Yleinen TV:n hankinta- & säätöketju

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 384
MU6-sarjassa on vielä ihan silkka markkinointi-HDR, jolla ei tee oikeastaan yhtään mitään. Local Dimming puuttuu myös MU7-sarjasta, jonka ainakin itse katson kohtuullisen tärkeäksi. MU8-sarjasta ylöspäin sitten löytyy se "oikea HDR".
Niin joo tuo mallimerkintäsekoilu taas, 2016 kun oli KU ja KS erikseen, nyt nuo on pistetty saman MU alle ja lisätty Q sarja.

Mutta korjattaneen että MU7005 on kyllä local dimming (ja täten Samsungin halvin "oikea" HDR laite). Raudaltaan melkolailla 1:1 viime vuoden KS7005:n kanssa.
Nuo jenkkimerkinnät taisivat sekoittaa, sillä meidän MU7005 = jenkkien MU8000.
 

DädiFinn

Слава Україно!
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 203
MU6-sarjassa on vielä ihan silkka markkinointi-HDR, jolla ei tee oikeastaan yhtään mitään. Local Dimming puuttuu myös MU7-sarjasta, jonka ainakin itse katson kohtuullisen tärkeäksi. MU8-sarjasta ylöspäin sitten löytyy se "oikea HDR".



Gigantissa nyt 18.7. 300kpl erä UE55KU6075XXE mallia, eli Samsungin vuoden 2016 55" UHD-telkkari hintaan 549€. Ihan kohtuullisen hyvä diili ja Samsungiin saa about kaikki mahdolliset sovellukset.
Niin tarjous alkaa vasta 18.7?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 384
Selvä tämä.Eli "oikea" HDR maksaa.
Mutta jos unohdetaankin HDR,mitä tarjoaa vaikka tuo linkin "halpa" 75?
Saako rahoille vastinetta,vai liekö kuraa,pitääkö mennä sinne HDR osastolle vaan paneelin
kokoa pienentämällä...minulla katseluetäisyys lähemmäs 5 metriä,siksi iso paneeli kiinnostaisi.
Perushyvän television tuon ostamalla kyllä saa Samsung MU6300 Review (UN40MU6300, UN43MU6300, UN50MU6300, UN55MU6300, UN65MU6300, UN75MU6300)
Tuossa kokoluokassa tosin kysyntä, kilpailu ja valmistusmäärät ovat huomattavasti pienempiä kuin 55-65" luokassa, joten tästä syystä kymmenestä lisätuumasta saa maksaa sen tuplahinnan.
Noita KS7, -8 ja -9 tai MU7 -sarjalaisia tosiaan saa tuohon noin kahden tonnin budjettiin 65" koossa (KS-sarja katoamassa, mutta Gigantin outletista mm. välillä löytyy), joten itse jos valitsisin, niin luultavasti moiseen mieluummin sijoittaisin ja siirtäisin sohvaa lähemmäs, sillä 5m etäisyys on haasteellinen jopa 75" ruudulle (nimimerkillä 90" aiemmin ~3,5 metristä oli vasta sopiva, nyt ~2,5m ja 65").
Vaihtoehtona voisi olla 4K tykki, jos moinen ei nyt täysin poissuljettu vaihtoehto ole Optoma UHD550X 4K UHD DLP -kotiteatteriprojektori 2 198,90 €
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 113
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 113
Perushyvän television tuon ostamalla kyllä saa Samsung MU6300 Review (UN40MU6300, UN43MU6300, UN50MU6300, UN55MU6300, UN65MU6300, UN75MU6300)
Tuossa kokoluokassa tosin kysyntä, kilpailu ja valmistusmäärät ovat huomattavasti pienempiä kuin 55-65" luokassa, joten tästä syystä kymmenestä lisätuumasta saa maksaa sen tuplahinnan.
Noita KS7, -8 ja -9 tai MU7 -sarjalaisia tosiaan saa tuohon noin kahden tonnin budjettiin 65" koossa (KS-sarja katoamassa, mutta Gigantin outletista mm. välillä löytyy), joten itse jos valitsisin, niin luultavasti moiseen mieluummin sijoittaisin ja siirtäisin sohvaa lähemmäs, sillä 5m etäisyys on haasteellinen jopa 75" ruudulle (nimimerkillä 90" aiemmin ~3,5 metristä oli vasta sopiva, nyt ~2,5m ja 65").
Vaihtoehtona voisi olla 4K tykki, jos moinen ei nyt täysin poissuljettu vaihtoehto ole Optoma UHD550X 4K UHD DLP -kotiteatteriprojektori 2 198,90 €
Joojoo, Samsunghan ei tee mitään epäilyttävää ja tekee itse kaikki paneelit ja .. joo..

TV Panel Lottery: Samsung vs AU Optronics vs Sharp Panels Compared

Siinä 75" on sitten varmaan varmasti itse tehty paneeli..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 384
Joojoo, Samsunghan ei tee mitään epäilyttävää ja tekee itse kaikki paneelit ja .. joo..

TV Panel Lottery: Samsung vs AU Optronics vs Sharp Panels Compared

Siinä 75" on sitten varmaan varmasti itse tehty paneeli..
En nyt oikein ymmärtänyt miksi lainasit viestiäni, sillä en puhunut itse paneelista mitään. Ja ilmeisesti tuota lottoa on vain 6-sarjoissa, kun taas SUHD ja QLED mallit lienee Samsungin itse valmistamia (en ole ainakaan törmännyt poikkeuksiin).
Ja mitä tuohon linkkiin ja sitä myötä 6-sarjaan, niin linkin artikkelin lopussakin seisoo "Overall though, at least in the units that we tested, the panel lottery isn't something to worry about. While there are differences, the differences aren't big and an original Samsung panel is not necessarily better."
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 113
En nyt oikein ymmärtänyt miksi lainasit viestiäni, sillä en puhunut itse paneelista mitään. Ja ilmeisesti tuota lottoa on vain 6-sarjoissa, kun taas SUHD ja QLED mallit lienee Samsungin itse valmistamia (en ole ainakaan törmännyt poikkeuksiin).
Ja mitä tuohon linkkiin ja sitä myötä 6-sarjaan, niin linkin artikkelin lopussakin seisoo "Overall though, at least in the units that we tested, the panel lottery isn't something to worry about. While there are differences, the differences aren't big and an original Samsung panel is not necessarily better."
Lähinnä sitä, että paneeliarvontaa tapahtuu Samsungilla ja ei ole itsestäänselvää, että sitä ei tapahdu myös muissa malleissa.

--

Itse etsin tällä hetkellä vaan tarjouksia ja kokoluokka on 49"-51". Telkkarini on vuodelta 2012, siinä on täydellinen kuva, mutta kohta se hajoaa kuitenkin ikäänsä. Sitä ennen voin napata kohtuullisen diilin. Lisäksi haluaisin T2-virittimen.

Hieman alkoholia nauttineena voin myöskin sanoa, että ärsyttää kovasti, kun pienin hyvän malliston TV on se 55". Ja testaajat testaavat sen 55" mallin mallistosta riippumatta, ja kaikki muut koot voi olla, mitä sattuu..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 384
Hieman alkoholia nauttineena voin myöskin sanoa, että ärsyttää kovasti, kun pienin hyvän malliston TV on se 55". Ja testaajat testaavat sen 55" mallin mallistosta riippumatta, ja kaikki muut koot voi olla, mitä sattuu..
Budjettia et maininnut, mutta ilmeisesti liikutaan tuolla 500-600€ tietämillä?
Sinne en osaa nyt mitään ylempien mallisarjojen laitteita vinkata, mutta 49KS7505 irtoaa alta tonnin SAMSUNG 49" 4K/UHD LED TV UE49KS7505UXXE ja Samsung UE49KS7505 49" LED 4K Curved | Dustinhome.fi
Paremmat diilit tosiaan yleensä löytyy 55" kokoluokasta. Tämä voisi olla katsastamisen arvoinen (hinta kohdillaan, mutta myyvät tahot hieman kysymysmerkkejä) Panasonic VIERA TX-49DX600E, 628€ | Hinta.fi
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 097
Löytyykö tästä Sonysta keneltäkään kokemusta? Tai tietoa myydäänkö samaa telkkua eri mallinimellä muilla alueilla? Kovin vähän löytyy kokemuksia jostain syystä.
SONY 75" 4K UHD LED TV KD75XE8596BAEP

edit. linkki korjattu parempaan osoitteeseen, kun sonyn sivut rikki.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 384
Löytyykö tästä Sonysta keneltäkään kokemusta? Tai tietoa myydäänkö samaa telkkua eri mallinimellä muilla alueilla? Kovin vähän löytyy kokemuksia jostain syystä.
SONY 75" 4K UHD LED TV KD75XE8596BAEP

edit. linkki korjattu parempaan osoitteeseen, kun sonyn sivut rikki.
Ilmeisesti ihan euroopan variantti jenkkien X850E:stä, pieni twisti ilmeisesti että XE8596 on Motionflow XR 1000, kun X850E XR 960: Comparison between: 74.5" Sony KD-75XE8596, 74.5" Sony XBR-75X850E
Referenssinä siis voi käyttää tätä arvostelua: Sony X850E Review (XBR65X850E, XBR75X850E)
Euroopassa siis mallisarja on XE85 ja loput kaksi numeroa on pieniä mallieroja kuten koteloinnin väri, Motionflown taso jne. Jenkkilässä sama mallisarja on X850E.
 
Liittynyt
28.05.2017
Viestejä
4
Olisiko tämä oikea lanka kysymykselle.

Tilasin Verkkokauppa.comista alkuviikosta LG:n Oled55B6V-telkkarin. Telkkari toimitettiin torstaina iltapäivällä ja rupesin kokoamaan. Ongelmaksi tuli jalusta, jota ei saa paikalleen. Olen katsonut youtubesta videoita, joissa jalusta solahtaa paikalleen suunnilleen itsestään. Minulla ei, vaan se ottaa kiinni telkkarin alareunaan jalustan yläosasta. Ehkä kovalla voimalla saisi käännettyä yli reunuksen mutta ei voi olla mahdollista, että niin paljon joutuisi voimaa käyttämään. Ilmoitin verkkikseen asiasta ja sain toisen jalustan. Sitä ehdin mallata paikalleen hyvin pikaisesti mutta näyttäisi olevan sama juttu senkin kanssa.

Onko muilla ollut samanlaista, vai enkö vaan osaa? Tyhmä olen ja siksi en varmaan ymmärrä, mitä teen väärin. Jalusta on ainoa mahdollisuus, seinäkiinnitys ei onnistu.

Saikohan tuosta mitään selvää...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 384
Olisiko tämä oikea lanka kysymykselle.

Tilasin Verkkokauppa.comista alkuviikosta LG:n Oled55B6V-telkkarin. Telkkari toimitettiin torstaina iltapäivällä ja rupesin kokoamaan. Ongelmaksi tuli jalusta, jota ei saa paikalleen. Olen katsonut youtubesta videoita, joissa jalusta solahtaa paikalleen suunnilleen itsestään. Minulla ei, vaan se ottaa kiinni telkkarin alareunaan jalustan yläosasta. Ehkä kovalla voimalla saisi käännettyä yli reunuksen mutta ei voi olla mahdollista, että niin paljon joutuisi voimaa käyttämään. Ilmoitin verkkikseen asiasta ja sain toisen jalustan. Sitä ehdin mallata paikalleen hyvin pikaisesti mutta näyttäisi olevan sama juttu senkin kanssa.

Onko muilla ollut samanlaista, vai enkö vaan osaa? Tyhmä olen ja siksi en varmaan ymmärrä, mitä teen väärin. Jalusta on ainoa mahdollisuus, seinäkiinnitys ei onnistu.

Saikohan tuosta mitään selvää...
Hyvin todennäköisesti en aivan kiinni saanut mitä tarkoitit tuolla "telkkarin alareunaan jalustan yläosasta".

Tässä videossa noin 1:30 alkaen näkyy miten se pitäisi mennä paikalleen (television alareuna pitäisi siis olla esim. pöydän reunuksen yli, että jalusta mahtuu)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
91
Olisiko tämä oikea lanka kysymykselle.

Tilasin Verkkokauppa.comista alkuviikosta LG:n Oled55B6V-telkkarin. Telkkari toimitettiin torstaina iltapäivällä ja rupesin kokoamaan. Ongelmaksi tuli jalusta, jota ei saa paikalleen. Olen katsonut youtubesta videoita, joissa jalusta solahtaa paikalleen suunnilleen itsestään. Minulla ei, vaan se ottaa kiinni telkkarin alareunaan jalustan yläosasta. Ehkä kovalla voimalla saisi käännettyä yli reunuksen mutta ei voi olla mahdollista, että niin paljon joutuisi voimaa käyttämään. Ilmoitin verkkikseen asiasta ja sain toisen jalustan. Sitä ehdin mallata paikalleen hyvin pikaisesti mutta näyttäisi olevan sama juttu senkin kanssa.

Onko muilla ollut samanlaista, vai enkö vaan osaa? Tyhmä olen ja siksi en varmaan ymmärrä, mitä teen väärin. Jalusta on ainoa mahdollisuus, seinäkiinnitys ei onnistu.

Saikohan tuosta mitään selvää...
Minulla oli ihan sama juttu oman telkkarin kanssa. Ihan kuin ne jalaksen kulmat olisi työstetty väärään suuntaan ja jalka ottaa kiinni telkkarin alareunaan. Ruuvit sain kuitenkin paikalleen ja pystyssä se on pysynyt jo kuukauden verran.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
682
^ En olisi kyllä tuollaisesta kalibroinnista maksanut penniäkään. Kaikissa LG:n malleissa on muistaakseni 20-pisteen ( tai ainakin 10-pisteen ) harmaasävysäätö, jolla saa halutessaan harmaasävyt ja gamman paljon tarkemmaksi.

Käsittääkseni kalibroivat yhden television jossain ja sitten vain kopioivat asetukset muihin. Tuo toimenpide ei täytä edes kalibroinnin määritelmää, vaikka sitä sellaisena markkinoidaankin.
 
Liittynyt
28.05.2017
Viestejä
4
Hyvin todennäköisesti en aivan kiinni saanut mitä tarkoitit tuolla "telkkarin alareunaan jalustan yläosasta".

Tässä videossa noin 1:30 alkaen näkyy miten se pitäisi mennä paikalleen (television alareuna pitäisi siis olla esim. pöydän reunuksen yli, että jalusta mahtuu)
Joo, tuon videon olin nähnyt ja toisenkin, saksankielisen, jossa jalusta meni paikalleen helposti. Esa_man sanoi hyvin, että jalustan kulmat tulevat väärään suuntaan (ylöspäin). Ehkä vaikea ymmärtää, jos ei ole nähnyt.

Minulla oli ihan sama juttu oman telkkarin kanssa. Ihan kuin ne jalaksen kulmat olisi työstetty väärään suuntaan ja jalka ottaa kiinni telkkarin alareunaan. Ruuvit sain kuitenkin paikalleen ja pystyssä se on pysynyt jo kuukauden verran.
Tarvitsiko käyttää voimaa, vai miten sait ruuvit paikalleen? Jäikö jalusta jotenkin vinoon?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 173
Käsittääkseni kalibroivat yhden television jossain ja sitten vain kopioivat asetukset muihin. Tuo toimenpide ei täytä edes kalibroinnin määritelmää, vaikka sitä sellaisena markkinoidaankin.
Joo, eiköhän siellä ole sama setti kuin Gigantissa. Jokaisesta mallista käy yksi kappale Norjassa jossain kalibrointipajassa ja sitten, kun tilaat Gigantista TV:n kalibroinnin kanssa, niin joku varasto Hermanni katsoo tietokannasta sen yhden yksilön arvot ja rassaa tilaamaasi telkkariin ne.

Eli joku norjalaisfirma myy "kalibrointi tietokantaa" näille kauppaketjuille.

Tuo on yhtä tyhjän kanssa, koska ne samaiset arvot saa ilmaiseksi rtings.com:sta puhumattakaan siitä, että jokainen paneeli on yksilö.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
362
Mikä noista 55" 700e telkoista ois paras? Tuntuu, että tohon hintaan just noita löytyy vaikka kuinka paljon, mutta mikä noista nyt sitten on ylitse muiden? Kiitos avusta jo etukäteen :geek:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
91
Joo, tuon videon olin nähnyt ja toisenkin, saksankielisen, jossa jalusta meni paikalleen helposti. Esa_man sanoi hyvin, että jalustan kulmat tulevat väärään suuntaan (ylöspäin). Ehkä vaikea ymmärtää, jos ei ole nähnyt.



Tarvitsiko käyttää voimaa, vai miten sait ruuvit paikalleen? Jäikö jalusta jotenkin vinoon?
Voimaa ei tarvinnut käyttää ja kun kiristin ruuveja jalusta meni suunnilleen kohilleen. En ole juuri nyt kotona ja pääse tarkistamaan, mutta muistaakseni jalusta on suorassa. Onko mahdollista laittaa vaikka kuvaa tänne tai yv:llä jos olet epävarma asennuksesta?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 173
Mikä noista 55" 700e telkoista ois paras? Tuntuu, että tohon hintaan just noita löytyy vaikka kuinka paljon, mutta mikä noista nyt sitten on ylitse muiden? Kiitos avusta jo etukäteen :geek:
Riippuu mitä ominaisuuksia telkkarilta tarvitset, ei ole mitään yksiselitteisesti parhainta mallia. Samsung on tuolla budjetilla kohtuullisen turvallinen valinta. Pitkälti tarkasteluhetken tarjouksista riippuu, että mikä on keulilla.

Ainoastaan LG:tä en tuolla budjetilla edes harkitsisi; 6 ja 7 sarjassa on käytössä RGBW pikselit eikä niitä voi oikeastaan edes kutsua 4K telkkareiksi enää. Käytännössä kaikki LG toosat, mitkä tuolla 700€ saa, on noita RGBW pökäleitä.
 
Liittynyt
14.07.2017
Viestejä
11
Tarkoitus laittaa 40" perustelevisio huoneen kulmaan vasten kumpaakin seinää. Millaisellahan vipuvarrellisella seinätelineellä se onnistuisi parhaiten, että ei jäisi liian lyhyeksi tai pitkäksi?

TV:n mitat: 32/51 x 912 x 532 mm VESA: 200 x 200.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.05.2017
Viestejä
4
Voimaa ei tarvinnut käyttää ja kun kiristin ruuveja jalusta meni suunnilleen kohilleen. En ole juuri nyt kotona ja pääse tarkistamaan, mutta muistaakseni jalusta on suorassa. Onko mahdollista laittaa vaikka kuvaa tänne tai yv:llä jos olet epävarma asennuksesta?
Sain jalustan kiinni ilmeisesti ihan oikein. Ruuvitkin menivät pohjaan, joten eiköhän se ole kunnolla kiinni. Pienet raot kyllä jäi jalustan ja telkkarin väliin eli ihan optimaalinen ei kyllä tuon mitoitus ole. Mutta kunhan pysyy, se on tärkeintä.

Kiitos avusta.
 
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
2
Morjesta

Olisi tarkoitus ostaa televisio uuteen kämppään ja kysyisin neuvoa mikä vaihtoehto näistä olisi mahdollisesti paras omaan käyttöön, vai löytyykö tästä hintaluokasta edes suuria eroja. Koko saisi olla mielellään 43"+

Samsung UE49MU6175

Samsung UE50KU6075

LG 49UH7507 (Tämä taitaa olla noita langassa mainittuja halpoja LG:itä mitä ei suositella?)https://www.verkkokauppa.com/fi/product/51717/jcfjg/LG-49UH7507-49-Smart-4K-Ultra-HD-LED-televisio

TCL U49P6046



Pääasiallinen käyttö on siis satunnainen elokuvien katselu hbo/netflix ja urheilun seuraaminen, pelaamiseen en ole televisiota käyttämässä.
Itselle tärkeintä olisi, että häntimistä / motion blurria olisi mahdollisimman vähän, niin että toimintaelokuvien ja futiksen / jääkiekon seuraaminen ei olisi yhtä sumeutta. Katselu on kuitenkin sen verran vähäistä, että tuo 600e on maks budjetti. Kiitos etukäteen
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
362
Riippuu mitä ominaisuuksia telkkarilta tarvitset, ei ole mitään yksiselitteisesti parhainta mallia. Samsung on tuolla budjetilla kohtuullisen turvallinen valinta. Pitkälti tarkasteluhetken tarjouksista riippuu, että mikä on keulilla.

Ainoastaan LG:tä en tuolla budjetilla edes harkitsisi; 6 ja 7 sarjassa on käytössä RGBW pikselit eikä niitä voi oikeastaan edes kutsua 4K telkkareiksi enää. Käytännössä kaikki LG toosat, mitkä tuolla 700€ saa, on noita RGBW pökäleitä.
Niin no joo, enhän mä itse oo telkkaa ostamassa, niin en tiiä mitä ominaisuuksia tarvitaan. Tää perus vaan, et kun jostain it-jutuista tietää, niin sit pitäis kaikesta tietää kaikki...

Mutta joo kiitti infosta nyt ainakin tietää, ettei LG:tä suosittele ja nythän tällä viikolla taas uudet viikkotarjoukset :)
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 173
Ei niitä eroja kotona huomaa, kun ei vieressä ole vertailukohtaa.
Kyllä sen eron huomaa jos katsoo 2160p lähdemateriaalin kuvaa. LG:n RGBW telkkareiden resoluutio ei ole oikeasti 4K, vaan jotain 2,8K luokkaa.

Jos about samaan hintaan saa Samsungia, Sonya, Panasoniccia jne. mitkä ei harrasta kusetusta, niin miksi ihmeessä ostaisi tuollaisen?

PS: LG:n kalliimmat telkkarit on laadukkaita, ainoastaan näissä halvemmissa sarjoissa on kunnon vanhanaikainen vedätys meneillään.
 
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
2
Morjesta

Olisi tarkoitus ostaa televisio uuteen kämppään ja kysyisin neuvoa mikä vaihtoehto näistä olisi mahdollisesti paras omaan käyttöön, vai löytyykö tästä hintaluokasta edes suuria eroja. Koko saisi olla mielellään 43"+

Samsung UE49MU6175

Samsung UE50KU6075

LG 49UH7507 (Tämä taitaa olla noita langassa mainittuja halpoja LG:itä mitä ei suositella?)

TCL U49P6046



Pääasiallinen käyttö on siis satunnainen elokuvien katselu hbo/netflix ja urheilun seuraaminen, pelaamiseen en ole televisiota käyttämässä.
Itselle tärkeintä olisi, että häntimistä / motion blurria olisi mahdollisimman vähän, niin että toimintaelokuvien ja futiksen / jääkiekon seuraaminen ei olisi yhtä sumeutta. Katselu on kuitenkin sen verran vähäistä, että tuo 600e on maks budjetti. Kiitos etukäteen

Osaatteko sanoa onko tuolla samsungin MU ja KU muuta eroa juurikan kuin käyttöjärjestelmä? En ainakaan tuotetiedoista äkkiseltään löytänyt suurempia eroja. Ja kumpaa suosittelisitte?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 173
Osaatteko sanoa onko tuolla samsungin MU ja KU muuta eroa juurikan kuin käyttöjärjestelmä? En ainakaan tuotetiedoista äkkiseltään löytänyt suurempia eroja. Ja kumpaa suosittelisitte?
Ei noissa hirveitä eroja ole. Uudemmassa mallissa on Bluetooth (näppikset, hiiret, kuulokkeet jne), pikkasen parempi input lag ja 2017 vuoden käyttöjärjestelmä.

LG:ssä on vähän enemmän jo ominaisuuksia kalliimman hintansakin vuoksi, mutta itseltäni jäisi kauppaan RGBW pelleilyn vuoksi.

TCL on ihan susi, kelpaa korkeintaan makkarin telkkariksi. :kahvi:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
286
Kumpihan näistä olisi kannattavampi ostos :thinking:

Sony 55&quote; 4K UHD Smart TV KD-55XD8005BAE - Televisiot

LG 55&quote; 4K UHD OLED Smart TV OLED55B6V - Televisiot

OLED ilmeisesti kirkkautta lukuunottamatta lähes kaikessa parempi, mutta kysymys lähinnä kuuluukin ovatko kyseiset ominaisuudet 100% korkeamman hinnan arvoisia? Mitä mieltä käyttöliittymistä android vs webos?
OLED. Kyseisen OLEDin kuukauden omistaneena en voi kuin suositella. Pieni miinus noissa OLEDeissa on auto backlight limiter, mutta senkin saa hyvin kuriin OLED-kirkkaus-kontrasti-asetuksia säätämällä. Jos OLEDiin päädyt, niin laita vaikka yv:tä niin laitan yv:llä itse hyväksi havaitut asetukset tuon ABL:n minimoimiseen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
682
LG:ssä on 120Hz paneeli ja se ottaa maksimissaan sisään 60Hz kuvaa. Vuoden 2017 mallistossa (esim. B7V) maksivirkistystaajuus on 120Hz 1080p resoluutiolla.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 235
Kumpihan näistä olisi kannattavampi ostos :thinking:

Sony 55&quote; 4K UHD Smart TV KD-55XD8005BAE - Televisiot

LG 55&quote; 4K UHD OLED Smart TV OLED55B6V - Televisiot

OLED ilmeisesti kirkkautta lukuunottamatta lähes kaikessa parempi, mutta kysymys lähinnä kuuluukin ovatko kyseiset ominaisuudet 100% korkeamman hinnan arvoisia? Mitä mieltä käyttöliittymistä android vs webos?
Eipä taida olla yhtäkään tahoa missä LG:n OLED näyttöjä ei palkittaisi parhaimpina TV:einä mitä markkinoilla tällä hetkellä on.
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
831
Eipä taida noista näyttöjen hertseistä olla mitään iloa, ellei halua käyttää noita interpolaatioita. Eli saippuaoopperaefektejä.
Yleensä testaajat (esim rtings) kytkevät kaikki "kuvanparannukset" pois päältä, joten siinä menevät nekin hertsihyödyt.
 

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 441
Ainakin LG Oled televisiossa on kuva ihan hyvä mutta tuplavirttimien uupuminen ei kyllä herätä kuin ihmetystä.
Kuitenkin jos panostaa 3000€ televisioon pitäisi siitä löytyä kaikki ominaisuudet eikä pelkästään hyvä kuva.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
682
Eipä taida noista näyttöjen hertseistä olla mitään iloa, ellei halua käyttää noita interpolaatioita. Eli saippuaoopperaefektejä.
Yleensä testaajat (esim rtings) kytkevät kaikki "kuvanparannukset" pois päältä, joten siinä menevät nekin hertsihyödyt.
Poislukien ehkä black frame insertion, joka on ihan pätevä tekniikka liike-epäterävyyden poistamiseksi.
 

smb

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
532
Se "saippuaoopperaefekti" on kyllä ihan ehdoton urheilua katsoessa
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
112
Kertokokaa parhaat vinkit käytetyn töllön ostoon. Viimeisin televisioni oli 7 vuotta sitten SER-jätteisiin heitetty kuvaputkitelkku, joten nykyruuduista en tiedä mitään. Nyt pitäisi saada vähän isompaa näyttöä taloon. Käyttö: Netflix/HBO, PC:n 2. näyttönä kasuaali-pelaamisessa yms. häröilyssä ja Lentoturmatutkinnan katselua televisiosta.

Ajattelin ostaa jonkun <300€ maksavan vanhan plasman. Missä menen metsään? Tuntuu että käytettyjen telkkareiden vertailu ja hinnanmuodostus on aivan epämääräistä touhua.
 

Pertti Kosunen

Basic Input/Output System
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 107
Ajattelin ostaa jonkun <300€ maksavan vanhan plasman. Missä menen metsään? Tuntuu että käytettyjen telkkareiden vertailu ja hinnanmuodostus on aivan epämääräistä touhua.
Panasonicit on ainakin kestäviä, omat 3 vanhaa ovat edelleen käytössä. Mitä uudempi malli sitä parempi mustan taso.
 

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 441
Jos ostat käytetyn plasman pitää ainakin testata rauhassa ettei kuva ole palannut kiinni.
Panasonic ja pioneer olivat ne parhaat plasma televisiot mutta voivat olla vaikeita löytää hyviä yksilöitä.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
112
Plasmaa miettinyt lähinnä siksi että takaraivoon on jostain jäänyt että plasmatelkuilla olisi parempi tummien värien toisto. Itselläni ainakin ärsyttää paljon jos elokuvan tummasta kohtauksesta ei saa mitään selvää tai sitten kaikki musta on pelkkää harmaata. Ennakkokäsitykseni on jostain vuosien takaa, saako hyviä tummia sävyjä jo muillakin kuin plasmoilla?
 

Pertti Kosunen

Basic Input/Output System
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 107
OLEDien musta on vielä parempi kuin plasmoissa, mutta ovat kalliita. LCD puolellakin on paremmissa ihan siedettävä mustan taso varsinkin, jos ei ihan pilkkopimeässä katso. IPS paneeli ja suora ehkä jopa local dimming taustavalo eli ei edge led voi olla ok.
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
831
Oma panasonicin plasma tuli tiensä päähän. Ja uusi teevee kyllä päihittää sen helposti. Onhan kehityseroa jo melkein 10v. Kannattaa huomioida myös käytetyn ostossa se, että vaikka se nyt toimii, alkaa sen elinikä olla jo loppupuolella.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
586
OLEDien musta on vielä parempi kuin plasmoissa, mutta ovat kalliita. LCD puolellakin on paremmissa ihan siedettävä mustan taso varsinkin, jos ei ihan pilkkopimeässä katso. IPS paneeli ja suora ehkä jopa local dimming taustavalo eli ei edge led voi olla ok.
IPS:ssä nimenomaan on huono mustan taso, VA-paneeleista löytyy parempaa mustaa ja kontrastia.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 311
Viestejä
4 197 665
Jäsenet
70 890
Uusin jäsen
Avaruusteleskooppi Hubble

Hinta.fi

Ylös Bottom