinasteluun ihan jonninjoutavista asioista.

Niin eipä sitten tullut hankittua myöskään tuliaisia omalle tyttärelle - toisaalta ollutkaan kuin muutama hurja liike niillä kaduilla jotka oli lähellä hotlaa ja olisi pitänyt jaksaa tarpoa edemmäs tai lähteä isompaan kaupunkiin ja ei kieltämättä enää oikein itselläkään enää riittänyt virtaa kun vielä duunistakin alettiin hätyyttämään.

Onneksi on nettikaupat keksitty.
Kovassa kännissä?
 
Kovassa kännissä?

Juuei, kyllä me kaupoilla käytiin mutta ei oikein näkynyt kuin niitä perinteisiä feikkivaatekauppoja joissa on samassa yhteydessä matkamuistomyymälää sun muuta, niin ei oikein napannut.

Isommassa kaupungissa olisi varmasti ollut jotain tai vaihtoehtoisesti rantabulevardilla johon ei tosiaan tullut lähdettyä koska per joka päivä oli sen verran kuumaa että suurin veto oli pois jo illasta.

Lisäksi kun on hitusen herkkäuninen, niin pienessä huoneessa ei paljoa tarvitse ääntä olla, kun herää itse eikä välttämättä saa enää unta - niin jäi kyllä yöunetkin hitusen olemattomaksi viikon aikana..
 
Niin eipä sitten tullut hankittua myöskään tuliaisia omalle tyttärelle - toisaalta ollutkaan kuin muutama hurja liike niillä kaduilla jotka oli lähellä hotlaa ja olisi pitänyt jaksaa tarpoa edemmäs tai lähteä isompaan kaupunkiin ja ei kieltämättä enää oikein itselläkään enää riittänyt virtaa kun vielä duunistakin alettiin hätyyttämään.

Minkä ikäinen tytär on kyseessä?

Toi osa jonka lainasin, niin kuulostaa omaan korvaan et haet jotain "synninpäästöä" täältä.

Jos tytär on sen ikäinen et voi suht turvallisesti odottaa, että hän ei sitä tule muistamaan kun ikää tulee enemmän, niin silloin on tärkeintä vain se, että hän saa jotain ja ilostuu siittä. Silloin kaikki OK kunhan vain hankit hänelle jotain, oli se sitten 0,00€, tai 1000€, ei väliä. Lupaus tulee pitää!

Jos tytär on taas sen ikäinen, että pysyviä muistikuvia alkaa syntymään (en osaa sanoa ikää), niin ainakaan multa et saa pienintäkään "synninpäästöä"!

Kyynel jos te kinastelitte! Kyynel, jos et vaivautunu edes etsimään muutamasta liikkestä! Kyynel, jos ois pitäny lähteä johonkin "isompaan" kaupunkiin! Kyynel, jos sulla ei ollu virtaa!
Mikä kohta noista oli sun tyttären syy!? Pistäin spoileriin vastauksen...

EI MIKÄÄN!!!
 
Meni lomaviikko melko nopeaan ja kuten jo todettu, osin kinasteluun ihan jonninjoutavista asioista.

Niin eipä sitten tullut hankittua myöskään tuliaisia omalle tyttärelle - toisaalta ollutkaan kuin muutama hurja liike niillä kaduilla jotka oli lähellä hotlaa ja olisi pitänyt jaksaa tarpoa edemmäs tai lähteä isompaan kaupunkiin ja ei kieltämättä enää oikein itselläkään enää riittänyt virtaa kun vielä duunistakin alettiin hätyyttämään.

Onneksi on nettikaupat keksitty.
No ei tuo kuulosta lomalta lainkaan.
Jos on viikon jossain kohteessa niin luulisi siinä ajassa ehtivän vähän kauemmas ostoksille jos tahtoa on. Miksi lomalla pitää vastailla/katsoa duunista tulleita puheluita/viestejä. En ymmärrä.
 
No ei tuo kuulosta lomalta lainkaan.
Jos on viikon jossain kohteessa niin luulisi siinä ajassa ehtivän vähän kauemmas ostoksille jos tahtoa on. Miksi lomalla pitää vastailla/katsoa duunista tulleita puheluita/viestejä. En ymmärrä.
Kuulosti kyllä enemmän "työltä" tuo loma. Olisihan sitä voinut tyttärelle vaikka suklaalevyn lentokentältä ostaa, jos ei muuta saanut aikaan.
 
No taas lähdetään keskustelemaan siitä että mikä saa vituttaa ja mikä ei ja kohta on joku vinkumassa.

Todettakoon että sen ikäinen, että ymmärtää jo asioita ja hän on itselleni tärkeä syystä jota en nyt tässä viitsi enää alkaa erittelemään.

Jatkakaa.
 
No ei tuo kuulosta lomalta lainkaan.
Jos on viikon jossain kohteessa niin luulisi siinä ajassa ehtivän vähän kauemmas ostoksille jos tahtoa on. Miksi lomalla pitää vastailla/katsoa duunista tulleita puheluita/viestejä. En ymmärrä.

En minäkään ymmärrä että jos lomaa käsketään pitää, niin sitten sitä ei saa tehdä rauhassa.

Mutta jos olet lomalle jäädessäsi varmistanut per kaiken, niin sitten pitäisi olla heti tiistaiaamuna kahdeksalta Teamsissa vastailemassa kysymyksiin..

Ja siis olin kertonut, että paluulento on perillä aamuyöstä. Oma moka, olisi pitänyt ottaa jo suoraan tuo tiistaikin lomapäiväksi.

Mutta ajattelin olla silloin käytettävissä lähinnä viesteihin vastaamiseen yms akuuttiin. Vaan kun tietyille henkilöille ei käy muu kuin möte..
 
En minäkään ymmärrä että jos lomaa käsketään pitää, niin sitten sitä ei saa tehdä rauhassa.

Mutta jos olet lomalle jäädessäsi varmistanut per kaiken, niin sitten pitäisi olla heti tiistaiaamuna kahdeksalta Teamsissa vastailemassa kysymyksiin..

Ja siis olin kertonut, että paluulento on perillä aamuyöstä. Oma moka, olisi pitänyt ottaa jo suoraan tuo tiistaikin lomapäiväksi.

Mutta ajattelin olla silloin käytettävissä lähinnä viesteihin vastaamiseen yms akuuttiin. Vaan kun tietyille henkilöille ei käy muu kuin möte..
Kannattaa ihan vain laittaa se työpuhelin kiinni lomalla. Lomalla ollaan lomalla, eikä tehdä töitä.
 
Eikö niihin työportaaleihin voi laittaa lomalle lähtiessä automaattivastaukset että olen lomalla, ota yhteyttä tähän henkilöön jos on asiaa jne.
Edit: minua vitutti kyllä senkin henkilön puolesta ottaa lomalaiseen yhteyttä. Kai se on osittain työpaikankin/järjestelyn vika jos joutuu lomalainen vastailemaan puhelimeen. Tai tämän nykyisen työkulttuurin, kun mennään alimitoituksella monesti.
 
Taloyhtiön puheenjohtaja ollu lähes alusta asti sama henkilö. Nyt alkaa hänellä muisti pettämään ja puheenjohtaja pitäisi vaihtaa. Minähän se siihen prosessiin itseni sitten änkesin. Tässä vielä edellinen iso remontti vaiheessa ja mitä olen asioita kaivellut, niin aikamoiseen paskakasaan käteni olen upottanut. Ois tässä vielä mahollisuus nostaa kädet pystyyn, mutta ken leikkiin lähtee se leikin kestäköön. Minullahan on tasan nolla kokemusta näistä asioista. Hallituksessa olen ollut koko elämäni aikana n. 6kk ja se koko aika on tässä taloyhtiössä. Vanhukset pitää puh. johtajan puolta ja avautuvat mulle tästä prosessista. Ei minua oikeastaan vituta edes, olenhan teflonia. Tämä triidi vain tuntui sopivimmalta pieneen avautumiseen.

edit: Onkohan joku muukin sattumalta ollut vastaavassa tilanteessa ja jaksaisi hiukan neuvoa?
 
Taloyhtiön puheenjohtaja ollu lähes alusta asti sama henkilö. Nyt alkaa hänellä muisti pettämään ja puheenjohtaja pitäisi vaihtaa. Minähän se siihen prosessiin itseni sitten änkesin. Tässä vielä edellinen iso remontti vaiheessa ja mitä olen asioita kaivellut, niin aikamoiseen paskakasaan käteni olen upottanut. Ois tässä vielä mahollisuus nostaa kädet pystyyn, mutta ken leikkiin lähtee se leikin kestäköön. Minullahan on tasan nolla kokemusta näistä asioista. Hallituksessa olen ollut koko elämäni aikana n. 6kk ja se koko aika on tässä taloyhtiössä. Vanhukset pitää puh. johtajan puolta ja avautuvat mulle tästä prosessista. Ei minua oikeastaan vituta edes, olenhan teflonia. Tämä triidi vain tuntui sopivimmalta pieneen avautumiseen.

edit: Onkohan joku muukin sattumalta ollut vastaavassa tilanteessa ja jaksaisi hiukan neuvoa?

Kirjoitin aikaisemmin tänne että pysyn mahdollisimman kaukana taloyhtiön asioista ja hoidan kaiken isännöitsijän kautta. Suurin syy tähän on että ihmiset jotka haluaa olla hallitushommissa on usein täysin umpihulluja. Umpihullujen kanssa asioiminen nostaa elämän vaikeustasoa ja aiheuttaa turhautumista.

Toki jos asiat hoidettu päin seiniä, niin voi olla kannattavaa pyrkiä hoitamaan asiat kuntoon että omaisuuden arvo säilyy paremmin.
 
Toki jos asiat hoidettu päin seiniä, niin voi olla kannattavaa pyrkiä hoitamaan asiat kuntoon että omaisuuden arvo säilyy paremmin.
Nykyinen puheenjohtaja on viemässä remonttia oikeuteen. Ei ole ainuttakaan pitävää todistetta eikä minkäänlaista mahdollisuutta sitä keissiä voittaa. Ainoa asia miksi käräjöinti pitäisi tehdä on hänen periaatteensa. Remontti on tehty huonosti, koska hänen mielestään kaikki on mennyt perseelleen. Torppasin tämän muiden jäsenten kanssa ja siitähän tämä episodi sitten lähtikin käyntiin.
Edit: Tähän yhtiöön on linjasaneeraus kohtapuoliin tulossa ja entistäkin velkaa on. Ei kiinnosta alkaa makselemaan vielä jotain oikeuskulujakin siihen päälle.
 
Hahmo, jonka mielestä on väärin olla hyvä päivä tai sitten jos vain vituttaa, vaihtoehtoisesti kyllä tarjoaa myös ratkaisun.
 
Syksyn eteminen. Syyskuu ollut vielä mukavan lämmin, mutta seuraava steppi on se perkeleen pitkä, märkä, ja jatkuvasti pimenevä ajanjakso, jossa ei ole mitään hyvää. Tosin toivon, että lumi tulisi mahdollisimman myöhään... ja että varsinainen talvi olisi vähäluminen.
 
Syksyn eteminen. Syyskuu ollut vielä mukavan lämmin, mutta seuraava steppi on se perkeleen pitkä, märkä, ja jatkuvasti pimenevä ajanjakso, jossa ei ole mitään hyvää. Tosin toivon, että lumi tulisi mahdollisimman myöhään... ja että varsinainen talvi olisi vähäluminen.
Itse toivon että tuo märkä ja loskainen aika olisi mahdollisimman lyhyt, tosin täällä Etelä-Suomessa kun muutenkaan ei meinaa kunnon talvea tulla niin luultavasti taas on syksyä ensi vuodelle asti ja sitten tuleekin jo kevät vastaan.
 
Syksyn eteminen. Syyskuu ollut vielä mukavan lämmin, mutta seuraava steppi on se perkeleen pitkä, märkä, ja jatkuvasti pimenevä ajanjakso, jossa ei ole mitään hyvää. Tosin toivon, että lumi tulisi mahdollisimman myöhään... ja että varsinainen talvi olisi vähäluminen.
Joo kyllä syksyn pittää olla oikeanlainen eikä tämmönen lämmin. Esim. ainaki pohjoisemmassa normaalisti valoisaa ja väri-rikasta. Lisäksi semmoista mukavan kiprakan raikkaan kylmää :) Sen jälkee vasta pimeyttä ja kylmää märkää hetken kunnes tulee lumet ja on taas edes vähän valoisuutta loppusyksyn jälkeen. Täällä etelässä asuessa märkä pimeys vaa kestää ja kestää...
 
Itse toivon että tuo märkä ja loskainen aika olisi mahdollisimman lyhyt, tosin täällä Etelä-Suomessa kun muutenkaan ei meinaa kunnon talvea tulla niin luultavasti taas on syksyä ensi vuodelle asti ja sitten tuleekin jo kevät vastaan.
Jaa, itse muistan, että viime talvi oli täällä etelässä pitkä ja lunta oli koko ajan maassa marraskuun puolivälin tienoilta eteenpäin pitkälle kevääseen. Syksyä ja räntäkelejä taas ei sen kummemmin oikeastaan ollut.
 
Jaa, itse muistan, että viime talvi oli täällä etelässä pitkä ja lunta oli koko ajan maassa marraskuun puolivälin tienoilta eteenpäin pitkälle kevääseen. Syksyä ja räntäkelejä taas ei sen kummemmin oikeastaan ollut.
Joo viime talvi alkoi nopeasti eikä ollu räntäpaskasyksyä käytännössä ollenkaan. Sais mennä tänäkin vuonna niin. Kunnon syksy ja siitä suoraan talvi mutta jäis se räntäpaska välistä.
 
Tämä alkusyksy on mukavaa, mutta loppua päin yleinsä huononee. Ennen kuin lumet sitten tulee. Näin siis täällä pohjoisempana.

Ehkä olen vähän outo siinä mielessä, että tunnun tykkäävän enemmän tästä alkusyksystä kuin kesästä.
 
Tuli törmättyä jostain syystä tämmöiseen videoon ja alkoi vituttamaan, miten suomessa voi olla näin paska englanninkielen taso missään.



Owen. Owen nimiseen henkilöön ei saa laittaa mitään sisään ja ainoastaan henkilökunta saa käyttää owenia. Owen Wilson? Clive Owen? Ei vaan kerrota, kenestä owenista on kyse.
Toisekseen kiuas ei ole edes 'oven'. Kiukaalle nyt ei taida edes olla suoraa käännöstä, mutta vaikkapa 'stove' olisi ehkä hieman osuvampi. Jossain päin suomea kyllä puhutaan saunan uunista, mutta ei noin yleisesti.
 
Tuli törmättyä jostain syystä tämmöiseen videoon ja alkoi vituttamaan, miten suomessa voi olla näin paska englanninkielen taso missään.



Owen. Owen nimiseen henkilöön ei saa laittaa mitään sisään ja ainoastaan henkilökunta saa käyttää owenia. Owen Wilson? Clive Owen? Ei vaan kerrota, kenestä owenista on kyse.
Toisekseen kiuas ei ole edes 'oven'. Kiukaalle nyt ei taida edes olla suoraa käännöstä, mutta vaikkapa 'stove' olisi ehkä hieman osuvampi. Jossain päin suomea kyllä puhutaan saunan uunista, mutta ei noin yleisesti.

On se kamalaa. Viimeksi kun tarkistin, niin englanti ei ole suomen virallinen kieli.
 
Jaa, itse muistan, että viime talvi oli täällä etelässä pitkä ja lunta oli koko ajan maassa marraskuun puolivälin tienoilta eteenpäin pitkälle kevääseen. Syksyä ja räntäkelejä taas ei sen kummemmin oikeastaan ollut.
Juu, viime talvi tuli aika nopeasti mutta monena syksynä sitä syksyä vaan on jatkunut ja jatkunut eikä siitä loskapaskakelistä ole menannut tulla loppua. Ja nyt jos tämä syksy muutenkin pysyy lämpimänä niin tuleeko tällä kerralla oikeaa talvea ollenkaan. Toisaalta, en kaipaa kyllä mitään metriä luntakaan mutta sen verran saisi olla lunta että olisi vähän valoisampaa ja sen verran pakkasta ettei olisi koko ajan loskakeli.
 
Tuli törmättyä jostain syystä tämmöiseen videoon ja alkoi vituttamaan, miten suomessa voi olla näin paska englanninkielen taso missään.



Owen. Owen nimiseen henkilöön ei saa laittaa mitään sisään ja ainoastaan henkilökunta saa käyttää owenia. Owen Wilson? Clive Owen? Ei vaan kerrota, kenestä owenista on kyse.
Toisekseen kiuas ei ole edes 'oven'. Kiukaalle nyt ei taida edes olla suoraa käännöstä, mutta vaikkapa 'stove' olisi ehkä hieman osuvampi. Jossain päin suomea kyllä puhutaan saunan uunista, mutta ei noin yleisesti.

No nyt on hakemalla haettua.
Se että suomessa turistit tulee toimeen suomessa englannilla ja käytännössä kenen tahansa kanssa täällä pystyy tarvittaessa kommunikoida on jo aika suuri ylpeys. Koitappa vaikka niinkin suuressa maassa kuin ranska tulla toimeen pelkällä englannilla muualla kuin julkisissa ammateissa tai asiakaspalvelussa niin menee sormi suuhun kun hyvin harva englantia ymmärtää sanaakaan.
 
Owen. Owen nimiseen henkilöön ei saa laittaa mitään sisään ja ainoastaan henkilökunta saa käyttää owenia. Owen Wilson? Clive Owen? Ei vaan kerrota, kenestä owenista on kyse.
Toisekseen kiuas ei ole edes 'oven'. Kiukaalle nyt ei taida edes olla suoraa käännöstä, mutta vaikkapa 'stove' olisi ehkä hieman osuvampi. Jossain päin suomea kyllä puhutaan saunan uunista, mutta ei noin yleisesti.
Muistaakseni olen nähnyt englanninkielisessä maailmassa käytettävän termejä "electric sauna heaters" ja "wood fired sauna heaters" sekä "infrared sauna heaters". Lyhyesti siis heater, mikä ei kyllä ole lähellekään yhtä yksiselitteinen kuin suomenkielen "kiuas". Heater kun voi olla mikä vaan lämmitin mutta kiuas on kiuas.
 
Muistaakseni olen nähnyt englanninkielisessä maailmassa käytettävän termejä "electric sauna heaters" ja "wood fired sauna heaters" sekä "infrared sauna heaters". Lyhyesti siis heater, mikä ei kyllä ole lähellekään yhtä yksiselitteinen kuin suomenkielen "kiuas". Heater kun voi olla mikä vaan lämmitin mutta kiuas on kiuas.
Myös "sauna stove" on tullut ainakin itselleni vastaan, lähinnä puulla lämmitettävästä saunan kiukaasta. Itse olen harvemmin nähnyt noita "sauna heater" -termejä.
 
Taloyhtiön puheenjohtaja ollu lähes alusta asti sama henkilö. Nyt alkaa hänellä muisti pettämään ja puheenjohtaja pitäisi vaihtaa. Minähän se siihen prosessiin itseni sitten änkesin. Tässä vielä edellinen iso remontti vaiheessa ja mitä olen asioita kaivellut, niin aikamoiseen paskakasaan käteni olen upottanut. Ois tässä vielä mahollisuus nostaa kädet pystyyn, mutta ken leikkiin lähtee se leikin kestäköön. Minullahan on tasan nolla kokemusta näistä asioista. Hallituksessa olen ollut koko elämäni aikana n. 6kk ja se koko aika on tässä taloyhtiössä. Vanhukset pitää puh. johtajan puolta ja avautuvat mulle tästä prosessista. Ei minua oikeastaan vituta edes, olenhan teflonia. Tämä triidi vain tuntui sopivimmalta pieneen avautumiseen.

edit: Onkohan joku muukin sattumalta ollut vastaavassa tilanteessa ja jaksaisi hiukan neuvoa?
Tässä on hyvä huomioida ettei pj ole lakiteknisesti mikään ”diktaattori” joka hoitaa kaikki asiat. Kaikki hallituksen jäsenet ovat aikalailla samassa asemassa, samoilla vastuilla. Itse tekisin pj roolissa niin että delegoisin hommia muille jäsenille. Jos ei kiinnosta niitä niin sitten ei hoideta.

Meilläkin hallituksen pj valittaa välillä kun itse joutuu hoitaa asioita. Esim. tuli sähköautopistokkeet joita jotkut osakkaat halusivat niin pj hoiti asiaa paljon vaikka ei kiinnostanut. Yhtä lailla olisi voinut nakittaa jollekin toiselle jäsenelle hoidettavaksi jota asia kiinnosti.

Jos on joku lakikeissi edessä niin ehdottomasti hallituksen / yk päätös miten edetään. Ei mitään sooloiluja.
 
Yhteismaan ongelma. Erään sähkölinjan päällä on nojannut puu jo 2v. Kaikki odottaa että joku muu tulee ja hoitaa puun pois. Sen sijaan että tarttuisi toimeen.
 

Statistiikka

Viestiketjut
253 985
Viestejä
4 417 905
Jäsenet
73 258
Uusin jäsen
lu1kero

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom