Kerro miksi tänään vituttaa! :(

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 259
Ihan kaikki.
elämässä ei tarvitse selvitä kuin loppuun asti ja oon vasta puolivälissä.

e: fonttikin vittuilee
 
Liittynyt
10.10.2021
Viestejä
1 502
Oli puolitoista viikkoa lomaa - oli. Itse ollut koko ajan enemmän tai vähemmän kipeänä ja rouva vielä vähäsen enemmän.

Onneksi on vielä huominen päivä lomaa niin voi vielä saunan lämmitellä ja ottaa muutaman oluen - siinä määrin kiristelee. :beye:
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
112
Tilasin verkkokauppa.comista painavia kodinkoneita. Maksoi kotiinkuljetuksesta "perille asti" postin kautta koska painavaa tavaraa ja en itse kerinnyt tavaraa vastaanottamaan vaan puoliso. Asutaan kerrostalossa ja postin auto kävikin vain alaovella toteamassa että jättävät tavarat siihen ulko-ovelle, mutta ei voi tuoda kotiin asti. Jos olisivat nostaneet edes kynnyksen yli niin varmasti olisi puoliso saanut ne hivutettua hissiin ja siitä asuntoon kun isompia kynnyksiä ei ole ulko-oven lisäksi. No tavarat lähti takasin maailmalle. Eniten vituttaa se että tilatessa tätä pientä yksityiskohtaa palvelun laadusta ei kerrottu mitenkään, pienellä präntillä löytyy muualta verkkokaupan toimitusehdoista joita ei tilatessa millään tavalla tuotu esille linkillä tms. Saatana.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 025
Tilasin verkkokauppa.comista painavia kodinkoneita. Maksoi kotiinkuljetuksesta "perille asti" postin kautta koska painavaa tavaraa ja en itse kerinnyt tavaraa vastaanottamaan vaan puoliso. Asutaan kerrostalossa ja postin auto kävikin vain alaovella toteamassa että jättävät tavarat siihen ulko-ovelle, mutta ei voi tuoda kotiin asti. Jos olisivat nostaneet edes kynnyksen yli niin varmasti olisi puoliso saanut ne hivutettua hissiin ja siitä asuntoon kun isompia kynnyksiä ei ole ulko-oven lisäksi. No tavarat lähti takasin maailmalle. Eniten vituttaa se että tilatessa tätä pientä yksityiskohtaa palvelun laadusta ei kerrottu mitenkään, pienellä präntillä löytyy muualta verkkokaupan toimitusehdoista joita ei tilatessa millään tavalla tuotu esille linkillä tms. Saatana.
EIkös se ihan selkeästi tilatessa kotiinkuljetusta näy:
Painavat lähetykset
: Posti ei toimita yli 85 kg lähetyksiä sisälle asuntoon, ellei kuljetuksen yhteydessä ole tilattu myös asennusta laitteelle. Näin painavat laitteet jätetään pihalle tai kadunvarteen, kuljetusauton välittömään läheisyyteen, joten varauduthan järjestämään tarvittaessa kantoapua laitteen sisäänkantoa ja loppusijoittamista varten.
1712238040843.png
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
112
EIkös se ihan selkeästi tilatessa kotiinkuljetusta näy:

Niin kuten edellä sanoin niin tilausta tehdessä ja toimitustapaa valittaessa ei käy mitenkään ilmi että kun postin kotiinkuljetus, jossa luvataan että "Tilaus toimitetaan vastaanottajalle perille asti arkipäivänä etukäteen sovittuna ajankohtana klo 9-21. " ei tuotteita toimitetakkaan perille asti, vaan jätetään siihen mihin posti sen jaksaa viedä. Joo kyllä osasin etsiä sitten verkkokaupan sivuilta nämä toimitusehdot jotka sinun mielestä oli "ihan selkeästi esillä".
 

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 634
Niitä postin ukkoja on nimenomaan kielletty että ei saa viedä yhtään lähemmäksi, ilmeisesti sen takia kun kaikenlaisia pyyntöjä on tullut vaikka otettu tuo halvin vaihtoehto.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
112
Niitä postin ukkoja on nimenomaan kielletty että ei saa viedä yhtään lähemmäksi, ilmeisesti sen takia kun kaikenlaisia pyyntöjä on tullut vaikka otettu tuo halvin vaihtoehto.
Olisin mielelläni maksanut sisäänkannosta jos sellainen olisi tarjolla. Seuraava vaihtoehto oli kotiinkuljetus ja asennus. Ei en tarvitse asennusta, halusin vain tavarat kotiin.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
23
Jokunen vuosi sitten tuli tiskikone ovelle toimituksella. Hienosti sovittuna päivänä tuli kampe ovelle, ainut vika oli että postin apina oli ottanut ovelle kuljetuksen liian kirjaimellisesti. Kotia kun tulin ensin piti siirtää tiskari että pääsi avaamaan ovea. Katetulla terassilla olis kyllä ollut tilaa muuallakin kuin kiinni ulko-ovessa.
 
Liittynyt
23.12.2016
Viestejä
125
Leukaa on välillä jomottanut viimeisen muutaman päivän ajan, ei kuitenkaan mitään tiettyyn hampaaseen kohdistuvaa tai viiltävää kipua.
Hammaslääkärissä röntgen kuvat ja ilmeisesti yhdessä hampaassa on pieni tulehdus ja se on käytännössä kuollut, eli juurihoitoa tiedossa.
 
Liittynyt
08.12.2022
Viestejä
220
Leukaa on välillä jomottanut viimeisen muutaman päivän ajan, ei kuitenkaan mitään tiettyyn hampaaseen kohdistuvaa tai viiltävää kipua.
Hammaslääkärissä röntgen kuvat ja ilmeisesti yhdessä hampaassa on pieni tulehdus ja se on käytännössä kuollut, eli juurihoitoa tiedossa.
Onko annettu koskaan aikaisemmin juurihoitoa? Toivottavasti on menetelmät parantuneet parissa kymmenessä vuodessa, oli nimittäin helvetin esiaste se hoito....
 

totallynotrobot

Tukijäsen
Liittynyt
09.02.2019
Viestejä
675
Vähän lipsutaan offtopiciksi, mutta niin paljon sai ennen juurihoitoa lukea siitä miten kipeää se tekee, että haluan kertoa ettei se aina näin ole. Itse koin juurihoidon jopa normaalia reiän paikkaamisoperaatiota "helpommaksi", kun juurihoidossa on muistaakseni vähemmän poraamista ja muuta sellaista epämääräistä sörkkimistä (ja varmaan kovemmat puudutukset). Nimimerkillä kun sairastuin parisen vuotta sitten niin oli pakko hoitaa hampaat kuntoon (ja hoidettavaahan oli) niin noita juurihoitokertoja odotin jopa innolla verrattuna muihin käynteihin, jos niin voi sanoa :rofl2:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 025
Jos positiivisesti ottaa niin juurihoito on mainio esimerkki siitä kuinka aika on kuin onkin suhteellista.
Mieti kuinka aika kuluu kun olet 5min juurihoidossa tai 5min joku otteleepi suihin :D
 
Liittynyt
23.12.2016
Viestejä
125
Yksi hammas on juurihoidettu aikaisemmin, ~10 vuotta sitten. Sen tehnyt lääkäri ei paljoa säälinyt tai kysellyt onko tarpeeksi puudutusta, joten se ei ollut hyvä kokemus.
En nyt mitenkään innolla odota juurihoitoa, mutta en varsinaisesti pelkää. Lähinnä tässä vituttaa se, että odotin että siellä olisi ollut reikä tms, mutta olikin sitten koko hammas kaput.
Parin viikon päästä 1,5 tunnin mittainen aika ja siitä viikko eteenpäin 1 tunnin aika, sitten toivotaan että homma on paketissa. Lääkäri kyllä kuvista manaili jotain mutkaista juurikanavaa...
 
Liittynyt
21.05.2022
Viestejä
430
Ei se hammas verenkierron loppumisen takia mitään juurihoitoa tarvitse. Itsellä ollut etuhammas "kuollut" ~10 vuotta, eikä se mitään hoitoa ole tarvinnut. Hiukan väri poikkeaa, johon hammaslääkäri kiinnitti huomiota. Kylmällä kokeili, eikä siinä ollut mitään tuntoa. Ei sille mitään tarvinnut kuitenkaan tehdä.

Tietysti jos siellä tulehdus on, niin se täytyy pois saada.
 
Liittynyt
08.12.2022
Viestejä
220
Voihan se olla, että menetelmät on muuttuneet ja parantuneet sitten -90 luvun, jolloin itse kävin. Minulla oli kyllä totaalisen tulehtunut se juurikanava ja hoitoja tarvittiin useampia. Ei auttanut puudutukset eikä mitkään.
 
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
2 872
Joo jossain perus-juurihoidossa ei ole kyllä mitään pelättävää itse toimenpiteen (toimenpiteiden) suhteen. Kallistahan se lähinnä on, ainakin yksityisellä puolella. Edullisempi vaihtoehto on poistaa koko hammas.
 
Liittynyt
08.12.2022
Viestejä
220
Joo jossain perus-juurihoidossa ei ole kyllä mitään pelättävää itse toimenpiteen (toimenpiteiden) suhteen. Kallistahan se lähinnä on, ainakin yksityisellä puolella. Edullisempi vaihtoehto on poistaa koko hammas.
Ei tässä pelosta ollutkaan kyse vaan kivusta. Kipukynnys toki jokaisella on yksilöllinen, itselläni suhteellisen korkea, koska en koskaan ota puudutusta, jos tavan hampaan poraus/paikkaus on kyseessä, koska kestän sen pienen porauksen hyvin helposti, mutta en jaksa sitä suupielen roikkumista ja odottelua milloin saa syödä tai juoda.

Juurikanava on sen verran arassa paikassa ja jos se on tulehtunut, niin kipu saattaa olla sietämätön, kun sitä aletaan ronkkimaan. Jokainen voi kokeilla repiä itseltään esim kynttä pois ja kertoa sattuuko.
 
Liittynyt
12.01.2021
Viestejä
507
Ei tässä pelosta ollutkaan kyse vaan kivusta. Kipukynnys toki jokaisella on yksilöllinen, itselläni suhteellisen korkea, koska en koskaan ota puudutusta, jos tavan hampaan poraus/paikkaus on kyseessä, koska kestän sen pienen porauksen hyvin helposti, mutta en jaksa sitä suupielen roikkumista ja odottelua milloin saa syödä tai juoda.

Juurikanava on sen verran arassa paikassa ja jos se on tulehtunut, niin kipu saattaa olla sietämätön, kun sitä aletaan ronkkimaan. Jokainen voi kokeilla repiä itseltään esim kynttä pois ja kertoa sattuuko.
Jatkoin tänne, ettei mene liikaa ot:ksi tässä ketjussa.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 787
Viranomaispalveluiden yleinen paskuus. Lasten passit pitäisi uusia, mutta poliisin sähköinen palvelu edellyttää käyntiä paikan päällä. Ajanvarauspalvelu näyttää ajat seuraavalle 3 kk jaksolle, eikä siellä ole ainuttakaan vapaata aikaa. Olen kytännyt sitä sivua parin viikon ajan 1-2 kertaa päivässä ja tänään onnisti ekan kerran, kun sain varattua ajan 1.7, eli kesälomareissulle passit eivät ehdi.

Vittu mitä paskaa.
 
Liittynyt
09.10.2020
Viestejä
285
Eipä niitä tarvitse kotikunnassa uusia, viimeeksi kun vaati käyntiä niin ajelin maakuntaan uusimaan, sai aikoja helpommin. Lähimpään poliisin asiointipisteeseen olisi ollut kuukausien jono.
 
Liittynyt
24.10.2017
Viestejä
4 418
Viranomaispalveluiden yleinen paskuus. Lasten passit pitäisi uusia, mutta poliisin sähköinen palvelu edellyttää käyntiä paikan päällä. Ajanvarauspalvelu näyttää ajat seuraavalle 3 kk jaksolle, eikä siellä ole ainuttakaan vapaata aikaa. Olen kytännyt sitä sivua parin viikon ajan 1-2 kertaa päivässä ja tänään onnisti ekan kerran, kun sain varattua ajan 1.7, eli kesälomareissulle passit eivät ehdi.

Vittu mitä paskaa.
Tossa ei auta muuta kuin mennä lupapisteelle ilman ajanvarausta. Jos hyvä tuuri käy ja valitsee sopivan lupapisteen, niin pääsee kävelemällä tiskille. Voi siis mennä mihin hyvänsä Suomen toimipaikoista. Ajanvaraus ei siis ole pakollista.
 
Liittynyt
06.07.2017
Viestejä
457
Joo noi ajanvaraukset menevät aika kauas - juuri kävi kollega tunnistautumassa jonotuslipun nappaamalla paikan päällä, aikaa meni 5 minuuttia.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 787
Eipä niitä tarvitse kotikunnassa uusia, viimeeksi kun vaati käyntiä niin ajelin maakuntaan uusimaan, sai aikoja helpommin. Lähimpään poliisin asiointipisteeseen olisi ollut kuukausien jono.
Eipä niitä aikoja näytä olevan muissa vaihtoehdoissa sen paremmin, eikä ratkaisu ole muutenkaan matkustaa 100km tällaisen 5min asian perässä.

Joo noi ajanvaraukset menevät aika kauas - juuri kävi kollega tunnistautumassa jonotuslipun nappaamalla paikan päällä, aikaa meni 5 minuuttia.
Tuo on ihan tuurista kiinni. Siellä paikan päällä kun voi mennä tuntejakin ja itse asiassa aiempien kokemusten perusteella joku 1-2h odottelu on se mistä siellä yleensä lähdetään näissä asioissa liikkeelle, jos ei ole ajanvarausta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.05.2021
Viestejä
320
Vituttaa se, että unohdin eilen käydä kaupassa ennen yövuoroa ja kämpässä ei ole mitään ruokaa. Ja nyt viskiä vauttineena ei voi auton rattiin mennä että kauppaan pääsis ja pizzeriat ja heset ja muut jotka toimittais läskille sapuskaa, aukee vasta klo 11. Nälkä vaivaa
 
Liittynyt
30.10.2020
Viestejä
222
Eipä niitä aikoja näytä olevan muissa vaihtoehdoissa sen paremmin, eikä ratkaisu ole muutenkaan matkustaa 100km tällaisen 5min asian perässä.


Tuo on ihan tuurista kiinni. Siellä paikan päällä kun voi mennä tuntejakin ja itse asiassa aiempien kokemusten perusteella joku 1-2h odottelu on se mistä siellä yleensä lähdetään näissä asioissa liikkeelle, jos ei ole ajanvarausta.
Vinkkinä, kannattaa soittaa asemalla (tai useamalle vaikka jos tarve) aamulla kun aukeaa. Ite sain näin peruutusajan tunnin päähän, kun muuten ei ollut vapaita aikoja kalenterissa.
 
Liittynyt
12.06.2022
Viestejä
1 758
Itse olen hoitanut passin uusimiset muiden reissujen yhteydessä Stadin ulkopuolella ihan walk-in periaatteella. Viimeksi Lohjalla ja sitä ennen Savonlinnassa, ja molemmilla kerroilla oli noin 3 ihmistä jonossa. Kattelin myös varattavia aikoja tuolloin eri kaupunkeihin, mut se vaikutti järjettömältä
 
Liittynyt
14.03.2022
Viestejä
222
12km ja kolme kertaa rengas puhki masterissa. Syyttäisin kiinan kumia tavattoman huonoksi jos pistosuojatut polkupyörän kumit kestäisi paremmin, mutta hinnasta riippumatta nekään ei ole kestäneet täkäläistä hiekoitusta muualla kuin autoteillä ja kauppojen pihoilla. Minkä helv****n tähden pyöräteille on pakko kylvää Elite Dangerous avaaruusaluksen muotoisia kappaleita kun muualla tuntuu kelpaavan pyöreämpi malli mikä ei mene pistosuojatusta, eikä kiinankumista, läpi.. Eikä jää kenkiin kiinni niin kuin tämä tapposora. Ainoa etu tuossa paskatavarassa on, että muutkin sen tietää koska saa melko yksikseen ajella. Koiratkin näyttää talsivan lumen päällä joten ei se kelpaa edes koirille. Kippaan naapuruston koiranjätökset vastaavan mestarin ovelle kohta jos ei ala viesti menemään perille... :rage:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 732
Eipä niitä aikoja näytä olevan muissa vaihtoehdoissa sen paremmin, eikä ratkaisu ole muutenkaan matkustaa 100km tällaisen 5min asian perässä.


Tuo on ihan tuurista kiinni. Siellä paikan päällä kun voi mennä tuntejakin ja itse asiassa aiempien kokemusten perusteella joku 1-2h odottelu on se mistä siellä yleensä lähdetään näissä asioissa liikkeelle, jos ei ole ajanvarausta.
Menee tuntia ennen aseman sulkeutumisaikaa, perjantaina. Ei siellä silloin ole mitään jonoa, näin kokemuksesta voin sanoa kun henkkareiden kanssa olisi mennyt pitkäksi. Tuo 100 kilsaa toki on paha.
 
Liittynyt
14.03.2022
Viestejä
222
Korjaan hätäisesti edellistä valitusta, syypää ei välttämättä ole tiemestarissa kuitenkaan. Jokseenkin nimittäin hämmästyin reikien määrää renkaissa. 2 eturenkaassa, pieniä, ja 5 takana. Tämä ei ole millään mittapuulla normaalia muuten kuin joku on ansoittanut reitin.

Nimittäin eturenkaasta (väpytin hyvin takapainoinen) irrotin kaksi nuppineulaa, tosin katkottuna ja ilman sitä värikästä muovista päätä joten olettamus, ja takarenkaassa kierii nyt jotain sisällä mutta reijissä ei ollut yhtä lukuunottamatta mitään. Siinä yhdessä oli kyllä se avaruusaluksen muotoinen sepelinokare pystyssä joten tiemestari ei pääse pälkähästä täysin.

Kaksi selkeätä neulaa ei ole sattuma, onko tässä nyt haettu vahinkoa fillareille, skuuteille, läskiskuuteille vai koirille? Ei käy järkeen. Kuvat jäi taas ottamatta.. Jos ensi kerralla muistaisi ottaa kuvia renkaasta poimituista.. :oops:
 
Liittynyt
10.10.2021
Viestejä
1 502
Unirytmi taas hajalla :(
Joo. Muutenkin yhtä taistelua koko nukkuminen niin ensin käsketään myöhäistää nukkumaan menoa parilla tunnilla. Sitten käännetään kellloja tunti eteenpäin niin sitten valvotaan 3h myöhempään. Ei tarvitse olla kovin kummoinen tohtori havaitakseen että se heräämisen seutukin tahtoo sitten olla hitusen haastavaa.

Ja sitten on nämä aamuvirkut töissä jotka laittaa paikan päälle jotain palsuja klo 8-> :beye:

e. Ihan parasta on myös auditointikeikka ensi viikolla. Saitille on 100km ajomatka jos kotoa lähtee ja toki aloitetaan tenttaaminen klo 8.

Taidan mennä isäukon luokse edellisenä iltana niin ole kuin pari kymmentä kilsaa matkaa. :grumpy:
 
Liittynyt
20.03.2018
Viestejä
938
Persiillään vuorokausirytmi täälläkin, tosin toi alkava kevät tekee mulla sen kun allergiat jysähtää päälle niin pää menee tukkoon ja se heikentää unta ja nousevat lämpötilat siihen niin juu juu....
 

Atamon

Make ATK Great Again
Liittynyt
23.05.2018
Viestejä
2 555
Veroilmoitus tuli ja itkIn verta, mutta vain toisella silmämunalla. Toisessa näkyi Osakemyynti-Orgiat.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
112
Tilasin verkkokauppa.comista painavia kodinkoneita. Maksoi kotiinkuljetuksesta "perille asti" postin kautta koska painavaa tavaraa ja en itse kerinnyt tavaraa vastaanottamaan vaan puoliso. Asutaan kerrostalossa ja postin auto kävikin vain alaovella toteamassa että jättävät tavarat siihen ulko-ovelle, mutta ei voi tuoda kotiin asti. Jos olisivat nostaneet edes kynnyksen yli niin varmasti olisi puoliso saanut ne hivutettua hissiin ja siitä asuntoon kun isompia kynnyksiä ei ole ulko-oven lisäksi. No tavarat lähti takasin maailmalle. Eniten vituttaa se että tilatessa tätä pientä yksityiskohtaa palvelun laadusta ei kerrottu mitenkään, pienellä präntillä löytyy muualta verkkokaupan toimitusehdoista joita ei tilatessa millään tavalla tuotu esille linkillä tms. Saatana.
EIkös se ihan selkeästi tilatessa kotiinkuljetusta näy:

Niin kuten edellä sanoin niin tilausta tehdessä ja toimitustapaa valittaessa ei käy mitenkään ilmi että kun postin kotiinkuljetus, jossa luvataan että "Tilaus toimitetaan vastaanottajalle perille asti arkipäivänä etukäteen sovittuna ajankohtana klo 9-21. " ei tuotteita toimitetakkaan perille asti, vaan jätetään siihen mihin posti sen jaksaa viedä. Joo kyllä osasin etsiä sitten verkkokaupan sivuilta nämä toimitusehdot jotka sinun mielestä oli "ihan selkeästi esillä".
Menee ohi aiheen kun enää ei ketuta. Verkkokauppa oli kanssani ystävällisesti samaa mieltä että toimitusehdot olivat epäselvät ja sainkin tavarat lopulta kotiinkuljetuksena ilman lisäkustannuksia. Asiakaspalvelu näyttää toimivan.
 
Liittynyt
11.01.2018
Viestejä
448
En oo koskenutkaan naiseen nyt 7:ään vuoteen. Paitsi jotain kavereiden halaamisia, mutta vähän eri asia. Yleensä ei vituta kun on isompiakin huolia, mutta tänään sitäkin rankemmin.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 821
En oo koskenutkaan naiseen nyt 7:ään vuoteen. Paitsi jotain kavereiden halaamisia, mutta vähän eri asia. Yleensä ei vituta kun on isompiakin huolia, mutta tänään sitäkin rankemmin.
Tuo on kurja. Läheisyyden kaipuu voi iskeä todella lujaa eikä sitä korjata noin vaan.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 045
En oo koskenutkaan naiseen nyt 7:ään vuoteen. Paitsi jotain kavereiden halaamisia, mutta vähän eri asia. Yleensä ei vituta kun on isompiakin huolia, mutta tänään sitäkin rankemmin.
Ootko tinderiä koittanut. Saa ainakin keskustelu seuraa jos ei muuta.
Itse erosin 10v suhteesta joku 1,5v sitten. Nyt seurustellut kohta vuoden uuden naisen kanssa.
 
Liittynyt
20.03.2018
Viestejä
938
Se ottaa taas ihan perkeleest päähän kun itsellä on aika rajuakin ääniyliherkkyyttä just esmes lasten kiljumiselle ja muille vastaaville korkeille ja koville äänille, kävin yhden kaverin kanssa tuossa meidän kaupungin Prismassa ja eikö jumalauta viereiseen kahvilan pöytään osu äänenevausharjotuksia tekevä pikkuipana joka rääky ihan kunnolla, mulla se sattuu ihan fyysisesti ja sitä ei voi olla huomaamatta kun ravistelin päätäni ja puhisin kun koettaa vaan helpottaa sitä oloaan siinä tilanteessa, niin mitä tekee mun kaveri? Tokasee "älä liiottele..."

Todella kiva olo tulee tollasesta kun suoraan sanotaan että liiottelen kun tuntuu sille että pää halkeaa just nyt siit rääkymisestä.

Löysin sit takin taskusta onneks yhdet parit korvatulppia niin aavistuksen helpotti siinä.

Mut tuo pisti todellakin ärsyttämään että sanotaan vaan että liiottelen..... Et voi tietää miten mä ne äänet koen tai onko mulla kylmä kun sanotaan "ei täällä ole kylmä" ja itte tärisen siinä kun palelen.... Niin notta juu, kiva että tiedät paremmin et mille musta itsestäni tuntuu....

Anteeks avautuminen mutta pitäny täst kyllä jo aikasemminkin kirjottaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
450
Se ottaa taas ihan perkeleest päähän kun itsellä on aika rajuakin ääniyliherkkyyttä just esmes lasten kiljumiselle ja muille vastaaville korkeille ja koville äänille, kävin yhden kaverin kanssa tuossa meidän kaupungin Prismassa ja eikö jumalauta viereiseen kahvilan pöytään osu äänenevausharjotuksia tekevä pikkuipana joka rääky ihan kunnolla, mulla se sattuu ihan fyysisesti ja sitä ei voi olla huomaamatta kun ravistelin päätäni ja puhisin kun koettaa vaan helpottaa sitä oloaan siinä tilanteessa, niin mitä tekee mun kaveri? Tokasee "älä liiottele..."

Todella kiva olo tulee tollasesta kun suoraan sanotaan että liiottelen kun tuntuu sille että pää halkeaa just nyt siit rääkymisestä.

Löysin sit takin taskusta onneks yhdet parit korvatulppia niin aavistuksen helpotti siinä.

Mut tuo pisti todellakin ärsyttämään että sanotaan vaan että liiottelen..... Et voi tietää miten mä ne äänet koen tai onko mulla kylmä kun sanotaan "ei täällä ole kylmä" ja itte tärisen siinä kun palelen.... Niin notta juu, kiva että tiedät paremmin et mille musta itsestäni tuntuu....

Anteeks avautuminen mutta pitäny täst kyllä jo aikasemminkin kirjottaa.
Mulla samat. Tsemiä. :shug:
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 035
Ei muuta kun panemaan ja talo täyteen pikkulapsia. Loppuu ääniyliherkkyys :). Mölystä tulee uusi normaali ja luonnollinen taustamelu. Pian sitä ei huomaakkaan.

Vakavasti puhuen. Kuullostaa aika ikävältä vaivalta. Pääseekö siitä koskaan eroon?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
231
Ei muuta kun paneman ja talo täyteen pikkulapsia. Loppuu ääniyliherkkyys :). Mölystä tulee uusi normaali ja luonnollinen taustamelu. Pian sitä ei huomaakkaan.

Vakavasti puhuen. Kuullostaa aika ikävältä vaivalta. Pääseekö siitä koskaan eroon?
Ja ongelma myös kääntyy ympäri, jos on liian hiljaista on se perin pelottavaa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 371
Ei muuta kun paneman ja talo täyteen pikkulapsia. Loppuu ääniyliherkkyys :). Mölystä tulee uusi normaali ja luonnollinen taustamelu. Pian sitä ei huomaakkaan.

Vakavasti puhuen. Kuullostaa aika ikävältä vaivalta. Pääseekö siitä koskaan eroon?
Itselleni tuli jonkinasteinen ääniyliherkkyys tinnituksen seurauksena. Tyyliin rupesin pitämään korvatulppia autossakin jos yhtään kauemmaksi piti ajaa kun alkoi melu ahdistamaan, mutta tuo on mennyt kyllä pitkälti parissa vuosikymmenessä ohi. Vieläkin melu vähän kuormittaa, mutta niin varmaan jollain asteella noin kaikkia. Korvasuojaukseen kyllä suhtautuu vakavammin ja tarttuu herkemmin.
En tiedä miten paljon tuossa oli tinnituksen aiheuttamaa henkistä "en tahdo tämän pahentuvan"-alitajuntaista mietettä...
 
Liittynyt
10.10.2021
Viestejä
1 502
ADHD kivasti lisää tuota ääni- ja valoherkkyyttä. Toki jos musiikkia kuuntelee niin ei siinä mitään.

Mutta kun yrittää nukkua.. Ikkuna ei voi olla auki koska kadulla kulkee etenkin kesäisin läpi yön joku ja valo alkaa paistamaan jo aamusta vaikka on pimennysverhot.

Mietin jo viime yönä että otan silmälapun taas käyttöön, tulpat on toki koko ajan.
 
Liittynyt
20.03.2018
Viestejä
938
Mulla ei onneks tota valoherkkyyttä ole, kiitos tän mun puuttuvan näköaistin ;) Mut edelleen kyllä huomaan esmes just aura-autojen ja vastaavien vilkut jos sopivan lähellä oon ja niistä tuleekin ihan kiva oksennusrefleksi sitten päälle, oi jee..... Ja strobot on sitten ihankaikista kamalinta mitä mulle voi tarjota, yyyyööööörrrggghhhhh!!!! Ei kiitos.

Mutta tasainen valo ei tee mulla mitään, hyvä jos huomaan sitä edes.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
241 811
Viestejä
4 220 363
Jäsenet
71 124
Uusin jäsen
tounej

Hinta.fi

Ylös Bottom