Yrittäjyys ja oma firma

Mihin sitä yritystiliä oikeastaan tarvitaan jos on toiminimi tai avoin yhtiö? Se ei koskaan selvinnyt kun pankista yritin tiedustella. Kun yrityksen rahat ja omat rahat on samaa rahaa noissa yhtiömuodoissa, niin yritin kysellä että miksi pankin kanta on että "yrityksillä on oltava yritystili"? En saanut vastausta, joten en maksanut useampaa satasta yritystilin avaamisesta (yksityistili ilmainen). Nyt on rahat olleet vuoden päivät henkilökohtaisilla tileillä eikä tässä ole mitään katastrofia vielä tapahtunut.

Niin, ja noinkin pienet kuukausikulut olisi olleet jo enemmän kuin firman kuukausitulot tähän asti. Toki tavoite on joskus tienata nelinumeroinen kuukausitienesti päätyön ohella. Lähinnä verotuksen optimoinnin takia tuota firmaa pidän, että saa IT- ja medialaitteet sekä kuvausmatkat vähennyksiin (vaikkei niistä rahaa saisikaan). :)

Tietääkseni sitä ei vaadita mihinkään ja teoriassa se voi olla jaettukin tili. Mutta tietysti on helpompaa että tili on erillinen omista tapahtumista niin ei tarvitse käyttää aikaa ihmettelyyn että onko tapahtuma liiketoimintaa vai omia kuluja.

B2B myynti ja sähköinen laskutus johtaa sitten yritystilin tarpeeseen.

Mihin sitä yritystiliä oikeastaan tarvitaan jos on toiminimi tai avoin yhtiö? Se ei koskaan selvinnyt kun pankista yritin tiedustella. Kun yrityksen rahat ja omat rahat on samaa rahaa noissa yhtiömuodoissa, niin yritin kysellä että miksi pankin kanta on että "yrityksillä on oltava yritystili"? En saanut vastausta, joten en maksanut useampaa satasta yritystilin avaamisesta (yksityistili ilmainen). Nyt on rahat olleet vuoden päivät henkilökohtaisilla tileillä eikä tässä ole mitään katastrofia vielä tapahtunut.

Niin, ja noinkin pienet kuukausikulut olisi olleet jo enemmän kuin firman kuukausitulot tähän asti. Toki tavoite on joskus tienata nelinumeroinen kuukausitienesti päätyön ohella. Lähinnä verotuksen optimoinnin takia tuota firmaa pidän, että saa IT- ja medialaitteet sekä kuvausmatkat vähennyksiin (vaikkei niistä rahaa saisikaan). :)
Itsellä oli myös toiminimellä toistakymmentä vuotta ihan yksityistili jonka avasin sitä tarkoitusta varten. Ei huvittanut maksaa noita ryöstöhintoja.

OY:n kanssa asia on sitten eri, koska OY:n nimiin ei kukaan suostu myymään muuta kuin yritystiliä ja henkilökohtaista ei saa käyttää. Totesin että perinteiset pankit saa tässä kohtaa jäädä ja vein asiani Holviin joka on kirkkaasti halvin vaihtoehto kun ottaa huomioon mitä kaikkea sieltä saa.

On minulla ainakin OY:llä aina ollut OY:n nimissä ihan vastaava palvelukokonaisuus kuin yksityishenkilöille tarjotaan. Jotain alle 10e per kk maksaa minun tapahtumilla. Aluksi oli pari euroa /kk, mutta aina ne hilaa noita hintoja ylös vähitellen enkä ole jaksanut vaihtaa pitkään aikaan.

On minulla ainakin OY:llä aina ollut OY:n nimissä ihan vastaava palvelukokonaisuus kuin yksityishenkilöille tarjotaan. Jotain alle 10e per kk maksaa minun tapahtumilla. Aluksi oli pari euroa /kk, mutta aina ne hilaa noita hintoja ylös vähitellen enkä ole jaksanut vaihtaa pitkään aikaan.
Kerrotko vielä mikä pankki, eikä varmaan olisi iso homma kirjautua ja ottaa copypaste siitä sopimuksen hinnastosta tänne?

Mistä noin halvalla saa jos ja kun ei Holvi kerran ole? Ei varmaan ainakaan OP tai Nordea.

Itse kirjanpitäjänä näen sijoitusyhtiöillä hiljalleen kasvavan Alisa Pankin käyttö, koska tuolta saa halvimman pankkitilin osakeyhtiölle. Eri asia on sitten, että luottaako kyseiseen firmaan.

Itse kirjanpitäjänä näen sijoitusyhtiöillä hiljalleen kasvavan Alisa Pankin käyttö, koska tuolta saa halvimman pankkitilin osakeyhtiölle. Eri asia on sitten, että luottaako kyseiseen firmaan.
Tämä olikin uusi tuttavuus, mutta vaikuttaa asialliselta. Oman yrityksen rahat ovat anyway nordnetissä ja tilillä on se max 20t kerrallaan.
Pieni miinus siitä, että ei tue verkkolaskuja ainakaan vielä, mutta kai tuonne voisi tilin avata ja ottaa käyttöön tulevaisuutta ajatellen.

Statistiikka

Viestiketjuista
286 573
Jäsenet
79 205
Uusin jäsen
Stormie

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom