LG C7 Oled.TVn malli varmaan auttaisi asiassa vähän eteenpäin...
LG C7 Oled.TVn malli varmaan auttaisi asiassa vähän eteenpäin...
Joku stereovahvistin, jossa olisi sub out + kaukosäädin subin voimakkuuden säätämiseen?Olen melko tyytyväinen TV:ni ääniin.
Entuudestaan löytyisi kumminkin jo pieni aktiivisubi, joka todella antaa pontta TV:n diskanttivoittoiselle äänelle jos kytken sen kiinni. Olisi siis kiva käyttää sitä. TV:stä löytyy ulostulopuolella analoginen 3,5mm kuulokeliitin, sekä Toslink-out. Näistä saa kyllä ääntä pihalle samanaikaisesti TV:n sisäisen kaiuttimen kanssa, ja homma toimiikin hienosti, kunnes äänenvoimakkuutta pitää säätää.
Laittoi sitten TV:n mutelle tai hiljemmalle niin subbari jatkaa pöhisemistään samalla äänitasolla.
Analogisen kuulokeliittimen voluumia voi säätää TV:stä, mutta "kuulokkeiden äänenvoimakkuus" on täysin irrallinen asetus sisäisen kaiuttimen voluumista ja piilotettu todella syvälle TV:n menurakenteeseen. Aivan mahdoton säätää / skaalata suhteessa jokaisen volumemuutoksen yhteydessä, saati sitten mutella.
Optisen liitännän kautta vaikuttaa, ettei äänenvoimakkuutta voi säätää TV:stä lainkaan ja subin takana oleva nupikan vääntely ei innosta tietysti alkuunkaan.
Ei kellään mitään vippaskonstia tai luovaa ideaa olisi miten toteuttaa?
Kiitos ideasta. Tuossakin sitten pitäisi toisella kakella napsutella TV:n volumea ja toisella subbarin volumea, ilman selkeää indikaattoria äänenvoimakkuuksien suhteesta ja nehän olisivat monen käyttäjän olkkarissa alta aikayksikön ihan sekaisin - ja itse yksikkökin jo arvokkaampi kuin tuo Fostex PM-SUBmini 2. Taitaa olla tekemätön paikka. Haluaisin kumminkin vaalia yhden kaukosäätimen ajatusta. Mieluusti tietysti sen TV:n oman, mutta joku yleiskaukosäädinkin käy.Joku stereovahvistin, jossa olisi sub out + kaukosäädin subin voimakkuuden säätämiseen?
Esim. tällainen ihan esimerkkinä johon voi tuoda äänen joko 3,5mm tai optisella, voi löytyä halvempiakin vaihtoehtoja
Pistät vanhan subin kierrätykseen ja hommaat jonkun hyvälaatuisen soundbaarin tilalle....ohjailee telkkarin kake myös sitä soundbaaria kun yhdistät sen telkkarin earcciin.Kiitos ideasta. Tuossakin sitten pitäisi toisella kakella napsutella TV:n volumea ja toisella subbarin volumea, ilman selkeää indikaattoria äänenvoimakkuuksien suhteesta ja nehän olisivat monen käyttäjän olkkarissa alta aikayksikön ihan sekaisin - ja itse yksikkökin jo arvokkaampi kuin tuo Fostex PM-SUBmini 2. Taitaa olla tekemätön paikka. Haluaisin kumminkin vaalia yhden kaukosäätimen ajatusta. Mieluusti tietysti sen TV:n oman, mutta joku yleiskaukosäädinkin käy.
Harmi, koska tuo olisi jo nyt niin lähellä toimivaa sellaisenaan: kun vaan olisi TV:n softa ollut toteutettu siten, että asetus "kuulokkeen äänenvoimakkuus" ei olisi irrallinen, vaan kulkisi käsi kädessä sisäisen kaiuttimen kanssa niin ongelmahan olisi sillä ratkaistu. Mikä olisi vielä kaikenlisäksi ainakin vanhemmissa TV:ssä juuri se yleisempi toteutustapa.
Tyhmä kysymys, mutta mitä menettää, jos vetää äänet telkkarista SP/DIF:llä eARC:n sijaan (omassa vahvarissa ei jälkimmäistä ole, ja aika arvokkaita näyttää olevan vahvistimet tuolla ominaisuudella). Näyttää kuitenkin DTS ja Dolby Digital menevän tuostakin läpi.
Mikä on kallis/arvokas vahvari max:€ ?Tyhmä kysymys, mutta mitä menettää, jos vetää äänet telkkarista SP/DIF:llä eARC:n sijaan (omassa vahvarissa ei jälkimmäistä ole, ja aika arvokkaita näyttää olevan vahvistimet tuolla ominaisuudella). Näyttää kuitenkin DTS ja Dolby Digital menevän tuostakin läpi.
No ainakin HDMI (e)ARC laitteita voi hallita sillä töllön omalla kakella usein, ainakin tiettyyn pisteeseen asti. Eli juurikin esim äänenvoimakkuutta säätää yhteensopivasta kaiutinparista tai navigoida laitteen käyttöliittymää sen HDMI-kanavasta. Laitteet myös heräävät ja sammuvat samalla kakella. SP/DIF laitteelle lähtee ainoastaan hyvin raaka signaali jonka päätelaite itse dekoodaa. Laite vaatii väkisinkin erilliskaukosäätimen juurikin äänenvoimakkuuden yms. säätämiselle.Tyhmä kysymys, mutta mitä menettää, jos vetää äänet telkkarista SP/DIF:llä eARC:n sijaan (omassa vahvarissa ei jälkimmäistä ole, ja aika arvokkaita näyttää olevan vahvistimet tuolla ominaisuudella). Näyttää kuitenkin DTS ja Dolby Digital menevän tuostakin läpi.
Optisella ei onnistu vahvarin käskytys telkkarin kaukolla mikä onnistuu earcin kautta...eikä optinen ulosta truehd/atmos matskua...siinäpä ne erot pähkinänkuoressa.Tyhmä kysymys, mutta mitä menettää, jos vetää äänet telkkarista SP/DIF:llä eARC:n sijaan (omassa vahvarissa ei jälkimmäistä ole, ja aika arvokkaita näyttää olevan vahvistimet tuolla ominaisuudella). Näyttää kuitenkin DTS ja Dolby Digital menevän tuostakin läpi.
Ehkä tällainen "HDMI ARC audio extractor" toimisi?No ainakin HDMI (e)ARC laitteita voi hallita sillä töllön omalla kakella usein, ainakin tiettyyn pisteeseen asti. Eli juurikin esim äänenvoimakkuutta säätää yhteensopivasta kaiutinparista tai navigoida laitteen käyttöliittymää sen HDMI-kanavasta. Laitteet myös heräävät ja sammuvat samalla kakella. SP/DIF laitteelle lähtee ainoastaan hyvin raaka signaali jonka päätelaite itse dekoodaa. Laite vaatii väkisinkin erilliskaukosäätimen juurikin äänenvoimakkuuden yms. säätämiselle.
Ääni ja volumen säätö varmasti tulisikin subille, mutta TV ei salli asetusta; sisäinen kaiutin+HDMI ARC samanaikaisesti. Sitten vielä olettaen, että volumekin säätyisi jotenkin kumpaankin synkronoituna keskenään.Ehkä tällainen "HDMI ARC audio extractor" toimisi?
Ainakin luvataan HDMI ARC CEC Volume Adjustable, subi sitten ilmeisesti kiinni 3,5mm -> 2x RCA avulla.
No, esimerkiksi Verkkokaupassa halvin tuolla ominaisuudella varustettu on reilu 600€. Aika paljon pelkästään tuosta ominaisuudesta. Minulla on siis 2+1 -kaiuttimet (isot B&W:t) ja olisihan niitä mukava käyttää televisionkin kanssa. Futikseen riittää telkkarin omatkin, mutta leffoissa saisi vähän enemmän oomphia. Pelatessa käytän Sonyn kuulokkeita, eli ympäristöäänet on sitä kautta kunnossa.Mikä on kallis/arvokas vahvari max:€ ?
Sony str-dn 1080 . Pätevä kapine ja varsin riittävä. Alle 400€No, esimerkiksi Verkkokaupassa halvin tuolla ominaisuudella varustettu on reilu 600€. Aika paljon pelkästään tuosta ominaisuudesta. Minulla on siis 2+1 -kaiuttimet (isot B&W:t) ja olisihan niitä mukava käyttää televisionkin kanssa. Futikseen riittää telkkarin omatkin, mutta leffoissa saisi vähän enemmän oomphia. Pelatessa käytän Sonyn kuulokkeita, eli ympäristöäänet on sitä kautta kunnossa.
Tuon lisäksi käytän tuota vahvistinta musiikin kuunteluun (levyasema + Spotify Connect), joten mikään soundbarikaan ei ole vaihtoehto.
Ei ole enää myynnissä tuo malli.Sony str-dn 1080 . Pätevä kapine ja varsin riittävä. Alle 400€
![]()
Sony STR-DN1080 -7.2 AV-viritinvahvistin 399,00
Sony STR-DN1080 -AV-viritinvahvistin tarjoaa monipuoliset liitäntämahdollisuudet yhdessä huikean Surround-äänikokemuksen kanssa. Dolby Atmos ja DTS:X-tuki imaisevat sinut hetkessä elokuvien maailmaan.www.verkkokauppa.com
![]()
Sony STR-DN1080 7.2-Channel AV Receiver Review
Sony's STR-DN1080 is a 7-channel AV receiver that supports both Dolby Atmos and DTS:X and despite some limitations it offers exceptional value.www.avforums.com
Tunti sitten soitin verkkikseen ja oli 3 jäljellä. Itse ostin yhden niistä. Näköjään mennyt loputkin.Ei ole enää myynnissä tuo malli.
Laitteiden hallinta ja herätys/sammutus ei vaadi (e)ARC:ia, siihen riittää hdmi CEC. Omasta telkkarista menee äänet vahvariin optisella (vahvari tukee vain perus ARC eli ei menetä siinä paljon) koska telkkarissa on vain 2kpl hdmi 2.1 portteja ja toi arc syö niistä toisen jos sitä haluaa käyttää. Vahvari kiinni telkkarin normaalissa hdmi-portissa ja vahvarin volume säätyy vallan mainiosti telkkarin kaukosäätimellä. Vahvari myös sammuu ja käynnistyy telkkarin kanssa.No ainakin HDMI (e)ARC laitteita voi hallita sillä töllön omalla kakella usein, ainakin tiettyyn pisteeseen asti. Eli juurikin esim äänenvoimakkuutta säätää yhteensopivasta kaiutinparista tai navigoida laitteen käyttöliittymää sen HDMI-kanavasta. Laitteet myös heräävät ja sammuvat samalla kakella. SP/DIF laitteelle lähtee ainoastaan hyvin raaka signaali jonka päätelaite itse dekoodaa. Laite vaatii väkisinkin erilliskaukosäätimen juurikin äänenvoimakkuuden yms. säätämiselle.
Tuosta piti kysymäni ,mainitset jos ei ole niin tarkka kuvanlaadun suhteen" ,eikö kuva ole huippuluokkaa! Ite olen vakavasti harkinnut 65" version ostoa .toinen vaihtoehto olis samsung 65" Qled neo 95 malli .tosin siitä ei nyt hyviä tarjouksia tällä hetkellä ole . Tosin himoittas nyt verkkisen 2000e tarjouksessa oleva samsungin QE65 S95 OledTampereen Kalevan Gigantin outletissa meikäläisen palauttama TCL C935 75". Löytyy kalibrointiasetukset ko. yksilöön jos joku tuosta kiinnostuu. Kelpo vehje jos ei liian tarkka ole kuvanlaadun suhteen. Tuohon hintaan ei kyllä mitään järkeä kun itse maksoin uutena 1999e, mutta eiköhän tuo hinta tuosta seuraavan kamppiksen aikana järkevöidy.
Tampereen Kalevan Gigantin outletissa meikäläisen palauttama TCL C935 75". Löytyy kalibrointiasetukset ko. yksilöön jos joku tuosta kiinnostuu. Kelpo vehje jos ei liian tarkka ole kuvanlaadun suhteen. Tuohon hintaan ei kyllä mitään järkeä kun itse maksoin uutena 1999e, mutta eiköhän tuo hinta tuosta seuraavan kamppiksen aikana järkevöidy.
Ei välttämättä löydy suoraan JX810E mallimerkinnällä, mutta JX800E löytyy ainakin pari kappaletta. Ymmärtääkseni JX800E ja JX810E välillä ei ole mitään käytännön eroja.
![]()
TESTISSÄ: Panasonic JX800E (TX-65JX800E) – Panasonic liittyy Android-joukkueeseen
Panasonic tunnetaan hyvästä hinta-kuvanlaatusuhteeseen, ja nyt valmistaja tuo markkinoille myös ensimmäisen Android-televisiomallinsa!www.lbaanijakuva.fi
![]()
Panasonic TX-50JX800E Review: Powerful mid-range TV
It turns out that the mid-range is the category most sought after by users and it is not for less if we consider that these televisions usually include good functions for more affordable costs. A firm that has released new striking models is Panasonic, which has been competing quite well with...www.techweekmag.com
Varmaan omat suosittelutkin osuvat kyseiseen telkkariin, ei taida kyllä saada parempaa 500€ budjetilla.
Eikö venyisi 49€ niin tuosta Pirkkalan hyllystä viime vuoden q70 samppa 120hz VA paneelilla Samsung QE55Q70A 55" 4K Ultra HD LED-televisio 649,00Huomenna pitäs töllötin käydä hakemassa. Ja kauppana Verkkokauppa.com Pirkkala. Budjetti max 600€ ja 55" haussa. Mitäs kansa suosittelee?
Voisihan tuo venyäkin just ja just. Mahtaakohan olla tähän sitten suurta eroa muuten kuin tuo 60hz vs 120hz? Samsung QE55Q67B 55" 4K QLED-televisio 599,99Eikö venyisi 49€ niin tuosta Pirkkalan hyllystä viime vuoden q70 samppa 120hz VA paneelilla Samsung QE55Q70A 55" 4K Ultra HD LED-televisio 649,00
Ok. Tämä itseä aina välillä hämmentänyt näissä Samsungin töllöissä, kun malleja hitosti ettei tiedä oilein mikä vastaa mitäkin edellisvuoden mallia yms.2021 Q70 on lisäksi VRR ja HDMI 2.1 että ainakin pelaamiseen parempi ja muutenkin modernpia tekniikkaa vaikka on vanhempi niin ei tunnu niin halvennetulta kuin nuo nykyiset 2022 Q6x. Samsungilla kun joka vuosi pitää nostaa +1 mallisarjassa että saa samat ominaisuudet kuin edellisenä vuonna.
![]()
Game Mode Settings on your Samsung TV
FAQ for Samsung Television. Find more about 'Game Mode Settings on your Samsung TV' with Samsung Support.www.samsung.com
Minäkään en mun xe9005 töllössä ole ps5 kanssa huomannut mitään sellaista ja pelaan todella paljon joka päivä.Ikä tuon tekee, sun, ei telkkarinEn oo ite kyl huomannu PS5:n kanssa moista, mut en oo kovin paljon pelaillutkaan viime aikoina. XE9005 toi "pelitöllö".
Itse en osaa edes kaivata moisia automaattiherätyksiä. Nykyisessäkin kokoonpanossa käynnistän vahvarin yhdestä kakesta, tykin toisesta ja sitten vielä tarvittaessa konsolin ohjaimesta. En ole kokenut liian hankalaksi.Laitteiden hallinta ja herätys/sammutus ei vaadi (e)ARC:ia, siihen riittää hdmi CEC. Omasta telkkarista menee äänet vahvariin optisella (vahvari tukee vain perus ARC eli ei menetä siinä paljon) koska telkkarissa on vain 2kpl hdmi 2.1 portteja ja toi arc syö niistä toisen jos sitä haluaa käyttää. Vahvari kiinni telkkarin normaalissa hdmi-portissa ja vahvarin volume säätyy vallan mainiosti telkkarin kaukosäätimellä. Vahvari myös sammuu ja käynnistyy telkkarin kanssa.
Laittaisin varmaan itse vanhemmille niin kalliin LED-Sonyn kuin vain budjetti kestää. LED siksi, että vanhempien käytössä OLED saattais burn-inin takia olla riski, ja Sony siksi, koska Sonyssa tunnetusti skaalaus ja heikompitasoisten lähteiden prosessointi (mitä oletan vanhempiesi enemmän katsovain kuin jotain 4K-kamaa) on yleensä muita paremmalla tasolla. Itse asiassa vanhemmillani on tällä hetkellä mun hankkima 55-tuumainen Sony ja tyytyväisiä ovat olleet.Vanhemmille pitäisi löytää uusi TV, 15 vuotta palvelleen Sonyn tilalle. Netflixit sun muut pitäisi löytyä, nämä tosin taitaa olla nykyään lähes kaikissa vakiona. Budjettina 1000e ja tuumia mielellään 65. Suht iso ja valoisa olohuone, jota ei saa kovin pimeäksi.
Molemmissa on IPS-paneeli, joten soveltuvat hyvin valoisaan huoneeseen.Vanhemmille pitäisi löytää uusi TV, 15 vuotta palvelleen Sonyn tilalle. Netflixit sun muut pitäisi löytyä, nämä tosin taitaa olla nykyään lähes kaikissa vakiona. Budjettina 1000e ja tuumia mielellään 65. Suht iso ja valoisa olohuone, jota ei saa kovin pimeäksi.
Nopealla selailulla löytyi jo kaksi vaihtoehtoa.
LG 65QNED91 ja Samsung 65" Q95TD
Kyllä QN 90B on tuo IPS Pohjainen paneeli ja 91 ja siitä ylöspäin VA Paneeli.Onko näissä tämän vuoden Samsung malleissa sama juttu kuin viime vuoden malleissa että QN90B on huono paneeli ja QN91B-95B on se parempi paneeli ? Koko 75"
Sonyn 75" X93J ollut nyt vajaa vuoden käytössä. Siirryin 55" oledista tähän ja ollut ihan tyytyväinen vaikka oledin mustaa onkin välillä ikävä.onko jollain käytännön kokemusta mikä taustaled telkkari 75” (erityisesti miniled) on toiminut kotikäytössä (pääsääntöisesti normi tv, netflix ja satunnaisesti elokuvat) niin ettei halo/blooming ole millään tavalla häiritsevä. 120hz pitäisi olla vähintään 2 porttia hdmi2.1
TCL 935 Qled. Miniled .Markkinoitten eniten himennettäviä led vyöhykkeitä .65" koossa 1080 kpl minilediä .75" melkein 2000kpl. Tosin jonkun verran raportoitu ohjelmisto virheistä joita nyt päivityksillä korjataan! TCL t ovat halvempia kuin nämä vastaavat samsung ja sonyt miniledi mallit .Sonyn 75" X93J ollut nyt vajaa vuoden käytössä. Siirryin 55" oledista tähän ja ollut ihan tyytyväinen vaikka oledin mustaa onkin välillä ikävä.
Local dimming maximilla päästään hyvinkin lähelle nollamustaa esim juuri elokuvien mustat palkit.
Tuo "millään tavalla häiritsevä" toki riippuu katsojasta mutta lasken itseni kohtalaisen kriittiseen kastiin ja ei ainakaan omaa silmää häiritse 99% ajasta.
Löytyy 2 hdmi 2.1 porttia (huom toinen toimii myös eArc porttina) ja 120hz. X90-94J on paneelin osalta pitkälti samoja töllöjä.
Juuri tuota Sonya olin jo ostelemassa verkkokaupasta, mutta en ehtinyt käydä liikkeessä tutustumassa ennen tarjouksen päättymistä (1299€ syyskuussa). Nyt sama telkku 300€ kalliimpi tarjouksessa.Sonyn 75" X93J ollut nyt vajaa vuoden käytössä. Siirryin 55" oledista tähän ja ollut ihan tyytyväinen vaikka oledin mustaa onkin välillä ikävä.
Local dimming maximilla päästään hyvinkin lähelle nollamustaa esim juuri elokuvien mustat palkit.
Tuo "millään tavalla häiritsevä" toki riippuu katsojasta mutta lasken itseni kohtalaisen kriittiseen kastiin ja ei ainakaan omaa silmää häiritse 99% ajasta.
Löytyy 2 hdmi 2.1 porttia (huom toinen toimii myös eArc porttina) ja 120hz. X90-94J on paneelin osalta pitkälti samoja töllöjä.
Minkä telkkarin lykkään isä_uccolle? Vogels "käsivarressa" nykyinen Pioneer plasma jonka reso 1024x768.Kulutus on liki 300w/h joten johan tuon 15vuotiaan 2400e maksaneen ruudun raaskinee päivittää.
![]()
Philips 43” The One PUS8507 4K Ambilight älytelevisio (2022) - Gigantti verkkokauppa
43" Philips PUS8507 4K Ambilight -älytelevisio tarjoaa upean katselukokemuksen 3-sivuisella Ambilight-valaistuksella, P5-moottorilwww.gigantti.fi
Vai mitäs muuta, melkeinpä halvempi parempi vaikka rahelista ei ole kiinni alkuunkaan (suomalaisuus vaan aiheuttaa nirsoilua), mutta Philips 85xx sarja lienee ihan kelpoa. Nykyinen on 40" ja isoin muistaakseni ~60" joka leveytensä osalta mahtuu seinän pätkälle, jossa nykyinenkin telkku telineessään. Mittaan vielä tuon seinän pituuden nurkasta "kirjaston oviin", siinä sellaiset tuplaovet siis, joten olkoon rajoitus alustavasti ~60" maksimi. Mutta kuten sanottua, tykitellyt iät ajat 40" ja kokee sen isoksi.
Lisäksi tuo jokin 4K Chromecast hankkien, niin uusi maailma aukeaa hänelle, luuriksi kesällä hoidin käyttöönsä S21 FE 5G 256Gb.![]()
Ei välky.Juuri tuota Sonya olin jo ostelemassa verkkokaupasta, mutta en ehtinyt käydä liikkeessä tutustumassa ennen tarjouksen päättymistä (1299€ syyskuussa). Nyt sama telkku 300€ kalliimpi tarjouksessa.
Eli local dimming ei häiritsevästi välky?
Tuli hankittua kanssa tämä. Kokeilitko Kimblerin vinkkaamia rtings:n säätöjä? Itse en tehnyt vielä mitään muuta kun vaihdoin kuvatilan elokuvaksi ja jo pelkkä se sai aikaan niin hyvää kuvaa vs edellinen sampan 65" 9000-sarjalainenTuli hankittua Hullujen päiviltä Samsungin QE85QN95A.
Oliko jollakulla jotain hyvä preset/asetuksia tuohon? Ihan kuin olisin aiemmin nähnyt täällä ketjussa, mutta en nyt sitten enää löydä…
Telineessä ei tilttiä? Mikäli näin ymmärsin kuvista, ei jatkoon.Tuli hankittua kanssa tämä. Kokeilitko Kimblerin vinkkaamia rtings:n säätöjä? Itse en tehnyt vielä mitään muuta kun vaihdoin kuvatilan elokuvaksi ja jo pelkkä se sai aikaan niin hyvää kuvaa vs edellinen sampan 65" 9000-sarjalainen
Ostin tähän samalla Samsungin slim fit telineen WMN-A50EB. Television saa tällä erittäin lähelle seinää, lopputulos mielestäni erittäin hyvä tämän kanssa![]()
Ei ole tilttiä, mutta ei ollut itsellä tarvettakaan. Kiinan telineistä ei tietoa, mutta tämä oli minulle sopiva.Telineessä ei tilttiä? Mikäli näin ymmärsin kuvista, ei jatkoon.Mikä tahansa kympin kiinateline ajaa saman. Kun ilman tilttiä töllön joutuu asentamaan melkoisen alas. Sellainen pieni ujo kulma on mukava.
Tilt ja slim fit ei oikein sovi muutenkaan samaan lauseeseen, tiltin kanssa kun tv tulee aina irti seinästä.Telineessä ei tilttiä? Mikäli näin ymmärsin kuvista, ei jatkoon.Mikä tahansa kympin kiinateline ajaa saman. Kun ilman tilttiä töllön joutuu asentamaan melkoisen alas. Sellainen pieni ujo kulma on mukava.
No mitä ilmeisimmin kun funtsii telkun mittoja...Tilt ja slim fit ei oikein sovi muutenkaan samaan lauseeseen, tiltin kanssa kun tv tulee aina irti seinästä.
Töllö tuli mulla niin että alareuna 65cm lattiasta, töllön edessä samanlevyinen 189cm, 45cm korkea tv-taso, missä one connect box ja muut vekottimet piilossa. Korkeus minun mielestä just eikä melkein kun sohvalta katsoo. Jos mun pitää valita että onko töllö lähes täysin seinässä kiinni vs se että pystyykö sitä kallistelee ja kääntelee, mikä johtaa siihen että rakoa tulee seinää, niin valitsen aina ensimmäisen (setupin yleislook siis tärkeä). Makuasioita ja tämä toimi mulla parhaiten. Hintaa telineelle jäi 50€ kun töllöstä tuli 50€ power bonukset niin saan myös unen iltaisin vaikka joku Kiinalainen olis parikymppiä halvemmalla irronnutkinTelineessä ei tilttiä? Mikäli näin ymmärsin kuvista, ei jatkoon.Mikä tahansa kympin kiinateline ajaa saman. Kun ilman tilttiä töllön joutuu asentamaan melkoisen alas. Sellainen pieni ujo kulma on mukava.
En tykänny pitää telkkua imurointikorkeudella.Töllö tuli mulla niin että alareuna 65cm lattiasta, töllön edessä samanlevyinen 189cm, 45cm korkea tv-taso, missä one connect box ja muut vekottimet piilossa. Korkeus minun mielestä just eikä melkein kun sohvalta katsoo. Jos mun pitää valita että onko töllö lähes täysin seinässä kiinni vs se että pystyykö sitä kallistelee ja kääntelee, mikä johtaa siihen että rakoa tulee seinää, niin valitsen aina ensimmäisen (setupin yleislook siis tärkeä). Makuasioita ja tämä toimi mulla parhaiten. Hintaa telineelle jäi 50€ kun töllöstä tuli 50€ power bonukset niin saan myös unen iltaisin vaikka joku Kiinalainen olis parikymppiä halvemmalla irronnutkin![]()
Onko tv varmasti 5GHz wlanissa kiinni?Mitähän voisi säätää, kun Samsung Q90R netin nopeus on huono. Netflixin kautta saa 6-12Mbps ja samasta paikasta (one connect boxin päältä) kännykkä antaa päälle 50Mbps?