Yleistä keskustelua sähköautoista

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 754
Tekisivät tuosta jääkaapin, sais kaljat kylmään...tulis ees hyötykäyttöön.
Kyllä tuo frunkki on ihan kätevä, vaikka ruohonleikkurin bensoja hakiessa, ei haittaa käryt jos vähän loiskuu.

Mutta samaa mieltä, ilmastoituna tuo olisi kaikkein paras.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 134
Tuo koko frunkki on kyllä niin turha keksintö. Itse en ole käyttänyt kertaakaan nyt puolentoista vuoden aikana kun sähkäri on ollut.
Itse en osta autoa enää ilman frunkkia. Latauskaapelit siellä ja en kyllä niitä viitsisi likaisena heittää auton sisään muiden tavaroiden sekaan. Tai kaivaa niitä jostain tavaroiden alta aina. Lisäksi kannu lasinpesunestettä aina frunkkssa mukana ja sitten muutenkin sekalaista tavaraa.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 422
Tottakai frunk on hyödyllinen, itsellä ei ole ja voisin sellaisen ottaa. Mutta en varmaan muulle kuin "harvoin tarvittavalle" kamalle, jotta sitä haluaisi käyttää jatkuvasti niin pitää olla sähköinen konepelti.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 532
Tottakai frunk on hyödyllinen, itsellä ei ole ja voisin sellaisen ottaa. Mutta en varmaan muulle kuin "harvoin tarvittavalle" kamalle, jotta sitä haluaisi käyttää jatkuvasti niin pitää olla sähköinen konepelti.
Joo sähköinen sen pitää olla kuten takaluukku. Manuaalisena vähän meh.
 
Liittynyt
31.03.2021
Viestejä
1 795
Kaapelille kannattaa hommata suojapussi. Sen voi heittää vaikka perälle, ja pysyy se frunkkikin puhtaanpana jos sinne laittaa.

Itse en usko juurikaan tarvitsevani mukana kulkevaa kaapelia. Kotilaturiin ja mökille kiinteä johto, ja julkisissa pikalatureissa on kiinteät johdot. Irtojohto ehkä jossain vuokramökki tms. skenaariossa 0-2 kertaa vuodessa, niin se voi olla suojapussissa silloin muiden tavaroiden mukana.

Frunkkien toteutuksetkin on joskus huonoja, se on liian lähellä tuulilasia, jolloin likaantuu vaatteet kun pitää maata puskurin ja konepellin päällä sinne päästäkseen. Korkeakeulainen SUV ja frunkki kaukana keulasta on huonoin yhdistelmä. Toki joku bensakanisteri tai haiseva roskapussi siellä mukavampi kuin muualla.
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 920
Itse en osta autoa enää ilman frunkkia. Latauskaapelit siellä ja en kyllä niitä viitsisi likaisena heittää auton sisään muiden tavaroiden sekaan.
Frunkki on lisätilaa ja siten aina tervetullut. Hieman ihmetyttää, miten osa valmistajista ei saa sellaista mahdutettua.

Latauskaapelin osalta en enää huoli mitään muuta kuin kierrekaapelin. Vaikka miten aiheuttaisi liittimeen vetoa, niin se pysyy ilmassa eikä siten rapaannu maassa. Enintään kastuu ja siten ei ole ongelma heittää konttiin. Kontin sivulokerossa sitä pidänkin.
 
Liittynyt
22.11.2018
Viestejä
149
Mitähän menin tekemään, kun näkemättä kokematta tilasin ev3 Kian. Ev datasta katoin että mökille pitäs päästä talvella 110kmh keskinopeudella -10:ssä

Toivottavasti kesäkelissäkin saa ajaa ihan normaalisti. Kaupunkiajon lisäksi ei oikein muuta ajoa tule, kun mökillä käynti.

Toivottavasti on hyvä peli. Aikoinaan ex30 olin ottamassa, mutta siinä oli niin jäätävän pieni kontti, että oli pakko perua kaupat ja toisaalta siinä oli kyllä suhteettoman lyhyt range.

Mistä saa halvimmalla 5m voimavirta kaapelin?
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
2 271
Tästä syystä jätänkin VW:n aiemmat merkit kokonaan mainitsematta. Id4:sta koeajoin toivoen että se olisi ollut aikanaan ensimmäinen oma sähköpirssi, mutta se ei herättänyt mitään tunteita koeajossa ja sai jäädä kauppaan. Ei siinä varsinaisesti mitään vikaakaan ollut (softaa en kauheasti testaillut). Id7 taas tuntui perusmallillaan jo paljon paremmalta tuotteelta ja samaa sanovat kaikki arvostelutkin. Käy ajamassa GTX-7 ja anna sille mahdollisuus, saatat yllättyä toiveesi suhteen. Edelleenkään en väitä että ne olisi puolet kalliimpia bemareita, mersuja, porscheja parempia, mutta väitän että oikeinkin pätevä premium-auto kuitenkin.
@mattix taitaa olla oikeassa ainakin jousitusmukavuuden ja hiljaisuuden osalta, ettei ID.7 ole BMW i5:n tasolla. Itse olen ajanut vain ID.7:lla, eikä se säväyttänyt kummankaan ominaisuuden osalta, vaikka olikin ihan hyvä. Bemarista taas TM 04/2024-05/2024 -Talvitesti kertoi mm:

"BMW ansaitsee erityismaininnan hiljaisimmasta sisämelusta."

"VW:n jousitus ei yllä samalle mukavuustasolle BMW:n kanssa."

"Jousitusmukavuus ja matala sisämelu ovat ensiluokkaisia myös rosoisella talvisella maantiellä (BMW)."


Talvitestissä eivät tosin olleet farmarit, mutta yleensä keskinäinen järjestys säilyy korimallista riippumatta, kunhan verrataan vastaavia korimalleja. Kaikissa talvitestin autoissa oli Hakkapeliitta R5 -kitkat.
 
Liittynyt
31.03.2021
Viestejä
1 795
Hiljaisuus on tietty premium merkkien premiumia, mutta muuten tuo id.7 gtx on aika hyvä paketti. Säädettävässä DCC alustassa on todella laaja säätöskaala, ja se todellakin nielee mukulakivet ym. mukisematta. Penkkeinä on ergo activet jotka säätyy kaikkiin mahdollisiin ja mahdottomiin suuntiin sähköllä, ovat automaatti-ilmastoidut ja pneumaattisesti toteutetulla hieronnalla. Progressiivinen ohjaus. Harman/Kardonit. AR-HUD. Muutenkin varustelu on sitä luokkaa että nuo kun ruksii bemariin niin ei enää naurata matkalla pankkiin. Ja ne on GTX:ssä ihan vakiona.
 
Liittynyt
10.07.2024
Viestejä
26
VW:t ovat karvalakkiautoja, samoin kun vaikka Toyota, Opel, Kia, Nissan yms. BMW:t ja MB:t painivat kokonaan eri sarjassa.
Entisenä Mersun omistajana en nyt sanoisi, että ihan kokonaan eri sarjassa - paitsi hinnoiltaan ja etenkin jälkimarkkinapalveluiden hinnoiltaan. Jos "väljät alapallot" maksaisi Veholla vaihdettuna 1500 euroa, mitähän maksaisi vähänkin merkittävämpi remppa? Ainakin viisi touhutonnia pitäisi varmaan olla aina irrotettavissa keski-ikäisen Mersun omistajalla. (Ei nyt kuulu tähän ketjuun, mutta dieseleiden ad-blue ongelmiin on pahimmillaan joiltain huvennut paljon enemmänkin rahaa) En jäänyt odottamaan niitä isompia remppoja plugariini enkä kyllä vaihdattanut niitä alapallojakaan, kun katsastusmies ei vaatinut.
Sinänsä GLC oli kyllä oikein hyvä ajettava, mukava ja erittäin hiljainen. Mutta joissain asioissa laatu aivan kuraa, kuten istuinten tekonahassa.
 
Liittynyt
10.07.2024
Viestejä
26
Blaupunkt on itselläni toiminut pian vuoden oikein hyvin. Onhan se sentään vanha arvostettu eurooppalainen merkki...
(Jälkimmäinen virke oli sitten huumoria, mutta hymiötä en laita)
 
Liittynyt
06.06.2020
Viestejä
1 050
Entisenä Mersun omistajana en nyt sanoisi, että ihan kokonaan eri sarjassa - paitsi hinnoiltaan ja etenkin jälkimarkkinapalveluiden hinnoiltaan. Jos "väljät alapallot" maksaisi Veholla vaihdettuna 1500 euroa, mitähän maksaisi vähänkin merkittävämpi remppa?
Viattomiksi, saatika halvoiksi korjata, noita tuskin kukaan voi väittää. Entisenä muutamankin yksilön omistajana tiedän itsekin, että alustaan saa varata sen tonnin vuodessa ja sen lisäksi on hyvä varata niitä toimintatonneja muutamia vähän sinne sun tänne. Se on hinta, jonka premium-autolla ajamisesta joutuu maksamaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 190
1725739870691.png


Pari viikkoa aikaa teroitella pilkkakirveitä. Entäs jos se ei olekaan niin huono mitä tällä foorumilla on julistettu?
 
Liittynyt
22.11.2018
Viestejä
149


Pari viikkoa aikaa teroitella pilkkakirveitä. Entäs jos se ei olekaan niin huono mitä tällä foorumilla on julistettu?
Jos en ihan väärin muista niin koeajolla kehä 1 lahden ja porvoon motari meni 71km:lla58% akkua. Ei ollu meikäläisen vehje. (Keskikesällä)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.07.2024
Viestejä
26
Minulla taisi jäädä tuo ensimmäinen "oikea" premium viimeiseksi. Ihan rajattomasti kun ei ole auton ylläpitoon panna rahaa ja arvokkaan auton vaihtaminen uuteen parin vuoden välein se vasta kalliiksi käykin.
Saa nähdä, mitä ajattelen ensimmäisestä Volvostani muutaman vuoden päästä.
Toistaiseksi lähinnä ällistyttää, miten vähän autoon voikaan mennä rahaa. Ilmaiset huollot kolme vuotta ja käyttövoimakuluissa 1500-2000 euron säästö vuodessa.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
252 198
Viestejä
4 393 794
Jäsenet
72 927
Uusin jäsen
Pelaaja1234

Hinta.fi

Ylös Bottom