Viimeksi pelaamasi peli ja mietteitä siitä

Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 778



Backpack Battles (PC, Linux)

Roguelite-deckbuilder-autobattler jossa ostellaan ja järjestellään tavaraa inventaarioon. Demo on ilmainen ja siinä on kaksi hahmoluokkaa, eli puolet tämän hetken early access pelistä. :D Hahmojen grafiikat on aivan täyttä paskaa, mutta muuten ne miellyttää silmää. Valittamista on oikeastaan aika paljon, varsinkin käyttöliittymästä, mutta hyvin tämän seurassa viihtyy. Pelaaminen on epäsuoraa PvP:tä jossa vastaan tulee vain jonkun toisen pelaajan hahmo, epäilen että peli loihtii sopivan vastustajan lennosta ja lyö sille vain jonkun pelaajan nimen. :D

Tarkoitus olisi ostella tavaroita jotka tukevat toisiaan ja lopulta tehdä erilaisia buildeja, mutta se on hankalaa sillä käyttöliittymä ei oikein taivu siihen. Tavarat ovat epäselviä niin kauan kunnes ne muistaa ulkoa, koska esim. infotekstit ovat välissä väärässä paikassa, siellä alueella missä lukee efektit. On mahdotonta aluksi ymmärtää, että jouskari tekee piikkejä, mutta ei pysty itse käyttämään niitä.

Myös itse taistelu on uskomattoman epäselvää, eikä siitä pysy millään kärryillä. Hillitön virhe missata koko autobattlereiden jännityselementti, vaikka se yleistä onkin! Myös taisteluloki on surkeudessaan nähtävyys. Tekisin itse niiiiin paljon paremman! :D

Peliä kannatteleekin uusien tavaroiden hommaus, että löytyykö sieltä sitä tiettyä haarniskaa tai miekkaa. Erittäin harmillisesti yksi kierros on erittäin lyhyt ja erittäin helppo. Early accesshan tämä vielä on, mutta vaikuttaa etteivät tekijät oikein hahmota peliään. Suositukset silti, kyllä tätä varmaan vielä jonku päivän jaksaa.
Jahas... Sanoin aiemmin pelin olevan todella helppo, ei ole enää. Nousin parin päivän pelaamisella pronssilta hopealle ja jossain vaiheessa alkoi tulemaan pelkkää häviötä, sillä nyt vastustajat tietävät mitä tekevät, ja on hankala hahmottaa miksi hävisin. Kyllä ne vastustajat taitavat olla ihan oikeiden pelaajien tekemiä. :D

Tavaroita ja synergioita on lähes mahdoton tietää ilman netin valmiiden buildioppaiden lukua! Eli nyt ei enää voi voittaa kokeilemalla erilaisia juttuja, vaan pitäisi pelata jotain buildia. Vähän harmi kun pidin pelin rennosta otteesta, mutta näinhän sitä käy kyllä vähän kaikissa pvp-pelissä ja esim. Hearthstonessakin jossain rank 20-17 paikkeilla, ettei enää pärjää jos ei pelaa mahdollisimman tehokkaasti. HS:ssä rank5 pelanneena tiedän että kyllä buildin pelaamisessakin on oma viehätyksensä. Se on ehkä jopa hauskempaa kuin opetteluvaihe, harmi vain että pelin sisältä haluttujen tavaroiden selaaminen on tuskaa tai mahdotonta ja wikiä on pakko käyttää.
 

kaarlos

Virallinen JimmZ-boikotoija
Premium-jäsen
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
1 592
Tavaroita ja synergioita on lähes mahdoton tietää ilman netin valmiiden buildioppaiden lukua! Eli nyt ei enää voi voittaa kokeilemalla erilaisia juttuja, vaan pitäisi pelata jotain buildia. Vähän harmi kun pidin pelin rennosta otteesta, mutta näinhän sitä käy kyllä vähän kaikissa pvp-pelissä ja esim. Hearthstonessakin jossain rank 20-17 paikkeilla, ettei enää pärjää jos ei pelaa mahdollisimman tehokkaasti. HS:ssä rank5 pelanneena tiedän että kyllä buildin pelaamisessakin on oma viehätyksensä. Se on ehkä jopa hauskempaa kuin opetteluvaihe, harmi vain että pelin sisältä haluttujen tavaroiden selaaminen on tuskaa tai mahdotonta ja wikiä on pakko käyttää.
Itse en ihan allekirjoita tätä, joku noin 50 tuntia on kellossa tässä pelissä ja olen 70+ platinumissa kaikilla hahmoilla, rangerin sain diamondiin tuossa muutama päivä sitten - enkä ole vaivautunut noita guideja lukemaan. Kyllä tossa löytyy aika luonnollisesti hyviä komboja kunhan vaan pelaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 546
Pitkästä aikaa paluuta nuoruusvuosiin ja Fallout 2:ta kehiin.



Jonkin verran vaatii säätöä saada asetukset kohdalleen, mutta peli palkitsee kyllä sisällöllään. Restoration patch kannattaa tietenkin asentaa, että saa pahimmat bugit korjattua ja keskeneräiseksi jääneet sisällöt peliin mukaan. Tulee hyvä mieli kun pläjäyttää rosvoa pulssikiväärillä silmään ja korsto muuttuu savuavaksi tuhkakasaksi. Dialogit sun muut edelleen huikeita, ja uudelleenpeluuarvo on hyvä kun vaan tekee erilaisen hahmon niin tehtävien ratkaisut ja palkinnot muuttuvat.
 
Liittynyt
05.06.2017
Viestejä
175
Pitkästä aikaa paluuta nuoruusvuosiin ja Fallout 2:ta kehiin.
Täällä vähän sama meininki, mutta kohteeksi valikoitunut Outlaws ja Settlers 2: 10th anniversary. Näissä huomaa miten ennen tehtiin tietyt asiat paremmin (tai sitten se on GOG-versiosta) - Settlersin ku lyöt tulille niin 5 sekuntia ja oot nopeimmillaan jo pelissä. Ei tarvi vatkata montaa minuuttia että pääsee edes introista, videoista ja menuista ym. läpi.

Samalla toisella kädellä selaan myyntipalstaa ja etsin tehokkaampaa näyttistä siitä huolimatta, että nämä pyöris vaikka leivänpaahtimella :think:
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 764
Far Cry 3: ihan jees.

Aika yksinkertainen, vähän seikkailupainoitteinen FPS räiskintä jossa oli pieni määrä craftaamista(lähinnä erilaiset boostit joilla sai niin healattua kuin avustusta taistelun eri aspekteihin) Lisäksi pelissä oli craftaamisen kautta asia mitä muissa peleissä olisi joko hahmonkehitystä tai researchia, eli sai lisättyä ammusten maksimimäärää eri aseihin sekä myös lisättyä aseiden maksimimäärää neljään.

Koska olin ekaksi pelannut FC6:n demoversion niin selvästi tuo uudempi peli oli monella tapaa parempi. Tässä vanhassa pelissä esim. hitsaustyökalu jolla pystyi korjaamaan ajoneuvoja, oli itsessään ase eli se vei yhden noista maksimi 4:sta aseslotista, joten en kertaakaan käyttänyt sitä koska vaikka noita aseita voi kyllä vaihtaa aina siellä täällä, mutta ei kesken kaiken. Jolloin mikä idea olla tuollainen juttu jos kovin helpolla pelaaja ei halua sitä käyttää. Samoin monet muut erikoisaseet kuten jouset tai liekinheitin. Selvästi tuo FC6 hoiti noi hieman paremmin, kuten se korjaustyökalu oli oma juttunsa joka ei vienyt aseslottia.

FC6 tuntui myös respawnaavan vihollisia useimmin tai ylipäätään, tästä pelistä en ole varma, suurin osa vihollisista oli paikallisia, ja jos ne tappoi niin lisää ei tullut. Lisäksi oli jonkin verran ehkä kierteleviä vihollisia mutta en tiedä oliko ne staattisia eli jos ne olisi kaikki teurastanut pois, olisiko ne loppuneet, vai ei? Noiden vihollisten osalta kumpikin systeemi oli ihan jees. FC6 tuli paljon enemmän vihollisia vastaan, mutta niiltä sai tarpeeksi ammuksia ja healattua sai helpolla niin sillä ei juuri merkitystä.

Samoin erona puhtaisiin FPS räiskintöihin, tässä oli hahmonkehitystä, sai skill pointseilla enemmän healttia, nopeampaa healaamista, nopeampaa lataamista, parempaa osumatarkkuutta yms., ja sitten aika suuri määrä erikoisia tappoja sillä selvästi pelisarjan leimallisella viidakkoveitsellä. Peli ihan pakottaa erilaisissa pikkutehtävissä tappamaan tietyt viholliset ninjailemalla ja tuikkaamalla sillä viidakkoveitsellä rintakehän läpi.

Tässä pelissä oli olevinaan jotain diippiä tarinallista systeemiä siitä kuinka se pelihahmo pelaamisen myötä koko ajan tottuu siihen kylvämäänsä väkivaltaan ja siitä kehittyy sellainen tribaalisoturi. Mä en itse henkilökohtaisesti sitä niin suurena elementtinä näe, kuitenkin peli on varsin lineaarinen, aktiivisesti pelaten tuo meni kolmessa viikossa tehden suuren osan pienistä sivutehtävistä.

Pelin lopussa oli hieno, ilmeisesti ainoa valinta minkä pelaaja pystyi tekemään pelin kuluessa(en ainakaan muista muita). Se oli tosi hieno ja mua nauratti jo etukäteen kun näin sen. Pelaaja pystyi tekemään valinnan joka on ns. normaali, tai sitten hyvin radikaalin valinnan millaisia ei juuri peleissä tarjota, ainakaan noin groteskisti.


Kuten tuolla FC6 ketjussa oli juttua, näiden kahden perusteella koko pelisarja on "jaksosta" toiseen hyvin samanlainen. Lähes kaikki samantyyliset aseet, ja melko lailla samanlaiset mekaniikat, vain nimellinen tarina vaihtuu. Mutta toisaalta kun peli on kohtalaisen nopea pelata läpi, ei näe tuolla mitään suurempaa ongelmaa.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
855
Days Gone (PC)

Tuntematon virus leviää ihmisissä, kaikista tulee zombeja. Muutamat jäljelle jääneet yrittävät selviytyä tuhoutuneessa maailmassa. Days Gone on kolmannen persoonan toimintapeli avoimessa maailmassa. Noudatellaan hyvin pitkälti mm. Assassin's Creedeistä tuttua kaavaa, ainoana erona se, että hevosen sijaan kuljetaan prätkällä ja aseina toimii pääasiassa pyssyt.

Peliä on tosi kiva pelata. Maailmaa ei pysty liiaksi tutkimaan, sillä siellä liikkuminen on aika vaarallista. Lootataan paikat tyhjäksi ja äkkiä karkuun. Moottoripyörästä loppuu välillä bensa ja fast travel ei onnistu, ennen kuin örvelöitä on lahdattu tarpeeksi pois teiltä. Sinänsä tehtävät ovat usein samankaltaisia: otetaan pahiksia kiinni, tapetaan "friikkejä", pelastetaan muita, lootataan, ammutaan, ajellaan. Juoni ja epätoivo ovat kantavia voimia ja nopeasti peli imaiseekin mukaansa.

Grafiikat ovat mielestäni tosi kivat, peli pyörii PC:llä todella hyvin ja kontrollit toimivat mukavasti. Juoni on kiva ja siinä on vähän kaikenlaista. On myös virkistävää, että avointa maailmaa ei tarvitse liiaksi koluta, vaan kaikki tehtävät tulee radion kautta automaattisesti. Sivutehtävät ovat perinteistä filleriä, joku tykkää ja joku ei. Juoni on ennalta-arvattava, mutta silti nätisti kuvattu. Hahmot varmasti jakavat mielipiteitä, mutta mielestäni ne pysyivät rooleilleen uskollisina ja olivat paikoin ihan sympaattisiakin.

Pelin heikkous on sen pituus. Päätarinassa ja muutamissa sivutehtävissä mulla meni 30 tuntia, josta olisi juonen puolesta voinut leikata 10 tuntia pois. Joskus pelin puolivälin jälkeen pelaaja siirtyy väliaikaisesti uudelle alueelle, joka on selvästi ensimmäistä tylsempi. Onneksi pelatessa oli ihan kivaa, mutta kokonaisuus olisi ollut tiiviimpänä parempi.

Lopputekstien jälkeinen "salainen loppu" jätti jatko-osalle oven auki, mutta tuskinpa sellaista on tulossa, kun myyntiluvut eivät Sonya kai miellyttäneet. Pelille miellyttävä 4/5.
 
Liittynyt
30.03.2017
Viestejä
1 104
Epicin ilmaispelit, osa 40.

Deliver Us Mars

Ilmastonmuutoksen runtelema Maapallo on totaalisen tuhon partaalla. Sarjan ensimmäisessä pelissä, Deliver Us the Moonissa, Kuusta Marsiin karanneet luopiotiedemiehet veivät mukanaan ihmeteknologiaa jolla planeetta voitaisiin pelastaa. Koko tarinan ajan on hillittömän tärkeää, että juuri fyysiset laitteet saadaan veivattua takaisin Maahan. Siis... kai nyt olennainen juttu on laitteiden piirustukset ja toimintaperiaatteet, jotka voisi lähettää vaikka radiolla? Kohta ilmenee että juonessa on enemmän aukkoa kuin ainetta. En ole koskaan nähnyt näin reikäistä scifitarinaa.

Jo ensivaikutelma on kehno. Pelaajahahmo Kathyn tarina aloitetaan varhaislapsuudesta asti, jolloin hän on tyypillinen lapsihahmo peleissä eli todella rasittava ja vähä-älyinen riippakivi. Eikä intro edes riitä, vaan kakara-Kathya saa sietää takaumissa koko pelin keston ajan. Tarinan scifimysteeri on kiinnostava, mutta ihmissuhdekuviot, joille varataan todella paljon aikaa, ovat enimmäkseen myötähävettävää roskaa. Dialogi on aivan kamalaa ja lähes joka toisessa repliikissä on jonkinlainen juoniaukko tai epäloogisuus. Jep, en minäkään uskoisi, ellen olisi nähnyt.

1.jpg

BOJOING! Kuten hyvin tiedetään, Maapallolla vallitsee sama painovoima kuin Marsissa. Ehkä Kathyn olisi pitänyt ruveta astronautin sijaan korkeushyppääjäksi.

Välinäytösten katselemisen lisäksi pelissä on tuskallisen hidasta ja tylsää kiipeilyä ja laserpuzzleja. Jälkimmäinen on sentään ihan kivaa.

Kinemaattiseksi tarinapeliksi Deliver Us Mars on järkyttävän viimeistelemätön. Ympäristöt ovat ajoittain todella karuja ja pökkelöt animaatiot tahattoman koomisia. Ehkä eniten rassasivat hitaasti latautuvat tekstuurit. Avaruusaluksen hämärät käytävät välkkyvät kuin diskossa, kun päätä vähän kääntää. Peli on ilmiselvästi pukattu ulos kesken kehityksen, mutta se ei olisi kovin kaksinen edes valmiina. Hyvän juomapelin siitä kyllä saisi.

Industria

Half-Life 2 maistuu aina, vaikka sitten Pirkka-versiona. Tällä kertaa tieteellinen koe menee pieleen Itä-Saksassa ja passittaa pelaajan erittäin viktorantonovilaiseen rauniokaupunkiin, joka on täynnä raivohulluja robotteja. Karun prologin jälkeen peli on varsin nätti. Valven peleistä oltaisiin voitu pihistää myös mykkä päähenkilö, sillä pelaajahahmo puhuu paljon mutta sanoo harvoin mitään kiinnostavaa.

city16.jpg

Tervetuloa kaupunkiin 18.

Älkää tehkö samaa virhettä kuin minä ja ottako kovempaa vaikeusastetta. Hardcore-moodissa peli pihtaa ammuksia, hiilua ja mikä pahinta tallennuspisteitä. Kirjoituskoneita joilla pelinsä voi tallentaa on vähän, ja usein juuri ennen point-of-no-returnia joilla siirrytään pelin seuraavaan osaan. Tämä tarkoittaa että seuraavaa aluetta ei voi siivota osittain ja palata tallentamaan. Point-of-no-return on yleensä tavallinen ovi, eikä pelaajalle kerrota mitään syytä miksei sitä muka voi avata uudelleen.

Peli ei ole varsinaisesti vaikea lukuunottamatta lopun hissinpuolustustappelua ja yhtä tiettyä vihollista. Pieni ja kovaa vauhtia vipeltävä itsemurhapommittaja tappaa kerrasta ja ilmestyy yleensä nurkan takaa. 90% kuolemistani johtui pelkästään näistä pikkuriiviöistä. Antakaa mieluummin vaikka HL2:n myrkkyrapu.

Räiskintä ja paikkojen tutkiminen on ihan perushauskaa halflifea, vaikka budjetin koko näkyy. Mukaan laitetut seikkailupelipulmat eivät sovi kokonaisuuteen mutta ovat sinänsä viihdyttäviä.

Tarina päättyy täysin kesken. Mitään ei ratkaista ja vastausten sijaan annetaan kymmenen uutta kysymystä. Jatko-osan mainosjuliste ilkkuu pelaajalle päävalikossa kuin kehittäjien kohotettu keskisormi.

KID A MNESIA EXHIBITION

Virtuaalinen taidenäyttely. Peliksi tätä voi sanoa siinä kuin muitakin epäinteraktiivisia kävelysimulaattoreita. Taiteilijan tyyli on psykedeelinen ja vähän karmiva. Galleriassa on taulujen lisäksi tosielämässä mahdottomia tilataideteoksia ja ylipitkiä musiikkivideoita, joista tulee lähinnä mieleen Windows Media Playerin visualisoinnit.

Näyttelyn teokset käy pintapuolisesti läpi tunnissa, tarkemmin syventymällä aikaa saisi varmasti kulumaan enemmän. Taiteellisesta arvosta en osaa sanoa mitään mutta kokemus oli ainakin erikoinen.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
855
Deliver Us Mars
Nappasin tämän Epicin ilmaispelinä ja lisäsin ns. pelattavien pelien backlogille, mutta mitä enemmän tästä luen, sitä enemmän tuntuu siltä, ettei ehkä kannata tähän aikaa haaskata niin kauan, kun on muitakin vaihtoehtoja. Pois listalta ja arvioidaan sitten uudelleen, jos pelattava loppuu kesken.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 976
Outcast: A New Beginning (PC)

Outcastin jatko-osaa on odotettu varmaan vuodesta 1999 ja tässä sitä nyt on. Itselläni on alkuperäiseen peliin hieman ristiriitaiset tunnelmat, vaikka pelillä ilmeisesti aika vankkumaton fanijoukko onkin. Se alkuperäinen oli varmaan tavallaan aikaansa edellä mutta 512x384 ripuliresoluutio vokseleineen tappoi kaiken peli-ilon kun mistään ei saanut kunnolla selvää samalla kun pelattiin viimeisimpiä räiskintöjä tuoreimmilla grafiikoilla. Peli tuli pelattua läpi vasta Outcast: Second Contactin myötä joskus 2018.

No tämä jatko-osa alkaa lupaavasti: erittäin hienot grafiikat ja maastot, arkkitehtuuri ja vähän loreakin. Peli on tavallaan toiminta-RPG jossa keskustellaan paljon mutta enimmäksen kurmotetaan robotteja ja muutamia välibossejakin löytyy. Mutta peli on valitettavasti sekä DHL-simulaattori missä koko ajan juostaan jonkin roinan perässä kaupunkien välillä ja toisaalta itseään toistavaa räiskintää rivirobotteja vastaan vihollisbaseissa. Vihollistyyppejäkin on vain muutamia. Peliin tuo kuitenkin vähän lisämaustetta kahteen aseeseen pultattavat modit joilla saa pelaamiseen vähän lisää ytyä sekä rakettireppu jonka kanssa temppuilu on tehty hyvin ja pysyy hauskana ja toimivana konseptina. Viimeisessä kentässä sorrutaan perisyntiin eli kerättyjä aseita ei voi käyttää vaan takataskusta vedetään ihan eri mutka esiin. Päähenkilö heittää huulta tuon tuosta ja keskustelut on tehty aika kieli poskessa muutenkin.

Peli pyörii välillä kohtalaisen kehnosti ja tuntuu olevan aika prosessoririippuvainen. Suurempia ongelmia ei tullut vastaan, mutta välillä äänet katosivat kokonaan mutta musiikki jäi soimaan. Aivan kaikkia tehtäviä en jaksanut suorittaa mutta toisaalta suurin osa sivutehtävistä oli ilmeisesti pakko suorittaa jotta pääsee eteenpäin. Lopussa iski täydellinen kyllästyminen räiskintään ja nyt 37 tunnin Steam-kellon jälkeen peli on vihdoin paketissa. Vain äärimmäisille Outcast-faneille ja sekin kun löytyy alennuksesta.

Seuraavaksi saatan kaivaa naftaliinista kauhupelien esi-isän, eli ensimmäisen Alone in the Darkin, jota ei kersana kerta kaikkiaan uskaltanut oikein pelata.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 632
Assassin's Creed (PC)
Kyllä, se ensimmäinen.
Assassin's Creed 2 (PC)
Tämä kyllä nyt yllätti miten paljon viimeistellymmältä tämä tuntui verrattuna tuohon ykköseen.
Assassin's Creed: Brotherhood (PC)
Ei ehkä ihan niin hyvä kuin muistin, mutta erityisesti nyt huomaa kuinka paljon hiotumpi idealtaan tämä on kuin kaksi edellistä.
Sarjan neljäs osa
Assassin's Creed: Revelations (PC)
Kaiken kaikkiaan aika vähän uutta tässä kuitenkaan on, "sitä samaa vähän hiotumpana".
Assassin's Creed III (PC)
Desmondin tarinan päätös. Edelliseen osaan verrattuna tässä on jo merkittävästi uudistuksia mutta toisaalta sitten paljon bugisempana. Tähän mennessä ongelmallisin peli ollut pelata.
Assassin's Creed IV: Black Flag (PC)
Ykkösen jälkeen se omaan makuun huonoin AC. Millään tavalla ei vie tuota itse AC:n perusmekaniikkaa eteen päin, kaikki on nähty edellisistä peleistä. Jopa laivastotaistelu oli mielekkäämpää kolmosessa kuin tässä. Kaikessa kuitenkin paistaa 'leikkaa ja liimaa' ja muutenkin fiilis, että tämä on halvalla tehty spin-off eikä täysverinen jatko-osa.
Assassin's Creed: Rogue (PC)
Kokonaisuutena kuitenkin jotenkin mieluisampi itelle kuin tuo Black Flag, ehkä juurikin sen takia, että laivastotaistelu on jouhevampaa, tekeminen vähän monipuolisempaa ja paikat on karvan verran parempia kuin satunnaiset saaret Black Flagissa.
Assassin's Creed: Unity (PC)
Sarjan kahdeksas osa ja paluu juurille. Tällä kertaa paikkana Pariisi ja miten upea se onkaan. Kaikkien noiden puskissa juoksenteluiden ja merien jälkeen on mukava palata takaisin hyvin tehtyyn mielenkiintoiseen kaupunkiin ja onhan tämä selkeä upgrade monin puolin. Pelillisesti otetaan monia harppauksia eteen päin ja muutama taaksepäinkin.
Assassin's Creed: Syndicate (PC)
Tämän tyylin viimeinen AC peli ennen tulevaa Miragea. Ehkä hieman kyllästyminen iski taas tässä vaiheessa, eikä sinällään yllätänyt. En jotenki odottanut tän pelin pelaamista kovinkaan hirveästi.

Pelillisestihän tämä on kuitenkin ehkä se mukavin pelattava.
Assassin's Creed: Origins (PC)
Olipa vain edelleen hyvä peli.
Mutta on se Egypti tässä vaan nii upea kulkea. Harvat open worldit onnistuu tässä massiivisen maailman teossa näin hyvin ja mielenkiintoisesti ilman että on keinotekoinen tunne rajatusta alueesta ja yllättäen vaihtuvista biomeista.
Assassin's Creed: Odyssey (PC)

Viime vuoden huhtikuussa alkoi tämä AC maratooni ja nyt se saa päättyä vaikka jopa vähän janottais Valhalla ja Mirage. Kuitenkin elämän faktat on se, että tän kohalla pelitunteja tuli viimisen 4kk aikana yhtä paljon ku sitä edeltävän 2kk aikana ja idlaustunteja yhtä paljon ku pelitunteja. Peli päälle ja menusta ei pääse eteenpäin ku vauva vie huomion. Toki vähän muutakin tullu pelattua tässä mut empä muista milloin olis yksinpeli ollut melkeen kuutta kuukautta kesken. Toisaalta taas tämmönen vähän grindaava peli oli ihan jees kun ei jaksanut keskittyä tai teki mieli vaan jotain pelata hetken.

Ehkä kuvaavinta tän pelin pelaamisessa on se, että vaikka oli toisella peluukerralla parempi, niin välillä mietin ihan tosissani, että "olispa kiva pelata jotain AC peliä, eiku ainiin täähän on". Niin kauas on tultu siitä alkuperäisestä kaavasta, ettei tällä enää hirveesti ole tekemistä koko pelisarjan kanssa. Pelissä pelataan puolijumalalla ja nyt NewGame+ se alko tuntumaankin kun vähän kamoja valikoimalla alko vihut kaatumaan pääasiassa yhellä iskulla/salamurhalla. Vihdoin siis pystyy vähän palaamaan siihen peruspeliin että salamurhailee vastustajia ja hiippaillen niittaa porukkaa eikä pelkästään taistelulla.

Jostain syystä tuo Kreikka ei toimi niin hienosti kuin Egypti, ehkä osittain kokonsa puolesta kun fast travel alkaa olla vähän "pakko" ja toisaalta graafisesti ei ole niin hienon näköinen omaan silmään. Graafisesti pelissä on myös tiettyä töksähtelevyyttä, sumut ilmaantuu ja häviää riippuen missä kohassa seisot ja värimaailma yms. muuttuu vähän liiankin radikaalisti samalla tavalla. Pelin lootti on vähän turhaa pääasiassa, pelin paras ase olis ostettavissa pelin kaupasta, mutta ilmankin pärjää tietyn pisteen jälkeen.

Tällä kertaa lisärit oli mukana, joista omasta mielestä Atlantis oli aika tuubaa lopulta, ehkä väsy iski mutta en toisaalta tykkää noista yliluonnolliselementeistä ja tuosta taustatarinasta yhtään nii vähän väsyttävää jossain scifi-kaupungissa seikkailla. Toinen lisäri sentään tapahtu siellä alkuperäisellä pelialueella vähemmän kolutuissa paikoissa.

Kaikki tuli klaarattua joka ikistä kysymysmerkkiä ja questia yms. myöten, joten ei nyt samalla lailla pettymystä jättänyt suuhun maistumaan kuin edellispelikerta.

Eipä tämä uudelleenpeluiden maratoni sit kuitenkaan tarjonnut suuria muutoksia mielipiteisiini, edelleen sanon että parhaat osat ovat
Desmond-trilogia
Unity
Origins

Ja ovat todennäköisesti ne ainoat pelit jotka pelaan koskaan enää näistä uudelleen läpi vielä joskus(varsinkin jos ihan oikeita remakeja tehdään).


Steamworld Dig 2 (PC)
Tähän väliin ehdin yhdessä vaiheessa pelata sohvalta käsin vauva kainalossa. Luulin jo tästä jotain tännekkin kirjanneen.
Ensimmäinen Steamworld jätti pahan maun juuri satunnaisuutensa vuoksi, päätyi johonkin kuoppaan josta ei ulospääsyä ollut. Steamworld Heist taas jätti todella positiivisen maun ja koska Dig2 sai kehuja ja oli vielä hetken ilmainen niin otin tämän pikatestiin. Läpihän asti sen jaksoi pelata ja ihan mukava peli oli. Metroidvania tyylillä mennään, sekoituksena ?terraria? tyyppistä kaivamista. Välillä kaivetaan ja välillä mennään valmiita alueita pitkin. Osa alueista ja salareiteistä avautuu myöhempien taitojen myötä. Eteni kuitenkin mukavan jouhevasti eikä ollut mitenkään ylitsepääsemättömän hankala missään vaiheessa joten varovainen suositus kaikille tämän tyyppisistä tykkääville. Tuskin mitään ihmeitä tarjoaa pelityypin suurkuluttajille, mutta en nyt tiä onko tässä genressä ihan hirveesti mitää innovaatioita ollutkaan tai saako edes olla.
 

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 164
Assassin's Creed: Odyssey (PC)

Viime vuoden huhtikuussa alkoi tämä AC maratooni ja nyt se saa päättyä vaikka jopa vähän janottais Valhalla ja Mirage. Kuitenkin elämän faktat on se, että tän kohalla pelitunteja tuli viimisen 4kk aikana yhtä paljon ku sitä edeltävän 2kk aikana ja idlaustunteja yhtä paljon ku pelitunteja. Peli päälle ja menusta ei pääse eteenpäin ku vauva vie huomion. Toki vähän muutakin tullu pelattua tässä mut empä muista milloin olis yksinpeli ollut melkeen kuutta kuukautta kesken. Toisaalta taas tämmönen vähän grindaava peli oli ihan jees kun ei jaksanut keskittyä tai teki mieli vaan jotain pelata hetken.

Ehkä kuvaavinta tän pelin pelaamisessa on se, että vaikka oli toisella peluukerralla parempi, niin välillä mietin ihan tosissani, että "olispa kiva pelata jotain AC peliä, eiku ainiin täähän on". Niin kauas on tultu siitä alkuperäisestä kaavasta, ettei tällä enää hirveesti ole tekemistä koko pelisarjan kanssa. Pelissä pelataan puolijumalalla ja nyt NewGame+ se alko tuntumaankin kun vähän kamoja valikoimalla alko vihut kaatumaan pääasiassa yhellä iskulla/salamurhalla. Vihdoin siis pystyy vähän palaamaan siihen peruspeliin että salamurhailee vastustajia ja hiippaillen niittaa porukkaa eikä pelkästään taistelulla.

Jostain syystä tuo Kreikka ei toimi niin hienosti kuin Egypti, ehkä osittain kokonsa puolesta kun fast travel alkaa olla vähän "pakko" ja toisaalta graafisesti ei ole niin hienon näköinen omaan silmään. Graafisesti pelissä on myös tiettyä töksähtelevyyttä, sumut ilmaantuu ja häviää riippuen missä kohassa seisot ja värimaailma yms. muuttuu vähän liiankin radikaalisti samalla tavalla. Pelin lootti on vähän turhaa pääasiassa, pelin paras ase olis ostettavissa pelin kaupasta, mutta ilmankin pärjää tietyn pisteen jälkeen.

Tällä kertaa lisärit oli mukana, joista omasta mielestä Atlantis oli aika tuubaa lopulta, ehkä väsy iski mutta en toisaalta tykkää noista yliluonnolliselementeistä ja tuosta taustatarinasta yhtään nii vähän väsyttävää jossain scifi-kaupungissa seikkailla. Toinen lisäri sentään tapahtu siellä alkuperäisellä pelialueella vähemmän kolutuissa paikoissa.

Kaikki tuli klaarattua joka ikistä kysymysmerkkiä ja questia yms. myöten, joten ei nyt samalla lailla pettymystä jättänyt suuhun maistumaan kuin edellispelikerta.

Eipä tämä uudelleenpeluiden maratoni sit kuitenkaan tarjonnut suuria muutoksia mielipiteisiini, edelleen sanon että parhaat osat ovat
Desmond-trilogia
Unity
Origins

Ja ovat todennäköisesti ne ainoat pelit jotka pelaan koskaan enää näistä uudelleen läpi vielä joskus(varsinkin jos ihan oikeita remakeja tehdään).


Steamworld Dig 2 (PC)
Tähän väliin ehdin yhdessä vaiheessa pelata sohvalta käsin vauva kainalossa. Luulin jo tästä jotain tännekkin kirjanneen.
Ensimmäinen Steamworld jätti pahan maun juuri satunnaisuutensa vuoksi, päätyi johonkin kuoppaan josta ei ulospääsyä ollut. Steamworld Heist taas jätti todella positiivisen maun ja koska Dig2 sai kehuja ja oli vielä hetken ilmainen niin otin tämän pikatestiin. Läpihän asti sen jaksoi pelata ja ihan mukava peli oli. Metroidvania tyylillä mennään, sekoituksena ?terraria? tyyppistä kaivamista. Välillä kaivetaan ja välillä mennään valmiita alueita pitkin. Osa alueista ja salareiteistä avautuu myöhempien taitojen myötä. Eteni kuitenkin mukavan jouhevasti eikä ollut mitenkään ylitsepääsemättömän hankala missään vaiheessa joten varovainen suositus kaikille tämän tyyppisistä tykkääville. Tuskin mitään ihmeitä tarjoaa pelityypin suurkuluttajille, mutta en nyt tiä onko tässä genressä ihan hirveesti mitää innovaatioita ollutkaan tai saako edes olla.
Näistä uudemmista AC Mirage on selvästi eniten alkuperäisen tyylinen ja vaikka mm. avoimen maailman tutkailu siitäkin löytyy, on se silti ainakin itseltäni suosituksen arvoinen, mikäli Desmond-trilogiaa pitää "aitona oikeana" Assassin's Creedinä. :thumbsup:
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 778
EA Sports WRC

Tämähän julkaistiin jo puolivuotta sitten. Kuulin alkuviikosta että VR-tuki (beta) on tullut joten vihdoin uskaltauduin ostamaan...

Oli kyllä lähellä että oisin refundannu, koska tässä on kaikenlaista pientä vikaa. Pelin sain käyntiin VR:nä vain suoraan Steamistä käynnistämällä, Steam VR:n kautta ei suostu käynnistymään niinkuin kaikki muut pelit. Joskus erikoiskoe ei vain lataudu ja pitää alt+f4. Joskus valikoissa on pohjassa alas+vasen, eikä voi navigoida!? Asia korjaantuu kun käynnistää Meta Quest 2:n vasemman ohjaimen!?
EDIT: Peli olikin määrittänyt automaattisesti Quest 2:n ohjaimet myös peliohjaimiksi, mutta kun nehän sammuu kun ajaa ratilla, niin se ohjaimien herätys aiheutti sekoilua. Asetuksista vain bindaa kaikki pois.

Grafiikat pitää laittaa suhteettoman alas jotta ois täysin sulava frame rate VR:nä ja silloin valehtelematta näyttää PS2 peliltä! Nostamalla grafiikat kohtuulliseksi pystyy vielä pelaamaan, mutta silloin ei pääse Dirt Rally 2:n sulavuuteen tai edes tarkkuutteen! Tässä on muuten sama nykimisongelma mikä Cyberpunk2077 VR-modissa, eli objekteja voi olla näytöllä vaikka kuinka ja ympärilleen voi katsella huoletta, mutta jos erehtyy kääntymään ohjaimella/autolla pelimaailmassa niin silloin droppaa framet lujasti. Tässä pelissä droppailee samaantapaan jyrkissä mutkissa. Miten tekninen puoli on kustu näin pahasti kun pitäisi olla samat tekijät kuin Dirt Rally 2:lla?
EDIT: HETKONEN! Pääsin eroon nykimisestä kun nostin reilusti grafiikka-asetuksia. Pidin heijastukset ja peräpeilit minimissään, mutta nostin esim. tekstuurit, tien ja puut maksimiin. Yhtäkkiä pikku nykimiset on tipotiessään!?

Itse peli on ihan jees enkä lopulta refundannut kuten meinasin. Ajokoulu oli aivan loistava lisä tälläiselle sunnuntaisimuilijalle ja se avasi mukavasti ralliautoilun saloja. Esim. höllää mutkaan kaasua tai napauta jarrua niin paino siirtyy auton etuosaan ja eturenkaat pureutuvat tiehen paremmin, näin se jyrkkämutka minkä on aina vetänyt pitkäksi on mahdollista mennä nopeasti. Radat tuntuvat myös hyviltä! Uramoodi oli aluksi erittäin sekava, mutta ei siitä lopulta ollutkaan niin montaa liikkuvaa osaa. Uramoodissa yritetään simuloida myös tallin toimintaa, yksittäisiä ihmisiä ja ajan kulumista, niin miksi siinä ei käytetä yksinkertaisesti kalenteria näyttämään mitä on mahdollista tehdä mikäkin viikkona? Varsinkin ensimmäisten tuntien aikana tuntuu pöljältä selata karkkigrafiikkakortteja ja miettiä mitä mikäkin tekee tai voiko niitä edes tehdä. Varmaan tuohon tottuu silti nopeasti, kuten huonoihin grafiikoihinkin...

Ei tämä todellakaan ole pakko-ostos vielä, mutta nyt kun sen ostin niin tulee kyllä päivittäin ajeltua.

Ps. Mitähän se Bugbear puuhaa nykyään? Rallipelien suhteen ei näytä olevan ollenkaan kilpailua, ja joku "autopelien dark souls" olisi varmasti myyntimenestys nyt kun VR alkaa olla yleinen. Samaan tapaan kuin Cities Skylines vei ykköspaikan mikromaksuihin siirtyneeltä Sim Cityltä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2019
Viestejä
1 168
The Witcher 3 - Hearts of Stone & Blood and Wine (PC)

Pienen tauon jälkeen sain nämä lisärit pelattua läpi. Ensimmäisen juoni käynnistyy, kun Geralt ottaa vastaan aatelismiehen suht normaalilta vaikuttavan hirviötehtävän. Matkan aikana hän kuitenkin saa huomata, että jotkin toiveet kannattaisi jättää toivomatta... Tapahtumapaikkana on Velenin reunama-alueet ja ne alkoi olla jo totaalisen nähty jo emopelin aikana. Muistan jo aiemmalla pelikerralla miettineeni, että ilman hyvää kässäriä tämä ei olisi kovinkaan erikoinen tapaus. Se kuitenkin pelastaa tämän, sisältäen yhden parhaista pahiksista mitä on peleissä vastaan tullut.

Toinen lisäri sitten sijoittuu kokonaan uudelle alueelle, eteläiseen Toussaintin maakuntaan. Se on saanut vaikutteensa Etelä-Euroopasta, ainakin Italia ja Ranska tuli mieleen viineineen ja aksentteineen. Geraltin vanha tuttu, herttuatar Anna Henrietta kutsuu tämän auttamaan epätavallisen pedon surmaamisessa. Mutta Witcher-maailman tyyliin kaikki ei ole sitä, miltä aluksi näyttää. Siinä missä ensimmäinen oli vähän hohhoijaa, oli tämä jo parempi. Maisemanvaihdos piristi kummasti, Toussaintin värikkäät alueet herättivät innostuksen uudelleen. Tosin kyllä tämäkin alkoi vähän väsyttää kun kaiken sisällön kahlasi läpi, mutta tässäkin kässäri on hyvä ja tarina vedetään sujuvasti päätökseen.

Nyt on viime kesänä aloitettu urakka siis valmis. Neljäs pelihän on sarjaan tulossa, saas nähdä mitä siitä aikanaan tulee ja onko Geralt vielä päähenkilö. Sitä odotellessa jos tämä on vielä kokematta niin kuin sattuman kautta GOG.comissa on jälleen ale, Complete Edition lähtee alle 13€. Tarjous on voimassa ainakin vielä ensi tiistain.
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
257
EA Sports WRC

Tämähän julkaistiin jo puolivuotta sitten. Kuulin alkuviikosta että VR-tuki (beta) on tullut joten vihdoin uskaltauduin ostamaan...

Oli kyllä lähellä että oisin refundannu, koska tässä on kaikenlaista pientä vikaa. Pelin sain käyntiin VR:nä vain suoraan Steamistä käynnistämällä, Steam VR:n kautta ei suostu käynnistymään niinkuin kaikki muut pelit. Joskus erikoiskoe ei vain lataudu ja pitää alt+f4. Joskus valikoissa on pohjassa alas+vasen, eikä voi navigoida!? Asia korjaantuu kun käynnistää Meta Quest 2:n vasemman ohjaimen!?
EDIT: Peli olikin määrittänyt automaattisesti Quest 2:n ohjaimet myös peliohjaimiksi, mutta kun nehän sammuu kun ajaa ratilla, niin se ohjaimien herätys aiheutti sekoilua. Asetuksista vain bindaa kaikki pois.

Grafiikat pitää laittaa suhteettoman alas jotta ois täysin sulava frame rate VR:nä ja silloin valehtelematta näyttää PS2 peliltä! Nostamalla grafiikat kohtuulliseksi pystyy vielä pelaamaan, mutta silloin ei pääse Dirt Rally 2:n sulavuuteen tai edes tarkkuutteen! Tässä on muuten sama nykimisongelma mikä Cyberpunk2077 VR-modissa, eli objekteja voi olla näytöllä vaikka kuinka ja ympärilleen voi katsella huoletta, mutta jos erehtyy kääntymään ohjaimella/autolla pelimaailmassa niin silloin droppaa framet lujasti. Tässä pelissä droppailee samaantapaan jyrkissä mutkissa. Miten tekninen puoli on kustu näin pahasti kun pitäisi olla samat tekijät kuin Dirt Rally 2:lla?
EDIT: HETKONEN! Pääsin eroon nykimisestä kun nostin reilusti grafiikka-asetuksia. Pidin heijastukset ja peräpeilit minimissään, mutta nostin esim. tekstuurit, tien ja puut maksimiin. Yhtäkkiä pikku nykimiset on tipotiessään!?

Itse peli on ihan jees enkä lopulta refundannut kuten meinasin. Ajokoulu oli aivan loistava lisä tälläiselle sunnuntaisimuilijalle ja se avasi mukavasti ralliautoilun saloja. Esim. höllää mutkaan kaasua tai napauta jarrua niin paino siirtyy auton etuosaan ja eturenkaat pureutuvat tiehen paremmin, näin se jyrkkämutka minkä on aina vetänyt pitkäksi on mahdollista mennä nopeasti. Radat tuntuvat myös hyviltä! Uramoodi oli aluksi erittäin sekava, mutta ei siitä lopulta ollutkaan niin montaa liikkuvaa osaa. Uramoodissa yritetään simuloida myös tallin toimintaa, yksittäisiä ihmisiä ja ajan kulumista, niin miksi siinä ei käytetä yksinkertaisesti kalenteria näyttämään mitä on mahdollista tehdä mikäkin viikkona? Varsinkin ensimmäisten tuntien aikana tuntuu pöljältä selata karkkigrafiikkakortteja ja miettiä mitä mikäkin tekee tai voiko niitä edes tehdä. Varmaan tuohon tottuu silti nopeasti, kuten huonoihin grafiikoihinkin...

Ei tämä todellakaan ole pakko-ostos vielä, mutta nyt kun sen ostin niin tulee kyllä päivittäin ajeltua.

Ps. Mitähän se Bugbear puuhaa nykyään? Rallipelien suhteen ei näytä olevan ollenkaan kilpailua, ja joku "autopelien dark souls" olisi varmasti myyntimenestys nyt kun VR alkaa olla yleinen. Samaan tapaan kuin Cities Skylines vei ykköspaikan mikromaksuihin siirtyneeltä Sim Cityltä.
Tää on mulle kaikkien aikojen ajopeli, joka tosiaan toimii vähän turhan huonosti vielä. VR on kyllä beta vaiheessa, että pitäis vaan kärsivällisesti jaksaa odottaa....
 
Liittynyt
05.09.2020
Viestejä
1 431
Witcher 3 lisäreitä tullut täälläkin pelattua. Yritin kiinnostua dialogista mutta kääntyi aika nopeasti grindaamiseen jotta sai Feline-sarjan viimeisimmät varusteet. Niillä sitten lahtaamaan ykköstason susia.
 

J.K

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
189
Aavistuksen verran jälkijunassa tullut tutustuttua Arma 3:een. Onhan tuossa aika paljon jankkia ja hiomatonta särmää, erityisesti huvitti se sama ongelma kuin Operation Flashpointissa reilut 20 vuotta sitten, että ajoneuvot hyytyvät pieneenkin ylämäkeen :D

Vaan eipä tuo menoa tunnu haittaavan, 120 tuntia jo kellossa. Yksinpelinä vetelen 100% ja nyt on peruspelin East Wind -kampanja, Flashpointin ja Resistancen kampanjat pelailtu, plus kokeiltu monia muita Steam Workshopin tekeleitä ja modeja. Nyt täytynee vähän pitää taukoa DLC-aleja odotellessa.
 
Liittynyt
30.03.2017
Viestejä
1 104
Steamissa pyörii vielä muutaman päivän ajan pulmapeliale, jota lajityypin ystävien kannattaa ehkä vilkaista. Nappasin nipun halpoja pähkinöitä.

The Witness -tyylinen viivanvetopeli ympäristöpulmineen kaikkineen. Oli hauska yllätys että pelimaailman jokainen näkyvä osa kuuluu periaatteessa johonkin puzzleen. Sataprosenttinen läpäisy vei 40 minuuttia.

Bezier-viivojen vääntelyä toivottuun asentoon. Ostin lähinnä nukahtamispeliksi. Sekä peli että Steam Deckin kosketusnäyttö tukevat useampaa samanaikaista painallusta, joten viivoja voi veivata tarttumalla monesta kahvasta yhtäaikaa. Ominaisuus on luultavasti syntynyt vahingossa, mutta se on paljon tehokkaampaa ja intuitiivisempaa kuin yhdellä kursorilla ähellys.

Tikku-ukon seikkailu läpi liikennemerkkien ja opaskylttien. Peli on visuaalisesti näyttävä, mutta kärsii siitä että varsinainen peli tapahtuu niissä kylteissä. Hienot taustat ovat pelimekaanisesti merkityksettömiä ja voivat jäädä huomaamatta, kun pelaaja keskittyy graafisesti hyvin simppeleihin kyltteihin.

Kylteistä toiseen hyppelyn lisäksi pelissä ei ole mitään maata mullistavia mekaniikkoja. The Pedestrian on oikeastaan vain glorifioitu labyrintti. Pelaaminen on hivenen tympeää ja tuntuu jo siltä kuin hyvä idea olisi mennyt hukkaan...

...viimeiseen alueeseen asti. Se loksauttaa leuat monta kertaa peräjälkeen. Finaali hipoo neroutta, mutta käyttämätön potentiaali ärsyttää sitäkin enemmän. Miksei tätä ideaa käytetty myös muussa pelissä?!

Portalista inspiroitunut (ja sitä kiusallisen paljon fanittava) pulmapeli. Tiedehärvelin karattua käsistä varjot ovat muuttuneet tappaviksi. Pelaaminen on valonlähteiden manipulointia niin, että pako-ovelle aukeaa valaistu reitti. Älypähkinöiden lisäksi mukana on ajoitusta vaativaa tasohyppelyä, koska peli on luonteeltaan "lattiaan ei saa koskea" -leikkiä. Toimintakohdat eivät onneksi ole kovin vaikeita.

Lightmatter on nipun pisin peli (4h) ja ainoa joka sisältää kelvollisen tarinan.

Laatikkoa napin päälle. Keskeisin pulmamekaniikka on tavaroiden vaihtaminen teleporttaamalla, ja kerrallaan käytössä on yleensä vain yksi boksi jota voi siirtää käsin. Tämä meinaa että kun pitää siirtää isompi kuorma kerralla pisteeseen B, pelaaja saa juoksennella pitkään edestakaisin. Hauskaa kuin Hanoin tornit. Mukana on myös fysiikkapohjaisia kuularatoja ja muita kauhistuksia, hyvät pulmat ovat vähemmistössä.

Lisäksi pelissä on ärsyttävin kertoja miesmuistiin. Skippaan välinäytöksiä äärimmäisen harvoin, mutta nyt juoksin suoraan seuraavalle ovelle pysähtymättä kuuntelemaan tyypin juttuja loppuun. En varmasti missannut mitään pelikokemusta parantavaa.
 
Liittynyt
16.10.2019
Viestejä
1 168
Star Wars: Republic Commando (PC)

Tämä tuli alessa vastaan ja kun olin juuri saanut The Clone Wars -sarjan päätökseen niin ajattelin, että perhana. Vieläpä kun tämän tarinaa oli kehuttu. Vaan kuinkas kävikään? Tylsä putkijuoksu PS2-aikakaudelta eikä siitä hienosta juonesta tietoakaan. Tiimikavereiden ohjaaminen sentään oli ihan hauskaa ja ne tekivät pelaamisesta siedettävää, mutta toisessa kampanjassa kolmesta ihan vittuillakseen eksytetään tiimistä sooloilemaan. Jaksoin tätä ehkä johonkin vähän alle puoleenväliin ja sitten riitti, en jaksanut enää pätkääkään.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 632
Star Wars: Republic Commando (PC)

Tämä tuli alessa vastaan ja kun olin juuri saanut The Clone Wars -sarjan päätökseen niin ajattelin, että perhana. Vieläpä kun tämän tarinaa oli kehuttu. Vaan kuinkas kävikään? Tylsä putkijuoksu PS2-aikakaudelta eikä siitä hienosta juonesta tietoakaan. Tiimikavereiden ohjaaminen sentään oli ihan hauskaa ja ne tekivät pelaamisesta siedettävää, mutta toisessa kampanjassa kolmesta ihan vittuillakseen eksytetään tiimistä sooloilemaan. Jaksoin tätä ehkä johonkin vähän alle puoleenväliin ja sitten riitti, en jaksanut enää pätkääkään.
Aika hyvin kertoo pelistä ettei jaksa puolta väliä pitemmälle, ja tää on joku tyyliin 4h kestävä peli. Oli tosiaan aikanaan ihan jepa, mutta kestänyt huonosti aikaa ja siten aika unohdettava tekele. Tuntui keskeneräiseltä demolta viime peluukerralla. Musiikki on ainoa asia mitä tästä jää varmaan käteen nykyään.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
243 518
Viestejä
4 245 949
Jäsenet
71 364
Uusin jäsen
Emil2001

Hinta.fi

Ylös Bottom