Tulinen ruoka ja vielä tulisemmat kastikkeet

Fox-x

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
866
Liittynyt
13.01.2021
Viestejä
906
Minusta tuo ruokasoodamureutus tekee epämiellyttävän tekstuurin lihaan. Mieluummin antaa piikkinuijaa jos ei ole suussa sulavia lihanpaloja käytössä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 078
Minusta tuo ruokasoodamureutus tekee epämiellyttävän tekstuurin lihaan. Mieluummin antaa piikkinuijaa jos ei ole suussa sulavia lihanpaloja käytössä.
Yritin joskus mureuttaa naudan paistipihvejä. Tuli semmoista jännää vaahtomaista höttöä. Joka oli silti sitkeää :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 027
Iihaahan voi mureuttaa myös ananasmehulla ja jos oikein muistan niin siinä piti käyttää nimenomaan mehu niistä viipaleista. Palat tai murska tais sisältää jotain makeutettua mehua eikä täten toimi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 078
Iihaahan voi mureuttaa myös ananasmehulla ja jos oikein muistan niin siinä piti käyttää nimenomaan mehu niistä viipaleista. Palat tai murska tais sisältää jotain makeutettua mehua eikä täten toimi.
Ei vaan päinvastoin. Pitää olla murskaa tai mehua, niissä renkaissa ja viipaleissa on sokerilientä.

Ja olen kokeillut. Vähän se pintaa "hajoittaa" mutta ei kyllä ainakaan itselle mureuttanu. Teki melkeimpä epämiellyttävän tekstuurin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 027
Ei vaan päinvastoin. Pitää olla murskaa tai mehua, niissä renkaissa ja viipaleissa on sokerilientä.

Ja olen kokeillut. Vähän se pintaa "hajoittaa" mutta ei kyllä ainakaan itselle mureuttanu. Teki melkeimpä epämiellyttävän tekstuurin.
Ai, no muistin väärin ja seison korjattuna, danke! Siitä on toki jo aikaa hyvin vierähtäny kun viimeksi tuota kokeilin ja en kyllä muista jättikö se mehu jotain sivumakua lihaan :hmm:
 

Fox-x

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
866
Kannattaa testata noita minun linkkaamia reseptejä, yleensä jos lihasta tulee huonorakenteinen tms on soodaa mennyt liikaa. Myös tuo Maizena auttaa koostumukseen, se sitoo kosteutta lihaan ja näin ollen pysyy mehevämpänä.
 
Liittynyt
13.01.2021
Viestejä
906
Kannattaa testata noita minun linkkaamia reseptejä, yleensä jos lihasta tulee huonorakenteinen tms on soodaa mennyt liikaa. Myös tuo Maizena auttaa koostumukseen, se sitoo kosteutta lihaan ja näin ollen pysyy mehevämpänä.
Tällä voi olla vaikutusta.

Olen todennut että kun antaa möykkyä lihalle sopivasti niin siitä tulee mureaa nopeasti. Toki lihan rakenne hajoaa jonkin verran mutta se pysyy purutuntumaltaan hyvänä. Näin varmaan käsittelisin kiinalaiseenkin ruokaan lihan:
  • Leikkataan lihasta sopivan paksuja siivuja (1,5-2cm)
  • Nuijan piikkipäällä hakataan siivut ohuiksi molemmilta puolilta, kuitenkin niin ettei tule reikiä
  • Pilkotaan lihat sopiviin paloihin käyttökohteesta riippuen, tai grillatessa jätetään sellaiseksi
Toimii myös grillattavassa lihassa (ennen marinointia), jos ei tarvitse olla paksuja lihoja ritilällä eheällä pinnalla. Kasler ja naudan paisti ovat oivallista grillattavaa ja tulee nopeastikin kun antaa nuijaa, paksuina siivuina käsittelemättä en pidä sitkeyden takia.
 

Shiraus

Tukijäsen
Liittynyt
27.11.2019
Viestejä
464
Ostin poppamiehen Smoky Reaperin poistomyynnistä ja saa puolestani kyllä poistuakin.
Onko todellakin Smoky Reaper poistumassa kokonaan valikoimasta? Eipä kyllä tahdo enää löytyä mistään (toki olen pienemmällä paikkakunnalla, joten kauppavalikoima on suppea).
 

Apinamakina

Tukijäsen
Liittynyt
14.07.2017
Viestejä
1 080
Mites lihansuikaleita mureutetaan ruokasoodalla? Kuinka paljon ruokasoodaa ja kuinka pitkään kannattaa pitää?

Esim. tällä ohjeella olen tehnyt. Jos teet itse marinadin, niin laitat sinne pari tl ruokasoodaa ja sekoitat hyvin lihasuikaleiden kanssa ja pari tuntia annat marinoitua.
Kannattaa kokeilla tuota ananaskanaa, tulee ihan helvetin hyvää.
 

Fox-x

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
866
Onko todellakin Smoky Reaper poistumassa kokonaan valikoimasta? Eipä kyllä tahdo enää löytyä mistään (toki olen pienemmällä paikkakunnalla, joten kauppavalikoima on suppea).
Ilmeisesti, samoin Ahjo näyttäisi poistuvan. Alkaa aika heikoksi meneen Poppamiehen tarjonta, Barbados ja Habanero on omaan makuun.
 
Liittynyt
30.10.2022
Viestejä
174

WonderShare

Kahvimu Selänne
Köyhä
NOSTO
Liittynyt
05.10.2017
Viestejä
233


Pari hyvää soosia, ylemmässä vielä raaka-aineita kotimaasta :eat:
Kannattaa kokeilla välillä muutakin kun poppamiehiä ja kukkosoosia.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 546
^ "Yhteen pulloon on mahdutettu näitä supertulisia maailman tulisimpia chilejä jopa kymmenen kappaletta."

Tsaijai, taitaa olla virheellistä markkinointia näin aseteltuna tuo tulisuusväite.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
221
Sain tuollaisen Berry Mix -pullon ilmaiseksi hyvityksenä, kun lasinen pyrepurkki oli rikkoutunut paketissa. Ei ollut kyllä hääviä soosia. Vetisen makuinen eikä todellakaan tulinen, eli kuten yllä sanottiin niin paskapuhetta.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 546
Joo en siis tiedä onko siellä 10 chiliä pullossa vai ei, kun en koko tököttiä ole maistanut, mutta tuolla tavalla aseteltuna noita väitetään maailman tulisimmiksi chileiksi mitä eivät kyllä ole. "Yksi maailman tulisimmista chileistä" voisi jo olla vähän lähempänä totuutta.
 
Liittynyt
14.10.2018
Viestejä
2 729
Elettäisiin aika erikoista aikaa jos mainoksissa pitäisi olla totta. Työnhakuilmoissakin kerrotaan ihanasta yhteisöstä ja kuvassa hymyileviä ihmisiä, jotka eivät ole koskaan firmassa käyneet, eivätkä siitä edes koskaan kuulleet...
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 546
Elettäisiin aika erikoista aikaa jos mainoksissa pitäisi olla totta. Työnhakuilmoissakin kerrotaan ihanasta yhteisöstä ja kuvassa hymyileviä ihmisiä, jotka eivät ole koskaan firmassa käyneet, eivätkä siitä edes koskaan kuulleet...
Noh, nää nyt on ihan kuitenkin kuluttajasuojalaissa olevia määreitä harhaanjohtavaan markkinointiin liittyen, joten erikoisia aikoja ilmeisesti tosiaan eletään. En usko, että hymyilevät rekryryhmäkuvat ovat aivan samoin säänneltyjä...
 
Liittynyt
31.10.2022
Viestejä
151
io-techin adminit edustaa! 9 miljoonaa scovillea on aika hurja luku, kaukana omasta tulisesta "enkasta". Tekee melkein mieli kokeilla itsekin chilipäänä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 515
Kova touhu ku porilaise syä nallekarkki. :D

Mistäs noita saa?
Napalminalle taitaa olla nimi millä löytää, itse ainakin noita ostin ihan paikallisesta Citymarketista aikanaan. Ei noita montaa illassa voinut syödä mutta muutaman kuitenkin. Ovat aika petollisia kun ensimmäiseen 5s ei vielä tulisuus tunnu mutta sitten potkaisee aika reippaasti yhtäkkiä. Ovat ihan ok tällaiselle chilipäälle mutta aloittelijalle saattaa olla aikalailla tajunnanräjäyttävä kokemus. Harmi kun noissa on oikeastaan vain poltetta eikä ainakaan itsellä juurikaan tuntunut mitään makua (perus nallekarkin lisäksi), vähän sellainen "pilailutuote" jota voi jossain bileissä heittää karkkikulhoon kourallisen ja katsoo sivusta kun ihmiset "kuolee" noista. Itse en osta uudestaan.
 
Liittynyt
13.01.2021
Viestejä
906
Napalminalle taitaa olla nimi millä löytää, itse ainakin noita ostin ihan paikallisesta Citymarketista aikanaan. Ei noita montaa illassa voinut syödä mutta muutaman kuitenkin. Ovat aika petollisia kun ensimmäiseen 5s ei vielä tulisuus tunnu mutta sitten potkaisee aika reippaasti yhtäkkiä. Ovat ihan ok tällaiselle chilipäälle mutta aloittelijalle saattaa olla aikalailla tajunnanräjäyttävä kokemus. Harmi kun noissa on oikeastaan vain poltetta eikä ainakaan itsellä juurikaan tuntunut mitään makua (perus nallekarkin lisäksi), vähän sellainen "pilailutuote" jota voi jossain bileissä heittää karkkikulhoon kourallisen ja katsoo sivusta kun ihmiset "kuolee" noista. Itse en osta uudestaan.
Napalminallet oli pussi karkkia, ei varmasti samaa mitä videolla jossa oli yksi todella tulinen nalle. Napalminalleja kuitenkin pystyi syömään, mutta Poppamiehellä oli joitain tulisempia salmiakkikarkkeja jotka alkoi itelle olemaan liikaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 515
Napalminallet oli pussi karkkia, ei varmasti samaa mitä videolla jossa oli yksi todella tulinen nalle. Napalminalleja kuitenkin pystyi syömään, mutta Poppamiehellä oli joitain tulisempia salmiakkikarkkeja jotka alkoi itelle olemaan liikaa.
Ei noita napalminalleja tavallinen tallaaja pystynyt syömään (ainakaan sitä erää mitä itselläni oli, voi olla että tuota miedonnettiin myöhemmin), itse kokeilin noita tarjota useammankin kerran kavereille ja sen jälkeen on mun karkit saaneet olla ihan rauhassa kun kukaan ei ole enää uskaltanut pöydällä olevasta karkkikiposta karkkeja ottamaan :D

Aikanaan ainakin oli jotain kovia sitruuna-salmiakkikarkkeja jotka olivat kyllä hyviä. Ei niitä kilokaupalla voinut syödä mutta esim viikonloppuna kun leffaa katseli ja otti pari olutta niin niitä pari-kolme leffan aikana pystyi syömään.

Yksi vika noissa kaikissa karkeissa mitä itse olen testannut on, nimittäin kaikki ovat jotenkin aavistuksen pistävän makuisia. Olisi ihan kiva kun olisi jotain sellaisia karkkeja mitkä maistuisivat chililtä eivätkä vaan olisi pelkästään polttavia (+joku tavallisen karkin maku). Joku hyvä jalapenon makuinen karkki saattaisi ainakin itselläni olla aika mieleinen.
 
Liittynyt
13.01.2021
Viestejä
906
Ei noita napalminalleja tavallinen tallaaja pystynyt syömään (ainakaan sitä erää mitä itselläni oli, voi olla että tuota miedonnettiin myöhemmin), itse kokeilin noita tarjota useammankin kerran kavereille ja sen jälkeen on mun karkit saaneet olla ihan rauhassa kun kukaan ei ole enää uskaltanut pöydällä olevasta karkkikiposta karkkeja ottamaan :D

Aikanaan ainakin oli jotain kovia sitruuna-salmiakkikarkkeja jotka olivat kyllä hyviä. Ei niitä kilokaupalla voinut syödä mutta esim viikonloppuna kun leffaa katseli ja otti pari olutta niin niitä pari-kolme leffan aikana pystyi syömään.

Yksi vika noissa kaikissa karkeissa mitä itse olen testannut on, nimittäin kaikki ovat jotenkin aavistuksen pistävän makuisia. Olisi ihan kiva kun olisi jotain sellaisia karkkeja mitkä maistuisivat chililtä eivätkä vaan olisi pelkästään polttavia (+joku tavallisen karkin maku). Joku hyvä jalapenon makuinen karkki saattaisi ainakin itselläni olla aika mieleinen.
Napalminallen tulisuus oli asteikolla alempi kuin nämä salmiakkipääkallot. Ei niitä nallejakaan karkkina voinut syödä mutta ei varmasti ollut samoja kuin tuossa videossa.
 
Liittynyt
14.10.2018
Viestejä
2 729
Noh, nää nyt on ihan kuitenkin kuluttajasuojalaissa olevia määreitä harhaanjohtavaan markkinointiin liittyen, joten erikoisia aikoja ilmeisesti tosiaan eletään. En usko, että hymyilevät rekryryhmäkuvat ovat aivan samoin säänneltyjä...
No joo, kiellä sitten "maailman parhaat nakit" sen loistavan lain puitteissa? ;-)
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 546
No joo, kiellä sitten "maailman parhaat nakit" sen loistavan lain puitteissa? ;-)
Mihis tää edes perustuu?

Joka tapauksessa "Maailman tulisin chili" on ihan yhtä helposti mitattavissa kuin "Maailman korkein seiväshyppy". Ongelmia alkaa syntyä siinä kohtaa, kun viidenneksi korkeinta seiväshyppyä mainostetaan maailman korkeimpana.
 
Liittynyt
30.10.2022
Viestejä
174
Eiköhän tässä ole kyse taas vaan ihmimillisestä kielioppiasiasta. Luin kyseisen kastikkeen kuvauksen jo silloin kun se ensimmäisen kerran tuli myyntiin ja ymmärsin asian nimenomaan niin että käytetty chili on siellä kärkipäässä, eikä että se olisi se absoluuttisesti tulisin.

Toki voisi korjata:
"Yhteen pulloon on mahdutettu näitä supertulisia maailman tulisimpia chilejä jopa kymmenen kappaletta."
->
"Yhteen pulloon on mahdutettu näitä supertulisia, yksiä maailman tulisimpia chilejä jopa kymmenen kappaletta."
 

WonderShare

Kahvimu Selänne
Köyhä
NOSTO
Liittynyt
05.10.2017
Viestejä
233
^ "Yhteen pulloon on mahdutettu näitä supertulisia maailman tulisimpia chilejä jopa kymmenen kappaletta."

Tsaijai, taitaa olla virheellistä markkinointia näin aseteltuna tuo tulisuusväite.
Perusteltu Johnny Scovillen mielipiteellä
 
Liittynyt
14.10.2018
Viestejä
2 729
Olen varmaan kummastellut asiaa aiemminkin, mutta miksi ette tee mosoja itse? Helpompaa, kun ei tarvitse vuotta etsia sitä oikeaa, ja just saisitte niin vahvaa kuin haluatte?
 

Alias Hoboimp

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 015
Olen varmaan kummastellut asiaa aiemminkin, mutta miksi ette tee mosoja itse? Helpompaa, kun ei tarvitse vuotta etsia sitä oikeaa, ja just saisitte niin vahvaa kuin haluatte?
Mitä tarkoitat mosoilla? Siis tulisia kastikkeitako? Ei se ainakaan minun näkökulmastani kyllä millään tasolla helpompaa ole. Aika on rahaa, enkä minä jaksa ruveta säätämään tuollaisen parissa jos haluan vain tulista kastiketta ruokaani. Ilman sitä ajankäytöllistä kysymystäkään en kyllä ihan heti keksi miten se olisi yhtään helpompaa? Itse olen esimerkiksi pitänyt tuosta Poppamiehen Fire Demon -kastikkeesta ja se on kovassa käytössä. Poppamieshän ei kaikkien kastikkeidensa scoville-määriä ilmoita, mutta tämä on kuitenkin se heidän tulisin tarjolla olevista kastikkeista. Mitenhän minä rupeaisin vastaavaa tekemään kotona? Lähikaupastani ei edes tuoreita habaneroja löydy puhumattakaan jostain tulisemmista chileistä mitä tuohonkin on käytetty, kuten carolina reaperia.

Meinaatko siis ihan tosissasi, että olisi jotenkin helpompaa ruveta ensin tilailemaan tuoreita chilejä netistä (saako niitä edes tilattua? mistä?), ostella sen jälkeen muut kastikkeen tekoon vaadittavat ainekset vaikka sieltä lähikaupasta ja sitten vielä käyttää siihen sen tekemiseen aikaa, jonka jälkeen saattaa ehkä saada tulokseksi jotakuinkin vastaavan tuotteen? Tai sitten ei saa ja tyytyy toteamaan että "testierä" olikin aivan liian mautonta ja koko homma alusta. Kyllä se omaan korvaan kuulostaa aika helvetisti helpommalta hakea se pullo vaan suoraan kaupasta tai tilata vaikka netistä. Saapahan suoraan käyttövalmista kastiketta eikä tarvitse lähteä itse leikkimään ja aikaansa tuhlaamaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 363
(saako niitä edes tilattua? mistä?)
Olen samaa mieltä kanssasi, mutta tuohon voisin tarttua. Heinän puutarhalta voi tilata tuoreita chilejä suoraan kotiin.


Ja kuten tuolla lukee niin:

"Huomioithan, että tuore chili on sesonkituote."
 
Liittynyt
08.04.2018
Viestejä
1 262
Meinaatko siis ihan tosissasi, että olisi jotenkin helpompaa ruveta ensin tilailemaan tuoreita chilejä netistä (saako niitä edes tilattua? mistä?), ostella sen jälkeen muut kastikkeen tekoon vaadittavat ainekset vaikka sieltä lähikaupasta ja sitten vielä käyttää siihen sen tekemiseen aikaa, jonka jälkeen saattaa ehkä saada tulokseksi jotakuinkin vastaavan tuotteen? Tai sitten ei saa ja tyytyy toteamaan että "testierä" olikin aivan liian mautonta ja koko homma alusta. Kyllä se omaan korvaan kuulostaa aika helvetisti helpommalta hakea se pullo vaan suoraan kaupasta tai tilata vaikka netistä. Saapahan suoraan käyttövalmista kastiketta eikä tarvitse lähteä itse leikkimään ja aikaansa tuhlaamaan.
Ei sen tuoretta tarvitse olla jos sooseja tekee. Monella chiliharrastajalla on kuivattua chiliä vaikka vuosien tarpeiksi ja jos joku bulkki-annuum kelpaa niin sitä myyvät etniset kaupat sekä tuoreena että kuivattuna.
 
Liittynyt
14.10.2018
Viestejä
2 729
Meinaan. Olisin aika yllättynyt jos etnisestä ostettu vuoden tarve chiliä pakasessa olisi järjettömän vaikeaa, ja vielä yllättyneempi jos se ei maistu miltään ;-D Mutta uskon sanaan. ihan älyttömän vaikeaa, on paaljon helpompaa etsiä sitä oikeaa kastiketta! Tänäänkin tosiaan meni puoli tuntia tehdä moso, siihen harva kykenee, aika ON rahaa! Joku saattasi käyttää enemmän aikaa sen ruuan tekoon johon sitä kastiketta laittaa, mutta sekin on turhaa koska kun tekee kastikkeestaan tarpeeksi maukasta, kaikki maistuu samalta...
 
Liittynyt
11.01.2019
Viestejä
353
Kerro nyt tietämättömille vielä mitä se moso on, niin on helpompi arvioida valmistamisen vaikeusaste ja kustannukset kun tietää mitä on edes valmistamassa.

Jotain sangen vaivatonta se vaikuttaisi olevan.
 
Liittynyt
14.10.2018
Viestejä
2 729
Joo, ei tuosta varmaan sitä tajunnut:

"Vähän yli kilo paprikaa ja muutamia chilejä, kaksi omenaa yms.
6 piltillistä mosoa saatiin aikaan. "

Moso on chilikastiketta, mutta itse kukin voinee päättää sen paksuuden, sanooko valmista kastikkeeksi, seokseksi tai tiivisteeksi. Perusainena paprika ja chili, kilo paprikaa ja 100g chiliä (jonka määrä ja luonne, luonnollisestiin taas henkilökohtainen valinta) Lisäksi vivahteet maustetaan oman maun mukaan, me laitamme hieman suolaa, yksi sipuli, hieman mustapippuria, sipuli, joko siirappia tai omenaa, ja hieman viinietikkaa.

Erittäin vaivatonta: silputaan kamat blenderiin, ja kaadetaan kattilaan jossa keitellää parikymentä minuttia ja purkkeihin, kuten mikä tahansa säilyke. Samalla vaivalla tekee litran tai 5. Riippuen siitä, kuinka harvoin ehtii tekemään, kun on niin pirusti muuta elämässä.
Tiedän ihmisiä jotka tekevät jotain smothieta joka päivä. mIten ehtivät!?
 
Liittynyt
11.01.2019
Viestejä
353
Joo, ei täällä kaikki selvästikkään ole yhtä välkkyjä kuin sinä. Smoothieitakin olen joskus tehnyt ja tuossa ajassa niitä vääntää jo aika monta, joten ihmekkös tuo että useimmat ehtivät.
 

WonderShare

Kahvimu Selänne
Köyhä
NOSTO
Liittynyt
05.10.2017
Viestejä
233
Paprikaa
Pensas mustikoita
Tuore ananas
Carolina Reaperia oman maun mukaan (laitoin 3 podia 0.5 litraan ja tuli mukava potku)
Omenaviinietikkaa

Ainekset blenderin kautta kattilaan, keitellään vähän aikaa miedolla lämmöllä.

Tulee hyvä "moso" :eat:
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 546
Menee todella hankalaksi ja kalliiksi oman riittävän tulisen kastikkeen/pyreen valmistaminen, kun toleranssi on sitä luokkaa, etteivät markettihabanerot enää potki kummoisesti. Ne harvat kerrat kun on nähnyt jotain 1M+ Scovillen chilejä kaupassa irtomyynnissä, niin hinta on ollut jotain pitkälti pohjoiseen viittäkymppiä kilolta. Siihen rahaan ostelee ihan mielellään ennemmin noita Scorpion-pulloja Lidlistä 2,5 euron kappalehintaan.

Olen samaa mieltä kanssasi, mutta tuohon voisin tarttua. Heinän puutarhalta voi tilata tuoreita chilejä suoraan kotiin.
Voisin myös tarttua sen verran, että pari kertaa olen tilannut, enkä koskaan saanut näiltä romuja kotiin asti, vaikka niin mainostaa. Aina ne piti hakea jostain matkahuollon tmv. toimipisteeltä, mikä oli ekalla kerralla vähän ikävä yllätys, kun auto oli seisonnassa. Yritin myös tiedustella, että miksi ei onnistu vaikka niin luvataan, mutta ukko ei vaikuttanut kovinkaan asiakaspalveluhenkiseltä. Ihmeellistä asiakkaan vedättämistä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
221
Menee todella hankalaksi ja kalliiksi oman riittävän tulisen kastikkeen/pyreen valmistaminen, kun toleranssi on sitä luokkaa, etteivät markettihabanerot enää potki kummoisesti. Ne harvat kerrat kun on nähnyt jotain 1M+ Scovillen chilejä kaupassa irtomyynnissä, niin hinta on ollut jotain pitkälti pohjoiseen viittäkymppiä kilolta. Siihen rahaan ostelee ihan mielellään ennemmin noita Scorpion-pulloja Lidlistä 2,5 euron kappalehintaan.


Voisin myös tarttua sen verran, että pari kertaa olen tilannut, enkä koskaan saanut näiltä romuja kotiin asti, vaikka niin mainostaa. Aina ne piti hakea jostain matkahuollon tmv. toimipisteeltä, mikä oli ekalla kerralla vähän ikävä yllätys, kun auto oli seisonnassa. Yritin myös tiedustella, että miksi ei onnistu vaikka niin luvataan, mutta ukko ei vaikuttanut kovinkaan asiakaspalveluhenkiseltä. Ihmeellistä asiakkaan vedättämistä.
Itelläkin toleranssi pilvissä, mutta eikö näitä kuitenkin syödä loppujen lopuksi maun eikä poltteen vuoksi?

Monet kerrat Heinän Puutarhalta tilanneena paketin on aina joutunut noutamaan Matkahuollolta. En tiedä onko käytäntö muuttunut. Toki tuo Matkahuoltoon siirtyminen on perseestä, kun toimituskulut kiinteät, ostit sitten gramman ja 7kg.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 546
Itelläkin toleranssi pilvissä, mutta eikö näitä kuitenkin syödä loppujen lopuksi maun eikä poltteen vuoksi?
Sekä että, tietenkin. Jos potku tai maku jää vajaaksi, niin eihän se oikein toimi. Eipä ne loppuun jalostetut hollantilaiset markettihabanerot ole maultaankaan sieltä terävimmästä kärjestä omasta mielestäni ja tulisuus tuntuu toisinaan jäävän jonnekin tuoreiden jalapenojen tasolle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
221
Sekä että, tietenkin. Jos potku tai maku jää vajaaksi, niin eihän se oikein toimi. Eipä ne loppuun jalostetut hollantilaiset markettihabanerot ole maultaankaan sieltä terävimmästä kärjestä omasta mielestäni ja tulisuus tuntuu toisinaan jäävän jonnekin tuoreiden jalapenojen tasolle.
Totta turiset täytyy myöntää.
 
Liittynyt
14.10.2018
Viestejä
2 729
Mitäs nämä mahtavat olla? Liekö lähempänä paprikaa?
lähietninen möisi huokeasti...

1707216481997.jpeg
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
242 408
Viestejä
4 236 364
Jäsenet
71 206
Uusin jäsen
Jocn Rock

Hinta.fi

Ylös Bottom