Mikä kotelo minulle?

Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
661
Saako ATX-koteloa pienempään koteloon mahtumaan RX 480 -näyttiksen, jonkun hyvän ja hiljaisen prossujäähyn ja ison kotelotuulettimen? Tässä on uuden koneen kasaaminen harkinnassa enkä välttämättä haluaisi ATX-koteloa.

Sent from my SM-G925F using Tapatalk
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
546
Saako ATX-koteloa pienempään koteloon mahtumaan RX 480 -näyttiksen, jonkun hyvän ja hiljaisen prossujäähyn ja ison kotelotuulettimen? Tässä on uuden koneen kasaaminen harkinnassa enkä välttämättä haluaisi ATX-koteloa.
mATX koteloista melkein kaikkiin mahtuu melkein mikä tahansa RX 480. mATX nyt ei ole kuitenkaan kovin pieni vielä.

mini-ITX-koteloiden joukosta löytyy myös monia pelikäyttöön suunnattuja joihin mahtuu pitkät näytönohjaimet, mutta vähän kannattaa itse tutkia jotain vaikka jimmsin tms. kotelovaihtoehtoja jotta saat käsitystä, minkä näköisiä ja muotoisia on, ja minkälainen itseäsi kiinnostaisi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
95
Mikä hyvä matx kotelo mulle tarvis saada 240 radi ylös, prossu ja näyttis vedellä. Tää bitfenix prodygy vähän hankala kun emoväärin päin ja virtalähde ylösalaisin niin ei tahdo mahtua pidemmät näytikset.
 
Liittynyt
11.01.2017
Viestejä
438
En vielä itse löytänyt "sitä" koteloa, joten kysytään täältä :D

Koko:
Miditorni, Matx/itx ATX käy jos pieni, tulee pöydälle. (Nykynen define r4 liian iso)
Tyyli: Laatikkomainen, simppeli(enthoo evolv/define mini/prodigy ymsyms
Ikkuna: Karkaistulla lasilla olisi kaikista mieluisin, pleksikin käy
Budjetti: max 150€
Vesijäähdytystä: Tilaa custom 120x240 & 120x120mm(tai 2x 240mm) radeille + pumppu & res.
Full loop

Muuta: 5.25" paikka plussaa (tuuletinpaneelille) & pölysuojat on must have, ettei puolta kissaa koneen sisällä
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
338
Millasta koteloa suosittelisitte, kun pitäs saaha Cryorig R1 Ultimate (168mm korkea) siihen mahtumaan? Mid-tower pitäs olla. Oon katellu Define R5 ja Corsair 400C. R5:ssa ois tuuletin säädin. Miten kovaääniset lie nuo corsairin AF120L ja AF140L tuulettimet?
 
Liittynyt
25.11.2016
Viestejä
2 118
Positiivisesti yllätyin kun huomasin että Data Groupin valikoimista löytyy SilentiumPC:n koppia :)
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
654
Kysytään nyt, jos jollain olis jotain heittää.
Eli ITX kotelo hakusessa.
Valmiina olevat osat:
Asus Z270i strix emo
Seasonic 660xp2
Katsonut Jonsbon VR1:stä. Virtalähde mahtuu + ei rajoita näytönohjaimen kokoa ja ikkuna löytyy. Jimmsin tarjonta käyty moneen kertaan läpi, eli jos jotain muita on ehdottaa niin mielellään katsastaisin vielä vaihtoehtoja.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
272
Osaisiko joku suositella Jonsbo W2 tyylistä koteloa? Löytyy mustana Jimmyltä mutta mieluusti suosisin harmaata/valkoista.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
700
Kysytääs vaikka tässä threadissa, sanokaa jos on väärä alue.

Jonsbo U4 tuli eilen ja aloin laittaa komponentteja kii. Ihan nätin näköinen ja kivan kompakti toi on mut mitä hittoa, ei paikkaa dvd-asemalle?! Nyt vasta tajusin =D miten jengi asentelee nykyisin windowsit ym jos on vastaavanlainen koppa? Ulkoinen asemako teillä on?

Toinen mikä ihmetyttää et vaihtoehtona on asentaa 120mm lisätuuletin ns etupaneeliin joka ei johda ulos, eli pelti on toisella puolen tuuletinta. Eiks toi oo vähä huono? Pohjaan en voinu tuuletinta laittaa kun sinne meni kolmas ssd-asema.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 957
Jonsbo U4 tuli eilen ja aloin laittaa komponentteja kii. Ihan nätin näköinen ja kivan kompakti toi on mut mitä hittoa, ei paikkaa dvd-asemalle?! Nyt vasta tajusin =D miten jengi asentelee nykyisin windowsit ym jos on vastaavanlainen koppa? Ulkoinen asemako teillä on?
Muistitikku. Windows 7 vaatii vähän enemmän säätöä, mutta 10:lle voi helposti tehdä MediaCreationToolilla USB-asennusmedian.

Ei kukaan enää oikeasti nykypäivänä käytä optista asemaa asioiden asenteluun. Elokuvien katsominen on sitten eri asia.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
700
Muistitikku. Windows 7 vaatii vähän enemmän säätöä, mutta 10:lle voi helposti tehdä MediaCreationToolilla USB-asennusmedian.

Ei kukaan enää oikeasti nykypäivänä käytä optista asemaa asioiden asenteluun. Elokuvien katsominen on sitten eri asia.
Hehe, no voin olla jo senioriosastoa mut kyl ite oon tähän asti asennellu dvd-kiekolta käyttikset.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 868
Mikä kotelo:

Kaikki vaihdettavat/puhdistettavat suodattimen kotelon _edessä_, ja ilmankierto myös voidaan järjestää niin että kaikki otetaan edestä sisään.

Perus midikotelo siis haussa.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
200
Tämä on nyt vähän laajempi asia kuin pelkän kotelon valinta mutta kotelohan tossa keskiössä joten laitetaan tänne. Mulla on tietokone tuon kuvan tyylisessä kirjoituspöydän kaapissa josta on takaseinä poistettu. Mitenkähän tällaiseen kannattaisi ilmankierto suunnitella, porataan kaapin pohjaan reikä+ pölysuodin josta viileä ilma sisään ja takaa ulos? Mitä noita koppia olen katsellut niin ainakin osassa vaikuttaa siltä, että pohjasta otettava ilma menisi pelkästään kopan alaosassa olevan virtalähteen jäähdytykseen. Ehdotuksia?

Koko: ATX / ei väliä kunhan mahtuu kaappiin ja isotkin näytönohjaimet sopii
Ulkonäkö: Ei väliä
Budjetti: Ei rajoita
Vesijäähdytystä: Ei

upload_2018-6-29_9-41-22.png
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 263
Tämä on nyt vähän laajempi asia kuin pelkän kotelon valinta mutta kotelohan tossa keskiössä joten laitetaan tänne. Mulla on tietokone tuon kuvan tyylisessä kirjoituspöydän kaapissa josta on takaseinä poistettu. Mitenkähän tällaiseen kannattaisi ilmankierto suunnitella, porataan kaapin pohjaan reikä+ pölysuodin josta viileä ilma sisään ja takaa ulos? Mitä noita koppia olen katsellut niin ainakin osassa vaikuttaa siltä, että pohjasta otettava ilma menisi pelkästään kopan alaosassa olevan virtalähteen jäähdytykseen. Ehdotuksia?

Koko: ATX / ei väliä kunhan mahtuu kaappiin ja isotkin näytönohjaimet sopii
Ulkonäkö: Ei väliä
Budjetti: Ei rajoita
Vesijäähdytystä: Ei

Ehdotan, että ostat valkoisen kotelon tuohon viereen.

Tuommoinen kuitenkin ottaa ilman alhaalta, jos semmoiselle on tarvetta ja olet sitä sisään änkemässä..
BitFenix ENSO, ikkunallinen miditornikotelo, valkoinen - 90,90€

Siinä(kin) on surkea ilmankierto.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
200
Niin, tuo ainakin näyttää just sellaselta jossa alhaalta tuleva ilma jäähdyttää vain virtalähdettä. Eniten tuossa kuumenee CPU/GPU, joten tuoko sitten suurta apua en tiedä.

Ai onko noissa alhaalta ilmaa ottavissa aina lähtökohtaisesti huono ilmankierto?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 868
Eikö ole muita kuin fractal r5 joissa on kaikkien suodattimen vaihto koneen edestä? :(
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
200
No katsopa miten umpinainen tuo etuosa on. :btooth:

Toki toimii jos ei ole kauhea tehosyöppö (=lämpenevä) kone, eristää tietty melua paremmin, mutta tosiaan jäähdytyskyvyn kustannuksella.
Jaa että kun kysyn että onko niissä aina huono ilmankierto niin se pitäisi päätellä tämän yksilön toteutuksesta :facepalm:

Ja kun ajatus oli ottaa sitä ilmaa pohjasta niin miten siihen liittyy tän kopan umpinainen etuosa? Ilmeisesti noita pohjasta ilmaa ottavia ei sitten ole kovin hyviä toteutuksia olemassa. Silti varmaan jokainen niistä on parempi kuin nykyinen "ratkaisu", missä ei ole mitään muuta kuin prossun, näyttiksen ja virtalähteen tuulettimet. Ja kyllä, silläkin on pärjätty vaikka pelatessa puhiseekin.
 

luujauho

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
150
Cooler Masterillä oli Computexissä näytillä SL600M-kotelo, jossa on pohjassa 2x200mm sisään imemässä. Ei vaan ole vielä julkaisuvalmis.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Tämä on nyt vähän laajempi asia kuin pelkän kotelon valinta mutta kotelohan tossa keskiössä joten laitetaan tänne. Mulla on tietokone tuon kuvan tyylisessä kirjoituspöydän kaapissa josta on takaseinä poistettu. Mitenkähän tällaiseen kannattaisi ilmankierto suunnitella, porataan kaapin pohjaan reikä+ pölysuodin josta viileä ilma sisään ja takaa ulos? Mitä noita koppia olen katsellut niin ainakin osassa vaikuttaa siltä, että pohjasta otettava ilma menisi pelkästään kopan alaosassa olevan virtalähteen jäähdytykseen. Ehdotuksia?

Koko: ATX / ei väliä kunhan mahtuu kaappiin ja isotkin näytönohjaimet sopii
Ulkonäkö: Ei väliä
Budjetti: Ei rajoita
Vesijäähdytystä: Ei

Mulla sama pöytä ja normi ATX kotelo kaapissa, takaseinän otin pois niin ilma kiertää ja pelikäytössä avaan oven jos muistan, mutta vaikka ovi olisi kiinni niin silti ilma kiertää riittävästi.

Eli ainakaan mä en ole tarvinnut mitään ihmeempiä virityksiä.
 

Javaq

ſ ɐ ʌ ɐ b
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 182
Harkinnut M-ITX kamojen siirtämistä ATX-koteloon.

Onko markkinoilla yhtään koteloa, jossa kotelon virtapainike olisi kotelon katossa? (Tai yläosassa)
 
Liittynyt
25.11.2016
Viestejä
2 118
Harkinnut M-ITX kamojen siirtämistä ATX-koteloon.

Onko markkinoilla yhtään koteloa, jossa kotelon virtapainike olisi kotelon katossa? (Tai yläosassa)
Jos etupanelin yläosa riittää niin onhan noita (esim. vaikka SilentiumPC Regnum RG1, Fractal Design Define C/Meshify C jne.)
 

Javaq

ſ ɐ ʌ ɐ b
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 182
Jos etupanelin yläosa riittää niin onhan noita (esim. vaikka SilentiumPC Regnum RG1, Fractal Design Define C/Meshify C jne.)
Esimerkiksi tuohon FD:n Define C:hen ei taida vain istua M-ITX emolevy? Muuten kyllä kotelo vaikuttaa erittäin potentiaaliselta.
 
Liittynyt
25.11.2016
Viestejä
2 118
Esimerkiksi tuohon FD:n Define C:hen ei taida vain istua M-ITX emolevy? Muuten kyllä kotelo vaikuttaa erittäin potentiaaliselta.
"Yhteensopivuus: ATX, Micro ATX, ITX"

Fractal Design Define C, ATX -kotelo, musta - 82,50€

E: Mini-ITX – Wikipedia

"Kiinnityskolot ovat samoissa paikoissa kuin ATX-spesifikaatiota seuraavien koteloiden, minkä lisäksi taustalevyn ja laajennuskorttien paikat ovat samat. Mini-ITX-emolevyjä voi siis käyttää koteloissa, jotka on suunniteltu ATX- ja microATX-emolevyille tai muille ATX-standardin muunnelmille."
 

JM7

Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
39
Olisiko ehdottaa koteloita, joissa olisi lasikylki tummennetulla lasilla? Vaatimuksina olisi matx-koko ja normaali komponenttiasettelu (emo siis "oikein päin"). Kokoonpano olisi puhtaasti pelaamiseen, joten ilmankin pitäisi kiertää. Ulkonäön puolesta Fractalin Mini C TG ja Jonsbon C3 plus olisivat mieluisia, mutta molemmissa taitaa olla kirkas lasi. Meshify C Minin etupaneeli ei taas oikein miellytä, ja Jonsbon UMX3:n tuuletinpaikkojen vähyys hieman epäilyttää (näissä siis ymmärtääkseni olisi tumma lasi).

Jos mieluista en nyt löydä, niin miten mahtaisi toimia esim. lasin tummennuskalvo? Toki varmaan tumman lasin saisi tilauksesta myös jostain, mutta hintakin alkaa varmaan olemaan silloin korkeahko.
 
Liittynyt
18.03.2017
Viestejä
187
Olisiko ehdottaa koteloita, joissa olisi lasikylki tummennetulla lasilla? Vaatimuksina olisi matx-koko ja normaali komponenttiasettelu (emo siis "oikein päin"). Kokoonpano olisi puhtaasti pelaamiseen, joten ilmankin pitäisi kiertää. Ulkonäön puolesta Fractalin Mini C TG ja Jonsbon C3 plus olisivat mieluisia, mutta molemmissa taitaa olla kirkas lasi. Meshify C Minin etupaneeli ei taas oikein miellytä, ja Jonsbon UMX3:n tuuletinpaikkojen vähyys hieman epäilyttää (näissä siis ymmärtääkseni olisi tumma lasi).

Jos mieluista en nyt löydä, niin miten mahtaisi toimia esim. lasin tummennuskalvo? Toki varmaan tumman lasin saisi tilauksesta myös jostain, mutta hintakin alkaa varmaan olemaan silloin korkeahko.
in win 301
 
Liittynyt
23.05.2018
Viestejä
15
Onko kellään kokemusta Svive Luna koteloista? Tuota X750 W mallia olen katsellut kun hintakin on matala 59€ ja olis kiva ostaa kotelo jota ei ihan jokaiselta löydy.
 

madi

Tukijäsen
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
3 510
Onko kellään kokemusta Svive Luna koteloista? Tuota X750 W mallia olen katsellut kun hintakin on matala 59€ ja olis kiva ostaa kotelo jota ei ihan jokaiselta löydy.
Ihan tyylikäs ja kiva kotelo. Sisäpuolella vähän paistaa se 'halpuus'. Näitä sai vuoden vaihteessa vielä n. ~33e hintaan.

Lisäksi ei tule tuulettimia ollenkaan mukana, joten ei kovin halpa kotelo lopulta ole.
 
Liittynyt
23.05.2018
Viestejä
15
Ihan tyylikäs ja kiva kotelo. Sisäpuolella vähän paistaa se 'halpuus'. Näitä sai vuoden vaihteessa vielä n. ~33e hintaan.

Lisäksi ei tule tuulettimia ollenkaan mukana, joten ei kovin halpa kotelo lopulta ole.
Tuolla 33e hinnalla ostaisin kyllä, mutta tosiaan kun ei tuulettimia tule mukaan niin jää tällä kertaa kyllä tilaamatta.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
695
Etupaneelikin näyttää suhteellisen ahdistavalta ilmankierron osalta.
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
49
Uutta konetta suunnitellut ja sitä myöten koppaa... Pieni ja hiljainen päävaatimukset.

Toki hiljaisuus voidaan hoitaa myös erillisillä laadukkailla flekteillä, joten matot tms ei mikään must :) Nykyinen on NZXT Apollo ja tavoite sitä hiljaisempi, eli varmaan aika helppo homma.

Koko: mATX, tai pieni ATX
Tyyli: Hiljainen. Torni tai laatikkomalli. Pöydällä pito bonusta.
Ikkuna: Ei
Budjetti: 100€. 150€ myös mahdollinen jos koko/hiljaisuus/ulkonäkö on kohdillaan.
Vesijäähdytystä: Ei. Perus tuuletuksella mennään, ei tule kellotuksia.

Muuta: 2x 2.5" SSD, 1x3,5" HDD pitäisi saada sisään. ATX virtalähde löytyy (VX-450). Näyttis on 1050 Ti, eli pieni, ehkä joskus mahdollista max 1070 tasoinen näyttiksen mahduttaminen.

Fractal Define Mini C ja Raijintek Stryx ainakin osunut tähän mennessä silmään. Fractali vähän tylsän näköinen, mutta vissiin hiljainen ainakin. Onko muita ehdotuksia?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 517
Haussa hillitty, mutta fractal tylsä? Ei fractalilla ainkaan metsään mene.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 517
Myös fractalin nano s. Vähän kookkaampi Mini-itx kotelo. Omani käytänössä äänetön levossa.

Tietysti jos kovoja on paljon niin ei ihan jokaiselle sovi
 

tle88

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 117
Rakensin osista itselleni järjestyksessä toisen tietokoneeni lähes päivälleen 30 vuotta sitten, kun Macintosh IIx julkaistiin, ja vanhoja kakkosia alettiin päivittämään niiden emokorteilla. Siitä lähtien lähes kaikki omat koneet ovat olleetkin sitten itse kasattuja. Vuosien varrella olen huomannut, että muovi haurastuu ikävästi koteloissa, ja jos ei vaikka nyt ihan murennu, niin kummasti se uutena kauniin "platinan puhtaan vaalean harmaa" kotelo on aina ajan mittaan muuttunut liki p..skan beigen ruskeaksi kummajaiseksi. Tästä syystä tämän vuosituhannen alkupuolella aloin hitaasti kääntymään aivan täysin ja aivan kokonaan alumiinisten koteloiden suuntaan. Nimen omaan vielä maalaamattomien alumiinisten koteloiden. Alumiini ei vanhene eikä viru, ja koska sitä ei myöskään tarvitse maalata, niin aina se on hyvän ja uuden näköistä. Viidestä käytössä olevasta alumiinikopasta olen vain kaksi ostanut täysin uutena, ja nekin olivat vielä harakiri poistohinnoiteltuja 60 euron hinnallaan, ja muut olen kerännyt käytettyinä sieltä täältä ne vuosien mittaan poimien. Olen panostanut rakenteiden tukevuuteen ja materiaalin paksuuteen. (3x NZXT Adamas ja 2x Lian Li PC-V2100) Asensin vielä Lian Li pyöräsarjat kaikkiin noihin NZXT koteloihin, jolloin niitä on kätevä rullata myös pöydän päällä.

Isoissa koteloissa ovat ovet, mutta ovellinen kotelo ei ollut hyvä niihin aikoihin, kun cd ja dvd asemia oikeasti tarvittiin. Nyt ne menettelevät. Minulla oli aikoinaan pöydän alla iso tornikotelo, jossa oli ovi, ja se ovi oli lopulta pakko poistaa, koska avoinaiseen oveen olisi aina tölväissyt polvensa.

En koskaan saanut laitettua suodatusjuttuja oikeasti kuntoon, mutta nykyiset kotelot ovat pikasalvoilla sivusta aukaistavia, ja koteloiden imurointi on nopea ja selkeä tehdä. Omat koteloni ovat rakenteiltaan jo vanhentuneita, mutta siksi samalla myös aika yksinkertaisia. Johdot olen yrittänyt vain niputtaa kauniisti ja siten, etteivät ne niput haittaisi ilman läpivirtausta koteloissa.

Nuo kotelot ovat (toistaiseksi) minun koteloideni päätepisteet. Niin kauan kun vain atx ja e-atx standardit ovat olemassa, niin tuskin tulee enää koteloita vaihdettua uusiin. Pöytäkoneissa samoin kun toisessa olohuoneen htpc koneessa on käytössä erillinen dock asema, omani ovat Thermaltaken Blac-X-Duet asemia. (e-sata ja usb2 liitännät) Noissa tököttävät sitten boottaavat ssd kovalevyt, joita on kätevä tuollaisella dock asemalla vaihtaa ja hallinnoida. Ei ehkä niin kovin kaunis ratkaisu, mutta kovin kätevä tällaiselle distro hoppaajalle ja hackintoshin käyttäjälle. Odotan innolla seuraavan koneen boottavia usb 3.1 gen2 portteja, ja niille tehtyjä muistitikkuja.

Kotelo kuin kotelo kaipaa ehdottomasti etumaskiinsa sarjaa boottaavia usb portteja, ja mielellään myös sen e-sata portinkin. Ehkei enää tuota jälkimmäistä, mutta ne usb:t nyt ainakin. Tyhmää hommaa joutua kurottelemaan kotelon taakse oikeastaan mistään syystä. Olen joskus miettinyt, että kotelot voisivat olla hyllyssä takaosa eteenpäin asennettuna. Käyttöergonomia olisi silloin paljon parempi. Täys alumiini koteloissa yleensä myös se takaosa on aika katseenkestävä, paljon parempi yleensä kuin rautapelti koteloissa asia on. Tuokin on asia, millä voi olla jossain tilanteissa merkitystä. Omissa koteloissani ei ole ikkunoita, mutta rakensin vaimon koneen sellaiseen koteloon, missä on ikkuna. Iäkäs on jo sekin kotelo, ja ikkuna on siis muovia. (NZXT Lexa) Kotelo on tehty aivan liian ohuesta alumiinista, ja se rämisee helposti. Olen vääntelemällä joutunut kehittämään hiukan esijännitystä sen osiin. Välttäkää liian ohuita alumiinikoteloita kuin ruttoa. Kevyestä kotelosta on hyvin vaikea tehdä kunnollista koteloa. Kotelo on sitä parempi, mitä paksummasta materiaalista se on tehty.

Sopivat maalaamattomat alumiinikotelot ovat siis oman havaintoni mukaan aika iättömiä ja ajattomia. Jos on ajatus, että konetta jatkossa päivittää vanhaan koteloon, siihen koteloon kannattaa mielestäni panostaa (ainakin vaivaa sopivan etsimiseen) , ja välttää kovin muovisia koteloita. Minulla kävi vielä niin hyvä onni, että Adamas koteloiden levypaikat olivat kaikki ruuveilla kiinni, joten kotelot voi helposti muuttaa selkeiksi ja avariksi e-atx emolevyt sisäänsä syöviksi isoiksi "nuc" koneiksi. Periatteessa vanhan ison Lian Li kopan voi askarrella myös vaikka ihan wtx koneeksi. Tuolta saa niihin uuden emolevykelkan, ja noitahan voi soveltaa myös muihinkin isoihin koteloihin:

Lian Li D8000-3 Entnehmbarer Mainboard-Tray - silber

Minulla on ajatus muokata nuo omat vanhat Lian Li PC-V2100 kopat uuteen uskoon tuollaisilla. Ihan tuollaista 20+ levymäärää ei taida enää nykyisin tarvita, mitä noihin mahtuu sisälle. Toisaalta... olohuoneen htpc kopassa on jo nyt sisällä kymmenkunta levyä... ja kopan päällä vielä yksi ulkoinen 5 teran usb3 levy. Kyllä se varastolevynä tuokin menee, vaikka liitännäksi on ollut tarjolla enää vain usb2 liitäntä. Serri on aina vähän vaiheessa ja keskeneräistä. (laiskuus ja suoranainen saamattomuuskin jo vähän painaa)

Minulla on pari sellaista koneen etumaskiin laitettavaa kolmen sata kovalevyn koteloa, missä levyt pystyy yksitellen sammuttamaan omista virtanapeista. Ennen noita dockeja ja ssd levyjen aikakautta ne olivat hyvin käteviä käyttää nekin. Koska bootloadereiden toiminta erilaisten systeemien kanssa oli aiemmin mitä oli, niin varminta oli sytyttää ja sammuttaa levyt napeista ja tätä kautta hallita boottavia levyjä ilman mitään johtojen repimisiä. Sitähän ne eivät edes kestä. Ennen noitakin maskiin upotettavia kovalevykoteloita sai alle satasella, ja sitten yht'äkkiä hinnat nousivat noin 180 euroon ylittäen kipurajan aivan kirkkaasti. Nyt ulkoinen e-sata dockki ja siinä oleva ssd levy hoitaa 30 eurolla tuon saman homman.

Suosittelen lämpimästi vilkaisemaan eleettömiä ja maalaamattomia ja aivan täysin muovittomia täysalumiinikoteloita. Vanhakin kotelo korrekin tefloksilla puhdistettuna ja vahattuna palautuu tällaisella aika pienellä vaivalla vanhaan loistoonsa. - - - Ja johonkin noin 15 - 40 euron hintaiseen käytettyyn koteloon alkaa henkisesti paljon helpommin tekemään niitä sopivia muokkaamisia ja modernisointeja.

T -.-
 
Viimeksi muokattu:

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 262
Kotelo on tehty aivan liian ohuesta alumiinista, ja se rämisee helposti. Olen vääntelemällä joutunut kehittämään hiukan esijännitystä sen osiin. Välttäkää liian ohuita alumiinikoteloita kuin ruttoa. Kevyestä kotelosta on hyvin vaikea tehdä kunnollista koteloa. Kotelo on sitä parempi, mitä paksummasta materiaalista se on tehty.
Resonanssien ja tärinöiden eliminointiin on massavaimennus.
Pelkällä hyvin värähtelyjä johtavalla metallilla painoa pitää olla sen verran, että trukki alkaa olla asiallinen laite kotelon siirtelyyn, ennen kuin sitä voisi kutsua kunnolla vaimentavaksi.
1 mm alumiini+ ~2mm bitumi on akustisesti paljon parempi kuin edelleen painavampi 1mm teräspelti.
Bitumin elastisuus kun imee niitä värähtelyjä niiden johtamisen sijaan.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
464
Onko tietoa Phanteks Evolv Shiftin melutasosta? Kiinnostaisi vähän hiljaisempi itx-kotelo, suosituksia otetaan muitakin vastaan.
 

tle88

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 117
Kiinnostaisi vähän hiljaisempi itx-kotelo, suosituksia otetaan muitakin vastaan.
Saksan Casekingia kun on tullut kaiveltua, niin huomasin, että testipenkin tekijä Streacomilla on myös muita ihan oikeita koteloita. Tuolta:
PC Systeme & Komponenten online kaufen | CASEKING
Mitään noista en muuten tiedä, joten en voi varsin mitään noista suositella. Pidän kai lähinnä noiden alumiinisesta ulkonäöstä.
Edit: Oli joku toinenkin, joka oli integroinut mukaan koteloihin samanlaisia jäädytysjärjestelmiä, mitä käytetään noissa prosessoreiden isoissa siileissä. Nimi ei tule juuri nyt mieleen.

Ach... tuo Phanteksin Evolv Shift on aivan erityyppisen näköinen. Eipä sitten mitään.

T -.-
 
Viimeksi muokattu:

madi

Tukijäsen
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
3 510
Herätelläänpä hieman ketjua.

Tällä hetkellä löytyy P400 TG koteloon kasattu looppi-kone, mutta letkujen vaihto edessä ja samalla ajattelin koppaa päivittää.
Nurkista löytyisi valmiiksi Phateksin evolv itx, mutta ei huvittaisi "huonompaan" emolevyyn vaihtaa, samalla joutuisi kuitenkin myös pumpun laittamaan uusiksi, joten ajattelin siirtyä isompaan..

Mitä hyviä isoja koteloita löytyy? Nykyinen näyttäisi olevan ~475mm korkea. Budjetilla ei nyt periaatteessa ole niinkään merkitystä, mutta ~100-150€ pinnassa olisi kiva.
Plussaa olisi, jos löytyy Jimmsin valikoimasta.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
1 530
Onko tälläisilla laitekaapeilla ollenkaan äänieristystä? Löytyy QNAP TS-453BE NAS ja kovalevyt (wd red 4x4gt raid10) rutisee jonkin verran vaatekaapissa.
Meillä oli tuollainen töissä käytössä, ei ole mitään eristystä ja reikiä ala- ja yläreunoissa yms. eli kaikki ääni tulee läpi joka suuntaan. täytyy eristää itse jos haluaa, eikä mitään takeita, että tulee hiljainen. Muutenkin kotelo on melko halvan oloinen räkkikoteloksi (kuten kaikki Totenit), eli ei voi suositella.
 
Liittynyt
10.10.2017
Viestejä
111
Uutta koppaa h440 tilalle, ehdotuksia? Kriteerit: atx, kraken x62 eteen, levyt 2x 3,5 ja väh. 2x mieluummin 3x 2,5 piiloon, 140mm tuuletin paikat. Lähinnä silmään osunut define S, C ei taida olla takana 140mm tuuletin paikkaa? Hiljaisuus +++
 
Liittynyt
23.08.2018
Viestejä
635
Vaihdoin just koteloa ja vaihtoehdot olivat Fractal Design R6 ja NZXT H700i. Rakensin aluksi koneen Fractalin koteloon.

Fractalissa paljon vaihtoehtoja, mutta toisaalta ihan liikaa esim kovalevykelkkoja. Kovalevykelkat saa onneksi purettua ja tehtyä ns. open vaihtoehdon. Mikäli haluaa hyvän jäähdytyksen on kotelon katto syytä pitää avoimena mikä taas lisää melutasoja. Lisäksi kotelossa oli pientä laatuvikaa joten palautin kotelon.

Kokoonpanossani oli jo ennestään NZXT Kraken nestejäähy joten päädyin ostamaan tilalle NZXT H700i kotelon. Heittämällä paras cable management ja helpoin kotelo rakentaa. Mukana tulee Smart Device, jolla pystyy säätämään ledivalaustusta ja tuulettimia. Vastoin Internet keskustelupalstoja CAM sovellus toimii erinomaisesti. Jäähdytys toimii erinomaisesti ja melutaso pienempi kuin Fractalissa katto avoinna. Normaali työpöytäköytössä tuulettimet eivät ole edes käytössä. Kotelosta on myös versio ilman Smart Devicea ja hinta 50€ halvempi.
 

Sir

Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 629
Pitäisi vaihtaa pienempään nykyinen Fractal Define R4 (tai R3) Leveys on just hyvä mutta saisi olla joitan senttimetrejä matalampi. Ei ole tullut hetkeen seurattua että mikä ois hyvä? Halpakin käy :D
e. sisälle pitäisi mahtua perus emo ja Asus 1070 GTX Strix
 
Viimeksi muokattu:

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Mahdollisimman pieni, kiitävän valkoinen, ei ikkunaa, niin että normaalikokoinen 1080ti tms. mahtuisi sisään.

Yksinkertaisuus kunniaan.

Hinta max 200€

Ehdotuksia?
 
Liittynyt
08.11.2017
Viestejä
324
Mikä kotelo olisi hyvä jos tarkastellaan näytönohjaimen jäähdytystä? Tarkoitus olisi pärjätä ilmalla 2080 ti kanssa ja kellottaa mitä lämmöt antaa.

Ei kokorajoituksia.

Sivuikkuna olis kiva olla että näkis mihin rahat meni. Vai pitäsikö sivulla on tuuletinpaikka?

Prossulle laittanen tulevaisuudessa 360 aio esim kattoon ulostuloon että kotelon sisäilma viilenee. Budjetista johtuen aloitan noctualla.

Hintaa en ole miettinyt tarkemmin. Alle 200€ olis kiva jäädä.

Ykkösvaihtoehto on nyt Fractal Design Define S2 johon saa eteen 3x140, takana 140, pohjassa 2x140 ja aio mahtuu kattoon. Josko noilla pohjan tuulettimilla saisi extraboostin ilmaa kortille. Jonkin ohjurin voisi viritellä vaikka ulkonäkö kärsiikin. PSU suojasta joutunee luopumaan myös tai katkaista.

Fractal Design Define S2 - Blackout - Tempered Glass, ikkunallinen E-ATX-tornikotelo, musta - 154,90€
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
567
Mikä kotelo olisi hyvä jos tarkastellaan näytönohjaimen jäähdytystä? Tarkoitus olisi pärjätä ilmalla 2080 ti kanssa ja kellottaa mitä lämmöt antaa.

Ei kokorajoituksia.

Sivuikkuna olis kiva olla että näkis mihin rahat meni. Vai pitäsikö sivulla on tuuletinpaikka?

Prossulle laittanen tulevaisuudessa 360 aio esim kattoon ulostuloon että kotelon sisäilma viilenee. Budjetista johtuen aloitan noctualla.

Hintaa en ole miettinyt tarkemmin. Alle 200€ olis kiva jäädä.

Ykkösvaihtoehto on nyt Fractal Design Define S2 johon saa eteen 3x140, takana 140, pohjassa 2x140 ja aio mahtuu kattoon. Josko noilla pohjan tuulettimilla saisi extraboostin ilmaa kortille. Jonkin ohjurin voisi viritellä vaikka ulkonäkö kärsiikin. PSU suojasta joutunee luopumaan myös tai katkaista.

Fractal Design Define S2 - Blackout - Tempered Glass, ikkunallinen E-ATX-tornikotelo, musta - 154,90€
Esim noissa Gamersnexus revikoissa on koppien lämpötila vertailua

vaikka tuommonen: GN Gpu thermal results.png
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
242 420
Viestejä
4 232 699
Jäsenet
71 219
Uusin jäsen
iivarihy

Hinta.fi

Ylös Bottom