- Liittynyt
- 10.01.2019
- Viestejä
- 18 464
Nyt eletään erikoisia aikoja. En ihan noin rajusti yleistäisi vaikka muisteltaisiin vanhoja.Onhan tuossa nyt arvonalemassa todella iso ero, että ostaako vaikka uuden tai vaikka 4 vuotta vanhan.
Rahanmeno on vakiota, mutta vain kummankin ostoskenaarion sisällä. Ei noiden välillä.
ennen näitä sekoiluja oli sitten oma erikoisuutensa, tuet ja kamppikset oli sellaisia että kannatti hankkia uusisähköauto, jos nyt ajeli sen 20k km tai enemmän. Viimevuonna tilanne muuttu vielä erikoisemmaksi, käytettyjen arvo nousi.
Nyt sitten korjausliikettä alaspäin. Jos auton arvonaleneman riski pelottaa, niin vuokra-auto, jossa jäänösarvon riski on vuokraajalla tai myyjällä.
Perinteisesti Suomessa korkean autonveron maksoi käytettyjen ostajat vs muut markkinat. Hinnasta lähti ulosajaessa toki tonneja, joista osa oli vain näennäistä , ei todellista maksettua. Ja yksittäisten mallien ja esimerkkien kohdalla voi olla kovinkin karuja.
Edit.
Tuontiautot ja patteriautojen verokohtelu on tuonut kilpailua käytettyihin, mikä vaikuttanut hintoihin, korkojen ja autorahoituksen kustannukset omalta osaltaa tehneet uusista kilpailukekyisempiä.
Viimeksi muokattu: