Yleinen TV:n hankinta- & säätöketju

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 162
Ne ei tietenkään vaadi mutta aina kun katsotaan uhd-levyjä televisiolla tai suoratoistoja vaikka tykillä niin pakollinen se silloin on.
Aivan juu. Kuten tuossa kirjoitin niin en ite ole tarvinnut vaikka väkisin piti saada ihan ensimmäinen Suomeen tullut Denonin HDCP 2.2 kelpoinen viritinvahvistin.
 
Liittynyt
20.11.2018
Viestejä
1 830
Aivan juu. Kuten tuossa kirjoitin niin en ite ole tarvinnut vaikka väkisin piti saada ihan ensimmäinen Suomeen tullut Denonin HDCP 2.2 kelpoinen viritinvahvistin.
Itse tuli denonin x3100w ostettua joka oli 4k mutta puuttui tuo Hdcp 2.2. Vähän vitutti kun joutui vahvistimen uusimaan kun saivat standardit lukkoon lyötyä vasta myöhemmin.
 
Liittynyt
11.06.2017
Viestejä
170
Tuli nyt sitten päädyttyä Samsung QE55Q80TAT -televisioon tarjoushinnalla 888,11e. Jotenkin en usko että tulisi hinta ainakaan tuolla Verkkokaupassa alentumaan tuosta enkä jaksa uskoa että gigantissa tai muuallakaan ainakaan paljoa tuon alle hinta putoaa.

Pelkästään yksi HDMI 2.1 -liitäntä mutta toisaalta voi miettiä että kuinka moni peli uusillakaan konsoleilla tulee pyörimään 4K 120 fps. Eikös HDMI 2.0 kuitenkin pysty 4K 60 fps, joka sekin voi olla vähemmän standardi uusilla konsoleilla.

Joku kirjoittelin että Q85R-mallia olisi saanut hieman halvemmalla ja täälläkin Powerissa olisi demo-mallina se ollut. En kuitenkaan viitsi ostaa käytettyä vaikka tuo ilmeisesti tätä uudempaa Q80T-mallia onkin hieman parempi, ainakin osittain.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 162
Itse tuli denonin x3100w ostettua joka oli 4k mutta puuttui tuo Hdcp 2.2. Vähän vitutti kun joutui vahvistimen uusimaan kun saivat standardit lukkoon lyötyä vasta myöhemmin.
Vähän ehkä offtopic..

Kaivoin juuri vanhan tarjouksen esiin ja samaan hintaan tarjottiin x3100w ja x2200w. Jälkimmäistä piti vielä odottaa 2 kk mutta koska HDCP niin pakko. :)
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
449
Tuli nyt sitten päädyttyä Samsung QE55Q80TAT -televisioon tarjoushinnalla 888,11e. Jotenkin en usko että tulisi hinta ainakaan tuolla Verkkokaupassa alentumaan tuosta enkä jaksa uskoa että gigantissa tai muuallakaan ainakaan paljoa tuon alle hinta putoaa.

Pelkästään yksi HDMI 2.1 -liitäntä mutta toisaalta voi miettiä että kuinka moni peli uusillakaan konsoleilla tulee pyörimään 4K 120 fps. Eikös HDMI 2.0 kuitenkin pysty 4K 60 fps, joka sekin voi olla vähemmän standardi uusilla konsoleilla.

Joku kirjoittelin että Q85R-mallia olisi saanut hieman halvemmalla ja täälläkin Powerissa olisi demo-mallina se ollut. En kuitenkaan viitsi ostaa käytettyä vaikka tuo ilmeisesti tätä uudempaa Q80T-mallia onkin hieman parempi, ainakin osittain.
Tilasin myös Q80T:n mutta peruutin sen lopulta, kun selvisi, että malli on aivan eri mitä jenkeissä. Luin paljon rtings arvosteluita telkkareista vain huomatakseni ettei niillä tee mitään tämän Samsungin mallin osalta. Erityisesti olisi kiinnostanut heijastuksia estävä ja katselukumia parantava filtteri mutta molemmat puuttuvat tästä EU-mallista. LB ääni ja kuva mainitsee arvostelussaan yhtenä heikkoutena "Kiiltävä paneeli heijastelee jonkin verran.", enkä jaksanut lähteä testaamaan onko tuo ongelma, joten tuli peruutettua. Ei varmasti ongelma läheskään kaikille.
 
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
753
Tuli nyt sitten päädyttyä Samsung QE55Q80TAT -televisioon tarjoushinnalla 888,11e. Jotenkin en usko että tulisi hinta ainakaan tuolla Verkkokaupassa alentumaan tuosta enkä jaksa uskoa että gigantissa tai muuallakaan ainakaan paljoa tuon alle hinta putoaa.

Pelkästään yksi HDMI 2.1 -liitäntä mutta toisaalta voi miettiä että kuinka moni peli uusillakaan konsoleilla tulee pyörimään 4K 120 fps. Eikös HDMI 2.0 kuitenkin pysty 4K 60 fps, joka sekin voi olla vähemmän standardi uusilla konsoleilla.

Joku kirjoittelin että Q85R-mallia olisi saanut hieman halvemmalla ja täälläkin Powerissa olisi demo-mallina se ollut. En kuitenkaan viitsi ostaa käytettyä vaikka tuo ilmeisesti tätä uudempaa Q80T-mallia onkin hieman parempi, ainakin osittain.
Taisin olla minä. Tosiaan tuossa 85R olisi noin vajaa 98 kpl LED iä Fald ssa ja tuossa 80T on 48kpl.varmaan tuo vaikuttaa jollain tasolla mustan tasoon. Mut toisaalta 85R ssa on Ultra Viewing Angle kerros paneelissa parantamassa katselukulmia joka vähän heikentää mustan tasoa. Uudemmassa Q 80T tuota Ultra Viewing Angle ei ole. Lisäks 85R. ssa One conet poxsi. Itellä oli tuo 85R jonkin aikaa 55" koossa ja todella hyvä laitos. Sitten tein pojan telkkari tarpeeseen ratkaisu, meni hänelle ja ostin tuon Q90R 65" isompi. Jossa 480 kpl ledit faldissa. Ero ei ole mitenkään iso mustan tasossa 85R nähden ja kontrastissa,oikeestaan eroa ei huomaa kuin hämärä /pimeä katselussa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
753
Tilasin myös Q80T:n mutta peruutin sen lopulta, kun selvisi, että malli on aivan eri mitä jenkeissä. Luin paljon rtings arvosteluita telkkareista vain huomatakseni ettei niillä tee mitään tämän Samsungin mallin osalta. Erityisesti olisi kiinnostanut heijastuksia estävä ja katselukumia parantava filtteri mutta molemmat puuttuvat tästä EU-mallista. LB ääni ja kuva mainitsee arvostelussaan yhtenä heikkoutena "Kiiltävä paneeli heijastelee jonkin verran.", enkä jaksanut lähteä testaamaan onko tuo ongelma, joten tuli peruutettua. Ei varmasti ongelma läheskään kaikille.
Taitaa olla niin jotta tuo Euroopan 90T on teknisesti sama kuin jenkkilän 80T. Ja jos haluu samaa tasoa niin kannattaa kytätä 2019 v mallin Q85R jossa kaikki nuo 90T mallin ominaisuudet Ultra Viewing Angle katselukulmia parantavine kulmineen ja paneelissa tosi hyvä häikäisysuoja ulkoista valoa vastaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 149
Tuossa verkkiksen esittelyssä on hauska erityispiirre. Esittely tekstissä mainitaan tv n olevan IPS Nano Color -tekniikkallla mutta ominaisuus luettelossa lukee sit VA-PANEELI, Kumpi sitten lie TOTTA!
No myös tuolta löytyvän tiedon mukaan niin 55” kuin myös 65” versio ovat VA.
 
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
753
No myös tuolta löytyvän tiedon mukaan niin 55” kuin myös 65” versio ovat VA.
Mikähän noissa philipseissä kun taida missään mallissa olla hdmi 2.1 tukevaa liittimiä . Mut toisaalta sehän on turha kun missään LED pohjaisessa mallissa ei taida olla 100/120hz paneelia enää..
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
723
Mikähän noissa philipseissä kun taida missään mallissa olla hdmi 2.1 tukevaa liittimiä . Mut toisaalta sehän on turha kun missään LED pohjaisessa mallissa ei taida olla 100/120hz paneelia enää..
Totta kai on edelleen 120 Hz LED-paneeleja, mm. Samsungilla ja Sonylla. Se Q siinä Samsungin QLEDissä on vaan markkinointia (Quantum Dot), että ostaja saa mielikuvia OLEDista. Se on kyllä harmi, että Philips ei 120Hz paneeleja juuri enää harrasta.
 
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
753
Totta kai on edelleen 120 Hz LED-paneeleja, mm. Samsungilla ja Sonylla. Se Q siinä Samsungin QLEDissä on vaan markkinointia (Quantum Dot), että ostaja saa mielikuvia OLEDista. Se on kyllä harmi, että Philips ei 120Hz paneeleja juuri enää harrasta.
Niin tarkoitinkin edellisessä postauksessani juuri ettei philipsillä ole enää 100/120hz LED koneita. Muilla merkeillä kyllä. Tuo QLED on tiedossa kyllä, kyseessä laajemmalla väriavaruudella varustettu LED Paneeli. Tosin samsung on jo pienemmissä malleissa esm. 49"luopunut 100/120 Hz paneelista.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
1 303
Vannoutuneena Sony miehenä katsellut korviketta kohta 10v kovassa käytössä olleelle Sonyn 55EX720 töllölle.
Gigantin tarjous 65" XH80xx mallista 699€ hintaan houkutteli, mutta 50Hz paneeli ja XR400 motion flow jäi askarruttamaan liikaa. Viime vuoden XG85xx sarjassa olisi 100Hz ja XR1000, mutta onko XH-sarjasta edes tehty 85-alkuisia malleja? Ei ainakaan tunnu löytyvän myynnissä.
8-alkuiset laitteet kiinnostaisi kun kuvittelen tuon IPS-paneelin sopivan omaan käyttöön paremmin kuin 9-sarjan VA. 95% käytöstä meillä kirkkaasti valaistussa olohuoneessa ja katselukulmatkin pitäisi olla laajat... 85-sarjassa olisi myös tuplavirittimet josta plussaa.... vai pitääkö vaan suoraan alkaa katsomaan XH95xx laitteita?
 
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
753
8-alkuiset laitteet kiinnostaisi kun kuvittelen tuon IPS-paneelin sopivan omaan käyttöön paremmin kuin 9-sarjan VA. 95% käytöstä meillä kirkkaasti valaistussa olohuoneessa ja katselukulmatkin pitäisi olla laajat... 85-sarjassa olisi myös tuplavirittimet josta plussaa.... vai pitääkö vaan suoraan alkaa katsomaan XH95xx laitteita?

TUOSSA Sonyn XH 95. Sarjassa on tuo katselukulmia huomattavasti laajentava filtteri. Jos ei hinta karkaa pudjetista! Mut käsittääkseni alemmassa XH 90 sarjan koneessa ei laajentavaa filtsua. Tuossa myös VA Paneeli.
 
Liittynyt
16.02.2017
Viestejä
255
Mistä syystä täällä kehotetaan valitsemaan va-paneelilla varustettu tv? Eikö ips ole parempi kuva, vasteaika on vain korkeampi?
 
Liittynyt
17.01.2020
Viestejä
482
Itse päivittämässä ehkä parin vuoden sisällä seuraavaksi telkkua, nyt voisi jo aloittaa keskustelun mikä näyttötekniikka suorituu parhaiten paskasta kuvasta. :D
Ollaan rehellisiä niin minä kuin monet muut katsoo sitä maksimissaan hd-tasoista kuvaa ja suoratoistojen perushinnan laatu on välillä todella surkeaa. Eilen taas ihmettelin Netflixin Queen's Gambitin laatua, miten voi hämärässä pikselöytyä ja mennä mössöksi koko kuva?

Ei se voi johtue pelkästään mun Philipsistäkään koska se näyttää muiden suoratoistojen ja tv-kanavien tummia kohtia paremmin.

Onko tässä kyse enemmän kuvanparannuspiireistä kuin näyttötekniikasta?

Onko OLED:issa yhtä hirveä kuva jos laatu on tuota. Onko jokin valmistaja onnistunut saamaan paremmin siedettävää kuvaa näistä heikkolaatuisista suoratoistoista. Kallis näyttöhän menee hukkaan jos et ole valmis sijoittamaan rahaa parhaaseen materiaaliin.

Mielestäni tämä aihe ohitetaan näissä keskusteluissa aina. Ei voi olla oletus että kaikki katsoo parasta ja kalleinta netistä saatavaa kuvaa tai BD-levyjä.
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 670
Mistä syystä täällä kehotetaan valitsemaan va-paneelilla varustettu tv? Eikö ips ole parempi kuva, vasteaika on vain korkeampi?
Ei, VA-paneelin mustan taso on yleisesti huomattavasti parempi ja kun telkkaria katsoo esim. hämärässä niin IPS paneelilla huomaa että mustat onkin harmaita. Hyvällä VA-paneelilla musta on mustaa eikä ne katselukulmat ainakaan itsellä ole mitenkään huonot.

Värintoisto nykyisillä QLED-VA paneeleilla on jo vähintään IPS luokkaa tai ylikin.

Telkuissa siis VA paneeli on yleensä parempi valinta.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 538
Uusi telkkari hakusessa.
Olin jo asennoitunut että se on 70" mutta mittausten jälkeen mahtuukin vain 65".
Olen tykästynyt Ambilightiin eli tarkoitus siis päätyä Philipsiin.

Oliko Philipsissä jotenkin siten että kaikki 70" oli VA paneelilla kun taas ainakin osa 65" oli IPS:llä?
Suosituksia mitä malleja kannattaa kyttäillä Singles Day ja BF aikaan?

Käyttö ihan perus SD/HD lähetysten katselua ja ehkä vähän muksujen PS4 pelaamista.
Kiitos vastauksista.

Jatkokysymyksenä sitten että jos hylkään Philipsin merkkinä kun ei ole VA niin mitä malleja kytätä 65" koossa budjettihintaluokassa (<1000€).
Jotain Samsungia ja Sonya ilmeisesti mutta mitä?

Android ei pakollinen kun Mi Box S löytyy.
 
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
753
No joo tuokin kaksipiippuinen juttu. Jos tv tä joudutaan isommalla porukalla esm. katsomaan myös sivusta niin onhan tosiaasia jotta VA Paneelisen perus telkkarin värit haalenee ja mustan taso nousee aika äkkiä. Eli semmoiseen käyttöön voi olla IPS Paneeli paikallaan. Eri asia on sitten kalliimista VA Paneelisista malleista löytyvä filtteri joka parantaa katselukulmia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 626
Itse päivittämässä ehkä parin vuoden sisällä seuraavaksi telkkua, nyt voisi jo aloittaa keskustelun mikä näyttötekniikka suorituu parhaiten paskasta kuvasta. :D
Ollaan rehellisiä niin minä kuin monet muut katsoo sitä maksimissaan hd-tasoista kuvaa ja suoratoistojen perushinnan laatu on välillä todella surkeaa. Eilen taas ihmettelin Netflixin Queen's Gambitin laatua, miten voi hämärässä pikselöytyä ja mennä mössöksi koko kuva?

Ei se voi johtue pelkästään mun Philipsistäkään koska se näyttää muiden suoratoistojen ja tv-kanavien tummia kohtia paremmin.

Onko tässä kyse enemmän kuvanparannuspiireistä kuin näyttötekniikasta?

Onko OLED:issa yhtä hirveä kuva jos laatu on tuota. Onko jokin valmistaja onnistunut saamaan paremmin siedettävää kuvaa näistä heikkolaatuisista suoratoistoista. Kallis näyttöhän menee hukkaan jos et ole valmis sijoittamaan rahaa parhaaseen materiaaliin.

Mielestäni tämä aihe ohitetaan näissä keskusteluissa aina. Ei voi olla oletus että kaikki katsoo parasta ja kalleinta netistä saatavaa kuvaa tai BD-levyjä.
Kuvan mustat alueet on ensimmäisenä leikkurin alla, kun kuvaa pakataan tallennustilan ja/tai kaistan säästämiseksi, koska noissa tummissa alueissa kulkee vähiten itse kuva-informaatiota.
Samasta asiasta nousi haloo HBO:n osalta viimeisimmän Game of Thrones kauden yhden "pimeän jakson" kohdalla, kun miltei koko jakso oli suuria palikoita.
Kaikki nykyiset televisiot enemmän tai vähemmän ovat varsin armottomia tuolle pakkaukselle, mutta ehkä joku kuvaputki tai plasma hieman voisi niiden palikoiden väriliukumia pehmentää, joten syyttävää sormea kannattaa osoittaa enemmänkin noiden suoratoistopalveluiden suuntaan (tai vain suosiolla uhrata se muutama euro parempaan laatuun).
 
Liittynyt
17.01.2020
Viestejä
482
Kuvan mustat alueet on ensimmäisenä leikkurin alla, kun kuvaa pakataan tallennustilan ja/tai kaistan säästämiseksi, koska noissa tummissa alueissa kulkee vähiten itse kuva-informaatiota.
Samasta asiasta nousi haloo HBO:n osalta viimeisimmän Game of Thrones kauden yhden "pimeän jakson" kohdalla, kun miltei koko jakso oli suuria palikoita.
Kaikki nykyiset televisiot enemmän tai vähemmän ovat varsin armottomia tuolle pakkaukselle, mutta ehkä joku kuvaputki tai plasma hieman voisi niiden palikoiden väriliukumia pehmentää, joten syyttävää sormea kannattaa osoittaa enemmänkin noiden suoratoistopalveluiden suuntaan (tai vain suosiolla uhrata se muutama euro parempaan laatuun).
Vähän toisen ketjun kamaa.
En edes tiedä mitä maksaa paremmat laadut. Nyt maksan jo YLE-veron lisäksi Netflix,HBO ja Primesta liki 30€ /kk. En herkästi kyllä maksa enempää. Primestä on tarkoitus kohta luopua ja ehkä silloin voisi hetken testata Netflixiä parempana että huomaako eroa.
 
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
753
Vähän toisen ketjun kamaa.
En edes tiedä mitä maksaa paremmat laadut. Nyt maksan jo YLE-veron lisäksi Netflix,HBO ja Primesta liki 30€ /kk. En herkästi kyllä maksa enempää. Primestä on tarkoitus kohta luopua ja ehkä silloin voisi hetken testata Netflixiä parempana että huomaako eroa.
Tuosta tuli mieleeni kun tuli tossa 2kk:tta sitten se DISNEY+Samsungin hubiin, olin yllättynyt sen hyvästä laadusta, tuntuu jopa paremmlta kuin neflixsin 16e kk maksullinen paketti ja paljon HDR na.
 
Liittynyt
17.01.2020
Viestejä
482
Tuosta tuli mieleeni kun tuli tossa 2kk:tta sitten se DISNEY+Samsungin hubiin, olin yllättynyt sen hyvästä laadusta, tuntuu jopa paremmlta kuin neflixsin 16e kk maksullinen paketti ja paljon HDR na.
Ei vaan itseä Disneyt ja Tähtien Sodat kiinnosta. Pitäisi saada parasta rikosdraama huippulaadulla mitä juurikin HBO tuottaa.
 
Liittynyt
17.01.2020
Viestejä
482
Mulla ei vuosiin tuota HBO ta ole ollut käytössä. Liekkö sen laatu parantunut yhtään parin vuoden takaisesta..
Monesti sitä parjataan mutta ihan samaa skeidaa on Netflixin vastaavan hintainen, itselle kuitenkin materiaali on tärkein ja HBO:n rikosdraamat vie 6-0 kaikkia muita suoratoistoja. No se tästä offtopicista.

Johtopäätös se että ei ainakaan nykyisillä lähteillä kannata juurikaan telkkuun sijoittaa rahaa, oletus pitäisi aina olla että on valmis sijoittamaan rahaa myös siihen lähdemateriaaliin.
 
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
753
Johtopäätös se että ei ainakaan nykyisillä lähteillä kannata juurikaan telkkuun sijoittaa rahaa, oletus pitäisi aina olla että on valmis sijoittamaan rahaa myös siihen lähdemateriaaliin.


Juurikin näin on aina pitäis ajatella telkkarin lisäksi mitä katotaan ja millä laadulla ja millä hinnalla mitäkin saa. Jos puhutaan suorista tv kattelusta, Ite oon yllättänyt miten hyvää laatua antaa täällä Elisan kaapelissa. Full HD na 1080P na kaikki vapaat kanavat näkyy. Tosin 25hz joka hieman huonontaa liikkuvaa kuvaa. No tv n motion asetuksilla saa vähän korjattua sitä.
 
Liittynyt
15.01.2020
Viestejä
236
Hei. Kuinka nämä q80r ja q80t samsungit käytännössä eroaa toisistaan. rtingsin mukaan r malli olisi parempi q70 ja q80 malleissa. Oled olisi hyvä valinta, mutta hinta karkaa käsistä yli 70 tuumaisissa. Olen miettinyt q80t75 mallia, jos tulisi hyvään tarjoukseen. Samsungin ja lg käyttiksiä olen käyttänyt ja ne ovat hyviä. Philipsin käyttiksestä olen kuullut vähän huonoa. Mikä olisi q80t75 kanssa toinen hyvä vaihtoehto?Tarkoituksena on hommat ps 5 jossain vaiheessa eli hieman pelaamista, mutta suurimmalta osin tulee elokuvien katseluun.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 572
Johtopäätös se että ei ainakaan nykyisillä lähteillä kannata juurikaan telkkuun sijoittaa rahaa, oletus pitäisi aina olla että on valmis sijoittamaan rahaa myös siihen lähdemateriaaliin.


Juurikin näin on aina pitäis ajatella telkkarin lisäksi mitä katotaan ja millä laadulla ja millä hinnalla mitäkin saa. Jos puhutaan suorista tv kattelusta, Ite oon yllättänyt miten hyvää laatua antaa täällä Elisan kaapelissa. Full HD na 1080P na kaikki vapaat kanavat näkyy. Tosin 25hz joka hieman huonontaa liikkuvaa kuvaa. No tv n motion asetuksilla saa vähän korjattua sitä.
Netflix 4k tilaus, appletv vuokraamo ja disney+ niin saa katsottavaa kuvaa.
 
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
753
Hei. Kuinka nämä q80r ja q80t samsungit käytännössä eroaa toisistaan. rtingsin mukaan r malli olisi parempi q70 ja q80 malleissa. Oled olisi hyvä valinta, mutta hinta karkaa käsistä yli 70 tuumaisissa. Olen miettinyt q80t75 mallia, jos tulisi hyvään tarjoukseen. Samsungin ja lg käyttiksiä olen käyttänyt ja ne ovat hyviä. Philipsin käyttiksestä olen kuullut vähän huonoa. Mikä olisi q80t75 kanssa toinen hyvä vaihtoehto?Tarkoituksena on hommat ps 5 jossain vaiheessa eli hieman pelaamista, mutta suurimmalta osin tulee elokuvien katseluun.
Tästä on tullu kirjoitettua aikaisemminkin. Amerikan Q80R vastaa Euroopan Q85R saman verran ledi vyöhykkeitä 96kpl lisäksi EURO VERSIOSSA One Conect poxsi jota Amerikan Q80R ei siis ole. Ja molemmissa hyvä heijastuksen esto plus katselukulmia huomattavasti parantava filtteri.Taas Eurooppa 80R ssa vain puolet 85R Fald vyöhykkeitä. 48kpl.ja ilman one conekt poxsia. 80T heikompi joka osa alueella kuin Q80R puhumattakaan 85R n nähden. ei katselukulmia parantavaa filtteria ei hyvää heijastuksen estoa jne. voi sanoa tän vuoden Q90T vastaa teknisesti aika pitkälle viime vuoden Q85R. Paitsi tän vuoden malleissa taitaa olla hdmi 2.1 4k. 120fst VVR Tuki .
 
Liittynyt
23.11.2017
Viestejä
1 946
Itse päivittämässä ehkä parin vuoden sisällä seuraavaksi telkkua, nyt voisi jo aloittaa keskustelun mikä näyttötekniikka suorituu parhaiten paskasta kuvasta. :D
Ollaan rehellisiä niin minä kuin monet muut katsoo sitä maksimissaan hd-tasoista kuvaa ja suoratoistojen perushinnan laatu on välillä todella surkeaa. Eilen taas ihmettelin Netflixin Queen's Gambitin laatua, miten voi hämärässä pikselöytyä ja mennä mössöksi koko kuva?

Ei se voi johtue pelkästään mun Philipsistäkään koska se näyttää muiden suoratoistojen ja tv-kanavien tummia kohtia paremmin.

Onko tässä kyse enemmän kuvanparannuspiireistä kuin näyttötekniikasta?

Onko OLED:issa yhtä hirveä kuva jos laatu on tuota. Onko jokin valmistaja onnistunut saamaan paremmin siedettävää kuvaa näistä heikkolaatuisista suoratoistoista. Kallis näyttöhän menee hukkaan jos et ole valmis sijoittamaan rahaa parhaaseen materiaaliin.

Mielestäni tämä aihe ohitetaan näissä keskusteluissa aina. Ei voi olla oletus että kaikki katsoo parasta ja kalleinta netistä saatavaa kuvaa tai BD-levyjä.
Netflixin perus HD-kuva on aivan kamalaa paskaa laadultaan. Niin on myös HBO. Disney+ ja Prime antavat perustilauksella erinomaista 4k kuvaa, jos TV siihen pystyy.

En vain henkilökohtaisesti pysty käsittämään, miksi jotkut voivat ostaa parin tonnin OLEDin ja katselevat sillä sitten jotain 3€/kk halvempaa Netflixin perustilausta sen 4k sijaan. Esim tuo Queen's Gambit näyttää sillä 4k tilauksella erinomaiselta ja HD tilauksella katselukelvottomalta.b

Mutta toki jos aikoo katsoa surkealaatuista kuvaa, niin ei kannata hankkia huipputelkkaria siihen tarkoitukseen. Ellei kuulu niihin ihmisiin jotka myös kaatavat kokista jonkin 250€ VSOP viskin sekaan.
 
Liittynyt
15.01.2020
Viestejä
236
Eli kannattaisi siis metsästää jostain q80r mielummin kuin q80t. Onpas typerää että uusi malli on heikompi kuin vanha.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
753
Joo ja jos inflaatio ei oo lompsassa kannattaa kytätätä Q85R jossa 80R sta poiketen zoneja 98kpl. Vs. Q80R n 48 zonea. Ja hintaero tuskin on merkittävä jos jostain vielä löytää noita viime vuoden malleja!
 
Liittynyt
15.01.2020
Viestejä
236
Joo ja jos inflaatio ei oo lompsassa kannattaa kytätätä Q85R jossa 80R sta poiketen zoneja 98kpl. Vs. Q80R n 48 zonea. Ja hintaero tuskin on merkittävä jos jostain vielä löytää noita viime vuoden malleja!
Taitaa olla aika toivotonta löytää tuota q85r enää mistään. Kiinnostaisi syy tähän tuotteen huonontamiseen. Raha varmaan niinkun yleensä. Ei vaan kiinnostaisi maksaa ns paskemmasta tuotteesta kun on ollut parempaakin. Lippulaivat menevät sitten liiankin kalliiksi. Onkohan nuissa q80 tai 85 r hdmi 2.1 120hz. Se tietysti pleikkarin kanssa olis hyvä
 
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
753
Tuossa 85R ja muissakaan viime vuoden malleissa ei virallista hdmi 2.1 ole mutta kysyttyäni samsungin tuotetuesta omani Q90R tukea noille. Tukee kuulemma useimpia hdmi 2.1 ominaisuuksia. Esm 4K. 120HZ. Mutta se muuttuva virkistystaajuus jää pois. Jotenkin noin käsitin. Luulen Q85R olevan samoin.Ja on töllössä lisänä Free syng
 
Liittynyt
15.01.2020
Viestejä
236
Tuossa 85R ja muissakaan viime vuoden malleissa ei virallista hdmi 2.1 ole mutta kysyttyäni samsungin tuotetuesta omani Q90R tukea noille. Tukee kuulemma useimpia hdmi 2.1 ominaisuuksia. Esm 4K. 120HZ. Mutta se muuttuva virkistystaajuus jää pois. Jotenkin noin käsitin. Luulen Q85R olevan samoin.Ja on töllössä lisänä Free syng
Toki ostinpa minkä tahansa niin varmasti on päivitys nykyiseen s7005 samsungiin joka on ainakin 7 vuotta vanha. Haluaisin kyllä että seuraavassa olis hyvät ominaisuudet pitkäksi aikaa, niin en kehtaa ihan halvinta lähteä hommaamaan.
 
Liittynyt
17.01.2020
Viestejä
482
En vain henkilökohtaisesti pysty käsittämään, miksi jotkut voivat ostaa parin tonnin OLEDin ja katselevat sillä sitten jotain 3€/kk halvempaa Netflixin perustilausta sen 4k sijaan. Esim tuo Queen's Gambit näyttää sillä 4k tilauksella erinomaiselta ja HD tilauksella katselukelvottomalta.b
Oma kommenttini perustuu enemmänkin siihen että kohta on kotitalouksissa 90% vähintään 4K telkkareita ja kun saataisiin Netflix tilaukset tuohon nenän eteen niin veikkaan että 90% on perustilauksia, eikö siinä ole jokin ristiriita?
Toisin sanoen normaalihinnalla pitäisi saada parempaa laatua eikä alistua siihen että aina vain lisämaksusta saa kelvollista kuvaa.

Ja itse kyllä maallikkona olen olettanut että HD-tasokin näyttäisi nykytelkuissa paremmalta kuin tuo mitä Netflix ja HBO suoltaa perusmaksulla.
 
Liittynyt
10.11.2020
Viestejä
13
65 tuumaa, 1300e hintakatto, ei pelikäyttöä, ei tarvitse laajoja katselukulmia, kaiuttimet on omasta takaa, huoneen saa suht. pimeäksi halutessaan.
Onko valinta tämä vai joku muu?

 
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
753
65 tuumaa, 1300e hintakatto, ei pelikäyttöä, ei tarvitse laajoja katselukulmia, kaiuttimet on omasta takaa, huoneen saa suht. pimeäksi halutessaan.
Onko valinta tämä vai joku muu?

Tuossa on VA paneelista huolimatta tuo X-Wide Angle eli katselukulmia parantava filtteri. Ja onhan Fald, tosin aika alkeellinen, vähän vyöhykkeitä. Taitaa olla sen verran uusi malli ettei hyvin käyttökokemuksia kellään. Joitain testejä netissä. Tuskin mettään mennään sonyissa. Tosin ei uutta 2.1 hdmi tukea löydy.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
1 303
65 tuumaa, 1300e hintakatto, ei pelikäyttöä, ei tarvitse laajoja katselukulmia, kaiuttimet on omasta takaa, huoneen saa suht. pimeäksi halutessaan.
Onko valinta tämä vai joku muu?

Samaa kyttäillyt, mutta ei osaa päättää kun vaihtoehtona isompi, mutta edullisemman pään Sony..

 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 261
Olen tässä nyt katsellut 80"+ malleja. Sonyn X900H olisi kiva mutta ilmeisesti tuota 120Hz bugia ei korjata. Jotenka olen katsellut sitten Samsungia Samsung QE85Q70TAT 85" 4K Ultra HD LED-televisio 2 299,00

Tuo lienee ihan ok kapistus? LGlla ei oikein tunnu olevan sopivaa kun UN8500 on ongelmia 4k natiivin kanssa. Lisäksi budjettia pitää venyttää 2k kuin lähemmäs 1k:ta jos haluaa toimivaa.

Vai pitäisikö tyytyä 75" luokkaan jos siellä olisi parempaa tarjolla alle 2000€?

En tiedä tuleeko koskaan konsolia tai muuta hankittua vielä jotenka sarjat, leffat jne. etusijalla lisäksi miettinyt pitäisikö olla tuki Dolby Visionille vai ei.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 572
Olen tässä nyt katsellut 80"+ malleja. Sonyn X900H olisi kiva mutta ilmeisesti tuota 120Hz bugia ei korjata. Jotenka olen katsellut sitten Samsungia Samsung QE85Q70TAT 85" 4K Ultra HD LED-televisio 2 299,00

Tuo lienee ihan ok kapistus? LGlla ei oikein tunnu olevan sopivaa kun UN8500 on ongelmia 4k natiivin kanssa. Lisäksi budjettia pitää venyttää 2k kuin lähemmäs 1k:ta jos haluaa toimivaa.

Vai pitäisikö tyytyä 75" luokkaan jos siellä olisi parempaa tarjolla alle 2000€?

En tiedä tuleeko koskaan konsolia tai muuta hankittua vielä jotenka sarjat, leffat jne. etusijalla lisäksi miettinyt pitäisikö olla tuki Dolby Visionille vai ei.
Kuvanlaadulta perustasoa, melko kallis siihen nähden.
 
Liittynyt
20.11.2018
Viestejä
1 830
65 tuumaa, 1300e hintakatto, ei pelikäyttöä, ei tarvitse laajoja katselukulmia, kaiuttimet on omasta takaa, huoneen saa suht. pimeäksi halutessaan.
Onko valinta tämä vai joku muu?

Lienee paras hinta/laatusuhde tällä hetkellä. Enemmän tuossa on dimming zoneja kuin esim. sampan q80t mutta algoritmi toimii eri tavalla.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
449
Hei. Kuinka nämä q80r ja q80t samsungit käytännössä eroaa toisistaan. rtingsin mukaan r malli olisi parempi q70 ja q80 malleissa. Oled olisi hyvä valinta, mutta hinta karkaa käsistä yli 70 tuumaisissa. Olen miettinyt q80t75 mallia, jos tulisi hyvään tarjoukseen. Samsungin ja lg käyttiksiä olen käyttänyt ja ne ovat hyviä.
Rtings arvostelu eivät Q80T osalta sovellu, koska euroopassa myytävä tuote on ihan eri mitä rtings arvostelema. Jenkkimallissa on sekä hejastuksen estopinnoite, että katselukulmia parantava kerros, euromallissa ei ole kumpaakaan. Samsungilla on mukava käytäntö eli myyvät mitä sattuu eri maissa samoilla nimillä.
 
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
753
Lienee paras hinta/laatusuhde tällä hetkellä. Enemmän tuossa on dimming zoneja kuin esim. sampan q80t mutta algoritmi toimii eri tavalla.
Sinun ostaisin tuon65" XH 950 Sonyn kun on nyt noin hyvässä tarjouksessa. Varmasti hyvä kone. Parit testit netistä katoin, hyviä arvosteluja saanut. Tai sitten katto isin jostain myyjäliikkeen outlet tai varastonurkasta" tuota viime vuoden samsungin 65"Q85R. Voi jostain irrota esm esittelykone tuohon 1300e zoneja on lähes 40kpl enemmän kun tossa sonyssa. Samassa Lisänä tuo one Conekt Poxsi.. Unohtaisin tuon Q80T kokonaan..
 

Sir

Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 636
On ihan ok, mutta jotenkin olettaisi 65" saavan tarjouksesta tuohon hintaan. Kun tämä taitaa kuitenkin olla viime vuotisen RU7100 korvaaja.
Meni jo, lahjaksi tilattiin. 2020 mallia käyttöjärjestelmä kuitenkin, niin tuosta on teeveetä vuosiksi. En usko alle 500€ irtoavan 65" muiltakaan laatumerkeiltä. Philips ei ole vaihtoehto.
 
Liittynyt
20.11.2018
Viestejä
1 830
Sinun ostaisin tuon65" XH 950 Sonyn kun on nyt noin hyvässä tarjouksessa. Varmasti hyvä kone. Parit testit netistä katoin, hyviä arvosteluja saanut. Tai sitten katto isin jostain myyjäliikkeen outlet tai varastonurkasta" tuota viime vuoden samsungin 65"Q85R. Voi jostain irrota esm esittelykone tuohon 1300e zoneja on lähes 40kpl enemmän kun tossa sonyssa. Samassa Lisänä tuo one Conekt Poxsi.. Unohtaisin tuon Q80T kokonaan..
Siis minä en ole televisiota ostamassa. Tuollainen 60vs.96 zonemäärä ei muuten ole olennaisesti ratkaiseva vaan algoritmit noissa eroissa on tärkeämpiä. En nyt jaksa tarkistaa miten se asettelu menee mutta jos esim sonyssa on 6x10 zonet ja sampassa 8x12 niin identtisillä algoritmeillä noilla ei juuri eroja saada. Zoneja täytyy olla huomattavasti enemmän että toiminta paranee oleellisesti esim.Q90r. Jossain asuksen näytössä oli yli 1000 zonea ja silti se bloomaa pahemmin kuin sonyn ja sampan televisiot.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
247 579
Viestejä
4 315 099
Jäsenet
72 077
Uusin jäsen
Vashelot

Hinta.fi

Ylös Bottom