Mitä ihmeen snowflake- kamaa täällä oikein on? Windowsin ruuvaaminen tai wifi-kirjoittimen asennus paskahommia? Todellisten paskahommien jälkeen tuommoinen leppoisa sisätyö on kuin taivas.
Snowflake kamaa: Laajakaista-asentajana kohteena aataminaikainen win 98 kone (-05) jonka käynnistyminen kestää 3min. Asiakkaalta pitää varmistaa, että netti nousee ylös ja lopuksi pakko tarjota virusturvaa. Joka tietenkin haluttiin. En muista mikä norttoni tai vastaava oli, mutta eihän se kone enää noussut ylös lainkaan. 1,5h säätämistä ja oli pakko luovuttaa. Sopisin uusintakäynnin omalle ajalle, mutta irtisanoin itseni puljusta ennen sovittua aikaa niin sinne jäi. Varmaan tuli tulenpalavaa palautetta asennuksesta
. Sillon oli aika märät korvantaustat. Ei missään nimessä olisi pitänyt tarjota asennusta kun tajusi siinä muutenkin, että kone on aivan paska. No elämä opettaa. Samana päivänä toinen asiakas lykkäsi 50€ kouraan asennuksesta. Yritin palauttaa eikä ottanut vastaan kurvasin pihalta pois ja 15min päästä ovelle takaisin, että en minä tätä voi oikeasti ottaa ja otti rahan takaisin.
Tänään piti laittaa 200:seen vanhaan valurautaan pätkä muovia väliin ja tarkistusluukku maan sisäisten osien sukitusta varten. Olin sopinut 06-09 katkon 4 taloon. Tuun 8 töihin niin siellä on 2 kaveria ihan hiestä märkänä paskan ja sulaneen makitan puukkosahan + rälläkän käryssä hengityssuojaimet päällä. Se vanha 200 linja oli lohjennut sahatessa ja piti ottaa kauempaa. Ei muuta kun lisää osia väliin. Seuraava sahaus meni ok. Putkari kokos uudet muovipalikat missä pari haaraakin. Tulen siinä 5 vaille 9 kattomaan niin joku osa väärinpäin. Pitäs repiä muovit irti muhveista ja kääntää. Sanoin, että se on sitten 5min ja tosta putkesta alkaa oikeasti tulla paskaa. Kokoajan sieltä oli jotain valunut ja vieressä olikin vesi-imuri ja iso saavi mihin sitä tyhjenneltiin. 3 ihmistä yrittää vääntää muhveja irti suht nopeasti. Sitten otettiin vasaraa käteen ja pari napautusta. Tarkistusluukku paskaksi. Sitten tuli sellenen hiljanen hetki kun muutamaan sekunttiin kukaan ei sanonut mitään. Sitten alko kiroilu ja luukut lensi pitkin seiniä.... Onneksi oli täysi kanki 200:sta niin saatiin siitä pätkä väliin luukun tilalle, mutta kyllä se kello oli 09:30 vasta kun pannat oli vuotamatta paikoillaan.
Viemäri hommat on muutenkin aika usein yllättäviä paskahommia. Ei ne oikein koskaan mene niinkuin elokuvissa tai ainakaan silloin kun minun pitää sotkeentua niihin. Silloin aina tullut se yllätys kerroin mukaan ja paskaa lentää muodossa tai toisessa.
Yllättävää paskaa on myös sarja: en mä mitään kaivuria tartte:
Levitän itse 40 kuutioita multaa pihalle kottareilla, lanaa, kylvä ja kastele. Meni koko kesä.
Äkkiä noi pihavalojen johdot kaivaa. Ja kun olet polvillasi ties kuinka monetta tuntia saatanan kukkalapio kädessä sormenpäistä pukikuluneet hanskat kädessä kun kiviä on joka välissä.
Siinä vaiheessa kun tuon työmäärän tajuuaa oikeasti tulee sellanen fiilis, että ei saatana, mutta luonto ei anna periksi jättää kesken.
Sisärempan puolelta. Maalasin emännälle katon valkoseksi synttärilahjaksi kun on sitä ruinannut. 2vk synttäreiden jälkeen homma vielä kesken. Laskin niin 20h meni. Totesin hälle, että sait helvetin kalliin lahjan...
Yleensäkin kun teen jotain kotona niin pyrin tekemään ne itse ja ne aika usein muuttuu yllättäväksi paskahommaksi kun ei ole aihe alueesta juuri kokemusta. Parasta olisi vaan idlata ja näpyttää konetta
.