OnePlus Nord

Gobi

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 692
Taitaa 12/256 Nordi lähteä palautukseen:( harmi, mutta itselle datasiirto on perusedellytys ja selalinen piti olla aktivoitavissa käyttöön kehittäjävalikossa, jne..) btw, onks moinen puute android 10 ominaisuus?? ( ennen vanhaan oli aina breikatut iphonet ja rootatut androidit jolloin ei ongelmaa mutta kun sittemmin monet palvelut jotka vaativat vahvaa tunnistautumista, oli breikkamisesta luovuttava.. toki myös siks että toimiva cydia loppui ja Gyanogen myös..)
Mikä datasiirto, USB vai mobiili?
 
Liittynyt
10.05.2017
Viestejä
60
USB... Olisko vinkkiä saaks puhelinta tunnistumaan esim. Win10 .. ( ver. Oxygen OS 10.5.10)
 

Gobi

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 692
USB... Olisko vinkkiä saaks puhelinta tunnistumaan esim. Win10 .. ( ver. Oxygen OS 10.5.10)
Puhelin piuhalla kiinni koneeseen, vedä ilmoitusvalikko auki ja siellä on se kysely että mitä tehdään kun piuha on kiinni.
Tuosta vinkki, piuha kiinni, ylhäältä valikko alas ja painaa kohtaa jossa mainitaan USB. Sieltä löytyy eri toiminnot.
 
Liittynyt
10.05.2017
Viestejä
60
ok... tulihan sieltä laite lopulta näkyviin.. !! (ei vaan vanha tajunnu kun ei näkyny heti kovoa.. Thnx) Vielä kun löytäs haptisen säädöt joilla luurin näppäinvärinän käänsin täysille, tuntuu että säätö katos edellisessä järjestelmäpäivityksessä.. ja jäi sit "täysille"..?!
 

Gobi

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 692
ok... tulihan sieltä laite lopulta näkyviin.. !! (ei vaan vanha tajunnu kun ei näkyny heti kovoa.. Thnx) Vielä kun löytäs haptisen säädöt joilla luurin näppäinvärinän käänsin täysille, tuntuu että säätö katos edellisessä järjestelmäpäivityksessä.. ja jäi sit "täysille"..?!
Tuohon en tiedä vastausta, minusta tasoja on vain yksi. Erikseen saa soitolle, viesteille jne. määritellä värinän tasoa.
 
Liittynyt
10.05.2017
Viestejä
60
Tuohon en tiedä vastausta, minusta tasoja on vain yksi. Erikseen saa soitolle, viesteille jne. määritellä värinän tasoa.
Pariviikkoa sitten jossain valikossa oli likukuslaideri, jolla tota näppäintaustavärinää sai portaattomasti säätää... - jota siis säädin kun oletusasetus oli "värähdykseltään" aivan liian hento...
 

Gobi

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 692
Pariviikkoa sitten jossain valikossa oli likukuslaideri, jolla tota näppäintaustavärinää sai portaattomasti säätää... - jota siis säädin kun oletusasetus oli "värähdykseltään" aivan liian hento...
Sitten se on näppäimistön asetuksissa, käy kattoo ne.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
363
Oliko tietoa milloin tähän tulee Android 11? Tuliko nuo uudet mallit äkkiä sen takia että saadaan tää buginen luuri kuopattua pian?
 
Liittynyt
02.12.2019
Viestejä
649
Oliko tietoa milloin tähän tulee Android 11? Tuliko nuo uudet mallit äkkiä sen takia että saadaan tää buginen luuri kuopattua pian?
Taitaa olla kolmas betaversio jo meneillään ja ilmeisesti aika ongelmaton on ollut, joten eiköhän tuo kohta tule. En tosin tiiä, mitä bugeja odotat korjaantuvan, kun ei tää todellakaan ole mikään buginen luuri. Enemmän itseä pelottaa se, että 11 tuo mukanaan ongelmia.
 

JesseR

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 076
Ainoa mihin nordissa kaipaan parannusta, on videokuvauksen äänenlaatu. Muuten ollut erittäin mieluinen.
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
9
Aika paljonhan tuossa Nordissa kuulostaa olevan ongelmia. Harmi. Niin vannoutunut Oneplussan kannattaja kun olen ollut jo pitkään. Ehkä pitää harkita johonkin muuhun siirtymistä. Onko suosituksia mikä Android-puhelin olis hyvä Oneplussan korvaajaksi? Samsungista olen kuullut paljon hyvää, mutta on vaan aika paljon hintavampi kuin vastaavat Oneplussat. Alkaen 779 euroo noi mallit mitä vois harkita... (Samsung puhelimet)
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 863
Mun mielestä ongelmailmoitukset on täällä vähentyneet hyvin paljon alkuajoista. Itsellä reboottivika häipyi loka-maraskuun päivityksen jälkeen eikä ongelmia ole enää ollut. Ostaisin vaimolle saman, mutta tän hinta ei vaan jostain kumman syystä ole tippunut lainkaan, toisin kuin N10 ja N100 mallien.
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
9
Mun mielestä ongelmailmoitukset on täällä vähentyneet hyvin paljon alkuajoista. Itsellä reboottivika häipyi loka-maraskuun päivityksen jälkeen eikä ongelmia ole enää ollut. Ostaisin vaimolle saman, mutta tän hinta ei vaan jostain kumman syystä ole tippunut lainkaan, toisin kuin N10 ja N100 mallien.
OK, no toi on hyvä tieto. Hyvä jos päivitykset on korjannu ainakin osan ongelmista. Mitkäköhän ongelmat on edelleen voimassa?
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 837
Kirjotin viimeksi joulukuussa tästä ja voihan tän nyt päivittää helmikuun tilanteeseen. Elokuussa ostettu Nord toimii edelleen täysin moitteetta, ei mitään valittamista ole ollut koko aikana.

Ehkä vähän hankala sanoa mitkä ongelmat on vielä "voimassa" tai että kuinka isoa osaa puhelimista ne ylipäänsä koskevat.
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 496
Kirjotin viimeksi joulukuussa tästä ja voihan tän nyt päivittää helmikuun tilanteeseen. Elokuussa ostettu Nord toimii edelleen täysin moitteetta, ei mitään valittamista ole ollut koko aikana.

Ehkä vähän hankala sanoa mitkä ongelmat on vielä "voimassa" tai että kuinka isoa osaa puhelimista ne ylipäänsä koskevat.
Siskolla täysin sama tilanne. Ei mitään ongelmia ole ollut, vaikka puhelin ollut käytössä alusta asti.
 
Liittynyt
13.09.2017
Viestejä
448
Ei mitään ongelmia ole ollut. Julkaisupäivänä ostettu puhelin käytössä.
 
Liittynyt
02.12.2019
Viestejä
649
Mitkäköhän ongelmat on edelleen voimassa?
No varmaan ois hyvä, jos luettelisit nää ongelmat, niin voisi miettiä, että onkohan moista nyt tai onko koskaan ollutkaan.

Mitään isoa ongelmaa ei ainakaan omassa, julkaisupäivänä ostetussa, puhelimessa oo ollut. Mahdollisesti pientä "kosketushäikkää" näytössä, mutta se voinee johtua siitä, etten oo vieläkään repinyt surkeeta muovikalvoa irti tai että simppelisti painan ohi (luultavasti jälkimmäinen tai se on korjattu, kun en enää moista juuri huomaa). Toinen "ongelma" taisi olla ihan yleinen android-hommeli, joku unioptimointi. Tässä kun kotosalla on vaan ollut, niin ei oo tullut hirveesti koskettua puhelimeen, joten puhelin päätti, että nyt tää tyyppi varmaan nukkuu koko ajan ja katkaisi nettiä jatkuvasti. Mutta, sen sai korjattua ihan asetuksista, kun ensin vaan löysi netistä tietoa, että moinen asetus on olemassa.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 752
Mutta, sen sai korjattua ihan asetuksista, kun ensin vaan löysi netistä tietoa, että moinen asetus on olemassa.
Mistä tämmöinen löytyy? Wifissä mulla katkoo yhteyttä jatkuvasti, puoleen tuntiin jos ei puhelimeen koske, niin ei tule puhelimeen sähköposteja tai WhatsApp-viestejä ennen kun herätän luurin käsin.
 
Liittynyt
02.12.2019
Viestejä
649
Mistä tämmöinen löytyy? Wifissä mulla katkoo yhteyttä jatkuvasti, puoleen tuntiin jos ei puhelimeen koske, niin ei tule puhelimeen sähköposteja tai WhatsApp-viestejä ennen kun herätän luurin käsin.
Asetukset - Akku - Akun käytön optimointi. Sit oikeelta ylhäältä pitää painaa kolmea pallukkaa ja sieltä löytyy kehittynyt optimointi. Sit vaan univalmiustilan optimointi pois päältä.
 
Liittynyt
29.04.2017
Viestejä
115
Olikos se nyt niin että OnePlus Nordissa ei ole enään esiasennettuna Facebookkia?
 
Liittynyt
02.12.2019
Viestejä
649
OOS 11 on näemmä tullut virallisena Nordille. En itse löytänyt suoraan otana, mutta oxygen updaterilla pistin juuri lataukseen. Toivottavasti mitään suurempia ongelmia ei siitä löydy.

Edit. Eipä nyt ainakaan alkulagitusten ja -lämpöjen loputtua huomaa suorilta mitään ongelmia. Tosin, tuo yhden käden käyttöä helpottava UI oli se ainoa syy miksi tätä odotin ja ei se näemmä oo kaikkeen eksynyt mukaan. Esim. joku niinkin simppeli kuin tuo sovellusvalikko on jäänyt vanhaan systeemiin ja siellä on edelleen ne samat ikonit, joihin ei suorilta yllä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.07.2019
Viestejä
46
11 ladattu. Android autoa testattu. Ei toimi langattomasti. Kello vihdoin näkyvissä, myös ilman hiplausta tai ravistelua.
 
Liittynyt
21.08.2017
Viestejä
6 924
Vaikuttaisi muuten ihan hyvältä tuotteelta, mutta harmi vain, että USB tukee 2.0 eikä 3.0 nopeuksia.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 752
Vaikuttaisi muuten ihan hyvältä tuotteelta, mutta harmi vain, että USB tukee 2.0 eikä 3.0 nopeuksia.
Tässä en kyllä näe mitään käytännön ongelmaa. Itse olen siirtänyt isommat tiedostot wifillä puhelimeen jolloin nopeus on kyllä reilusti yli riittävän.
 
Liittynyt
21.08.2017
Viestejä
6 924
Tässä en kyllä näe mitään käytännön ongelmaa. Itse olen siirtänyt isommat tiedostot wifillä puhelimeen jolloin nopeus on kyllä reilusti yli riittävän.
Itsellä on vaan se ongelma, että kannettavassa on vain 2.4GHz (käytännössä rajoittaa reippaasti verrattuna USB) ja pöytäkoneessa ei ole wifiä. Eihän taas 300Mbit/s 5G-liittymällä ole väliä, tukeeko USB 480Mbit/s vai 5Gbit/s.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 752
Liittynyt
16.03.2019
Viestejä
115
Minulla ainankin chrome tökkii/ tuntuu kuin nettiyhteys pätkisi. Ei lataa sivuja. Myös puhelimen antenni on aika surkea. Syrjäseudulla minulla ei toimi netti, mutta 200e motorolalla toimii. Samat liittymät kyseessä. Muuten olen ollut tyytyväinen.
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
544
Nyt tuo Android 11 tuli virallisesti Onen kautta ladattavaksi. Ei ainakaan heti ollut ongelmia minkään entisen puhelimessa olleen apsin suhteen havaittavissa.
 
Liittynyt
03.05.2018
Viestejä
3 190
Minulla ainankin chrome tökkii/ tuntuu kuin nettiyhteys pätkisi. Ei lataa sivuja. Myös puhelimen antenni on aika surkea. Syrjäseudulla minulla ei toimi netti, mutta 200e motorolalla toimii. Samat liittymät kyseessä. Muuten olen ollut tyytyväinen.
op6t luurissa poistin koko Chromen koska fitutti katsella sitä sivujen lagaamista. Firefox/Vivaldi on toiminut kuten arvata saattaa, hyvin.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 528
Mun on pakko sanoa että ihan kuin toi chrome ei enää tökkisi tässä Android 11:a?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
363
Nyt kun Adnroid 11 on käyttänyt puhelimessa puolisen viikkoa, niin täytyy sanoa että tätä puhelinta jo uskaltaa kehua muillekkin.

Ei oo bugeja näkynyt, hyvä näin.
 

JesseR

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 076
Tuli nordiin nyt android 11 päivitys... Onko mulla korvien välissä, vai miten tää näyttö vaikuttaa paljon "sinisemmältä" nyt kun mitä ennen päivitystä...

Onko muuta havainnu moista? Ihan tuossa alkuruudulla/päänäytölläkin pistää silmään.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 752
Tuli nordiin nyt android 11 päivitys... Onko mulla korvien välissä, vai miten tää näyttö vaikuttaa paljon "sinisemmältä" nyt kun mitä ennen päivitystä...

Onko muuta havainnu moista? Ihan tuossa alkuruudulla/päänäytölläkin pistää silmään.
Huomasin kyllä saman. Mulla oli 10:ssä näytön kalibroinnissa AMOLED Wide Gamut mutta 11:ssä vaihdoin Display P3, näyttäisi olevan aika sama. Ja toki jos sinertää liikaa niin säädät näytön lämpötilaa.
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
146
Android 11 tosiaan tuli jossain vaihessa viime viikolla. Ei ongelmia. Muutoinkin olen ollut tähän tyytyväinen.

Nyt kuitenkin tänään alkoi näyttöön tulemaan purppuran värisiä pisteitä siellä täällä. Eli näyttö rikki. Ihmetyttää vain miksi kun puhelin ei ole pudonnut, enkä pidä takataskussa tms, missä voisi taittua tai kohdistua suurempaa painetta. Tuolle ei taida olla mitään tehtävissä, että selviäisi pari viikkoa? Sitten luuri menee muutenkin vaihtoon.
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
544
Aika perusteellinen päivitys. Kaikki kirjautumisen vaatineet apsit vaati uudelleen kirjautumisen, oli siis ikäänkuin ihan uusi puhelin.
 

JesseR

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 076
Huomasin kyllä saman. Mulla oli 10:ssä näytön kalibroinnissa AMOLED Wide Gamut mutta 11:ssä vaihdoin Display P3, näyttäisi olevan aika sama. Ja toki jos sinertää liikaa niin säädät näytön lämpötilaa.
Laitoin nyt myös P3 ja lämmöt max.
Katsotaan miltä näyttää kun iltahämärässä kattelee.

Oli 10:ssä mullakim toi AMOLED Wide Gamut aina käytössä.

**edit.

Nyt vasta huomasin että kun luuri on lukittuna, ja painaa lukituspainiketta niin etukameran ympäri menee vihreä "mato".... Mikähän se on? Uusi juttu nyt ainakin, onko joku ilmoitus valon korvike?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
363
Olisiko kasvojentunnistuksen merkki? Itsellä se päällä niin ajattelin sen liittyvät siihen.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 528
Mä taas ajattelin että on noita samoja efektejä mitä lisätty mm:
Näytön ollessa lukittuna ja esim. viestin saapuessa näytön reunat "välähtää" eri valoilla riippuen ilmoituksesta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
363
Käyttääkö kukaan wifipuheluita? Juuri kun tuli Android 11 päivitys niin myös vaihtui liittymä saunalahti -> DNA ja puhelut meinaa pätkiä.

Täällä kotosalla siis ilman wifiä puhelut pätkii mutta yhdistettynä wifiin ei saunalahdella ei pätkinyt ollenkaan.

Voiko tuohon pätkimiseen vaikuttaa edes mikä liittymä on kun soittaa Wifi-puheluita?
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 528
Höh! Yle areenasta ei voi enää castata telkkuun.
Muualta esimerkiksi YouTubesta onnistuu.
Mikähän tässä on homma?
Onko muillakin samalla tavalla?
 
Liittynyt
10.09.2019
Viestejä
290
Onko kukaan keksinyt tuohon uudemman android version päivityksen jälkeiseen lisääntyneeseen akun kulutukseen mitään fixiä? Tuntuu olevan yleistä (mainittu yhtenä syistä vetää päivitys pois) ja kun en hirveästi puhelinta käytä, niin ennen meni se 2,5-3vrk ja nykyään 1-1,5vrk.
 

JesseR

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 076
Onko kukaan keksinyt tuohon uudemman android version päivityksen jälkeiseen lisääntyneeseen akun kulutukseen mitään fixiä? Tuntuu olevan yleistä (mainittu yhtenä syistä vetää päivitys pois) ja kun en hirveästi puhelinta käytä, niin ennen meni se 2,5-3vrk ja nykyään 1-1,5vrk.
Onko sulla tupla-sim käytössä? Itselläni yksi sim (elisa), ja en ole huomannut mitenkään akun hupenevan enempää kun ennenkään.
 
Liittynyt
10.09.2019
Viestejä
290
Onko sulla tupla-sim käytössä? Itselläni yksi sim (elisa), ja en ole huomannut mitenkään akun hupenevan enempää kun ennenkään.
Ei ole ja muutenkaan mitään muutoksai ei ole tullut ihinkään tehtyä päivityksen jälkeen.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 528
Onko kukaan keksinyt tuohon uudemman android version päivityksen jälkeiseen lisääntyneeseen akun kulutukseen mitään fixiä? Tuntuu olevan yleistä (mainittu yhtenä syistä vetää päivitys pois) ja kun en hirveästi puhelinta käytä, niin ennen meni se 2,5-3vrk ja nykyään 1-1,5vrk.
Mikä siis on uusin? Tuohon ekaan androidiin tuli jo uudempi päivitys ja ymmärsin että se eka oli se mikä vedettiin pois.
Itsellä 11.1.1.1.AC01BA
 
Liittynyt
10.09.2019
Viestejä
290
Mikä siis on uusin? Tuohon ekaan androidiin tuli jo uudempi päivitys ja ymmärsin että se eka oli se mikä vedettiin pois.
Itsellä 11.1.1.1.AC01BA
Jaa tuollainenkin tullut. Tarkoitin sitä ensimmäistä. Pitääpä toivoa, että tuo korjaa akun kulutuksen.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 528
Mitäs ihmettä. Suuri osa sovelluksista alkanut kaatumaan heti avauksessa ja tämä siis yön aikana. Näitä ainakin: IL,IS, HS ja Gmail.
Uudelleen asennus poistaa vian.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 639
Viestejä
4 219 166
Jäsenet
71 088
Uusin jäsen
Wanshu

Hinta.fi

Ylös Bottom