Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

Liittynyt
28.03.2018
Viestejä
1 399
Vm. 2022 Renault Megane E-tech tuli sitten Hyundai i20:sen ja Kia Xceedin tilalle. En olis uskonut että tämä koittaa että alla olisi Ranskalaiset sähköt omaava auto ja vielä kaiken lisäks täyssähköinen.

Eihän tuo nyt mikään fullyload todellakaan ole varustelultaan, mutta hinta jäi sellaiseksi ettei vaan pystynyt kieltäytymään.



Ruotsintuonti, 60kwh akulla, vuosimalli siis 2022 (08/2022) ja mittarissa vähän reilut 2000km. Yhtä korjattua (1cmx1cm alue paikkamaalattu) kohtaa takaovessa lukuunottamatta virheetön.

Muotoilultaan yksi hienoimmista autoista johon tullut törmättyä ja värikin natsas tässä.

Nyt tarttis vaan sähkömies löytää asentamaan voimavirtaa tälle.
Toihan malli on kyllä järjestään pärjännyt testeissä. Havittelen vähän samanlaista itsekin kun saksanhybridi joskus sanoo sopimuksen irti. Ranskan sähköistä ihan bensa-autossa on kokemusta tältä vuosituhannella eikä moitteen sanaa - valeon sähköt oli sitruunassa.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
209
Enemmän mä ihmettelen tuota finnillisyyttä suomalaisissa kilvissä, kun vain promillen verran on autoja, mitkä poistuu suomen rajojen ulkopuolelle. Ihan sama olis lätkästä rajalla tarra ikkunaan, osoittamaan lähtömaa. Se sininen fin-teksti kilvessä näyttää ihan aidosti aivan siihen kuulumattomalle. Taidankin tilata tällä viikolla omaan, parivuotiseen autoon finnittömät.
Saanen olla tuosta rajojen yli kulkevien autojen määrästä eri mieltä. Traficomin mukaan liikennekäytössä oli viime vuoden lopussa 3 308 387 autoa. Näistä promille on 3308 autoa. Tullin tilaston mukaan Suomesta Ruotsiin rajan ylitti 1 992 437 henkilö- tai pakettiautoa 1.1.-31.8.2023. Luvussa on toki mukana ulkomaalaiset autot ja rajan useampaan kertaan ylittäneet, mutta 242 päivän aikana kun rajanylityksiä ainoastaan yhteen naapurimaahan on jo lähes 2 miljoonaa (eli 8 233 /päivä), voisi arvioida tuon promillen määrän täyttyvän jo 1 päivän aikana. Ainakin omat silmät ovat jo tottuneet näiden vuosien aikana noihin sinisiin kilven päätyihin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 279
IMO noi Maken turboviritelmät vois jättää niihin 335:iin ja jättää nuo S-moottorit rauhaan. Olen varmaan vanha jäärä mutta mikä idea on ostaa viimeinen vaparikoneinen M3 ja sitten remmiahtaa se?! :D

Edit: ja ennen kuin joku tulee vinkumaan ettei ole turbo niin kyllä, tajusin.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 601
IMO noi Maken turboviritelmät vois jättää niihin 335:iin ja jättää nuo S-moottorit rauhaan. Olen varmaan vanha jäärä mutta mikä idea on ostaa viimeinen vaparikoneinen M3 ja sitten remmiahtaa se?! :D

Edit: ja ennen kuin joku tulee vinkumaan ettei ole turbo niin kyllä, tajusin.
Koska autot, prätkät, mopot, rekat jne jne jne. Se on niin fiiliksestä. Unohda "järki" ja nauti siitä mitä itse haluat. Jos ei remmi miellytä, vedä takaisin vapariksi tai lyö turboa kehiin. Aikojen alusta lähtinen on haettu joko rajoja, tai sitä mitä itse haluaa. Miksi lopettaa nyt? Ei tässä olla muita miellyttämässä.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
957
Kyllähän remmiahtimen vonkuminen on niin upea ääni, että ei paremmasta väliä. :love:
 
Liittynyt
28.07.2017
Viestejä
900
Tälle kesälle kaluston lisäystä. BMW E92 M3 remmiahdettu.












Keula on kyllä hieno, mutta sivuprofiilissa häiritsee kun näyttää niinkuin etupuskuri, helma ja takapuskuri kaikki olisivat eri autoista. Lienee tuulitunnelia/suorituskyvyn maksimointia, mutta tuo sivuhelma ei jotenkin ollenkaan sovi autoon. Mutta varmasti hieno ja nopea laite :thumbsup:
 
Liittynyt
02.12.2017
Viestejä
27
Kyllähän remmiahtimen vonkuminen on niin upea ääni, että ei paremmasta väliä. :love:

Paitsi full on arkiajossa, jos on kireämpi setup :D

Tämä Vortecin remmi ajossa käytännössä huomaamaton. Tyhjäkäynnillä hieman rohisee. Ajossa jos oikein tarkkaan kuuntelee saattaa juuri ja juuri kuulla bypass-valven äänen tietyissä tilanteissa.

Pieni klippi

 

Galaxy

Team H2O
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
1 016
Voiko jälkiasenteisen remmiahtimen kanssa katsastaa autoa? Vai kuuluuko se edes katsurille jos päästöt on kunnossa?
 
Liittynyt
02.12.2017
Viestejä
27
Voiko jälkiasenteisen remmiahtimen kanssa katsastaa autoa? Vai kuuluuko se edes katsurille jos päästöt on kunnossa?
Ahtaminen jälkikäteen vaatinee aina muutoskatsastuksen ja muutokset merkitään rekisteriotteeseen. Tämän jälkeen normi katsastuksilla.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 364
Tämä Vortecin remmi ajossa käytännössä huomaamaton. Tyhjäkäynnillä hieman rohisee. Ajossa jos oikein tarkkaan kuuntelee saattaa juuri ja juuri kuulla bypass-valven äänen tietyissä tilanteissa.

Pieni klippi

Onko mitattu miten menee varttimailin?
Äänet kyllä 6/5, kyllä vituttaa sähköautolla ajelu vaikka kulkua varmaan aika samat on. Puuttuu toi fiilis.
 
Liittynyt
02.12.2017
Viestejä
27
Onko mitattu miten menee varttimailin?
Äänet kyllä 6/5, kyllä vituttaa sähköautolla ajelu vaikka kulkua varmaan aika samat on. Puuttuu toi fiilis.
Ei ole mitattu. Tämä kesä meni fiilistelyllä ja totuttelulla autoon.

Kevennyksenä vielä Lahden moottoritiellä hypermiling 80 km/h rekan perässä. Oli pieni yllätys.

IMG_20230922_152202.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
1 438
Miten tuo luotettavuus noissa uudelleen rakennetuissa vehkeissä? Onko se suoraan verrannollinen vaan siihen kuka/missä se on tehty ja kuinka kallista palikkaa on käytetty? Ylläpitokustannukset lienee aika korkeat. :)
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 835
Onko se suoraan verrannollinen vaan siihen kuka/missä se on tehty ja kuinka kallista palikkaa on käytetty?
Kyllä se aikalailla on, toki tekijällä ja softaajalla on myös suuri vaikutus asiaan.. Ja käyttäjälläkin. :cool:
 
Liittynyt
26.04.2017
Viestejä
997
Miten tuo luotettavuus noissa uudelleen rakennetuissa vehkeissä? Onko se suoraan verrannollinen vaan siihen kuka/missä se on tehty ja kuinka kallista palikkaa on käytetty? Ylläpitokustannukset lienee aika korkeat. :)
Ja tärkeimpänä että miten hyvä se alkuperäinen aihio on, eli paljon on kestävyydessä reserviä, vai onko jo nykyinen (vakio)moottori ja loota aivan äärirajoilla. Palikoita voi vaihtaa aika paljon kestävämpiin, jos budjetti riittää, ja kyllä internetissä harrastajat tietävät että kestääkö jokin lohko reilumpaa virittämistä.

Jos äärimmäinen luotettavuus ja kestävyys on tärkeintä, niin parempi pysyä vakiossa.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
592
Leon Cupra vaihtui GTE Passattiin. Ensimmäinen viikko menty käytännössä 0 -kulutuksella lukuunottamatta pieniä testailuja. Akkurange n. 40km. Ohjelmointia vaatisi että gte-modella sähkömoottori antaisi täydet tehot polttomoottorin parina mutta ei voi hitaaksi sanoa vakionakaan. 218hp ja 400nm tuntuu ihan riittävältä cupraankin verrattuna.

1696163902439.jpeg
 
Liittynyt
10.11.2019
Viestejä
929
Leon Cupra vaihtui GTE Passattiin. Ensimmäinen viikko menty käytännössä 0 -kulutuksella lukuunottamatta pieniä testailuja. Akkurange n. 40km. Ohjelmointia vaatisi että gte-modella sähkömoottori antaisi täydet tehot polttomoottorin parina mutta ei voi hitaaksi sanoa vakionakaan. 218hp ja 400nm tuntuu ihan riittävältä cupraankin verrattuna.

Eikös tuossa ole samassa paketissa TSI, DSG ja VW-sähkötekniikka? Itse en uskaltaisi, enkä suosittele muitakaan yrittämään.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
592
Eikös tuossa ole samassa paketissa TSI, DSG ja VW-sähkötekniikka? Itse en uskaltaisi, enkä suosittele muitakaan yrittämään.
On. Onko nyt jotain omaa kokemusta vai tyhjiä huutelet? En tunne lähipiiristä ketään jolla dsg tai tsi ongelmia, ja molemmista on lukemattomia eri versioita.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 470
Parilla tutulla on ollut GTE (en muista että mitään isompia ongelmia olisi ollut) ja tuo on selvästi porttihuume kun molemmilla on nyt sähköautot.
 
Liittynyt
21.07.2023
Viestejä
134
Kiva kuulla että VW on parantanut laatuaan. Tyylikäs passat. Hieno väri myös valkoinen, olen alkanut pitämään siitä (nyt ollut lähinnä mustia autoja). Viimeksi oli vuosituhannen vaihteessa valkoinen auto ja silloin olin vähän että ihan tylsä pohjaväri. Tuo oli muuten Passatti, ja ihan täynnä vikoja.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
1 438
Joo ja sitten kun huomioit että autoja on suomessa tuhansia ja foorumilla 50 autoa mistä dsg hajonnut, lähinnä huonon 12v akun takia, niin voidaan todeta että ei ole mikään yleinen vika
Kuten sanottua, lähipiirissä noita on hajonnut aivan järkyttäviä määriä suhteessa omistusmääriin (3/4 suhteella). Liian lähellä paskoja kokemuksia läjäpäin, riittää minulle että en tommoseen koskisi tikullakaan.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
1 438
Jos nyt taas keskustellaan yleisesti TSI ja DSG ja muista VAG-konsernin ongelmista niin ne on todella yleisiä ja kaikki tietää ne.

jos yhdellä suomalaisella foorumilla 50 autoa hajonnut niin olisin aika huolissani, varsinkin jos kaikki hajonnut saman syyn takia, sitä sanotaan tyyppiviaksi!
Paras kokemus tuolla oli yhdellä, vaikka tiesi niistä ongelmista, meni silti ostamaan. Ajoi 2 päivää ja hajosi. :)

Kieltämättähän tuo houkutteleva paperilla on, lisäksi noita saa todella edullisesti (sattuneesta syystä) nykyään.
 

Ho Lee Fuk

Team R&T
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
852
Joo ja sitten kun huomioit että autoja on suomessa tuhansia ja foorumilla 50 autoa mistä dsg hajonnut, lähinnä huonon 12v akun takia, niin voidaan todeta että ei ole mikään yleinen vika
Luin tuon VAG-arenan viestiketjun läpi.

Ihmiset ei ymmärrä sitä kuinka paljon nykypäivän autoissa on kaikenlaista sähködiipadaapaa, assistenttiä ja tutkaa. Ja kuinka paljon se kuluttaa 12V akkua. Lisäksi tuntuu että nykypäivän jengi on yhä laiskempaa, yhä lyhyemmät matkat ajetaan autolla, tyyliin lounasravintolaan 2km, töihin 3-4km, lähikauppaan 1-2km ja sitä rataa. Tuollainen autonkäyttö rasittaa aivan sairaasti 12V akkua. Bonarina vielä kaikenlaiset lasien lämmittimet, persegrillit ja muut tottakai täysillä.

Entisaikaan ... 2000-2010-luvulla ... ensinnäkin autojen sähköntarve oli pienempää ja toisekseen heikko 12V akku oireili useimmiten siten, että mittaristoon tuli airbag + ABS + ASR -valot ja esimerkiksi sähköinen ohjaustehostin saattoi tippua pois päältä? No big deal. Nykypäivänä varsinkin plugarihybrideissä se "voimalinjan vaihdon kytkin", mikä ikinä lieneekään, jännite alhainen -> sitä ohjaavat järjestelmät sekoaa tai suoranaisesti hajoaa. Siinä ollaan.

Sitten kiroillaan eikä kukaan, siis kukaan mieti miten on autoaan käyttänyt. Väitän ettei kukaan edes tiedä milloin auton 12V akku on vaihdettu. "Mä vaan ajan tällä ja en todellakaan kävele 1-2km kauppaan ostaa maitoo".
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 279
No joo, vaikka itsellä onkin paljon volkkareita ollut ja yksi DSG Vikainen Passattikin sattuu kohdalle niin pidän niitä hinta-laatusuhteeltaan parhaasta päästä olevina laitteina. GTE:ssä taas yhtenä mallina tuntuu olevan aikamoinen insinöörityön lapsus että oletetaan että käyttäjän pitäisi ymmärtää jotain auton käyttämisestä.

Auton kuuluu olla vähän kuten vasara ja soveltua vähän kaikkeen hommaan ja väärinkäyttöönkin ilman pelkoa hajoamisesta.
 
Liittynyt
06.04.2017
Viestejä
1 048
En päässy 320 (F31) kanssa sinuiks vaikka miten yritti (laiska, epämukava ajaa yms.) joten sai lähtee kun vastaan tuli heikkoon hetkeen suht räpeltämätön M140i (F20) riittävillä varusteilla. Jännä nähhä miten kauan malttaa pitää vakiona - onneks on talvi tulossa.
 

Liitteet

Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
874
En päässy 320 (F31) kanssa sinuiks vaikka miten yritti (laiska, epämukava ajaa yms.) joten sai lähtee kun vastaan tuli heikkoon hetkeen suht räpeltämätön M140i (F20) riittävillä varusteilla. Jännä nähhä miten kauan malttaa pitää vakiona - onneks on talvi tulossa.
Miten hyvin ykkönen soveltuu tilojen osalta 3-farkun jälkeen, vähän tiukka istuinta takapenkille sovitella? Omassa käytössä F31:kin jäi turhan pieneksi, mutta pirteä f20 vähän kiinnostaisi kakkosautoksi.
 
Liittynyt
06.04.2017
Viestejä
1 048
Toivottavasti on takaveto eikä nelivedolla pilattu :D
Kuka tykkää mistäkin, mutta itse en enää saa takapotkuista mitään kiksejä kun pahin leikki-ikä on jo jääny taakse :) Ainoo asia joka tässä nelikossa ärsyttää on isompi kääntösäde.

Miten hyvin ykkönen soveltuu tilojen osalta 3-farkun jälkeen, vähän tiukka istuinta takapenkille sovitella? Omassa käytössä F31:kin jäi turhan pieneksi, mutta pirteä f20 vähän kiinnostaisi kakkosautoksi.
Turvaistuin, muistaakseni Joile Prodigi, on takapenkillä (pelkääjän takana) ja kyllähän se kompaktimpi on kun F31. Mutta tämmösiä tynkiä (~170) kun vaimon kanssa ollaan niin eessä mahtuu istumaan ongelmitta jalat suoranakin. Pelivaraa ei toki paljoo jää. Istuimen kanssa vaan autoliikkeeseen sovittelemaan jotain F20 koppasta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 279
Huumoriahan se oli, kyllähän käyttiksessä neliveto totta kai herkumpi on. Harrasteautoon sitten taas takavetoa pitäisin parhaana. Olen tosin muissakin jutuissa vastarannan kiiski, kuten että vaikka E36IS on mielestäni kovempi peli kuin vaikka 325 johtuen 4mukisesta ja selvästi kevyemmästä koneesta. Mutta mä oonkin vähän erikoinen kaveri.
 

KiD83

Persu
Liittynyt
13.02.2018
Viestejä
1 027
Huumoriahan se oli, kyllähän käyttiksessä neliveto totta kai herkumpi on. Harrasteautoon sitten taas takavetoa pitäisin parhaana. Olen tosin muissakin jutuissa vastarannan kiiski, kuten että vaikka E36IS on mielestäni kovempi peli kuin vaikka 325 johtuen 4mukisesta ja selvästi kevyemmästä koneesta. Mutta mä oonkin vähän erikoinen kaveri.
Osittain samaa mieltä, E30 318IS parempi anakin kuin 320. Onhan ne kasattukkin korimallin loppupäässä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
243 663
Viestejä
4 248 528
Jäsenet
71 394
Uusin jäsen
TiksuX

Hinta.fi

Ylös Bottom