Ratkaistu ZTE W105 - Kosketusnäytön ajuri (Goodix)

Liittynyt
07.11.2021
Viestejä
4
Sattuuko kellään foorumilaisella olemaan tuota kyseistä Zte:n tablettia jota ainakin Elisa on kaupitellut?

Oikeanlaisen kosketusnäyttöajurin löytäminen tuottaa ongelmia, "kovalevyllä" ei ole alkuperäistä palautusimagea (olettaen että sellainen on siinä ollut) eikä oikeanlaisia ajureitakaan löydy suoraan Googlettamalla. Goodix on tämän kosketusnäytön valmistaja ja monenmoisia ajureita toki löytyy Googlella, mutta käsittääkseni ongelmaksi muodostuu oikeanlaisen TouchSetting.gt tiedoston löytäminen, tiedosto sijaitsee Windows/INF kansiossa.

Jos jollaik foorumilaisella on tämä tabletti ja toimiva kosketusnäyttö niin tuon tiedoston sisällöstä olisin kiitollinen, tiedoston voi avata Notepadillakin ja siinä on jonkinverran tekstiä.

Erilaisia TouchSetting.gt tiedostoja löysin netistä ja kokeilin, hieman muokatenkin mutta oikeanlaista ei vielä löytynyt.


EDIT:
Edistystä on tapahtunut. Ajuriversio on 1.3.1.0 (löytyy Windows Update Catalogia itse selaamalla) ja Touchsetting.gt näyttää tältä, voi näkyä hieman väärin foorumilla, viimeinen cfg rivi pitäisi olla ilman rivinvaihtoa:

[Setting]
;UpdateCFG=1
SendCFG=1 ;Send CFG to touch IC when loading driver
SleepDisable=0
PhysicalXsize=2170 ;Physical size£¬the unit is 0.1mm
PhysicalYsize=1356

[Support]
ESD=0 ;Driver supports ESD recovery processing
;SensorID=0 ;According to the different SensorID send different configuration
GtpTool=0 ;GuitarTestPlateform tool support
X2X=0
Y2Y=1
X2Y=0

[Feature]
Pen=0 ;stylus/pen support
NumberOfKey=1 ;The total number of keys supported,equal to 0 does not support key
Key1=0xe3 ;0xe3 is home key,Must be a hexadecimal number
Key2=
Key3=
Key4=

[CFG]
DefaultCFG=0x00,0x00,0x05,0x20,0x03,0x0A,0x3D,0x01,0x01,0x09,0x28,0x0A,0x5A,0x32,0x08,0x05,0x00,0x00,0x00,0x00,0x11,0x11,0x00,0x16,0x19,0x1E,0x14,0x90,0x30,0xAA,0x33,0x31,0x31,0x0D,0x00,0x00,0x00


Tarvittiin kuitenkin vielä Windowsin oma näytön kalibrointi koska ilman sitä kosketus ei rekisteröitynyt täysin oikeassa kohdassa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.12.2021
Viestejä
2
Täällä on sama ongelma. Asentelin samaiselle tabletille päivitykset ja ajurit katosi. Oon koittanut aamusta asti saada tuota toimimaan.

Pystyisitkö tarkentamaan mikä noista 1.3.1.0 versioista on se yhteensopiva? Windows Update Catalog löytää 9 sivullista vaihtoehtoja ja en ole niin hyvä näiden kanssa että ymmärtäisin mikä on se oikea.

Mietin myös riittääkö tuon .cab paketin asennukseen ihan vain se että klikkaa GoodixTouchDriveria hiiren oikealla ja painaa asenna? (Todennäköisesti oon yrittänyt asennella vääriä ajureita kun en ole saanut toimimaan.)

Sitten vielä kolmas asia... Pitäiskö laitehallintaan ilmestyä “HID-compliant touch screen” kun ajurit toimii vai onko tämä jollain muulla nimellä?

Olisin hyvin kiitollinen jos viitsit vastata. Nämä sun viestit (täällä ja muilla foorumeilla) on ainoita joissa edes mainitaan tämä kyseinen ZTE W105 ja sen ajuriongelmat. :)
 
Liittynyt
07.11.2021
Viestejä
4
Vitsit kun muistaisin että mikä se niistä on, voi myös olla että latasin Acerin tms. sivuilta ne mitkä varsinaisesti toimi, tuossa ZTE:ssä on Atom Z3735f prosessori ja saattoi olla että Acerin sivuilta nappasin ajurin joka oli tehty tabletille jossa sama prosessori yms. komponentit näyttö mukaanlukien. Touchsetting.gt:n korvaaminen itse ja vielä Windowsin oman kalibrointityökalun käyttö piti tehdä.

Cab -tiedostoja olen kuitenkin purkanut, en klikannut hiiren oikealla jne.

Tältä näyttää laitehallinnassa:

IMG_20211205_190126.jpg


Windows Updatessa on olemassa valinnainen päivitys jonka asentaminen sotki kerran aikaisemmin koko systeemin niin että äänet yms. lakkasivat toimimasta, Intel - SYSTEM nimellä.

IMG_20211205_190321.jpg
 
Liittynyt
05.12.2021
Viestejä
2
Paljon kiitoksia vinkeistä! Täytyy yrittää uudelleen. Todennäköisesti asentelin juuri sen valinnaisen päivityksen. Ei ole aikaisemmin ollut päivitysten kanssa ongelmia, niin hölmönä ajattelin että laitetaan nyt kaikki mitä windows update tarjoaa.
 
Liittynyt
07.11.2021
Viestejä
4
Tuli sitten unohdettua tuo mitä kirjotit ja HBO Maxin katselun aikana Windows tietenkin lataili päivityksiä ja niitten asennuksen jälkeen kosketusnäyttö ei toimi nyt itselläkään :cautious:
Täytynee kokeilla selvittää tai mahdollisesti kokeilla järjestelmänpalautusta.

Tämä laite on kyllä v*ttumaisin Windows -aparaatti mitä olen koskaan omistanut. Sellaisen bugin kun olen huomannut ettei laite taida mennä kunnolla valmiustilaan vaan tyhjää akun aika nopeasti silloinkin, akku ei tyhjene nopeasti kun laite on kokonaan sammuksissa. Googlella löytyykin tuosta juttua ja ilmeisesti on ollut useammissa Intel -pohjaisissa tableteissa.

Muuten @Piankka jos sinulla on siinä valmistajan oma alkuperäinen Windows 10, niin jos saisit katsottua tuolta C:/Windows/Inf -kansiosta sen Touchsetting.gt tiedoston ja sen sisällön niin siitä voisi olla apua, nyt tuo oma on tosiaan jostain netistä haalittu eikä välttämättä se tarkin tälle, silloin kun tuo kosketusnäyttö toimi niin siinä oli paikoittaista epätarkkuutta vaikka ihan ok käyttökelpoinen olikin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 182
Viestejä
4 214 872
Jäsenet
71 014
Uusin jäsen
Phaik

Hinta.fi

Ylös Bottom