Zorbus (vuoropohjainen fantasia-aiheinen roguelike)

Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
39


Zorbus on perinteinen, vuoropohjainen, fantasia-aiheinen roguelike, jossa tarkoituksena on päästä luolaholvin pohjalle taso kerrallaan tutkien, hirviöitä mätkien ja aarteita keräillen.

Jokainen pelikerta on hieman erilainen koska kartat ja niiden sisältö luodaan proseduraalisesti. Pelissä on roguelike-tyyliin permadeath eli pelihahmon kuollessa peli on aloitettava alusta.

Teemallisesti vaikutteita on tullut 70- ja 80-luvun Dungeons & Dragons -seikkailuista ja loresta.

Sääntösysteemi on hieman D&D 3e (d20) -tyylinen, experience levelit löytyy mutta classeja ei. Level upeissa sijoitetaan pisteitä skilleihin point-buy tyylillä ja valitaan talentteja (taistelutaitoja ja loitsuja).

Peli on Windowsille mutta toimii myös Winellä Linuxissa. Vain näppiskontrollit.

Satunnaisesti luotuja karttoja:
Zorbus

Gameplay kuvia:
Zorbus





Lataus, pdf-manuaali ja enemmän tietoa:
Zorbus
 
Viimeksi muokattu:

Ragnarokkr

"Ei mikään turha jätkä"
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
515
Laitetaas lataukseen, vaikuttaa mielenkiintoiselta.
olin myyty ensimmäisessä lauseessa: "Look at that sweet juicy drawf boy!"
 
Liittynyt
16.05.2018
Viestejä
1 762
Koukuttava peli. Kuolema tulee joka kerta, mutta aina täytyy koittaa päästä askeleen pitemmälle.
 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
39

(seikkailija Zorbuksen portin edessä / by Tony Forsman)

Pelistä julkaistu jo versio 17.
  • Pelattavia rotuja on tällä hetkellä 7.
  • Valinnainen asetus ettei pelinäkymää renderoida joka askeleen jälkeen autopilotissa / autoexploressa, jolloin pelaaminen on huomattavasti jouhevampaa. Autopilotilla kuljettu polku näkyy vihreinä / punaisina pisteinä. Vihreinä jos päästiin kohteeseen perille, punaisina jos autopilot keskeytyi (nähtiin vihamielinen olento, salaovi, ansa tms).
  • Uutta sisältöä / erikoishuoneita lisätty.
Koko päivityshistoria, alempana vanhemmat päivitykset:
http://www.zorbus.net/Zorbus.txt
 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
39
Julkaisu 18:
  • pelissä on nyt äänet
  • online leaderboard
  • mahdollisuus antaa esineitä apulaisille ja editoida niiden inventaariota
  • pelin voi aloittaa nopeasti satunnaisesti luodulla hahmolla
 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
39
Release 32:
Lisätty olennoille hytkymisefekti (voi kytkeä pois), äänimaailmaa paranneltu (tausta-ambienttia, uusiä ääniefektejä).




 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 229
Suunnitelmia pistää tätä Steamiin? Pitää ottaa joku ilta testaukseen, kunnon rogueliket on lähellä sydäntä.
 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
39
Suunnitelmia pistää tätä Steamiin? Pitää ottaa joku ilta testaukseen, kunnon rogueliket on lähellä sydäntä.
Vähän kahden vaiheilla. Jos mennään sääntöjen mukaan, niin lisenssi ääni-DLL:ään (BASS.dll) mitä käytän, maksaa 950e kaupallisiin juttuihin + siihen satku vai mitä se nykyisin on Steamiin. Muutenkin pitäisi siistiä pois kaikki D&D loreen liittyvä mistä voisi tulla ongelmia, vaikka kuinka niche peli niche genressä onkin.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
328
Ai hitto, pitääkin pistää testaukseen, näyttää hyvältä!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 334
Mä latailin tuon pari päivää sitten ja oli kyllä ihan positiivinen yllätys. Tosin, vielä ei ole kerinnyt pelailla kuin ehkä vähän toista tuntia yhteensä mutta kun aikanaan tuli pelailtua aika paljon Nethackia ja Larnia ja jonkun verran muitakin vastaavia, kuten Orionia ja Moriaa niin kyllähän tuo kolahti.

Läppärilä tuo oli oletusasetuksillakin ihan ok, mutta pöytäkoneen 4k-näytöllä sai hetken asetuksia sorvailla että sai järkevän kokoiseksi ja näköiseksi. Hiirellä klikkailemalla noiden näyttöasetuksien vaihto (tilejen koko, ruutuja vaakasuunnassa/pystysuunnassa/...) säätö oli hieman sekavaa kun joka klikkauksella ruutu nytkähti johonkin suuntaan mutta kun sai asetukset mieleiseksi niin homma toimii. En tiedä vaikuttiko tuohon se, että itse käytän linuxia ja winen läpi tuota pelailen.

Tuo pelin käyttöliittymä yllätti ihan totaalisesti, yleensä roguelike-pelien modernisointi graafiseen ympäristöön tuntuu kadottavan pelattavuuden mutta yhdistetty näppis+hiiriohjaus toimii hienosti ja about joka ruudussa on näppäintoiminnot näkösällä niin ei tarvitse koko ajan muistella mitä piti painaa. Ainoa asia joka itseä hieman häiritsee on loki johon tulee viimeisimmän vuoron tekstit päälimmäiseksi, itse pitäisin enemmän ylhäältä alas -järjestyksestä että viimeisimmät tekstit olisivat alhaalla mutta tuo on pikkujuttu.

No, pitää taas iltasella viettää hetki tuon parissa...
 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
39
Iso kiitos palautteesta!

Joo, se tiili-asetusten säätö on vähän ärsyttävä, varsinkin hiirellä, kun asetus-menu skaalautuu uuteen kokoon. Sama juttu Windowsilla, ei pelkästään Linuxilla.

Oon järkeillyt ton "top-postaus" lokiin jutun niin, että koska loki on pelinäkymän alla, silmien on (ehkä) helpointa löytää ja lukea päällimmäinen teksti. Mutta joo, menee se vähän perinteitä vastaan.
 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
39


Ja sieltä! Tätä on odotettu, mutta se tuli sittenkin!

Tämä on juuri oikea päivä julkaista päivitys omaan räpellykseen, release 45 ulkona. Turnaus jatkuu joulukuun loppuun.

Changelog
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 472
Viestejä
4 163 329
Jäsenet
70 412
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom