Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 432
Juu, on kyllä hankala sanoa. Vaihdoin vielä siten, että laitoin uudet pultit asvaltille ja vaihdoin yksi kerrallaan vanhat uuteen. Vanhassa oli n. 6 kierrettä tummempia, eli varmaan se osuus ollut kiinni.

Minulla on sellainen jatkovarsiavain ja kyllä ne sen verran oli pultit kiinni, että piti pitkällä varrella avata. Lyhyellä aina kiristän sitten niin tiukalle kun menee.

No, taidan lähteä uudestaan avoautoilemaan, on se vaan hienoa hommaa.
 
Liittynyt
01.06.2017
Viestejä
143
Marraskuussa tuli vaihdettua käyttistä uudempaan. Kyseessä 2019 Honda Civic 1.5 Turbo manuaaliaskilla ja Type S -varustelutasolla. Ajettu 44tkm. Nyt kun auto on kiillotettu ja vahattu niin kehtaa jotain kuvaakin laittaa näkyville. Autossa taisi olla viiden vuoden edestä pesunaarmuja harjapesuista, väri tummeni 1-steppikiillotuksella aivan valtavasti. :D Kääntää kyllä päivittäin kaiken ikäisten ihmisten katseita, kun ei ainakaan näillä kulmilla ihan hirveästi tämän korimallin Civicejä pyöri.

20240510_1.png

20240510_2.png


Tilava, mukava kyyti ja maantiellä pieni kulutus. Edellinen omistaja oli ajanut 40tkm tyhjentämättä trippiä ja ajotietokone näytti tuon matkan keskikulutukseksi 5,2 l/100km. Omalla ajolla talven paukkupakkasilla kaupunkiajossa meni 9,5 l/100km. Yksi pitkä reissu tammikuussa Etelä-Suomeen 5,2 l/100km ja nyt keväällä on kaupunkiajossa kulutus asettunut lukemaan 7,6 l/100km. Kesäreissuilla sitten näkee kulutuksen maantiellä kesäolosuhteissa.

Oston jälkeen autoon on tullut hankittua:
- Roiskesuojat (näitä ei maahantuojan lisävarusteluettelo tuntenut tähän helmalevikkeelliseen malliin, tilasin Hondalta Britanniasta)
- Tavaratilan kaukalomatto
- Kynnyslistat
- Talvipyöriin uudet kitkat Hankook Winter i*cept iZ2
- Kesäpyöriin uudet renkaat Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6
- Hybridisulat eteen ja taakse, sopivat omasta mielestä muotoilultaan autoon paremmin kuin tehtaan rungottomat
- Hopeiset vilkkupolttimot taakse, etupuskurin sivuvaloihin myös hopeiset polttimot (palavat oranssina kuten alkuperäisetkin, yhdennäköistää auton ulkonäköä piilottamalla oranssit pallot silloin kun eivät ole käytössä. E-hyväksytyt!)

Tämän sukupolven Civicejä miettiville huomioina, että kokonaisuutena melko vikavapaa automalli, mutta pienet ärsyttävyydet voivat latistaa. Tyyppivikana korimallista ja moottorista riippumatta ilmastoinnin ongelmat maailmanlaajuisesti, sekä Euroopan mallien 1.0-litraisessa on öljykylvytetty jakohihna, jonka vaihtotyö maksaa hunajaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.02.2018
Viestejä
615
Kia Optima PHEV sedan Business Luxury panoraamakatolla, nyt mittarissa 99tkm ja vuosimallia 2016. Tämän kulkineen hommasin viime syksynä. Valintaan vaikutti hinta, herkut, kyyti, tilat ja taloudellisuus.

Tokihan ylimääräistä ohjelmaa on riittänyt vuosimalliin ja kilsoihin nähden jonnin verran. Heti ostosta kävi ilmi ettei kärsi painaa tallaa lattiaan tai muuten meno loppuu kuin seinään hetkeksi. Syynä korkeapainepumppu joka meni myyntiliikkeen piikkiin, oli joku 1700€ remontti.

Vaihdelaatikko (joka ei siis ole mallia kaksoiskytkin näissä plugareissa) tekee pidemmän seisomisen jälkeen sitä että 1->2 vaihto on aika väkivaltainen ja 2->3 taas täysin vastakohta eli todella hidas. Tämä korjaantuu jo ihan minuuttien ajolla. Ilmeisesti ominaisuus mitä asiaa selvittänyt... Vaihdoin kuitenkin lootaöljyt jotka oli kuulemma aika huonot jo mutta ei se siitä kummemmaksi tullut.

Viime huollossa paljastui että keskimmäiset tulpanreiät oli täynnä öljyä, syynä falskaava venakopan tiiviste. Merkkiliike antoi remppakustannuksiksi 1400€ josta 700€ tiivarin vaihto ja 700€ uudet puolat koska nekin tästä kuulemma kärsineet. Ah, korealaista laatua, eihän joku venakoppa voi alkaa falskaamaan mistään muusta syystä kuin että olis tehtaalla huonosti asennettu, jätetty pultit löysälle tms. No, availin itse tuota ja otin puolat ulos, laitimmaiset aivan ruosteessa ja keskimmäiset oikein hyvännäköiset, joskin öljyiset. Toisesta ruostuneesta puolasta katkesi samalla jousi, oli sen verran jo hapertunut. Kiristin venakopan kun oli jokainen pultti hieman löysällä ja hain motonetistä pari uutta puolaa 45€/kpl. Taas kulkee.

Joo, olisi pitänyt se Lexus vaan ostaa niin ei tarvitsisi jännittää mitä seuraavaksi mutta jotenkin sitä ajatteli ettei näin vähän ajetussa nyt voi vielä olla mitään...

optimi.jpg
 

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 211
Kia Optima PHEV sedan Business Luxury panoraamakatolla, nyt mittarissa 99tkm ja vuosimallia 2016. Tämän kulkineen hommasin viime syksynä. Valintaan vaikutti hinta, herkut, kyyti, tilat ja taloudellisuus.

Tokihan ylimääräistä ohjelmaa on riittänyt vuosimalliin ja kilsoihin nähden jonnin verran. Heti ostosta kävi ilmi ettei kärsi painaa tallaa lattiaan tai muuten meno loppuu kuin seinään hetkeksi. Syynä korkeapainepumppu joka meni myyntiliikkeen piikkiin, oli joku 1700€ remontti.

Vaihdelaatikko (joka ei siis ole mallia kaksoiskytkin näissä plugareissa) tekee pidemmän seisomisen jälkeen sitä että 1->2 vaihto on aika väkivaltainen ja 2->3 taas täysin vastakohta eli todella hidas. Tämä korjaantuu jo ihan minuuttien ajolla. Ilmeisesti ominaisuus mitä asiaa selvittänyt... Vaihdoin kuitenkin lootaöljyt jotka oli kuulemma aika huonot jo mutta ei se siitä kummemmaksi tullut.

Viime huollossa paljastui että keskimmäiset tulpanreiät oli täynnä öljyä, syynä falskaava venakopan tiiviste. Merkkiliike antoi remppakustannuksiksi 1400€ josta 700€ tiivarin vaihto ja 700€ uudet puolat koska nekin tästä kuulemma kärsineet. Ah, korealaista laatua, eihän joku venakoppa voi alkaa falskaamaan mistään muusta syystä kuin että olis tehtaalla huonosti asennettu, jätetty pultit löysälle tms. No, availin itse tuota ja otin puolat ulos, laitimmaiset aivan ruosteessa ja keskimmäiset oikein hyvännäköiset, joskin öljyiset. Toisesta ruostuneesta puolasta katkesi samalla jousi, oli sen verran jo hapertunut. Kiristin venakopan kun oli jokainen pultti hieman löysällä ja hain motonetistä pari uutta puolaa 45€/kpl. Taas kulkee.

Joo, olisi pitänyt se Lexus vaan ostaa niin ei tarvitsisi jännittää mitä seuraavaksi mutta jotenkin sitä ajatteli ettei näin vähän ajetussa nyt voi vielä olla mitään...

Onhan siinä kaikenlaista sitten tullut jo vastaan. Iän puolesta ei kuitenkaan ole vielä mikään vanhus. Tuo laatikkohomma kyllä kuulostaa vähän siltä, että ei nyt ihan kaikki ole kunnossa siellä jos kylmänä noin tökkii. Saattaa vielä pienimuotoinen jackpot tulla sieltäkin jossain vaiheessa.

Mutta toivotaan kuitenkin että ei enempää tulisi murheita. Hyvännäköinen auto tuo on ja varusteissa löytyy :)
 
Liittynyt
19.02.2018
Viestejä
615
Onhan siinä kaikenlaista sitten tullut jo vastaan. Iän puolesta ei kuitenkaan ole vielä mikään vanhus. Tuo laatikkohomma kyllä kuulostaa vähän siltä, että ei nyt ihan kaikki ole kunnossa siellä jos kylmänä noin tökkii. Saattaa vielä pienimuotoinen jackpot tulla sieltäkin jossain vaiheessa.

Mutta toivotaan kuitenkin että ei enempää tulisi murheita. Hyvännäköinen auto tuo on ja varusteissa löytyy :)
Tuosta laatikosta kuulee kahta eri selitystä kun oikein googlaa, uudet öljyt jeesaisi vähän mutta lopullinen korjaus olisi ohjelmallinen. Eli siis olisi enemmänkin softabugi kyseessä. Merkkihuollossa tosin kertoivat että aina kaikki päivitetään tappiin kun auto käy huollossa mutta enpä sitten tiedä...
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
534
Laitoin tuossa maaliskuussa auton vaihtoon ja laitoin tännekin yhden kuvan.

Mutta nyt kun sain lopulta aikaiseksi viedä myllytykseen sekä samalla laitettiin keraaminen pinnoite niin on hyvä laittaa parit uudet kuvat.

Kyseessä siis Lexus RX 450h Premier varustelulla Vm2018 ja nyt mittarissa 100tkm
Värinä tuollainen helmiäis "ruskea" Lexus sanoo värin olevan Amber eli meripihka

Moottori on 3,5L V6 Toyotan kone. Aina kiinnostaa kulutus, tällä hetkellä 2,5kk keskikulutus 8,3l (sekalaista ajoa sekä webastoa)
Nykyinen tankillinen ajotietokoneen mukaan 7,6l mutta totuus selviää pistoolilla.

2 hybridimoottoria, taka-akselille ei ole mekaanista yhteyttä vaan taka-akselilla oleva sähkömoottori hoitaa nelivedon

Autohan periaattessa on siis toyota mutta sisältä lexus.
Penkit on semi-aniliininahkaa ja ainakin tällänen persjalkanen saa hyvän asennon. Etupenkit ovat 10 suuntaan sähköisesti säätyvät sekä repsikalle myös muistipaikat :)
Aivan upea auto ajella, ongelma tulee olemaan suuri kun seuraavaa vaihtaa että mihin... No se on sen ajan murhe

IMG_3175.jpg


IMG_3174.jpg


IMG_3177.jpg


Peräkontti on nyt tarpeeksi iso golfbägille ja kärrylle. Takapenkit liikkuu kiskoilla että lisätilaa tulisi vielä noin 10cm syvyyssuunnassa. Myös penkit kaatuvat sähköisesti.
Tuon maton hommasin käytettynä Ovoko.fi (hyvä diili kun kuljetuksineen 63e kotiovelle) ja näköjään olen sen liannutkin jo.
IMG_3182.jpg
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
1 433
Kia Optima PHEV sedan Business Luxury panoraamakatolla, nyt mittarissa 99tkm ja vuosimallia 2016. Tämän kulkineen hommasin viime syksynä. Valintaan vaikutti hinta, herkut, kyyti, tilat ja taloudellisuus.

Tokihan ylimääräistä ohjelmaa on riittänyt vuosimalliin ja kilsoihin nähden jonnin verran. Heti ostosta kävi ilmi ettei kärsi painaa tallaa lattiaan tai muuten meno loppuu kuin seinään hetkeksi. Syynä korkeapainepumppu joka meni myyntiliikkeen piikkiin, oli joku 1700€ remontti.

Vaihdelaatikko (joka ei siis ole mallia kaksoiskytkin näissä plugareissa) tekee pidemmän seisomisen jälkeen sitä että 1->2 vaihto on aika väkivaltainen ja 2->3 taas täysin vastakohta eli todella hidas. Tämä korjaantuu jo ihan minuuttien ajolla. Ilmeisesti ominaisuus mitä asiaa selvittänyt... Vaihdoin kuitenkin lootaöljyt jotka oli kuulemma aika huonot jo mutta ei se siitä kummemmaksi tullut.

Viime huollossa paljastui että keskimmäiset tulpanreiät oli täynnä öljyä, syynä falskaava venakopan tiiviste. Merkkiliike antoi remppakustannuksiksi 1400€ josta 700€ tiivarin vaihto ja 700€ uudet puolat koska nekin tästä kuulemma kärsineet. Ah, korealaista laatua, eihän joku venakoppa voi alkaa falskaamaan mistään muusta syystä kuin että olis tehtaalla huonosti asennettu, jätetty pultit löysälle tms. No, availin itse tuota ja otin puolat ulos, laitimmaiset aivan ruosteessa ja keskimmäiset oikein hyvännäköiset, joskin öljyiset. Toisesta ruostuneesta puolasta katkesi samalla jousi, oli sen verran jo hapertunut. Kiristin venakopan kun oli jokainen pultti hieman löysällä ja hain motonetistä pari uutta puolaa 45€/kpl. Taas kulkee.

Joo, olisi pitänyt se Lexus vaan ostaa niin ei tarvitsisi jännittää mitä seuraavaksi mutta jotenkin sitä ajatteli ettei näin vähän ajetussa nyt voi vielä olla mitään...

Eiks tää ollut jo toinen samanlainen Kia jonka omistat ja siinä ensimmäisessäkin oli vikoja? Vai muistanko nimimerkin väärin? Anyway, oisit pitänyt vaan sen IS:n. :D
 
Liittynyt
19.02.2018
Viestejä
615
Eiks tää ollut jo toinen samanlainen Kia jonka omistat ja siinä ensimmäisessäkin oli vikoja? Vai muistanko nimimerkin väärin? Anyway, oisit pitänyt vaan sen IS:n. :D
Muistat ihan oikein! :lol:

IS oli tietty hyvä vehje mutta se oli vaan liian pieni minulle, siis kuskin paikalta. En ikinä saanu penkkiä ja rattia kohdilleen, aina jompikumpi pielessä. Sitten muistelin kaiholla miten Optimaan mahtui heittämällä ja aika kultasi muistot.

Lexus GS se olis pitäny alun alkaen hommata ja niitä katselinkin ennen nykyistä Optimaa, ei vaan löytyny hyvää yksilöä. Kaikki oli enemmän ja vähemmän räpättyjä pommeja.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
173
Parin takatalven jälkeen uskalsi kaivaa kesäauton tallista talviunilta ja käydä leimalla. Tänään kävin pesemässä sisältä ja ulkoa niin kelpaa ajella. Katto toki päällä kunnes siitepölykelit vähän helpottaa niin pääsee ajelemaan katto auki.

Auto on siis Mazda MX-5 NB-FL 1.8 VVT koneella, täysin vakio:

20240516_133302.jpg
20240516_133337.jpg
20240516_133347.jpg
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 591
Parin takatalven jälkeen uskalsi kaivaa kesäauton tallista talviunilta ja käydä leimalla. Tänään kävin pesemässä sisältä ja ulkoa niin kelpaa ajella. Katto toki päällä kunnes siitepölykelit vähän helpottaa niin pääsee ajelemaan katto auki.

Auto on siis Mazda MX-5 NB-FL 1.8 VVT koneella, täysin vakio:



Katto alas vain. Itse painellut NA:lla jo pari astetta plussalla katto alhaalla jos keli on ollut kuiva. Ajettavaksi ne on tehty :p.

Asiallisen näköinen laite. Niitä harvoja joihin kovakatto sopii ja hiukan isompikin lip spoikkakaan ei pilaa linjoja.
 

Focus0

System Specialist
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
2 064
Tähän liittyen niin Giuliahan myytiin autoliikkeelle jo huhtikuun lopussa 2022 kun tilattiin uusi auto.
Oltaisiin haluttu Stelvio Veloce mutta Delta-Auto Tampereella ei halunnut tehdä meidän kanssa kauppaa kun antoivat niin luokattoman huonon vaihtotarjouksen Giulia -> Stelvio.
Näkemysero autoliikkeiden välillä melkein 5 tonnia!!

Päädyttiin näin tilaamaan Nelipyörästä uusi Ford Puma pariksi vuodeksi.
Puman piti saapuvan syksyllä 2022 mutta saimme Puman eilen 9.5.2023.

Tarkemmin ottaen tarvitsimme autoon lisää takakontti tilaa, Giuliassa oli todella matala kontti(Sedan) niin sinne mahtui juuri rattaat ja 1 ostoskassi. Ei muuta.
Puma tarjoaa tähän helpotusta ja Pumassa takakontti on vielä muokattavissa syvemmäksi, tämä +.

Tilasimme siis Puma ST-linen litrasella ecoboostilla, 155hv versiona ja Fordin uudella 7-pykäläisellä DCT-vaihteistolla.
Lisävarusteeksi sitten tarpeelliseksi näkemiämme varusteita: tummaa lasia, driver assistance pack 2, talvipaketti kuului maksutta pakettiin, parempi audio järjestelmä jne.
Desert Island Blue värillä. ST-linessa 17" fillarit 215/55R17 koossa. Kesäpyörissä Goodyear EfficientGripit ja talvipyörinä Continental VikingContact 7 kitkat.

Noh, miksi tylsä auto? Tilan takia joutuu tekemään ratkaisuja ja valtion pers*raiskaamat diesel-autoilijoiden kulut pakottivat meitä vaihtamaan bensaan koska ajetaan about 20-23tkm vuodessa.
Puman kohdalla pari vuotta meidän käytössä tarkoittaa että tehdastakuuta on silloin 3 vuotta jäljellä.

PS. Ensimmäinen täysin uusi auto meille. :)

Voisi tehdä tällaisen "year one" päivityksen eli miten ensimmäinen vuosi on sujunut.

Puma on toiminut asiallisesti, ei ole mitään ongelmia tullut vastaan. Vaihdelaatikko käytiin parin kk ikäisenä resetoimassa ja tutkinnassa kun vaihdelaatikko antoi virhekoodia että pakkia olisi kytketty vauhdista päälle ja pakin kytkeytymisessä oli viivettä.
Puma kävi päivän "valohoidossa", vaihdelaatikon oppima data resetoitiin, tämän jälkeen on toiminut asiallisesti.
Ensimmäisen huollon teetin tammikuussa kun mittarissa oli 20tkm. Fordin virallinen huoltoväli näille on 30tkm ja tästä muistettiin nillittää Ford-huollossa että "miksi huollatat jo nyt kun 10tkm olisi huoltoon". Vastasin että minun autoilla on 20tkm huoltovälit piste. Huolto-ohjelman sopeuttaminen tähän huoltoväliin ei pitäisi olla ongelma, eikä se lopulta ollutkaan. Kunhan piti kitistä huollossa. Kävi järvenpäässä Huolto Hämäläisellä joka on virallinen Ford-huolto.
Huollossa löytyikin sitten Ecoboost-moottoreiden "tyyppivika"(Eivät tätä myöntäneet tyyppiviaksi mutta internet kertoo tapauksia), VCT-solenoidi vuotaa öljyä ja öljyää samalla johtosarjan. Nämä vaihdettiin takuuseen.
Huollossa ei löytynyt erityisiä huomioita pois lukien takajarrulevyt jotka ovat erikoisesti urautuneet vaikka meillä vaimon kanssa melko aktiivista ajoa on. Olisi kuulemma hyvä vaihdattaa jarrulevyt.
Mittarissa tätä kirjoittaessa nyt 29tkm. Meidän arvio vuosittaisesta ajomäärästä 30tkm ei siis paljoa jäänyt.
Keskikulutus on pyörinyt 5,8-6,0 välillä sekalaisessa ajossa.
Kaikenkaikkiaan ihan toimiva käyttöauto ollut tähän saakka.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 432
Mun kaverilla oli Kia Ceed, kulutti öljyä 1,5l tonnilla. No se pisti sen vaihtoon ja osti tietysti toisen Kian, tuollaisen Optiman mikä on yläpuolella esiteltynä. Ehkä tämä Kia on jokin Saabismin korvike.

Optima on sisältä iso ja jotenkin vähän kolho auto. Liikkuu hienosti, mutta ei kyllä erotu parkkipaikalta mitenkään.
 
Liittynyt
19.02.2018
Viestejä
615
Mun kaverilla oli Kia Ceed, kulutti öljyä 1,5l tonnilla. No se pisti sen vaihtoon ja osti tietysti toisen Kian, tuollaisen Optiman mikä on yläpuolella esiteltynä. Ehkä tämä Kia on jokin Saabismin korvike.

Optima on sisältä iso ja jotenkin vähän kolho auto. Liikkuu hienosti, mutta ei kyllä erotu parkkipaikalta mitenkään.
Luonnetta siinä ei ole vaikka muuten täyttääkin hyvin oman autoilutarpeen. Saabia ikävöin silti päivittäin. AvoSaab on ostoslistalla kakkosautoksi (tai sitten ykkösautoksi ja Optimasta kakkosauto, heh).
 

Mustalaa

Lepakkona Ozzfesteillä
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
517
Vuodenvaihteessa tuli tarve hankkia itselle työmatkakulkine, kriteereinä oli valot, vakkari ja ilmastointi sekä muksu pitää saada kiroilematta takapenkille naama taakse päin -istuimeen, plussaa nelivedosta ja koukusta. Kulutuksen osalta oli ihan sama, kun ajoa tulee noin 150-200 km viikossa ja korimallin osalta ei merkitystä, kun farkku löytyy jo pihasta.

Läheltä löytyi 2012-mallin facelift Audi A5 Sportback, mittarissa tällä hetkellä 212 tkm, joista itse olen ajanut 3 tkm. Koneena 211 hv 2.0 TFSI ja sen kaverina S-Tronic ja Quattro. Öljynsyöntiremppa ja jakopää oli tehty reilua vuotta aiemmin, joten sen puolesta pitäisi olla huolettomia kilometrejä edessä. Laatikolle ei ole tehty mitään tähän mennessä, joten siitä on ihan tietoinen riski. Kulutus on pyörinyt taajama+motari+kaupunki-pyörityksessä talvella ja keväällä 9,5-10 välillä.

Perusvarusteiden lisäksi löytyy tutkat eteen, nahkasisusta sporttisähköpenkeillä ja soittimeksi on vaihdettu se helvetin kallis ja vähintään yhtä ruman näköinen Alpinen mallikohtainen mankka. On siinä bluetooth, mutta mielummin olisin ottanut orkkiksen ja laittanut Car Play -boksilla puhelimen kiinni. Koukkua ei ole. Näitä katsellessa yllätti, että tän ikäisissä A4:ssa on likimain kaikissa jo etututkat, mutta A5:ssa ne on todella harvinaiset.

Ei ole iskenyt ostokrapula, mukava on ollut ajaa ja neliveto oli talvikeleillä kyllä hymyilyttävä, kun alla oli jotkut One more year -tason nastat viimeistä vuottaan. Laatikko on kyllä todella mukava verrattuna kuiviin DSG-laatikkoihin, joista itsellä on ollut aiemmin kokemuksia. Jonkin verran sai aluksi tehdä eBay-hankintoja, tavaratilan suojaverhot ja muoviosia oli jäänyt matkan varrelle, samoin metsästin Audin alkuperäisvanteet tulevalle talvikaudelle mukana tulleiden omasta mielestä rumien tilalle. Audin muovimatot oli niin järkyttävän liukkaat typerän kuviointinsa vuoksi, että tarvikkeet löysi paikkansa. Päälle koodailut, kuten Start-Stop muistamaan asetus ja päiväajovalot takaisin käyttöön, kun joku aiempi omistaja oli ne koodannut pois (?).

audi.jpg
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 153
Päälle koodailut, kuten Start-Stop muistamaan asetus ja päiväajovalot takaisin käyttöön, kun joku aiempi omistaja oli ne koodannut pois (?).
Ihan mielenkiinnon vuoksi, niin miksi haluat päiväajovalot takaisin? Muistathan sitten myös laittaa ne valot huonolla kelillä itse päälle?
 

Mustalaa

Lepakkona Ozzfesteillä
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
517
Ihan mielenkiinnon vuoksi, niin miksi haluat päiväajovalot takaisin? Muistathan sitten myös laittaa ne valot huonolla kelillä itse päälle?
Toiminnallisuus oli siis koodattu tosiaan pois päältä, ettei valokatkaisijan auto-asennossa toimineet. Soittimesta käsin saisi lisäksi erikseen valittua onko ne ylipäätään käytössä vai ei, ja tuossa oli koodattu sekin valinta epäaktiiviseksi. Vag:ssa voisi kuitenkin vain pistää valot päällä-asentoon, jos tahtoisi aina ajovalojen palavan ja sammuvan itsekseen auton sammuessa. Ainakin uudemmat Vagit sytyttävät ajovalot kun pistää pyyhkijät päälle, luultavasti tuokin. En ole tullut vielä testanneeksi, kun talvella oli aina pimeää huonolla kelillä… Talvella tuo poltti päiväajovaloja käytännössä pelkästään keskellä päivää aurinkoisina päivinä, joten luultavasti vesisateessa olisi auton mielestä riittävän hämärää muutenkin.

Halusin tuon takaisin, koska autossa tuollainen toiminto on ja mielestäni tuo Audin aikakauden päiväajovaloledinauha näyttää hyvältä. Mielestäni on turhaa keskellä päivää polttaa xenoneita, kun on liikennekäyttöön hyväksytty selvästi erottuva vaihtoehto ollut vakiona. Takavalot on koodattu palamaan aina, koska perä pimeänä ajavat autot ovat mielestäni sangen ikäviä hämärässä.

Mutta joo, osaan myös käyttää sumareita tarpeen vaatiessa sangen pienellä kynnyksellä ja auton muitakin valoja, myös vilkkuja :whistling:.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 457
Viestejä
4 233 834
Jäsenet
71 222
Uusin jäsen
Jore79

Hinta.fi

Ylös Bottom