ZTE mf289f (DNA KOTI4G)

Liittynyt
17.06.2020
Viestejä
80
Elikkäs nyt ollut hetken aikaa käytössä otsikonmukainen nettiboksi DNA:n 4g-liittymällä. Liittymä ollut jo ennen boksia käytössä. Nyt muutamana päivänä on katkonut yhteyttä itsekseen ja välillä voi olla vaikka 10-15min nopeudet nollissa modeemin asetuksissa. Alkanut tekemään tämmöistä siis yhtäkkiä. Alkuun ja useimmiten muutenkin toimii normisti, tai niin normaalisti kun dna:n liittymä yleensäkkään toimii :D. Modeemi on noin pari kk varmaankin kohta ollut käytössä ja ikinä ei olla varmaan saatu sitä mistä maksetaan ( voi toki johtua liittymästäkin). Laite on ikkunan vieressä ilman mitään esteitä (verhoja yms..). Ulkoisia antenneja en ole vielä hankkinut talon seinään enkä itse boksiin kiinni. Onko kohtalontovereita täällä ja miten ootte itse ratkassut ongelman? Tukiasema/masto on alle kilometrin säteellä ja kuuluvuuskartta näyttää ihan 5G-alueeksi. Laittelen myöhemmin kuvia modeemin asetuksista jos niistä joku pystyy neuvomaan vaikka.
 
Liittynyt
08.03.2017
Viestejä
220
Kilauttelisin eka kyllä DNA:lle. Kuulostaa maston ja modeemin väliseltä ongelmalta ja veikkaisin että mastossa saattaisi olla vika..
 
Liittynyt
28.05.2019
Viestejä
1 582
Elikkäs nyt ollut hetken aikaa käytössä otsikonmukainen nettiboksi DNA:n 4g-liittymällä. Liittymä ollut jo ennen boksia käytössä. Nyt muutamana päivänä on katkonut yhteyttä itsekseen ja välillä voi olla vaikka 10-15min nopeudet nollissa modeemin asetuksissa. Alkanut tekemään tämmöistä siis yhtäkkiä. Alkuun ja useimmiten muutenkin toimii normisti, tai niin normaalisti kun dna:n liittymä yleensäkkään toimii :D. Modeemi on noin pari kk varmaankin kohta ollut käytössä ja ikinä ei olla varmaan saatu sitä mistä maksetaan ( voi toki johtua liittymästäkin). Laite on ikkunan vieressä ilman mitään esteitä (verhoja yms..). Ulkoisia antenneja en ole vielä hankkinut talon seinään enkä itse boksiin kiinni. Onko kohtalontovereita täällä ja miten ootte itse ratkassut ongelman? Tukiasema/masto on alle kilometrin säteellä ja kuuluvuuskartta näyttää ihan 5G-alueeksi. Laittelen myöhemmin kuvia modeemin asetuksista jos niistä joku pystyy neuvomaan vaikka.
Varmaan modeemin resetistä kannattaa lähteä liikkeelle ja toki tarkistaa onko päivityksiä saatavilla. Miltä signaaliarvot näyttävät webbihallinnassa? Käytätkö yhteyttä wifillä vai ethernetillä?
 
Liittynyt
17.06.2020
Viestejä
80
Varmaan modeemin resetistä kannattaa lähteä liikkeelle ja toki tarkistaa onko päivityksiä saatavilla. Miltä signaaliarvot näyttävät webbihallinnassa? Käytätkö yhteyttä wifillä vai ethernetillä?
Oon resetoinut kerran, päivityksiä ei ollut. Laitan kuvat signaaleista kun pääsen koneelle. Kone on ethernetillä kiinni ja telkkari + puhelimet wifillä. Liittymä tyttöystävän nimissä, olisin aikoja sitten jo vaihtanut toiseen operaattoriin jos ei olisi määräaikainen liittymä
 
Liittynyt
24.10.2017
Viestejä
380
Kannattaa kysyä DNA:lta,Telialta pääsi 5G liittymästä eroon 50€ sakolla (tyhmä kun otin liikkeestä),tai lähinnä tuosta taisi tehdä määräaikaisen ZTE reititin kytky (8€/kk yht.200€),se jäi itselle kun maksoi loppusumman siitä.
Nyt pelittää Elisa 5G kuin kuuluisa junan vessa,Telian firmwarella :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.01.2023
Viestejä
1
Juu, sama purkki täällä täsmälleen samoilla ongelmilla, liittymänä myös DNA (5G 400Mb). Liittymätyyppi vaihtui vastikään, mutta samanlaista se oli edellisellä 4G 300Mb:lläkin. Ihan käsittämättömät heittelyt nopeuksissa ja melkein kerran päivässä tipahtaa niin alas, että netti pätkii tai ei toimi lainkaan. Laite on parhaalla mahdollisella paikalla ikkunalaudalla, eikä linkkikään ole ymmärtääkseni kovin kaukana. Ja sama liittymä oli edellisellä Huawein reitittimellä ihan vakaa.

Olin yhteydessä DNA:han, saa nähdä, mitä tapahtuu. Takuu on voimassa, mutta enpä oikein usko, että sitä pystytään takuuhuollossa korjaamaan, mutta katsotaan nyt.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 111
Viestejä
4 212 453
Jäsenet
71 009
Uusin jäsen
S0mpa

Hinta.fi

Ylös Bottom