Amazon tilaaminen

Liittynyt
15.06.2020
Viestejä
72
Itsellä kävi nyt näin: tein tilauksen, mutta muutin mieleni. Koetin muuttaa tilausta - ei onnistunut. Koetin peruuttaa tilauksen - ei onnistunut, vaikka mitään tuotteista ei oltu edes pakattu.
Nyt v*tuttaa sen verran, että pistän ensimmäistä kertaa tällä vuosikymmenellä palautusta. Sitten kun tulevat. Tämä on ihan täysin turhaa toimintaa, ja olisin ehkä voinut "tilata paremmin", mutta nyt katson, että he tahallaan lähettivät (seuraavana päivänä) ja koen, että minut on pakotettu ostamaan tavara, jonka tilasin yöllä (selvänä, mutta väsyneenä). Ja reklamaation ja lähetyksen välillä oli 24h+.. Ei tämä nyt ole Amazonilta kehuttavaa toimintaa.

Olen nyt vihainen itselleni ja Amazonille. Eniten Amazonille, niin en taida pistää edes myyntiin noita omakustannehinnalla, kun se olisi ainakin ympäristölle parasta. Ei, minua on kohdeltu huonosti, niin saavat nyt palautusta. Valitan asennettani. Nyt on taas yöpostailua.
Just meinasin kirjoittaa samaa. Täysin käsittämätöntä, että lähettävät pakolla eikä kuluttaja voi peruuttaa tilausta! Koitin peruuttaa yhden tuotteen tilauksesta ni sieltähän tuli viestiä ettei onnistu!
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 874
Just meinasin kirjoittaa samaa. Täysin käsittämätöntä, että lähettävät pakolla eikä kuluttaja voi peruuttaa tilausta! Koitin peruuttaa yhden tuotteen tilauksesta ni sieltähän tuli viestiä ettei onnistu!
Tuo on sinänsä mielenkiintoinen että yleensä onnistuu kyllä muokkaaminen ylöspäin, eli jos haluat vielä lisätä tuotteen tai pari ei ongelmaa mutta jos haluat poistaa jotain se ei enää käy koska liian myöhäistä.
 
Liittynyt
10.05.2023
Viestejä
522
Oho, liekö joku käytäntö muuttunut vai mitä kummaa – ei mulla ole koskaan ollut vaikeuksia perua omia tilauksiani. o_O Muistaakseni viimeksi tänä vuonna jonkun peruinkin, eli ei siitä nyt kovin kauaakaan ole.

e. Piti oikein katsoa, toukokuussa tuo oli:
Screenshot_20231125_145242_Gmail.jpg
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 133
Oho, liekö joku käytäntö muuttunut vai mitä kummaa – ei mulla ole koskaan ollut vaikeuksia perua omia tilauksiani. o_O Muistaakseni viimeksi tänä vuonna jonkun peruinkin, eli ei siitä nyt kovin kauaakaan ole.

e. Piti oikein katsoa, toukokuussa tuo oli:
Kyllä se peruminen on aina ollut siitä kiinni kuinka pitkällä kyseinen tuote on lähetysprosessissa. Jos paketti on riittävän pitkällä lähetysprosessissa niin tulee se "we will try to cancel your shipment and inform you by email whether it succeeds" (tjsp) -ilmoitus, missä vaiheessa kokemukseni perusteella on aika lailla 50-50 onnistuuko vai ei.

Yllä hsalonen sanoi että "vaikka mitään tuotteista ei oltu edes pakattu", mutta ei Amazon näytä pakkaamisen tarkkaa statusta asiakkaalle joten tuota ei voi tietää. Ilmoitus asiakkaalle lähtee vasta kun paketti on lähetetty.
 
Liittynyt
20.12.2018
Viestejä
260
Kyllä se peruminen on aina ollut siitä kiinni kuinka pitkällä kyseinen tuote on lähetysprosessissa. Jos paketti on riittävän pitkällä lähetysprosessissa niin tulee se "we will try to cancel your shipment and inform you by email whether it succeeds" (tjsp) -ilmoitus, missä vaiheessa kokemukseni perusteella on aika lailla 50-50 onnistuuko vai ei.

Yllä hsalonen sanoi että "vaikka mitään tuotteista ei oltu edes pakattu", mutta ei Amazon näytä pakkaamisen tarkkaa statusta asiakkaalle joten tuota ei voi tietää. Ilmoitus asiakkaalle lähtee vasta kun paketti on lähetetty.
Sama koskee kyllä muitakin kauppoja. Gigantilla ihan sama juttu oli viime viikolla, kun yritin peruuttaa. "Peruutustoiveen voin laittaa, mutta en voi taata peruutusta koska tilaus on jo käsittelyssä". Tuote oli tulossa valmistajalta. Käsittelyyn se meni heti.
 
Liittynyt
15.06.2020
Viestejä
72
Vaihtoehtona taitaa olla siis tuotteen lähettäminen takas amazonille. Osaako kukaan sanoa miten se nykypäivänä onnistuu joutuuko maksamaan hirveet postituskulut ja ootella sitten niitä takas(saako edes takas?) Saksan Amazonista siis kysymys
 
Liittynyt
20.12.2018
Viestejä
260
Vaihtoehtona taitaa olla siis tuotteen lähettäminen takas amazonille. Osaako kukaan sanoa miten se nykypäivänä onnistuu joutuuko maksamaan hirveet postituskulut ja ootella sitten niitä takas(saako edes takas?) Saksan Amazonista siis kysymys
Ei maksa mitään. Otat yhteyttä aspaan ja pyydät palautustarraa. Tulostat sen ja isket pakettiin kiinni ja viet Postiin, vaikka labelissa ja ohjeissa lukeekin DHL.
 

0nanias

Make ATK Great Again
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
1 909
Ei maksa mitään. Otat yhteyttä aspaan ja pyydät palautustarraa. Tulostat sen ja isket pakettiin kiinni ja viet Postiin, vaikka labelissa ja ohjeissa lukeekin DHL.
Ja kuten täällä monesti aiemmin mainittu niin postissa ei pidä hiiskua sanallakaan että kyseessä olisi asiakaspalautus koska myyjä menee sekaisin.
 
Liittynyt
04.03.2020
Viestejä
95
Ja kuten täällä monesti aiemmin mainittu niin postissa ei pidä hiiskua sanallakaan että kyseessä olisi asiakaspalautus koska myyjä menee sekaisin.
Minulla onnistui ainakin sanomalla, että tässä olisi Postin lähetys. Kyseessä oli siis palvelupiste, joka edustaa useita kuljetusliikkeitä.

Tuo on sinänsä mielenkiintoinen että yleensä onnistuu kyllä muokkaaminen ylöspäin, eli jos haluat vielä lisätä tuotteen tai pari ei ongelmaa mutta jos haluat poistaa jotain se ei enää käy koska liian myöhäistä.
Ei ainakaan aiemmin ole ollut mahdollisuutta lisätä tuotteita Amazonin tilaukseen, ellei se sitten onnistu jotenkin asiakaspalvelun kautta. Uuden tilauksen on toki voinut tehdä, jos maksuttoman toimituksen raja ylittyy, ja uusi tilaus on mahdollisesti yhdistetty toimituksissa vanhaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 613
Sen mitä tiedän miten jonkin verran isompi logistiikkavarasto toimii niin tietyn (varsin alkuvaiheen) pisteen jälkeen tuotteen / tuotteiden saaminen takaisin hyllyyn lähettämättä itse pakettia on harmillisen vittumainen tehtävä. :D Ja vaikka statuksena tosiaan asiakkaalle näkyy ettei lähetystä vielä ole pakattu, on se siinä vaiheessa tilaus-toimitusprosessia voinut käydä jo monta steppiä läpi eikä niiden peruuttaminen ja kamojen saaminen takaisin saldoille (niin 'tietoteknisesti' kuin fyysisesti) olekaan ihan mikään taikasauvan heilautus.

Amazonillakin on varmasti niin hiottu prosessi että jokainen poikkema siihen on huomattavasti kalliimpi kuin se että heidän lähetysten volyymisopparilla laittavat paketin matkaan ja jättävät asiakkaalle päätöksen palauttaa lähetys halutessaan. Nuo prosessit on yllättävänkin monitahoisia. :)
 
Liittynyt
18.07.2020
Viestejä
13
Moi,
Mitä tarkoittaa Amazonin apissa paketin seurannassa ”customs clearance delay”?
Ilmeisestikin Hollannissa, lähtenyt englannista.
Pitääkö tehdä jotain?
-kaki
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
2 520
Ilmeisesti Amazon rupeaa lähettämään jo tavaraa, vaikka maksaminen ei onnistunut. Tilasin illalla porakoneen ja porakoneen terät. Aamulla huomasin, että sama laite bundlattuna terien kanssa on pari kymppiä halvempi, kuin erikseen ostettu. Maksutapahtuma oli hylätty toki, nykyään menee hylkyyn kaikki maatercardilla maksetut tilaukset syystä X. Tilaluksen peruutus onnistui, vaikka sivu sanoi, että eivät voi taata peruutusta. Tilasin sitten perään halvemmalla tuon toisen paketin.

Luulisi, että tilaukselle ei tehdä mitään, ennen kuin maksu on onnistunut. Amazon näemmä rupeaa heti toimittamaan tavaraa, riippumatta siitä, onnistuuko maksu vai ei.
 
Liittynyt
20.12.2018
Viestejä
260
Ilmeisesti Amazon rupeaa lähettämään jo tavaraa, vaikka maksaminen ei onnistunut. Tilasin illalla porakoneen ja porakoneen terät. Aamulla huomasin, että sama laite bundlattuna terien kanssa on pari kymppiä halvempi, kuin erikseen ostettu. Maksutapahtuma oli hylätty toki, nykyään menee hylkyyn kaikki maatercardilla maksetut tilaukset syystä X. Tilaluksen peruutus onnistui, vaikka sivu sanoi, että eivät voi taata peruutusta. Tilasin sitten perään halvemmalla tuon toisen paketin.

Luulisi, että tilaukselle ei tehdä mitään, ennen kuin maksu on onnistunut. Amazon näemmä rupeaa heti toimittamaan tavaraa, riippumatta siitä, onnistuuko maksu vai ei.
Toissa vuonna kävi mulla niin, että tilausvahvistuksen mukaan tilaus läpi ja kaikki ok. Tuote saapui kotiin. Amazonista alkaa saksaksi tulemaan viestiä että maksu ei mennyt läpi ja pitää manuaalisesti lyödä heille tilille. Kelasin kusetukseksi, mutta tarkistin että se tosiaan ei veloittanut. Piti sitten heidän ohjeen mukaan siirtää. Ottivat pienen komissionkin siitä välistä. Mitä vittua :D

Googlettelin ja en nähtävästi ollut ainoa.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 716
Moi,
Mitä tarkoittaa Amazonin apissa paketin seurannassa ”customs clearance delay”?
Ilmeisestikin Hollannissa, lähtenyt englannista.
Pitääkö tehdä jotain?
-kaki
Tulli on tällä hetkellä ihan jumissa EU lainsäädäntö muutosten takia.
Eli EU:n ulkopuolelta tulevat paketit hidastelee tullissa.
 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 276
Ja kuten täällä monesti aiemmin mainittu niin postissa ei pidä hiiskua sanallakaan että kyseessä olisi asiakaspalautus koska myyjä menee sekaisin.
Siitä tarrasta kannattaa melkein sutata se DHL:n logo ja kirjoittaa Posti. Varsinkin jos käy jossain asiamiespostissa niin kannattaa painottaa, että lähtee postin mukaan.

Mulla kerran eksyi DHL:n kyytiin ja se pyöri useamman viikon jossain DHL:n terminaalissa. Useamman kerran pakettia on meinattu laittaa DHL:n pinoon vaikka olen painottanut, että kyseessä on Postin paketti.
 
Liittynyt
18.07.2020
Viestejä
13
Moi,


Tulli on tällä hetkellä ihan jumissa EU lainsäädäntö muutosten takia.
Eli EU:n ulkopuolelta tulevat paketit hidastelee tullissa.
Onko siis niin, että Suomen tullin takia paketti on pysähtynyt EU ensisaapumismaahan, eli seurannan mukaan Hollantiin?

Tarviiko tässä itse tehdä muuta kuin odottaa? Mitään ilmoituksia ei ole tullut, että voisin hoitaa tullauksen alta pois…
 
Liittynyt
11.02.2019
Viestejä
264
Moi,




Onko siis niin, että Suomen tullin takia paketti on pysähtynyt EU ensisaapumismaahan, eli seurannan mukaan Hollantiin?

Tarviiko tässä itse tehdä muuta kuin odottaa? Mitään ilmoituksia ei ole tullut, että voisin hoitaa tullauksen alta pois…
Mulla junnas paketti Saksassa melkein kaksi viikkoa tullissa. Hätäännyin itsekin, mutta lopulta liikahti. Odota vaan rauhassa.
 

Lakeside

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
140
Täytyy tällä kertaa antaa täydet pisteet Amazonin aspalle ja palautusprosessin toimivuudelle. Pakkaamon puolelle risuja.

Kuljetuksessa vahingoittuneet pienet tavarat hyvitettiin täydestä arvosta chatin kautta samantien ja palautukseen lähettämäni epäsopiva, isompi tuote heti kun seurannassa näkyi, että paketti annettu Postin kuljetukseen. En tiedä vaikuttiko se, että molemmat hyvitykset pyysin lahjakorttina tilille.
 
Liittynyt
20.08.2020
Viestejä
189
Miksi Amazon lähetykset toimitetaan aina R-kioskiin vaikka niissä lukee Posti kotiinkuljetus?
 

Mco

Liittynyt
09.11.2021
Viestejä
267
Miksi Amazon lähetykset toimitetaan aina R-kioskiin vaikka niissä lukee Posti kotiinkuljetus?
Posti toimittaa Amazonin paketit Express-pakettina, eli kotiinkuljetusta yritetään ilman mitään ennakkoilmoitusta yleensä arkena päivällä. Jos et ole kotona, paketti viedään postitoimipaikkaan, joka tapauksessasi lienee R-kioskissa.
 
Liittynyt
20.08.2020
Viestejä
189
Posti toimittaa Amazonin paketit Express-pakettina, eli kotiinkuljetusta yritetään ilman mitään ennakkoilmoitusta yleensä arkena päivällä. Jos et ole kotona, paketti viedään postitoimipaikkaan, joka tapauksessasi lienee R-kioskissa.
Kukaan ei ole yrittänyt toimittaa, olen ollut kotona joka kerta. Näyttäisi siltä että Posti kusettaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
227
Tänne kans osui postininja ensinmäistä kertaa ties kuinkapitkään aikaan. Melko noloa kun oli kirjattu syysksi:vastaanottajaa ei tavoitettu osoitteesta ja kuitenkaan pihalla ei ollut kuin oman auton jäljet lumessa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
511
Näin se menee. Parhaassa tapauksessa kuskit edes ajaa siitä ohi, mutta yleensä vaan vievät suoraan noutopaikkaan.
Ei se ole Amazonin vika.
Tietty jos näistä huikkailee Amazonin suuntaan niin jossain vaiheessa saattavat tehdä asialle jotain kun Posti ei noudata sopimuksia. Hyvässä lykyssä Amazonin asiakaspalvelija voi vaikka hyvittää postikulutkin tai muuta vastaavaa.

Mutta yleensähän näissä lopputulos on, että hinnat vaan nousevat ja mikään ei muutu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
302
Miksi Amazon lähetykset toimitetaan aina R-kioskiin vaikka niissä lukee Posti kotiinkuljetus?
Posti toimittaa Amazonin paketit Express-pakettina, eli kotiinkuljetusta yritetään ilman mitään ennakkoilmoitusta yleensä arkena päivällä.
Löytykö teiltä tuo Postin OmaPosti appi? Amazonin paketit on aina tulleet kotiin toimitettuna ja tuolta appin kautta näkee hyvin tietoa paketin kulkemisista. Muutama päivä ennen toimitusta tulee myös kysely haluaako paketin kotiin vai sittenkin johonkin muualle noudettavaksi. Kuskin loppumatkan näkee nykyään reaaliajassa kartaltakin.
 

Mco

Liittynyt
09.11.2021
Viestejä
267
Löytykö teiltä tuo Postin OmaPosti appi? Amazonin paketit on aina tulleet kotiin toimitettuna ja tuolta appin kautta näkee hyvin tietoa paketin kulkemisista. Muutama päivä ennen toimitusta tulee myös kysely haluaako paketin kotiin vai sittenkin johonkin muualle noudettavaksi. Kuskin loppumatkan näkee nykyään reaaliajassa kartaltakin.
Itselläni on OmaPosti käytössä ja tuo toimitustapakysely on tuttu juttu, mutta tähän mennessä en Amazonin paketeissa muista tuota karttaseurantaa nähneeni. Tosin OmaPostin viimeisimmän päivityksen jälkeen en ole vielä Amazonilta kotiin toimitettuna mitään tilannut. Muissa postin kotiintoimituksissa tuo karttaseurannan tarjoaminen on kyllä viime aikoina yleistynyt.
 
Liittynyt
20.08.2020
Viestejä
189
Löytykö teiltä tuo Postin OmaPosti appi? Amazonin paketit on aina tulleet kotiin toimitettuna ja tuolta appin kautta näkee hyvin tietoa paketin kulkemisista. Muutama päivä ennen toimitusta tulee myös kysely haluaako paketin kotiin vai sittenkin johonkin muualle noudettavaksi. Kuskin loppumatkan näkee nykyään reaaliajassa kartaltakin.
On, ja olen aina valinnut kotiinkuljetuksen, mutta menee kuitenkin R-kioskiin. Nyt tänään tuli Amazonilta seuraava viesti:

Unfortunately, UPS ran into an issue when attempting your delivery. They will try again.
You can contact UPS for more information.

Laitoin palautetta Oma Postin kautta, mutta pitäisi varmaan ottaa yhteyttä myös tuonne.
 
Viimeksi muokattu:

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 874
On, ja olen aina valinnut kotiinkuljetuksen, mutta menee kuitenkin R-kioskiin.
Itse laskisin tuon jo kettuiluksi. Olen aina valinnut että saa jättää paketin oven taakse jos en ole paikalla ja aina on toimitettu. Noin 99% olen ollut paikalla, jos en niin paketti on odottanut kun tulen esim. kaupasta tms.

Ehkä tuossa voi olla vaikeampi jättää sitten lappua missä selitellään miksi ei toimitettu?

Hyvin harvoin joku DHL on vienyt suoraan noutopisteeseen jolloin olen joutunut soittamaan ja kysymään että maksavatko he taksin sinne ja takaisin vai toimittavatko perille kuten Amazonin kanssa sovittiin, ensin yrittävät tietysti aina väittää että en ole valinnut kotiin kuljetusta tarpeeksi ajoissa (montako päivää aimmin pitäisi valita se? Vastaus edes 3 vuorokautta aiemmin ei tunnu olevan riittävän aikaisin heille) mutta aina suostuvat toimittamaan kun vaihtoehto on että paketti menee takaisin Amazonille ja tilaan uudestaan...
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
434
Jännä luottokortilta löytyi 40 cent palautus Amazonilta. Samalla tilauksen summa laskenut saman verran. Voiko tuon takana olla esim. väärin laskettu VAT jostain ruokatavarasta? Muuten mikään hinta ei tuntunut eroavan siitä mikä oli alkuperäisessä mailissa...
 
Liittynyt
20.08.2020
Viestejä
189
Itse laskisin tuon jo kettuiluksi. Olen aina valinnut että saa jättää paketin oven taakse jos en ole paikalla ja aina on toimitettu. Noin 99% olen ollut paikalla, jos en niin paketti on odottanut kun tulen esim. kaupasta tms.
Aiemmin tekivät niin, että jättivät vain pihalle vaikka olin kotona, mutta siitä oli ilmeisesti tullut jotain palautetta somessa, joten se toiminta lopetettiin. Nyt menee aina suoraan R-kioskiin.
 
Liittynyt
20.12.2018
Viestejä
260
On, ja olen aina valinnut kotiinkuljetuksen, mutta menee kuitenkin R-kioskiin. Nyt tänään tuli Amazonilta seuraava viesti:

Unfortunately, UPS ran into an issue when attempting your delivery. They will try again.
You can contact UPS for more information.

Laitoin palautetta Oma Postin kautta, mutta pitäisi varmaan ottaa yhteyttä myös tuonne.
Eikös siinä lue UPS? Mulla on nyt jättänyt UPS sekä posti oven taakse. Enkä ollut mitenkään näin valinnut. Ihan hyvä vaan kyllä. Taitaa ruuhka painaa ja freelancerkuskeilla per stoppi -palkka.
 
Liittynyt
20.08.2020
Viestejä
189
Eikös siinä lue UPS? Mulla on nyt jättänyt UPS sekä posti oven taakse. Enkä ollut mitenkään näin valinnut. Ihan hyvä vaan kyllä. Taitaa ruuhka painaa ja freelancerkuskeilla per stoppi -palkka.
Posti on UPS:in kumppani ja hoitaa UPS:in lähetykset täälläpäin.
 
Liittynyt
04.02.2017
Viestejä
26
Mitä elintarvikkeita saa Amazonista tilattua halvemmalla kuin Suomesta? Tullut tässä tsekattua joskos saisi ruokakorin hinnasta säästettyä, mutta ainakin kaikki omat haut ovat löytäneet vain kalliimpia tuotteita. Haettu ainakin kookosmaito, tonnikala, basmati- ja jasmiiniriisi. Ei siis mitään järin erikoisia elintarvikkeita.
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 905
Muuutama vuosi sitten kannatti osa elintarvikkeista tilata Amazonista, nykyään taitaa olla enää tyyliin osa sipseistä yms. olla Saksan Amazonissa halvempia, esim. Lays. Riisit saa halvemmalla Thai- ja Vietnam -kaupoista tai vaikkapa Prismasta Kambdozhalaista jasmiiniriisiä 5kg alle kympillä. Aasiakaupoista saa yleensä tuoreempaa satoa. Kookosmaidot yms kannattaa hakea nekin aasiakaupoista yleensä.

Yhtälailla päivittäiskosmetiikka (henk.koht. hygienia, eli pesunesteet, voiteet, suuvedet yms) ovat nousseet Amazon Saksassa todella paljon, ei maksa vaivaa ostaa enää sieltä edes primepäivinä. Jotkut Tokmannit, Normalit yms. tarjoaa halvemmalla perustuotteet.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
434
Tuli vähän soijakastikeita tilattua niin niissäkin vähän lyhyet päivät eli 6.24 luokkaa... Mitä itse osunut silmään niin jotkut lihasäilykkeet voivat olla halvempia.
 
Liittynyt
04.02.2017
Viestejä
26
Kiitoksia paljon vastauksista. Jotenkin mieltänyt Amazonin halvemmaksi tyyliin kaikessa, mutta täytyy siis noihin aasialaisiin kauppoihin suunnata.
 
Liittynyt
20.12.2018
Viestejä
260
Kiitoksia paljon vastauksista. Jotenkin mieltänyt Amazonin halvemmaksi tyyliin kaikessa, mutta täytyy siis noihin aasialaisiin kauppoihin suunnata.
Ehdottomasti. Aasialaiset kaupat tai usein myös muut itämaiset kaupat on sellasia sekalaisia, jossa aasialaista tavaraa myös seassa. Tofu on itsellä yksi tärkeä, jota saa sieltä PALJON halvrmmalla vrt. Meidän normikauppoihin. Merenelävät (mm. Katkaravut) myös paljon halvempia kinkkikaupoissa.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 874
Ennen oli halvempaa juu, mutta ehkä joku kuivaliha, tietyt suklaat, ehkä teet mitä ei tahdo Suomesta saada. Mutta yleisesti lähikaupasta (tai no, Lidl, K-supermarket tai Prisma) saa halvemmalla ja nopeammin.
Mutta kannattaa katsoa tarjouksia, esim. nyt ostin tämän 13x270g (3510g) Milkan suklaata 31,97€
Mikä ei ole järkyttävän halpaa mutta noin 9€/kg (vs Lidlistä voi saada noin 8€/kg suklaata, ei tosin tätä laatua ja satun pitämään hasselpähkinästä. (+ muuten ei saanut 100€ tilausta täyteen)

Kahvikapseleita (Lidlistä saa toki halvemmalla mutta ei ihan vastaavaa):
https://www.amazon.de/dp/B07X63LDTR ~30€ 80 kapselia

180 teepussia (12 eri sorttia, 383g eli kallis kilohinta) ~30€:

Nykyisin kilo beefjerkyä on noin 50€ eikä toimiteta Suomeen, ennen oli halvimmillaan jopa 29,99€. Välistä hinta nousi jonnekin 40€/kg + postimaksut erikseen jonkun 8€ vaikka olisi tilannut mitä muuta tahansa...

Se mikä toimitettaisiin (mitä ostin näköjään 2020 alle 30€ / kg) olisi nyt 70€

Näköjään myös partakoneen terien hinnat ovat kutakuinkin tuplaantuneet (oli 3-4€, nyt lähes 8€). Onneksi on hyvin varastossa, viimeksi ostettu 2021 kesällä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 384
Itsellä kävi nyt näin: tein tilauksen, mutta muutin mieleni. Koetin muuttaa tilausta - ei onnistunut. Koetin peruuttaa tilauksen - ei onnistunut, vaikka mitään tuotteista ei oltu edes pakattu.
Nyt v*tuttaa sen verran, että pistän ensimmäistä kertaa tällä vuosikymmenellä palautusta. Sitten kun tulevat. Tämä on ihan täysin turhaa toimintaa, ja olisin ehkä voinut "tilata paremmin", mutta nyt katson, että he tahallaan lähettivät (seuraavana päivänä) ja koen, että minut on pakotettu ostamaan tavara, jonka tilasin yöllä (selvänä, mutta väsyneenä). Ja reklamaation ja lähetyksen välillä oli 24h+.. Ei tämä nyt ole Amazonilta kehuttavaa toimintaa.

Olen nyt vihainen itselleni ja Amazonille. Eniten Amazonille, niin en taida pistää edes myyntiin noita omakustannehinnalla, kun se olisi ainakin ympäristölle parasta. Ei, minua on kohdeltu huonosti, niin saavat nyt palautusta. Valitan asennettani. Nyt on taas yöpostailua.
Tässä kävi niin, että pistin heti seuraavana päivänä, kun tuote oli toimitettu, reklamaation. Sieltä tuli tulostettavat tarrat. Vein postiin 28.11. ja rahat tuli takaisin 1.12.. Tässä on vaan yksi ongelma - lähetykseni on vielä Vantaalla. En tiedä miksi, mutta tämäkään ei ole mielestäni hyvä. Jos olisin vaikka pistänyt muttereita sinne tilalle, tai ikivanhoja tietokoneenosia, kaapin perältä.

No, sain seurantakoodin palautukselle ja rentoudun vasta, kun se on Amazonin päässä vastaanotettu. Edellisestä palautuksesta onkin jo vierähtänyt vuosia ja silloin tuote oli rikki.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
462
Tässä kävi niin, että pistin heti seuraavana päivänä, kun tuote oli toimitettu, reklamaation. Sieltä tuli tulostettavat tarrat. Vein postiin 28.11. ja rahat tuli takaisin 1.12.. Tässä on vaan yksi ongelma - lähetykseni on vielä Vantaalla. En tiedä miksi, mutta tämäkään ei ole mielestäni hyvä. Jos olisin vaikka pistänyt muttereita sinne tilalle, tai ikivanhoja tietokoneenosia, kaapin perältä.

No, sain seurantakoodin palautukselle ja rentoudun vasta, kun se on Amazonin päässä vastaanotettu. Edellisestä palautuksesta onkin jo vierähtänyt vuosia ja silloin tuote oli rikki.
Erittäin harvoin tarkistavat palautuksia, ellei kyseessä ole yli tonnin tuote. Muut menevät avaamatta roskiin. Katsovat vain että jotain on tulossa takaisin. Palautuessaan menevät suoraan kaatopaikalle koska se on helpompaa.

Jos kyseessä on erittäin kallis tuote, se joskus tarkistetaan ja myydään eteenpäin.

 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 133
. En tiedä miksi, mutta tämäkään ei ole mielestäni hyvä. Jos olisin vaikka pistänyt muttereita sinne tilalle, tai ikivanhoja tietokoneenosia, kaapin perältä.
Jos Amazon huomaa että palautus ei ole sitä mitä pitäisi niin veloitus tehdään uudelleen.

Tuo ennakkorefund tapahtuu vain silloin kun Amazonin systeemi tunnistaa riskin pieneksi, muutoin refund tapahtuu vasta palautuksen käsittelyn jälkeen.
 
Liittynyt
15.06.2020
Viestejä
72
Tässä kävi niin, että pistin heti seuraavana päivänä, kun tuote oli toimitettu, reklamaation. Sieltä tuli tulostettavat tarrat. Vein postiin 28.11. ja rahat tuli takaisin 1.12.. Tässä on vaan yksi ongelma - lähetykseni on vielä Vantaalla. En tiedä miksi, mutta tämäkään ei ole mielestäni hyvä. Jos olisin vaikka pistänyt muttereita sinne tilalle, tai ikivanhoja tietokoneenosia, kaapin perältä.

No, sain seurantakoodin palautukselle ja rentoudun vasta, kun se on Amazonin päässä vastaanotettu. Edellisestä palautuksesta onkin jo vierähtänyt vuosia ja silloin tuote oli rikki.
Mitä sanoit siellä Postissa, kun annoit sen paketin heille?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 384
Mitä sanoit siellä Postissa, kun annoit sen paketin heille?
"Saako tästä kuitin?" Sain kuitin.

Amazonista tuli semmoiset tarrat, jotka tulostettiin siihen päälle ja pistin samassa paketissa takaisin. On vielä pari kuvaa lähetystilanteesta. Mutta siis postissa vaan ottivat varmoin ottein sen paketin, kirjasivat sen ja antoivat kuitin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 388
Tässä kävi niin, että pistin heti seuraavana päivänä, kun tuote oli toimitettu, reklamaation. Sieltä tuli tulostettavat tarrat. Vein postiin 28.11. ja rahat tuli takaisin 1.12.. Tässä on vaan yksi ongelma - lähetykseni on vielä Vantaalla. En tiedä miksi, mutta tämäkään ei ole mielestäni hyvä. Jos olisin vaikka pistänyt muttereita sinne tilalle, tai ikivanhoja tietokoneenosia, kaapin perältä.

No, sain seurantakoodin palautukselle ja rentoudun vasta, kun se on Amazonin päässä vastaanotettu. Edellisestä palautuksesta onkin jo vierähtänyt vuosia ja silloin tuote oli rikki.
Amazon riskiarvioinut asiakkaan kokemuksen olevan tärkeämpi kuin satunnainen vastaanotettu tiili. Itellä palautunut aina rahat heti kun on Vantaalla lajiteltu.

Jenkeissähän kaiketi Amazon ei edes lajittele palautuksia, vaan kaikki menee suoraan lavoille ja sokkohuutokauppaan. Ilmeisesti halvempaa ja tehokkaampaa pitkässä juoksussa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 384
Jenkeissähän kaiketi Amazon ei edes lajittele palautuksia, vaan kaikki menee suoraan lavoille ja sokkohuutokauppaan. Ilmeisesti halvempaa ja tehokkaampaa pitkässä juoksussa.
En vaan haluaisi osallistua tämmöiseen kertakäyttökulutusjuhlaan. Tein väärän tilauksen, sitä sattuu joskus. Koetin peruuttaa tilauksen , joka ei ollut vielä postitettu. Se ei vaan mitenkään onnistunut. Jokainen suomalainen liike, josta olen tilannut, on onnistunut perumaan tilauksen, kun se ei ole vielä lähtenyt. Kerran CDON:issä jouduin postissa kääntämään tilauksen joskus 10v sitten (selvisi jälkikäteen, että SSD:ssä olikin paska SandForce, eikä tuotekuvaus pitänyt paikkaansa) .

Ei tämä saa minua karsimaan Amazon-tilauksiani, mutta täytyy ehkä olla tilaamatta klo 1 yöllä, ettei tämä toistu.

PS. Palautuslähetyksen viimeinen seurantatieto on vieläkin 1.12. ja Vantaa.
 
Liittynyt
25.07.2017
Viestejä
41
Tilaus tullut Postilla BER8 > Liettua > Logistiikkakeskus ja jäänyt sinne 7.12. ja nyt Amazon äppi piippaa refundeja kaikille tuotteille mitä tilauksessa oli

Tuhoutuiko paketti vai bugaa Amazon.de:llä joku nyt kun edellisestä paketista pyysin refundin? Sekin tosin jäi ikuisiksi ajoiksi Logistiikkakeskukseen
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 905
Todennäköisempää on, että lähetys on linkittynyt pahviyksikköön lähtömaassa ja tuo pahviyksikkö on saapunut logistiikkakeskukseen ilman ko. lähetystä, purettaessa kaikki linkittyneet lähetykset näkyvät saapuneina seurannassa. Ota ihmeessä refundit takaisin. Eiköhän lähetys jäänyt Saksaan tai Liettuaan.
 
Liittynyt
30.09.2017
Viestejä
994
Alkaa näyttää itselläni ensimmäistä kertaa siltä, että yksi tilaus on jäänyt johonkin matkalle. Kyseessä tilaus, josta puolet tavaroista pakattiin yhteen lähetykseen ja toiset puolet toiseen. Yksi paketti tuli, toista ei ole kuulunut. Seurannan mukaan pitäisi tulla postilla, mutta postin seuranta ei JJFI-tunnuksesta huolimatta tunnusta tunnista ja Amazonin seurannassa viimeinen merkintä on 5.12., jolloin lähetys on ollut Saksassa. Oletettavasti lähetys on jäänyt johonkin Saksan ja Liettuan välille (yleensä lähetykset rekisteröityvät ensimmäisen kerran postin seurannassa, kun se on Liettuassa). Toki voi olla poikkeuskin, että olisi pitänyt tulla lentorahtina, mutta eipä ole viitteitä siitäkään. Toimituspäivä piti olla eilen ja nyt seurannassa näkyy, että jos 18.12. mennessä ei kuulu, niin tilaus hyvitetään. Olin chatilla yhteyksissä ja toivoin, ettei hyvitettäisi, vaan lähettäisivät tuotteet uudelleen. Syynä se, että samaan hintaan en saa BF:nä tilattuja tavaroita mistään ja jos odottelen tuohon 18.12. asti, on erittäin hyvä todennäköisyys, etteivät ehdi jouluksi ja sattumalta kaikki nämä puuttuvat tuotteet olivat joululahjoiksi tarkoitettuja. Lupasivat tehdä pikatoimituksen 19.12., jos alkuperäistä lähetystä ei ole siihen mennessä kuulunut, mutta aika vahva kutina on, että menee kyllä tämän joulun yli, jos siihen mennään.
 
Liittynyt
30.09.2017
Viestejä
994
Alkaa näyttää itselläni ensimmäistä kertaa siltä, että yksi tilaus on jäänyt johonkin matkalle. Kyseessä tilaus, josta puolet tavaroista pakattiin yhteen lähetykseen ja toiset puolet toiseen. Yksi paketti tuli, toista ei ole kuulunut. Seurannan mukaan pitäisi tulla postilla, mutta postin seuranta ei JJFI-tunnuksesta huolimatta tunnusta tunnista ja Amazonin seurannassa viimeinen merkintä on 5.12., jolloin lähetys on ollut Saksassa. Oletettavasti lähetys on jäänyt johonkin Saksan ja Liettuan välille (yleensä lähetykset rekisteröityvät ensimmäisen kerran postin seurannassa, kun se on Liettuassa). Toki voi olla poikkeuskin, että olisi pitänyt tulla lentorahtina, mutta eipä ole viitteitä siitäkään. Toimituspäivä piti olla eilen ja nyt seurannassa näkyy, että jos 18.12. mennessä ei kuulu, niin tilaus hyvitetään. Olin chatilla yhteyksissä ja toivoin, ettei hyvitettäisi, vaan lähettäisivät tuotteet uudelleen. Syynä se, että samaan hintaan en saa BF:nä tilattuja tavaroita mistään ja jos odottelen tuohon 18.12. asti, on erittäin hyvä todennäköisyys, etteivät ehdi jouluksi ja sattumalta kaikki nämä puuttuvat tuotteet olivat joululahjoiksi tarkoitettuja. Lupasivat tehdä pikatoimituksen 19.12., jos alkuperäistä lähetystä ei ole siihen mennessä kuulunut, mutta aika vahva kutina on, että menee kyllä tämän joulun yli, jos siihen mennään.
Tämähän meni sitten aivan päin veetä. Pari tuntia chättäilyn jälkeen tulee sähköpostia, että tilaus on peruutettu ja tuotteet hyvitetään minulle. Tästä ei tietenkään sovittu, joten uudestaan chatti auki ja melko suorasanainen (mutta asiallinen) viesti, että mitäs nyt ihmettä, en halua tilaustani peruutettavan, vaan mennään alkuperäisen suunnitelman mukaan, josta juuri aiemmin sovittiin. No palautus oli kuulemma ehditty aloittaa, niin sitä ei voi perua ja että aina voin tehdä uuden tilauksen. Voi v****! Ensinnäkin tuotteet maksoivat nyt enemmän kuin BF:nä, joudun maksamaan toimituskulut ja tuotteet melko todennäköisesti eivät ehdi jouluksi. Vaadin näitä siis huomioitavan, jotta voin tehdä uuden tilauksen. Asiakaspalvelija lupasi hyvittää kaiken extran ja tuotteet lähetetään pikana. No tein uuden tilauksen ja expedited deliverystä huolimatta toisen tuotteen aikatauluksi arvioitiin 5.1.2024. Että näin. Varmaan menen vielä purkamaan heille pahaa mieltä, että nyt sitten en ainakaan saa tuotteita ajoissa...
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
243 906
Viestejä
4 257 356
Jäsenet
71 421
Uusin jäsen
KassuB

Hinta.fi

Ylös Bottom