- Liittynyt
- 31.12.2018
- Viestejä
- 486
Tuli testattua palautusta pakettiautomaattiin ja hyvin toimi. Postin sivut antoi automaatin koodin kun syötti palautuksen lähetystunnuksen. Rahat jo tilillä
Mites tämä onnistuu?Tuli testattua palautusta pakettiautomaattiin ja hyvin toimi. Postin sivut antoi automaatin koodin kun syötti palautuksen lähetystunnuksen. Rahat jo tilillä
Itse ainakin laitoin. Siinä on myös amazonin palautusviivakoodi samassa lapussa, leikkasin sen ja laitoin paketin sisälleMites tämä onnistuu?
edit. Löytyi. Pitääkö tuo amazonin lappu silti kiinnittää paketin päälle Helposti-koodin lisäksi?
Taitavat aina kysyä haluatko rahat lahjakortille vai luottokorttipalautuksena.Vieläkö amazon muuten tarjoaa palautusten yhteydessä sitä "gift card" optiota?
Silti en ymmärrä hyötyä.Jos on hevi useri amazoniin
Vaikka kurssimuutokset? Taitaa olla ainoastaan Japanin Amazon (ehkä myös ruotsin?) joka ei hyväksy tuota samaa tunnusta & salasanaa. Eli jos olet vaikka jenkeistä tilannut ja otat lahjakortin dollareissa tms.. (Itse esim. aika useastikin sieltä jotain kirjoja saatan tilata puhumattakaan digitaalisesta sisällöstä)Silti en ymmärrä hyötyä.
Nyt sitten joku roti, hieman saa olla kärsivällisyyttä. Facepalm että olet jo ottanut yhteyttä Amazonin aspaan.Onkohan jollakin kokemuksia että kauankohan amazon.com tilauksen toimitus kestää? Elin kerrankin leveästi ja otin "International Priority" -shippingin (eipä se ollutkuin 2$ enempi mitä perus).
DHL Expressiin tuli jo koodi, mutta DHL ei omilta sivuilta löydä. Amazonin aspa kiven kovaa väittää että paketti on DHL:llä, mutta tietäen että siellä on joku Intiaa puhuva toisessa päässä niin en paljoa painoarvoa sille anna.
Amazon.com kertoo että 5.4 olisi tulossa (vähän epäilen koska nyt näyttää että 1.4 saat jos tilaat samalla toimitustavalla). Ja eipä tuo DHL Express niin kauaa ota.
Asiantuntija kokemuksia vastaavista? Ilmeisesti tuo Kentucky on joku air-hub jota kautta Amazonin omat lennot lentää.
Lähinnä otin sen takia kun amazonin oma seuranta kertoo että 5.4 perillä, mutta DHL Expressin luulisi toimittavan nopeamminNyt sitten joku roti, hieman saa olla kärsivällisyyttä. Facepalm että olet jo ottanut yhteyttä Amazonin aspaan.
Kiitos tiedosta!Juu, mutta toimituskuluihin ei saa alennuksia eli pitää tilata vähintään 100 eurolla, että saa ilmaiset toimitskulut.
Itte juuri kelailin vaikuttaako lakot toimituksiin jotenkinNyt taisi tulla ennätys Saksan Amazonin toimitusajassa. Tilasin perjantaina iltapäivällä muutaman tuotteen ihan normaalilla ilmaisella toimituksella. 3/4 tuotetta perillä tänään maanantaina
Viimeinen paketti tulossa huomenna.
Itselläni taasen taitaa olla toimituslupauksessa myös uusi ennätys, tosin toiseen suuntaan. Sunnuntaina tehty tilaus, ja tällä hetkellä toimituspäiväksi lupaillaan 18.4. Yleensä tuo toimituspäivä on ollut aikalailla luotettava, postin toimesta saattanut muutama paketti viipyä suomen päässä odotettua pidempään.Nyt taisi tulla ennätys Saksan Amazonin toimitusajassa. Tilasin perjantaina iltapäivällä muutaman tuotteen ihan normaalilla ilmaisella toimituksella. 3/4 tuotetta perillä tänään maanantaina
Viimeinen paketti tulossa huomenna.
Pitkät on toimitusajat, 25.3. tehty tilaus, tuote varastossa, toimitusarvio 15.4. - 22.4.Itselläni taasen taitaa olla toimituslupauksessa myös uusi ennätys, tosin toiseen suuntaan. Sunnuntaina tehty tilaus, ja tällä hetkellä toimituspäiväksi lupaillaan 18.4. Yleensä tuo toimituspäivä on ollut aikalailla luotettava, postin toimesta saattanut muutama paketti viipyä suomen päässä odotettua pidempään.
Väittäisin että riippuu tuotteesta.Pitkät on toimitusajat, tänään tehty tilaus, tuote varastossa, toimitusarvio 15.4. - 22.4.
Verottomaan hintaan oli lisätty Suomen alv (24%) joka maksetaan tilatessa, eikä muita maksuja tule.Mites tämä arvolisänvero nyt jenkkien Amazonista tilaten Suomeen toimii. Tuotetta ostettaessa minulle näkyy "without tax" hinta, ja siihen maksua suoritettaessa lisätään "estimated tax to be collected".
Sopiiko kysyä, miten sait ilman postikuluja sieltä tilattua? Itsellä jää aina .com tilaukset tekemättä, kun postit ovat n.30€ riippumatta mitä tilaa ja paljonko...sMites tämä arvolisänvero nyt jenkkien Amazonista tilaten Suomeen toimii. Tuotetta ostettaessa minulle näkyy "without tax" hinta, ja siihen maksua suoritettaessa lisätään "estimated tax to be collected".
Maksua suoritin 117,27€ sisältäen kaiken. Tullin sivuilta katsoin, että tullimaksuja 0€..joten eihän kukaan taho penää enää Amazonin laskeman veron lisäksi mitään muuta veroa tuotteesta, vai olenko käsittänyt jotain väärin?
Kiitti.Verottomaan hintaan oli lisätty Suomen alv (24%) joka maksetaan tilatessa, eikä muita maksuja tule.
No tämä on hyvä kysymys. Etsin samaa tuotetta ebaysta ja postarit olisivat olleet 40€. Amazonista löytyi sama ja delivery costs näytti heti alussa 0€. Ajattelin että hinta päivittyy kun lisään toimitusosoitteen, mutta niin vain pysyi nollassa eurossa. Hämmästyttävää.Sopiiko kysyä, miten sait ilman postikuluja sieltä tilattua? Itsellä jää aina .com tilaukset tekemättä, kun postit ovat n.30€ riippumatta mitä tilaa ja paljonko...s
Soitit miksi? Amazon toimi ihan normaalin aika-arvion sisällä, puhelullasi ei ollut vaikutusta. Toimitusaika-arvion viimeiseen päivään yli viikko aikaa. Ei ole mitään väliä kuinka kauan tilauksen tekemisestä on, toimitusaika-arvio ratkaisee milloin ja millä lähettävät. Tavara voi odottaa vaikka kaksi viikkoa ennen kuin lähtee esim Upsilla Suomeen ja päivää ennen arvioitua toimitusaikaa. Silti se on 99% tapauksista perillä toimitusaika-arvion sisällä.On kyllä mielenkiintoinen kokemus ollut tähän asti:
- 20.3. tilattu kaksi varastossa ollutta tuotetta
- tilaksi aika nopeasti muuttunut "Dispatching now"
- toimitusennuste ollut koko ajan 28.3-4.4.2024
- 27.3. soitettu asiakaspalveluun ja sieltä kertoivat ettei ole lähetetty, koska määrämaa "Suomi" aiheuttaa todennäköisesti sen, ettei sitä ole lähetetty ja asia on laitettu "erikoistiimille" hoidettavaksi.
= WTF?
Tästä ei ole ilmoitettu minulle mitään. Aivan paskaa nykyaikana kyllä tällainen kohtelu, sillä varastossa ollut tuote ei lähde edes viikon jälkeen liikkeelle eikä mitään ilmoitusta amazonilta.
EDIT: meni noin tunti ja sähköpostiin tupsahti "Items have been dispatched" -ilmoitus Postin seurantatunnuksen kera. Eli kannattanee olla yhteydessä, jos varastossa oleville tuotteille muodostuu oudon pitkä toimitusaika.
Juuri näin. Arviot joko pitää paikkansa tai jos ei, niin itsellä on mennyt kuukausia yli ja lopulta peruvat tilauksen. Ei tuota paikkaa kehua siksi voi, mutta välillä (useimmiten) arviot pitääAmazonin toimitustekoäly on kyllä korkeampaa matematiikkaa, satunnaislukugeneroituna. Mutta paikkansa tuntuvat pitävän.
Nyt tilasin viime ke-to yönä paketin, toimitusta lupasi viikon päähän eli huomiselle. Paketti lähti heti torstai iltapäivänä saksanmaalta, tällä kertaa arvottu kuljettajaksi Ups. Eilen tuli ilmoitus, että tänään on toimitus ja niin oli ilman minkäänlaista yhteydenottoa niin minulta taikka kuriirilta paketti jätetty porraskivelle. Alkuperäinen arvio siis alittui vuorokaudella
Käyttävät useita eri toimitusfirmoja ja -tapoja, joten etukäteen ei voi sanoa varmaksi.Jos tilaa tuolta amazon.com (USA:n kaupasta) niin, tuleeko paketin toimitus ensin DHL:llän kautta Suomeen ja sitten Suomessa postin kautta postin toimituspisteelle?
Ei tule enää lisämaksuja.Mites tämä arvolisänvero nyt jenkkien Amazonista tilaten Suomeen toimii. Tuotetta ostettaessa minulle näkyy "without tax" hinta, ja siihen maksua suoritettaessa lisätään "estimated tax to be collected".
Maksua suoritin 117,27€ sisältäen kaiken. Tullin sivuilta katsoin, että tullimaksuja 0€..joten eihän kukaan taho penää enää Amazonin laskeman veron lisäksi mitään muuta veroa tuotteesta, vai olenko käsittänyt jotain väärin?
Mielestäni kerroin viestissäni selkeästi yhteydenoton perusteet.Soitit miksi? Amazon toimi ihan normaalin aika-arvion sisällä, puhelullasi ei ollut vaikutusta. Toimitusaika-arvion viimeiseen päivään yli viikko aikaa. Ei ole mitään väliä kuinka kauan tilauksen tekemisestä on, toimitusaika-arvio ratkaisee milloin ja millä lähettävät. Tavara voi odottaa vaikka kaksi viikkoa ennen kuin lähtee esim Upsilla Suomeen ja päivää ennen arvioitua toimitusaikaa. Silti se on 99% tapauksista perillä toimitusaika-arvion sisällä.
Aivan normaalia että paketti lähetetään noin 4-7 päivää ennen viimeistä arvioitua toimituspäivää ja käytetään Suomen Postia. Jos arvioitu toimitusaika on lähempänä, lähtee paketti todennäköisesti kuriirilla.
95% tulee vastaus olemasn että palauta tuote ja tilaa uudelleen niin hyvittävätMielestäni kerroin viestissäni selkeästi yhteydenoton perusteet.
Itse asiassa asiakaspalveluhenkilö kertoi, että tuossa mätti jokin. Sinulla on tietysti oma mielipide puheluni vaikutuksesta, mutta tuote lähti liikkeelle tunnin päästä siitä, kun puhelu lopetettiin. Itse olen tyytyväinen, että tuote lähti tulemaan.
Lisäksi toimitusaika-arvio muuttui 28.-4.4. -> 5.4.
Kiitos huolenpidosta ja selvityksestä, mutta itse tilasin ensimmäistä kertaa ja tuo toiminta tuntui kyllä minusta oudolta.
Edit: Asiakaspalvelua täytyy kehua: Huomasin tänä aamuna, että tuotteen hinta laski noin 16e eilen (tuote lähti hinnanalennuksen jälkeen liikkeelle), joten otin aamulla yhteyttä uudelleen ja lupasivat myös tuon erotuksen, kunhan tuote on saapunut.
Jos on tähän sähköpostiin luottaminen, niin mainitsemasi menettelytapa on sitten oudosti ilmaistu asiakaspalvelun taholta. Täällä tuntuu olevan tietoa vähän kaikesta, itse asiassa aspaan on ilmeisesti jopa turhaa olla yhteydessä, kun kaiken voi jatkossa kysyä techbbs:n kautta. Kiitos kuitenkin näkökulmasta, toivon, että asia menee helpoimman kautta ja tuotetta ei tarvisisi lähettää takaisin.95% tulee vastaus olemasn että palauta tuote ja tilaa uudelleen niin hyvittävät
Amazonin varsin tiukka politiikka on että post-purchase price matchingia ei tehdä, eikä yksittäisen asiakaspalvelijan vastaus sido seuraavaa, joten todennäköisesti seuraavaan yhteydenottoosi vastataan eri tavalla.Jos on tähän sähköpostiin luottaminen, niin mainitsemasi menettelytapa on sitten oudosti ilmaistu asiakaspalvelun taholta. Täällä tuntuu olevan tietoa vähän kaikesta, itse asiassa aspaan on ilmeisesti jopa turhaa olla yhteydessä, kun kaiken voi jatkossa kysyä techbbs:n kautta. Kiitos kuitenkin näkökulmasta, toivon, että asia menee helpoimman kautta ja tuotetta ei tarvisisi lähettää takaisin.
Samat kokemukset minullakin. Joka kerta ovat kehottaneet tilaamaan uusiksi ja palauttamaan ilmaiseksi kalliimman tuotteen. Kuulostaa järjettömältä kun samaan aikaan saattavat antaa tosi korkeita hyvityksiä tuotteista, jotka ovat kärsineet kuljetuksessa tai jos niistä puuttuu tarvikkeita Juuri eilen valitin Philipsin hiustenleikkuukoneesta, joka tuli UK-johdolla. Aspa hyvitty suoraan koko tuotteen hinnan, muistaakseni noin 45 euroa vaikka sanoin että uuden johdon saa alle kympillä.Amazonin varsin tiukka politiikka on että post-purchase price matchingia ei tehdä, eikä yksittäisen asiakaspalvelijan vastaus sido seuraavaa, joten todennäköisesti seuraavaan yhteydenottoosi vastataan eri tavalla.
Mutta hyvällä tuurilla voi toki onnistuakin, jos saat jälleen sellaisen asiakaspalvelijan joka on valmis tuollaisen hyvityksen tekemään.
OP:n credit kortilla ei ole kertaakaan maksu epäonnistunut. Joskus on kysynyt vahvistusta, mutta yleensä ei sitäkään.Tuo Amazon.de korttimaksutapahtuma jaksaa kyllä ihmetyttää. Siitä on monenlaisia versioita tullut vastaan.
- maksu hylätään suoraan
- maksu menee ilman vahvistusta läpi, mutta vähän myöhemmin tulee ilmoitus että maksu epäonnistunut
- maksu menee ilman vahvistusta läpi ja ihan oikeasti veloitetaan
- maksu veloitetaan oikein eli vahvistaen pankkitunnuksilla
Maksut teen pääasiassa ihan perus Nordean masterilla. Eikä se nyt iso ongelma ole yrittää maksua uudestaan, mutten ole mitään logiikkaa löytänyt milloin tapahtuu mitäkin.
Todennäköisesti tuona ilmoitettuna aikana eli syksyllä.Mitäs tuohon sanotte, tuleeko ensi viikolla vai syksyllä
Sama kokemus OP:n creditillä, aina toiminut, ja vain muutaman kerran kysynyt vahvistusta (joka myöskin toimi ihan normaalisti eli heti tilatessa kysytty, ei myöhemmin).OP:n credit kortilla ei ole kertaakaan maksu epäonnistunut. Joskus on kysynyt vahvistusta, mutta yleensä ei sitäkään.
Samat kokemukset minullakin. Joka kerta ovat kehottaneet tilaamaan uusiksi ja palauttamaan ilmaiseksi kalliimman tuotteen. Kuulostaa järjettömältä kun samaan aikaan saattavat antaa tosi korkeita hyvityksiä tuotteista, jotka ovat kärsineet kuljetuksessa tai jos niistä puuttuu tarvikkeita Juuri eilen valitin Philipsin hiustenleikkuukoneesta, joka tuli UK-johdolla. Aspa hyvitty suoraan koko tuotteen hinnan, muistaakseni noin 45 euroa vaikka sanoin että uuden johdon saa alle kympillä.
Amazonin varsin tiukka politiikka on että post-purchase price matchingia ei tehdä, eikä yksittäisen asiakaspalvelijan vastaus sido seuraavaa, joten todennäköisesti seuraavaan yhteydenottoosi vastataan eri tavalla.
Mutta hyvällä tuurilla voi toki onnistuakin, jos saat jälleen sellaisen asiakaspalvelijan joka on valmis tuollaisen hyvityksen tekemään.
Tuote on tänään noudettu postista ja otettu ohjeiden mukaisesti yhteyttä aspaan. Tämähän meni oikeastaan paremmin kuin hyvin, koska palauttavatkin nyt 18,97 euroa eli 5% tuotteen hinnasta. Eksaktia reilun 16e price matching -erotusta eivät voineet syöttää, mutta alennusprosentit kyllä ja toimivat tällaisessa tapauksessa asiakkaan etu edellä.95% tulee vastaus olemasn että palauta tuote ja tilaa uudelleen niin hyvittävät
Ei toiminut mulla, ja sun linkissä on muuten ref-koodi (tag=)5€ alennus yli 15€ amazonin myymästä/toimittamasta tilauksesta. Ei toimine kaikille, itselläni toimi.
5€ alennus yli 15€ amazonin myymästä/toimittamasta tilauksesta. Ei toimine kaikille, itselläni toimi.
edit: Alla, mistä siivottu ilmeisesti merkityksemättömät rimpsut
Niimpä tietenkin. Puhelimella yritin ja persiilleen siis meni. Noh, eipä noilla pitäisi mitään merkistystä olla, kun ihan Amazonin oma kampanja, niin ei kukaan vaan saa tienattua.Molemmissa linkeissä on vieläkin se referrer, siivosit vain linkin nimen, et itse urlia.
&tag=pepperugc09-21
Ja itse koodi ei toiminut minullakaan.
Ei tarvitse miettiä. Ainakaan itsellä ei ole koskaan jäänyt muutakuin Amazon.com:sta tuote tulliin -oletan että euroopan kamata lähetetään niin, ettei ne jää tulliin. Eli jonkinlaisina varastosiirtoina ennen suomeen lähetystäTilasin 2 vikkoa sitten tavaraa Amazon.de kaupasta ja tuotteet on nyt tulossa. Tuossa kävi kuitenkin niin että yksi tuote tuosta tilauksesta olisi tulossa nyt englannista. Niin tarvitseeko miettiä tullauksia vai hoitaako amazon UPS ne? Sain siis paketille UPS:in seuranta koodin.