Yleinen TV:n hankinta- & säätöketju

Liittynyt
18.08.2017
Viestejä
31
85 vai 75 tuumainen? Katseluetäisyys 3,4m ja television hd-lähetyksiä pitäisi pystyä katsomaan. Nykyinen 65 ja tarkoitus jossain vaiheessa päivittää tv kunhan ps5 saapuu
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 843
Nuo kalibrointiraportit pitkin nettiä ei valitettavasti kerro kuin osan totuudesta. Siellä ei mittauspisteet riitä antamaan kokonaiskuvaa tarkkuudesta. Esim. 10pt tai 20pt gamma ei kerro vielä paljoa tumman pään erottelukyvystä. Esim. OLEDien kohdalla saa helposti 5% kohdalleen, mutta 2% voi olla jo pikimustaa, tai toisessa yksilössä aivan liian kirkas, jolloin kuvaan tulee näkyvää liuskoittumista.
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
312
85 vai 75 tuumainen? Katseluetäisyys 3,4m ja television hd-lähetyksiä pitäisi pystyä katsomaan. Nykyinen 65 ja tarkoitus jossain vaiheessa päivittää tv kunhan ps5 saapuu
En oo koskaan kuullut kenenkään valittavan että tulipa ostettua liian iso telkkari. Sen sijaan toisin päin olen kuullut. Mut toki riippuu vähän tilasta ja rahastakin. Itse ostaisin niin ison kuin mahdollista. Itse olen katsonut 92 tuuman ruudulta kahden metrin päästä (jo tyhmän pieni etäisyys tolle koolle, tiedän) telkkarin HD-lähetyksiä ja aivan katsottavia ovat olleet. Joten 3,4m etäisyydeltä toimii aivan varmasti!
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 734
Nuo kalibrointiraportit pitkin nettiä ei valitettavasti kerro kuin osan totuudesta. Siellä ei mittauspisteet riitä antamaan kokonaiskuvaa tarkkuudesta. Esim. 10pt tai 20pt gamma ei kerro vielä paljoa tumman pään erottelukyvystä. Esim. OLEDien kohdalla saa helposti 5% kohdalleen, mutta 2% voi olla jo pikimustaa, tai toisessa yksilössä aivan liian kirkas, jolloin kuvaan tulee näkyvää liuskoittumista.
Just näin. Lisäksi päävärit 10% välein ei oo todellakaan riittävä tapa selvittää että esim. ihonsävyt toistuvat oikein. Harmi että useimmat testisivustot ei jaksa ajaa mitään noita laajempia calmanin mittapistesarjoja. Noiden kalibrointiin toki tarttis jo 3d LUTin ja homma menee vähän turhan hankalaksi monen telkkarivalmistajan mielestä. Onneksi on PC ja madvr.
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 734
Mutta mistä te tiedätte, minkä värinen kenenkin iho on...
Rgb väriarvot yhdessä väriavaruustiedon ja valkoisen pisteen kirkkauden kanssa antaa absoluuttiset väriarvot mitä pitäisi tavoitella. Kalibroitityökalulla mitataan että mitä telkkari näyttää ja erotuksen perusteella tiedetään että ollaanko kuinka lähellä.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
181
Tuo Panasonicin jalka on tosiaan ruma kuvien perusteella ainakin.
Eiks Oledia katota vain täysin pimeässä niin musta jalka ei näy :)

Ulkoasun takia vähän kanssa emmin tota Panaa. Silti ja kylmän katseen (kotona siis) uhallakin laitoin telkun kuitenkin tilaukseen. Mulla telkku tulee mustan Sony XT-HT3 kotiteatterin päälle, joten josko se jalka vähän katoaisi... Ja onhan siinä palautusoikeuskin.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 007
Oletko keksinyt millä komennolla ymmärtää suomeksi HDMI-porttien vaihdon? Lontooksi menee ihan heittämällä HDMI 1, HDMI 2 jne mutta en saa suomen kielellä vaihdettua millään.

"HDMI 3..."

"Ai Modeemi 3?"

"Hetki etsin videoita youtubesta..."

"Näin otat käyttöön uuden valokuitu plus ethernet-modeemisi"

Ainakin puhumalla hae CMX YouTubesta toimi ongelmitta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 453
Ainakin puhumalla hae CMX YouTubesta toimi ongelmitta.
YouTube ja verkkohaut toimivat kyllä suomeksi, mutta itse laitteen ohjaus ei härmän murteella onnistu esim. nuo "vaihda kanavalle 3", "HDMI 2" tai "sammuta näyttö".
 
Liittynyt
28.10.2020
Viestejä
85
Ainakin puhumalla hae CMX YouTubesta toimi ongelmitta.
YouTube ja verkkohaut toimivat kyllä suomeksi, mutta itse laitteen ohjaus ei härmän murteella onnistu esim. nuo "vaihda kanavalle 3", "HDMI 2" tai "sammuta näyttö".
Joo verkkohaut tuntuu toimivan ihan ok mutta laitteen ohjaus tosiaan ei. Tulee vaihdettua outputteja sen verran että nopeampi on mikkinapin kautta komentaa, mennään lontoolla sitten.
 
Liittynyt
19.11.2020
Viestejä
68
Miksi Sony A85 maksaa yhä yli 2000€ kun LG CX ja Panasonic hz1000 ovat nyt sen 1499€?

Edelleenkään en tahdo löytää vastausta kumpi on parempi omaan tarpeeseen ja eritoten harmillista on Powerin takuu 1v eikä laajennettunakaan lämmitä.

Panan plussat:

- liiketoisto (katson paljon urheilua)
- kehut elokuvaelämyksestä

Panan miinukset:

- Vain Powerilla myynnissä järkihintaan
- hdmi 2.0.
- ruma jalka

LG plussat:

- Hdmi 2.1.
- Gigantin takuu ja elcare
- laajemmin myynnissä, enemmän ostettu

Auttakee nyt joku

Mieli sanoo että Pana, järki että LG.

Voiko tässä käydä niin, että omiin käyttötarkoitukseen nähden joutuu ostamaan huonomman telkun takuuehtojen vuoksi?
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 035
Voiko tässä käydä niin, että omiin käyttötarkoitukseen nähden joutuu ostamaan huonomman telkun takuuehtojen vuoksi?
Eihän tuossa ajattelumaliissa ole mitään järkeä. Jos olet itse päätynyt siihen, että pana olisi sinulle parempi, niin ei siihen saa vaikuttaa jonkin muun telkarin takuuasiat, varsinkin lisämaksulliset takuut.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 252
Miksi Sony A85 maksaa yhä yli 2000€ kun LG CX ja Panasonic hz1000 ovat nyt sen 1499€?

Edelleenkään en tahdo löytää vastausta kumpi on parempi omaan tarpeeseen ja eritoten harmillista on Powerin takuu 1v eikä laajennettunakaan lämmitä.

Panan plussat:

- liiketoisto (katson paljon urheilua)
- kehut elokuvaelämyksestä

Panan miinukset:

- Vain Powerilla myynnissä järkihintaan
- hdmi 2.0.
- ruma jalka

LG plussat:

- Hdmi 2.1.
- Gigantin takuu ja elcare
- laajemmin myynnissä, enemmän ostettu

Auttakee nyt joku

Mieli sanoo että Pana, järki että LG.

Voiko tässä käydä niin, että omiin käyttötarkoitukseen nähden joutuu ostamaan huonomman telkun takuuehtojen vuoksi?
Tossahan jo listasit että panassa on plussia ja miinuksia kun lgssä on vain plussia. Eli tilaa LG :tup:

Tai tilaa molemmat ja vertaile kotona kumpi on parempi ja palauta toinen.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 035
Tai tilaa molemmat ja vertaile kotona kumpi on parempi ja palauta toinen.
EI millään pahalla , mutta tämän toimintamallin yleistyminen kyllä pitkässä juoksussa napsahtaa meidän kaikkien nilkkaan. Vähittäismyyjät kyllä osoittavat ylimääräiset kulunsa myyntihintoihin tai muihin ehtoihin. Tälläkin foomumilla on jo valiteltu , että uutena myydään asiakaspalautusmalleja, ja tämä on se toinen seuraamus ko toiminnasta.

En kannata tai suosittele. ( vaikka tämä on yksittäisen kuluttajan näkövinkkelistä hyvä vaihtoehto , mitä jos kaikki tekesivät näin ?)
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 624
Mulla on tollanen Samsung Q7FN, jossa teranen kovalevy käynyt vähän pieneksi. Hankin nyt 4TB tilalle, mutta mitenhän noi olemassa olevat tallenteet sais siirrettyä?

Windows 10 ei tunnistanut koko levyä. Toimiskohan clonezilla:lla kloonaaminen ja sitten partition kasvattaminen jollain gpartedillä?
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
365
Miksi Sony A85 maksaa yhä yli 2000€ kun LG CX ja Panasonic hz1000 ovat nyt sen 1499€?

Edelleenkään en tahdo löytää vastausta kumpi on parempi omaan tarpeeseen ja eritoten harmillista on Powerin takuu 1v eikä laajennettunakaan lämmitä.

Panan plussat:

- liiketoisto (katson paljon urheilua)
- kehut elokuvaelämyksestä

Panan miinukset:

- Vain Powerilla myynnissä järkihintaan
- hdmi 2.0.
- ruma jalka

LG plussat:

- Hdmi 2.1.
- Gigantin takuu ja elcare
- laajemmin myynnissä, enemmän ostettu

Auttakee nyt joku

Mieli sanoo että Pana, järki että LG.

Voiko tässä käydä niin, että omiin käyttötarkoitukseen nähden joutuu ostamaan huonomman telkun takuuehtojen vuoksi?
Liiketoisto taitaa olla ihan samanlaista molemmissa telkkareissa ilman interpolaatiota tai bfi. Urheilu on 50 tai 60fps, joten siinä ei tarvita tuollaisia.

Itse ottaisin silti panan, koska lähempänä referenssiä out of the box. Near black prosessointi on muutenkin parempaa monen lähteen mukaan.

Terveisin C9 omistaja.
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 734
Toimiskohan clonezilla:lla kloonaaminen ja sitten partition kasvattaminen jollain gpartedillä?
Luulis onnistuvan. Easeus partition manager hoitaa noi kans aika hyvin jos ei gpartedilla halua säätää.

Ens alkuun kannattaa tutkia että miten se osio on sinne määritelty, kaikkia ei pysty jälkikäteen edes kasvattamaan ja ei oo mitään takeita että samsung olis valinnu mitään kovin fiksua systeemiä sinne.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 035
Aika tiukkaa kamaa tämän vuoden 4K tarjonnasta. Kannatta katsoa ehdottomasti.
Hyvin loogisesti perustellut väittämät ja faktaakin tukena.

Eli tänä ja ensi vuonna ei kannata ostaa muita kuin OLED telkkareita, jos meinaa saada paremman kuvanlaaduin kuin aikaisimpina vuosina.

 
Liittynyt
25.12.2018
Viestejä
7
Kävin tuossa paikallisessa Powerissa taivoitteena löytää uus telkku 55” 650-900e hintaluokasta. Olin etukäteen selaillut Rtings.com:n arvosteluja ja löytänyt sieltä Samsung q70t mallin. Pidin sitä huvänä ja edullisina mallina minulle, olihan siinä va-paneeli ja ”Exceptional contrast ratio” ja ”poor viewing angles” mutta ajattelin että en tarvitse laajoja katselukulmia, minulla vain on yksi kolmen istuttava sohva joka toimii katselupaikkana.

Mutta kaupassa yllätyin miten huono kontrasti ja mustan taso tuossa 55” q70t mallissa oli. Tuo q70t oli jopa kalibroitu. Vertailin sitä Lg:n nano86 ja nano91-malleihin. Kontrasti niissä oli silminnähden parempi. Noissa Lg:ssähän on Ips-paneli, jonka pitäisi tuottaa va-paneelia huonompi kontrasti. Olen erittäin hämmentynyt. Pystyykö tässä enää luottamaan minkään sivuston hienoihin mittauksiin?
 
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
4 605
Eekös joka kohassa lue ettei kaupassa pidä arvioida tv:n kuvaa?
Kävin tuossa paikallisessa Powerissa taivoitteena löytää uus telkku 55” 650-900e hintaluokasta. Olin etukäteen selaillut Rtings.com:n arvosteluja ja löytänyt sieltä Samsung q70t mallin. Pidin sitä huvänä ja edullisina mallina minulle, olihan siinä va-paneeli ja ”Exceptional contrast ratio” ja ”poor viewing angles” mutta ajattelin että en tarvitse laajoja katselukulmia, minulla vain on yksi kolmen istuttava sohva joka toimii katselupaikkana.

Mutta kaupassa yllätyin miten huono kontrasti ja mustan taso tuossa 55” q70t mallissa oli. Tuo q70t oli jopa kalibroitu. Vertailin sitä Lg:n nano86 ja nano91-malleihin. Kontrasti niissä oli silminnähden parempi. Noissa Lg:ssähän on Ips-paneli, jonka pitäisi tuottaa va-paneelia huonompi kontrasti. Olen erittäin hämmentynyt. Pystyykö tässä enää luottamaan minkään sivuston hienoihin mittauksiin?
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
181
^No myymiön "katseluolosuhteet" ovat mitä ovat ja telkkujen asetukset samoin. On kalibraatiota tai ei.

Oliko LG kalibroitu vai perinteisessä myymälä-moodissa?
 
Liittynyt
25.12.2018
Viestejä
7
Anteeksi tietämättömyyteni, mutta en ole aktiivisesti seurannut tätä threadia...
Lg:tä ei oltu tietääkseni kalibroitu. Myymälä-moodista en tiedä mitään, mutta eco-moodi saattoi vilahtaa jossain välissä..

Ymmäränkö oikein, että nyt pitäisi pyyhkiä mielestään nuo myymälässä nähdyt silmämääräisesti arvioidut kontrasti arviot ja pistää silmälaput päähän(samanlaiset mitä ravi-hevoset käyttää) päähän ja käydä tilaamassa q70t? Tuo q70t:hän sai Rtings.com mittauksessa ”outstanding contrast ration” 7144 : 1 vs. Nano90 (melkein sama kuin euroopassa myynnissä oleva nano91) 1676 : 1 ja tuokin lukema Fald:in avulla. Q70T hinta laski juuri sopivasti eilen 699e vs. nano91 799e Powerissa.
^No myymiön "katseluolosuhteet" ovat mitä ovat ja telkkujen asetukset samoin. On kalibraatiota tai ei.

Oliko LG kalibroitu vai perinteisessä myymälä-moodissa?
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 495
Q80T on ensimmäinen järkevä QLED, halvemmissa malleissa taustavalot ovat ainoastaan reunoilla. Tai no, riippuu tietysti budjetista.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
181
Anteeksi tietämättömyyteni, mutta en ole aktiivisesti seurannut tätä threadia...
Lg:tä ei oltu tietääkseni kalibroitu. Myymälä-moodista en tiedä mitään, mutta eco-moodi saattoi vilahtaa jossain välissä..

Ymmäränkö oikein, että nyt pitäisi pyyhkiä mielestään nuo myymälässä nähdyt silmämääräisesti arvioidut kontrasti arviot ja pistää silmälaput päähän(samanlaiset mitä ravi-hevoset käyttää) päähän ja käydä tilaamassa q70t? Tuo q70t:hän sai Rtings.com mittauksessa ”outstanding contrast ration” 7144 : 1 vs. Nano90 (melkein sama kuin euroopassa myynnissä oleva nano91) 1676 : 1 ja tuokin lukema Fald:in avulla. Q70T hinta laski juuri sopivasti eilen 699e vs. nano91 799e Powerissa.
Vastaako myymälän olosuhteet tulevia telkun käyttöolosuhteita? Katsotko telkkaria aina valoisassa? Onko missään yhteydessä kehuttu LG nanojen kontrastia?

Jos vastaat kaikkiin noihin kyllä / on, niin sitten se Nano on varmaan ihan jees.

Mulla oli yksi IPS-paneeli Sony kokeilussa kotona. Kyllähän sillä TV-ohjelmia päivällä katsoi. Mutta leffoja hämärämmässä ei sitten mitenkään.
 
Liittynyt
25.12.2018
Viestejä
7
650-900e pitäis olla, eli q80t on liian kallis. Tai sitte pitäis tyytyä 50-tuuman malliin joka on 798e. Katseluetäisyys on 2,2-2,5m.
Q80T on ensimmäinen järkevä QLED, halvemmissa malleissa taustavalot ovat ainoastaan reunoilla. Tai no, riippuu tietysti budjetista.
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 495
650-900e pitäis olla, eli q80t on liian kallis. Tai sitte pitäis tyytyä 50-tuuman malliin joka on 798e. Katseluetäisyys on 2,2-2,5m.
Tuohon etäisyyteen 65” on ylivoimasesti paras. Toki voi miettiä, että jos TV:tä aikoo käyyyää esim 5v, niin 1200e saisi jo 65” BX. 300e viidessä vuodessa on 5e kk, sillä ei saa terassilta edes bisseä. Toki ymmärrän jos budjetti on täysin tiukka.
 
Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
1 014
Q80T on ensimmäinen järkevä QLED, halvemmissa malleissa taustavalot ovat ainoastaan reunoilla. Tai no, riippuu tietysti budjetista.
Aivan turhaan työ hehkutatte noits q80/90t samsungeja. Niussä paljon enemmän noita paskoja paneeleja kera dse ja bandingiä. Ennemmin mä noista viimevuoden malleista suosittelusin juuri tuota q70 jos aivan käypä omaan tarkoitukseen.
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 495
Mikä vika 70-tuumaisessa?
Itsellä 2,2m, ja yleiskäyttöön en isompaa kuin 65” tähän ottaisi, ja kavereilla samat mielipiteet. Toki jos pääpaino leffoilla, niin 75” menisi silloin, mutta urheiluun jne nopeatempoiseen 65” alkaa olemaan aika maksimi. Mutta jos budjetti on noin pieni, niin melkein karsisin koosta. Huono 70” korostaa oikein niitä paneelin huonouksi, vs hyvä 55” esim.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 725
Mikä vika 70-tuumaisessa?
No niitä 70" kokoisia ei valmista paljon muut kuin Philips VA-paneeleilla joten esim oled TV:t jää pois jos haluaa 70". Ja lisäksi mun kämppään ei philipsin tv:tä tule (poikkeus silloin jos philips saa tehtyä HDMI 2.1 oledin ja sen hinta on alempi kuin LG/Panan/sonyn).
Joten päätös mulla menisi 65" tai 75" välillä.
Edit. Ja edelleenkään se Philips ei ole kaikille optimi vaikka kuinka paljon sitä mainostaisit täällä.
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 734
Aika tiukkaa kamaa tämän vuoden 4K tarjonnasta. Kannatta katsoa ehdottomasti.
Hyvin loogisesti perustellut väittämät ja faktaakin tukena.

Eli tänä ja ensi vuonna ei kannata ostaa muita kuin OLED telkkareita, jos meinaa saada paremman kuvanlaaduin kuin aikaisimpina vuosina.

Arvosteluissa esim. toi qn90 (eli suomimalli qn91-94) on kyllä vaikuttanut paremmalta kuin edellisen vuoden malli ja lähtöhinta on aika hyvin samassa luokassa. LG:llä mun on vaikea uskoa että miniled taustavalo johtaisi huonompaan kuvaan, mutta eiköhän sekin selviä tässä lähiviikkoina. Halvemmat mallit ei kyllä vaikuta kaikin puolin yhtä hyviltä kuin viime vuonna, mutta mistään koko malliston kattavasta trendistä en puhuisi.
 

Cuthalu

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 411
Aika tiukkaa kamaa tämän vuoden 4K tarjonnasta. Kannatta katsoa ehdottomasti.
Hyvin loogisesti perustellut väittämät ja faktaakin tukena.

Eli tänä ja ensi vuonna ei kannata ostaa muita kuin OLED telkkareita, jos meinaa saada paremman kuvanlaaduin kuin aikaisimpina vuosina.

Kommenttien perusteella niin tiukkaa roskaa, ettei kannata klikkejä lahjoittaa kyseiselle kaverille. Tiettävästi ei ole myöskään itse testannut haukkumiaan malleja.

Tässä hiukan oikeaa faktaa, kun vertaillaan tämän vuoden Samsungin tarjontaa viime vuotiseen: Samsung Q90/Q90T QLED vs Samsung QN90A QLED Side-by-Side TV Comparison

Oli ilmeisesti haukkunut myös Q85A:n maanrakoon kontrastin takia unohtaen kätevästi pari oleellista detailia, Rtingsin revikasta: "When using our recommended settings in the 'Movie' Picture Mode, contrast is significantly worse than in other picture modes. For instance, in 'Dynamic', we measured a contrast of 9243:1, 9409:1 in 'PC' mode, and 20,019:1 with Game Mode enabled. It also looks better with actual content than it does with our test pattern because the local dimming works well in real scenes to hide the fact that it’s an ADS panel. "

Philipsiltä ja LG:ltä myös tulee miniledit, joten näiden LED-mallistoilta voi odottaa kovaa harppausta ylöspäin. Sony luultavasti tuttuun tapaansa junnaa paikoillaan, vaikka kärkipäässä taitaa olla vähän enemmän zoneja.

Bottom line: Viime vuosi oli ledeillä sivuaskel, tänä vuonna mennään selvästi eteenpäin kalliimmissa laitteissa. Oledit myös ovat kehittyneet kalliimmissa malleissa, mutta hyppäys kirkkaudessa ei taida olla aivan hypetetyllä tasolla.
 
Liittynyt
11.10.2017
Viestejä
130
Alkaa 83 oled houkuttelemaan, mitä luulette mikä ois järkevä myyntihinta entiselle samsungin 75q9fn:lle.
 
Liittynyt
07.08.2020
Viestejä
115
Philips 65PUS8545/12:ta katosi Ylen kanavien tekstitykset viimeisimmän firmiksen päivityksen (TPM191E _ 101.001.250.003 – Date: 2021/03/12) yhteydessä.
Onko muilla ollut vastaavaa vikaa? Ratkaisuja?

Edit. löysinkin samantien ratkaisun. Päivitys oli nollannut kieliasetukset + -näppäimen takaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.08.2017
Viestejä
250
Philips 65PUS8545/12:ta katosi Ylen kanavien tekstitykset viimeisimmän firmiksen päivityksen (TPM191E _ 101.001.250.003 – Date: 2021/03/12) yhteydessä.
Onko muilla ollut vastaavaa vikaa? Ratkaisuja?

Edit. löysinkin samantien ratkaisun. Päivitys oli nollannut kieliasetukset + -näppäimen takaa.
Pus7304:stä häviää ajoittain myös YLE 1:ltä tekstitys. + -näppäimen kautta olen itsekin laittanut tekstityksen päälle ja sen jälkeen toimii taas.
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
2 016
Olen päivittämässä 5v vanhaa JU6700 "desktop-telkkaria" kenties 55QN85A -malliin. Huomasin hintahistoriasta, että viime maaliskuussa ilmestyneen mallin (sama julkaisuhinta 1500€) hintalapusta oli jo toukokuussa pudonnut 200€. Onko tuo ihan tavallista näillä markkinoilla?

Pudotus näytti kovalta noinkin ja nopeasti. Saa toki ehdottaa parempia vaihtoehtoja, mutta etäisyys ei salli yli 55" ja käyttö on ei-ammattimaista kuvankäsittelyä ja desktop-hommia n80% ja loput pc:ltä pelailua ja leffoja. 1500€ budjettikaan ei veny yhtään.
 

KapteeniTunkki

Tukijäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
07.05.2018
Viestejä
638
Olen päivittämässä 5v vanhaa JU6700 "desktop-telkkaria" kenties 55QN85A -malliin. Huomasin hintahistoriasta, että viime maaliskuussa ilmestyneen mallin (sama julkaisuhinta 1500€) hintalapusta oli jo toukokuussa pudonnut 200€. Onko tuo ihan tavallista näillä markkinoilla?

Pudotus näytti kovalta noinkin ja nopeasti. Saa toki ehdottaa parempia vaihtoehtoja, mutta etäisyys ei salli yli 55" ja käyttö on ei-ammattimaista kuvankäsittelyä ja desktop-hommia n80% ja loput pc:ltä pelailua ja leffoja. 1500€ budjettikaan ei veny yhtään.
Käsittääkseni CX 48" on yleisesti monitorina käytetty ja hyvin pidetty.

Tässä vielä linkki Linuksen näkemykseen oledin käytöstä näyttönä:

 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
2 016
Käsittääkseni CX 48" on yleisesti monitorina käytetty ja hyvin pidetty.

Tässä vielä linkki Linuksen näkemykseen oledin käytöstä näyttönä:

Cheers! Kiinnostava laite. Ja löytyisi 55" myös... Enkä ala nyt kyselemään kiinnipalamisista. Itehän tiedän kauanko ne samat palkit paistaa päivittäisessä käytössä ;)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 453
Cheers! Kiinnostava laite. Ja löytyisi 55" myös... Enkä ala nyt kyselemään kiinnipalamisista. Itehän tiedän kauanko ne samat palkit paistaa päivittäisessä käytössä ;)
Gigantista 55" CX + 5v takuulaajennos, jossa siis myös pikseli- ja kiinnipalamistakuu, yhteensä 1278€ eli alle tuon 1500€ budjettisi ja mielenrauhakin luulisi olevan tuon takuun myötä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 663
Ei kyllä edelleenkään omalla logiikalla oo mitenkään kannattavaa liiketoimintaa toi 100€ 5v lisätakuun kauppaaminen OLEDin kylkeen kun se sisältää kiinnipalamistakuun ja menee ilman ikävähennystä. Toisaalta ei mulla valitettavaa asian suhteen ole, huomenna tulee 65" BX joka oli tuon takuun kera 1300€, katellaan sitten muutaman vuoden päästä mitä ovat mieltä kun sitä menee vaihtamaan kun on suurinpiirtein 2024/2025 mallit jo ulkona.
 
Liittynyt
23.02.2021
Viestejä
126
Ois 55" koko luokan töllö hakusessa. Tällä hetkellä potentiaalisimmat kandidaatit olis samsungin Q70T ja Philipsin the one 58pus8505. Onko kenelläkään kokemuksia näistä? Samsungin pitäisi lukemani mukaan olla teoriassa parempi, mutta paikan päällä katsoessa molempia ruutuja philipsissä oli mielestäni huomattavasti luonnollisemmat ja tarkemmat värit. Erityisesti ihon värit oli tosi tarkat ja luonnolliset philipsissä vs q70t. Q70T näytti muutenkin "washed out" vaikka suoraan edestä katsoi vs philips.. Ambilightista kaiketi myös plussaa. Android käyttöjärjestelmästä ei kokemusta... Onko mielipiteitä? Niin ja budjetti tosiaan luokkaa 500-700e joten siltä väliltä voi ehdotella jos tulee mieleen muitakin malleja.

EDIT: Samsungiltahan tosiaan tulee myyntiin torstaina myös 55" 2021 perus malli hintaan 529e jossa tuo 120hz "keinotekoinen" boost järjestelmä. Sekin voisi olla yksi vaihtoehto.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 639
Viestejä
4 222 178
Jäsenet
71 073
Uusin jäsen
Maker's Marq

Hinta.fi

Ylös Bottom