Yleistä keskustelua sähköautoista

tavallinen viikari

2024
Tukijäsen
Liittynyt
04.04.2020
Viestejä
1 347
En edelleenkään ymmärrä mitä ne välttämättömät asetukset ovat. Eikö kukaan selviä liikenteessä omasta pihasta lähimmälle isommalle väylälle ilman opastimia, missä voi sitten hiljalleen naputella osoitteen kerran pari vuodessa? Poislukien erikoistapaukset missä ajellaan vaimon saviruukkuja asiakkaille monta kertaa illassa eri puolille kaupunkia.
Ne välttämättömät asetukset on käyty tässä ketjussa läpi moneen otteeseen viimeisen viikon aikana. Että jos muutaman sivun viitsit selata taaksepäin, niin varmasti löytyy.

Navigaattorin osalta se ongelma on hidas käynnistyminen, jolloin työkeikoilla pitää ensimmäiset risteykset ajaa hyvin usein sokkona. Tyypillisesti esimerkiksi aamulla hotellista lähtiessä.
 
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
1 466
Ne välttämättömät asetukset on käyty tässä ketjussa läpi moneen otteeseen viimeisen viikon aikana. Että jos muutaman sivun viitsit selata taaksepäin, niin varmasti löytyy.

Navigaattorin osalta se ongelma on hidas käynnistyminen, jolloin työkeikoilla pitää ensimmäiset risteykset ajaa hyvin usein sokkona. Tyypillisesti esimerkiksi aamulla hotellista lähtiessä.
Olen kyllä lukenut ne viime sivut, ja mitään välttämättömiä asetuksia ei ole tullut vastaan. Se että sinä et voi lähteä autolla liikkeelle ilman ylinopeusvaroituksen mutea ja navigaattorin asettamista ei tee niistä asetuksista missään määrin välttämättömiä, vaikka työmatkalla joutuu pahimmassa tapauksessa 25 sekuntia odottamaan. Keskustelu olisi hedelmällisempää jos et käyttäisi noin yliampuvia adjektiiveja.
 
Liittynyt
03.12.2019
Viestejä
892
ei sähköautoilijat kerkee oottelee kuten diselin hehkuttajat.. heti o mentävä ja täysiä, jotta keretään kiukuttelee laturille kui toi vielkin tossa noin hitaasti lataa mä lataisin nopeemin, ja si oon kuitenkin kahvella ja pullalla pitkään ko auto jo täys...
 

tavallinen viikari

2024
Tukijäsen
Liittynyt
04.04.2020
Viestejä
1 347
Olen kyllä lukenut ne viime sivut, ja mitään välttämättömiä asetuksia ei ole tullut vastaan. Se että sinä et voi lähteä autolla liikkeelle ilman ylinopeusvaroituksen mutea ja navigaattorin asettamista ei tee niistä asetuksista missään määrin välttämättömiä, vaikka työmatkalla joutuu pahimmassa tapauksessa 25 sekuntia odottamaan. Keskustelu olisi hedelmällisempää jos et käyttäisi noin yliampuvia adjektiiveja.
Skoda Enyaq coupe RS 2023
1.Täysin kelvoton kaistavahti, joka pitää joka kerta ajoon lähtiessä kytkeä pois päältä hitaasti käynnistyvän näytön syövereistä
2. Kaukovaloautomatiika pitää joka kerta kytkeä ajoon lähtiessä päälle uudestaan. Tämä sentään onnistuu viikseä työntämällä, mutta paremmissa toteutuksissa valittu toiminta pysyy päällä yli ajokertojen
3. Näytön/gps:n käynnistymisaika 2-60 sekuntia. Ei riipu sijainnista, eikä auta vaikka auton appista on valittu "herätystoiminto" jonka pitäisi herätellä auto jos vaikka laittaa lämmityksen tai ilmastoinnin appin kautta päälle.

Muut voivat kertoa lisää siitä nopeuspiipparista ja aloittaa pimputtelun 1 km/h kuvitteellisesta ylinopeudesta.

Ei mene paljon paremmin kyllä Teslallakaan Ostin Teslan, ja se vei minut sekä ilojen että kauhujen äärelle | HS.fi
 
Liittynyt
06.06.2020
Viestejä
963
Siellä varmaan pistetään huollossa kaikki pysyvästi off ja nauretaan hölmöille jotka tuota kuuntelee.
Jeps. Sama juttu kun EGR:ien ja kusikilkkeiden kanssa. Kaikki pois ja huolettomia kilometrejä.

Täällähän tuotakin alettiin nyt tietysti valvoa, tai en tiedä onko katsureilla vielä siihen vehkeitä, mutta ainakin aletaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 395
Skoda Enyaq coupe RS 2023
1.Täysin kelvoton kaistavahti, joka pitää joka kerta ajoon lähtiessä kytkeä pois päältä hitaasti käynnistyvän näytön syövereistä
2. Kaukovaloautomatiika pitää joka kerta kytkeä ajoon lähtiessä päälle uudestaan. Tämä sentään onnistuu viikseä työntämällä, mutta paremmissa toteutuksissa valittu toiminta pysyy päällä yli ajokertojen
3. Näytön/gps:n käynnistymisaika 2-60 sekuntia. Ei riipu sijainnista, eikä auta vaikka auton appista on valittu "herätystoiminto" jonka pitäisi herätellä auto jos vaikka laittaa lämmityksen tai ilmastoinnin appin kautta päälle.

Muut voivat kertoa lisää siitä nopeuspiipparista ja aloittaa pimputtelun 1 km/h kuvitteellisesta ylinopeudesta.

Ei mene paljon paremmin kyllä Teslallakaan Ostin Teslan, ja se vei minut sekä ilojen että kauhujen äärelle | HS.fi
Ei tullut mieleenkään että tuollaisia toteutuksia olisi ihan uusissa autoissa. Bemarin i4 kokemukset vastaavista jutuista:

1. En edes tiedä mistä kaistavahti menee pois päältä eikä ole ollut syytä selvittää koska se ei millään tavoin häiriköi ajamista, paitsi jos tyypilliseen bmw tyyliin koittaa vaihtaa kaistaa ilman vilkkua.
2. Kaukovaloautomatiikka on ollut päällä ostohetkestä lähtien.
3. Näyttö ja gps on aina päällä autoon sisälle tultaessa. En tiedä mikä on se hetki kun herättelee itsensä mutta uskoisin olevan sen ku autosta kuuluu sellainen pieni sähköinen surahdus lähestyttäessä mutta kuitenkin vielä niin kaukana että ei avaa lukkoja.

Itsellä myös -23 malli mutta siinä ei vielä tuota piippailevaa nopeusjuttua, pelkästään vilkuttaa hetken hudissa rajoitusmerkkiä.

Automaattiohjauksessa ratin hiplaustunnistus on todella jees. Senku vähä edes pitää jotenkin kiinni, tai ei edes tarvitse pitää kiinni mutta jos 3 sormea osuu rattiin samaan aikaan niin on tyytyväinen, 2 sormella saattaa joskus valitella.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
249 740
Viestejä
4 355 488
Jäsenet
72 477
Uusin jäsen
Avvil

Hinta.fi

Ylös Bottom