Terve. Taitaa olla täysin näytönohjaimeen sidottu ongelma kun olen testannut nyt kahdessa kokoonpanossa. Toisessa vanha sandy bridgen aikainen i5, ddr3 muistit ja 750W nexuksen poweri.
Ja tässä uudemmassa koneessa setuppi seuraavanlainen:
R5 3600X CPU
ASRock B350 Pro4 MOBO
G. Skill ripjaws 3200mhz 16gb RAM
Super Flower 750W 80+ Gold PSU
Eli ongelma on tuolla Zotac 1050Ti Mini näytönohjaimella sellainen, että toimii ongelmitta työpöydällä ja katsellessa videoita yms. mutta heti kun menee peliin niin näyttö pimenee ja näytönohjaimen äänikin hieman "syvenee" (rasitus?) ja esimerkiksi CS:GO:ssa pääsen menuun ongelmitta mutta kun liityn serverille niin pimenee. Sama homma Overwatchissa kaikki alun latausruudut näkyy mutta siinä homma loppuu jo itse menussa. GPU-Z render test tekee myös saman. Kone ei siis kaadu vaan näyttö menee mustaksi ja jotenkin windows nappi / alt+tab / ctrl+alt+del comboille saatan saada pelin suljettua ja työpöytä näkymään normaalisti. Välillä on myös tuo Benq:n 144hz näyttö ilmoitellut vuoronperään "Out of Range" tai "No Signal".
Muut näytönohjaimet RTX 2060 ja GTX 780 toimivat kummassakin kokoonpanossa.
Mitä olen yrittänyt tehdä:
DDU:n kans uudet ajurit ja koitettu vanhempiakin
Päivitetty näyttiksen BIOS
Koitettu kahdessa eri koneessa
Alikellotettu, ylikellotettu jne. Afterburnerilla
Koitettu eri kaapeleilla DP, HDMI, DVI-D
Värkätty nVidian asetusten kans, High Performancet jne perus neuvot
Koitettu myös kolmella eri näytöllä AOC G2460F 144hz Benq XL2411T 144hz ja BENQ GW247Q 60hz
Kokemuksia, ideoita?
PS. Tämä Zotac 1050Ti Minihän on muuten se malli jossa ei ole lisävirtapaikkaa ollenkaan, vaan pitäisi pyöriä tuolla emolevyn 75watilla. Ongelmahan ei olisi tämän näköinen jos saisin näytönohjaimen myyjään yhteyden (oli ilmeisesti takavalotakuu) kun olisi takuukin vielä jäljellä. Zotac kun ei ilmeisesti hyväksy takuuhommia muilta kuin alkuperäiseltä ostajalta.
Ja tässä uudemmassa koneessa setuppi seuraavanlainen:
R5 3600X CPU
ASRock B350 Pro4 MOBO
G. Skill ripjaws 3200mhz 16gb RAM
Super Flower 750W 80+ Gold PSU
Eli ongelma on tuolla Zotac 1050Ti Mini näytönohjaimella sellainen, että toimii ongelmitta työpöydällä ja katsellessa videoita yms. mutta heti kun menee peliin niin näyttö pimenee ja näytönohjaimen äänikin hieman "syvenee" (rasitus?) ja esimerkiksi CS:GO:ssa pääsen menuun ongelmitta mutta kun liityn serverille niin pimenee. Sama homma Overwatchissa kaikki alun latausruudut näkyy mutta siinä homma loppuu jo itse menussa. GPU-Z render test tekee myös saman. Kone ei siis kaadu vaan näyttö menee mustaksi ja jotenkin windows nappi / alt+tab / ctrl+alt+del comboille saatan saada pelin suljettua ja työpöytä näkymään normaalisti. Välillä on myös tuo Benq:n 144hz näyttö ilmoitellut vuoronperään "Out of Range" tai "No Signal".
Muut näytönohjaimet RTX 2060 ja GTX 780 toimivat kummassakin kokoonpanossa.
Mitä olen yrittänyt tehdä:
DDU:n kans uudet ajurit ja koitettu vanhempiakin
Päivitetty näyttiksen BIOS
Koitettu kahdessa eri koneessa
Alikellotettu, ylikellotettu jne. Afterburnerilla
Koitettu eri kaapeleilla DP, HDMI, DVI-D
Värkätty nVidian asetusten kans, High Performancet jne perus neuvot
Koitettu myös kolmella eri näytöllä AOC G2460F 144hz Benq XL2411T 144hz ja BENQ GW247Q 60hz
Kokemuksia, ideoita?
PS. Tämä Zotac 1050Ti Minihän on muuten se malli jossa ei ole lisävirtapaikkaa ollenkaan, vaan pitäisi pyöriä tuolla emolevyn 75watilla. Ongelmahan ei olisi tämän näköinen jos saisin näytönohjaimen myyjään yhteyden (oli ilmeisesti takavalotakuu) kun olisi takuukin vielä jäljellä. Zotac kun ei ilmeisesti hyväksy takuuhommia muilta kuin alkuperäiseltä ostajalta.