Yleinen TV:n hankinta- & säätöketju

Liittynyt
06.10.2020
Viestejä
102
Edelleen olisi se TV hakusessa, ajatukset vaihtuneet tässä kuukauden sisään paljonkin, että minkä TV:n ostaisi (myös tätä palstaa lukemalla) --- Singles Day olisi ens viikolla (ke 11.11.), joten ostopäivä lähestyy, tarvitsen vielä teiltä joitakin mielipiteitä päätöksen tekoon

Alkuperäinen ajatus oli LG OLED C9 55" (ja on edelleen vahvin vaihtoehto),
mutta kun on ruennut kiinnostaa myös 65" (olisihan se aika MAGEE!)
(jospa se sittenkin mahtuisi ja ei olisi liian iso katseluetäisyyteen (sohva - TV =aikalailla tasan 2,5m) nähden..

.. mutta OLED 65" maksaa ehkä hivenen liikaa.. onko muuta fiksua vaihtoehtoa OLEDille ?
(miksi muuten ei ole enää saatavissa C9:iä 65", mutta B9S on!?)

kiitän vastauksista tähän mennessä ja tästä eteenpäinkin!

p.s. nykyinen tv on n.5v vanha perus 4K LCD Philips 49PUT4900
 
Liittynyt
20.11.2018
Viestejä
1 830
Edelleen olisi se TV hakusessa, ajatukset vaihtuneet tässä kuukauden sisään paljonkin, että minkä TV:n ostaisi (myös tätä palstaa lukemalla) --- Singles Day olisi ens viikolla (ke 11.11.), joten ostopäivä lähestyy, tarvitsen vielä teiltä joitakin mielipiteitä päätöksen tekoon

Alkuperäinen ajatus oli LG OLED C9 55" (ja on edelleen vahvin vaihtoehto),
mutta kun on ruennut kiinnostaa myös 65" (olisihan se aika MAGEE!)
(jospa se sittenkin mahtuisi ja ei olisi liian iso katseluetäisyyteen (sohva - TV =aikalailla tasan 2,5m) nähden..

.. mutta OLED 65" maksaa ehkä hivenen liikaa.. onko muuta fiksua vaihtoehtoa OLEDille ?
(miksi muuten ei ole enää saatavissa C9:iä 65", mutta B9S on!?)

kiitän vastauksista tähän mennessä ja tästä eteenpäinkin!

p.s. nykyinen tv on n.5v vanha perus 4K LCD Philips 49PUT4900
Mikäs tuossa B9s oli vikana kun en kriteerejä äkkiä muista?
 
Liittynyt
20.11.2018
Viestejä
1 830
LG B9 vs C9 OLED TV
The big difference between the two is that the picture processor in the B9, the 2nd Gen α7 Processor, is less premium than the one in the C9 – it's actually the same chip that powered the top-of-the-line 2018 LG OLED TVs
(Which 2019 LG OLED TV should you buy?)
Niin prosessori on vanhempaa mallia mutta onko siinä joku varsinainen ongelma ettei se kelpaa? Kai tuo vanhemmallakin prossulla ihan pätevä kapistus on.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 671
Itse en osaa ainakaan muuta sanoa..
Eli sulle ei kelpaa B9S sen takia koska siinä on vanhempi prosessori, mutta et osaa kuitenkaan sanoa et mikä se varsinainen ero niitten välillä on, ja mikä se syy sit oikeasti on miksei se kelpaa? Noh, jokanen tyylillänsä toki.

B9S ja C9 suurin ero on HDR tarkkuus, mutta voin senkin luvata et tosta perusmallin 4k TV:stä siirtyessä se pikkasen heikompi HDR kirkkaus siinä B9S tuntuu varsin riittävältä, itellä ainakin oli tälläset fiilikset ja on edelleen.

Se et kumpi kannattaa ostaa on aikalailla siitä kiinni et mitä tän kuun aikana tapahtuu. B9S ja C9 on aika katoavia vehkeitä, eikä mun käsityksen mukaan oikeastaan kun verkkiksellä oo niitä tarjolla. Jos Black Fridayhin asti jaksaa odottaa, ja todennäkösesti kannattaa jaksaa, niin silloin vois saada sitä CX mallia ihan OK hintaan myöskin. Omat ennustukset BF-hinnoista on B9S 899€, C9 999€ ja CX 1199€ 55" koossa. Eli samoja hintoja mitä on ehkä jo nähtykin. 65" CX vois sit jo pikkasen alle 2000€ irrota, jotain 1800€ nurkilla varmaan. B9S ja C9 ei tossa koossa oikeastaan enää pahemmin löydäkkään.
 
Liittynyt
06.10.2020
Viestejä
102
Itse en osaa ainakaan muuta sanoa..
löysinkin juuri vastauksen omaan viestiini jossa mainittu seuraavaa

B9S häviää vähän HDR huippukirkkaudessa, eli kuvassa ei ole ihan niin paljon punchia. Ei muuta merkittävää eroa. Jos Nano olisi 7/10, B9S on 9.5/10 ja C-sarja 10/10. Tuo Nano on hienosta nimeltään huolimatta vain keskitasoinen LCD-LED telkku.
 
Liittynyt
06.10.2020
Viestejä
102
Eli sulle ei kelpaa B9S sen takia koska siinä on vanhempi prosessori, mutta et osaa kuitenkaan sanoa et mikä se varsinainen ero niitten välillä on, ja mikä se syy sit oikeasti on miksei se kelpaa? Noh, jokanen tyylillänsä toki.

B9S ja C9 suurin ero on HDR tarkkuus, mutta voin senkin luvata et tosta perusmallin 4k TV:stä siirtyessä se pikkasen heikompi HDR kirkkaus siinä B9S tuntuu varsin riittävältä, itellä ainakin oli tälläset fiilikset ja on edelleen.

Se et kumpi kannattaa ostaa on aikalailla siitä kiinni et mitä tän kuun aikana tapahtuu. B9S ja C9 on aika katoavia vehkeitä, eikä mun käsityksen mukaan oikeastaan kun verkkiksellä oo niitä tarjolla. Jos Black Fridayhin asti jaksaa odottaa, ja todennäkösesti kannattaa jaksaa, niin silloin vois saada sitä CX mallia ihan OK hintaan myöskin. Omat ennustukset BF-hinnoista on B9S 899€, C9 999€ ja CX 1199€ 55" koossa. Eli samoja hintoja mitä on ehkä jo nähtykin. 65" CX vois sit jo pikkasen alle 2000€ irrota, jotain 1800€ nurkilla varmaan. B9S ja C9 ei tossa koossa oikeastaan enää pahemmin löydäkkään.
En väittänyt ettei kelpaa, ihmettelin vain miksi sitä OLED65C9ia ei oo enää myynnissä mut "huonompaa" on
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 473
En väittänyt ettei kelpaa, ihmettelin vain miksi sitä OLED65C9ia ei oo enää myynnissä mut "huonompaa" on
C9 oli 2019 malli, kun B9S on "2020" malli.
Käytännössä B9S on vain mallistossa mukana pidetty B9 (2019 malli) uudella S lisänimellä, jotta mallistossa saatiin pidettyä yksi halvempi yksilö.

B9S tosin käytännössä 2019 mallina tosin omaa pari plussaakin BX/CX malleihin verrattuna, eli DTS tuen ja täyden 48Gbps kaistan HDMI 2.1 portit.
DTS:n hyöty on hieman käyttäjäkohtaista ja 48Gbps kaistasta ei sinänsä juuri hyötyä ole, koska paneeli on vain 10bit ja uudet näytönohjaimetkin vihdoin tukee 10bit@4:4:4, mutta ompahan olemassa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 470
Kiitos vinkistä (oliko tarkoitettu?:)! Sopisi oman pähkinäpuisen jalustan kanssa hyvin yhteen. 500e ei ole loppupeleissä paha sisustuselementistä, kunhan muut asiat on kohdillaan. Tuossa ei ole ilmeisesti HDMI 2.1?

Hauska ratkaisu jos ei muuta. Joku "hifisti" arvioi mun kajarit yli kahden tonnin arvoiseksi (wharferdalen joku suht tavismalli) kun todellisuus oli kolmasosa. Kuhan nyt on vaan tyylikkään näköiset isot pöntöt. Enemmän niitä kajareita katsellaan kun kuunnellaan joku joskus sanoi. Ehkä vähän samaa logiikkaa telkkarin kanssa. Kuinka usein se on sammutettuna ja sen ulkonäkö on se mikä ratkaisee "hyvyyden". Samsungin halppis iso skreenikin vuodelta 2013 menee ihan täydestä tavalliselle tallaajalle. Ei kukaan ikinä kavereista oo tajunnu ennen kertomista, ettei se oo ees 4k. Ihan sama mitä speksit sanoo jos silmä ei sitä erota ilman rinnakkaiskappaletta vieressä (ja silloinkaan se ero harvoin on yhtä suuri mitä täällä annetaan ymmärtää).
Omien kokemuksien perusteella tavan tallaajakin huomaa eron jos se on tarpeeksi suuri.
 

ravallo

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 403
Tapansa kaikilla kai. Mulle itelle ei sopis se ajatus et maksaisin euroakaan ylimäärästä ulkonäöstä tai tekisin kompromisseja sen vuoks, TV:tä nimenomaan katsellaan ja jos se on nätti sammutettuna, mutta kuvanlaadussa häviää samanhintasille vehkeille niin se on mun kirjoissa sit aika vitun huonosti käytetty rahat. Ei nimittäin ihan kauheasti kiinnosta se miltä se näyttää sillon kun se ei oo päällä.
Tavallaan tajuaisin jos telkkarit olis edelleen sellaisia valtavia kaappeja niinkuin kuvaputkiaikana, mutta nykyään (ja varsinkin OLED:it) on käytännössä pelkkää ruutua, reunaa on näkyvissä ehkä sentin verran reunoilla.
 
Liittynyt
21.05.2020
Viestejä
80
Lähtökohtaisesti riippuu varmaan minkälaiseen tilaan esim. Framen sijottaisi. Meillä tilaa leveyssuunnassa riittää, jonka vuoksi itse haluaisin leveämmän tv-tason, johon voisi pistää juuri vaikka edellä mainitun OLEDin. Näyttäähän Frame hyvältä seinässä, mutta omasta mielestä ei niin hyvältä, että olisin siihen valmis sijoittamaan tuon 500e lisää, kun sen rahan voi käyttää johonkin muuhun. Nykyajan tv:t ovat jo visuaalisesti omasta mielestä tyylikkäitä ja siroja, kuten ravallo mainitsi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 334
Onko joku tutkinut mitkä on kaikista parhaimmat tekstitys asetukset kun valkoiset ne ei enää ole kun telkkarit on niin kirkkaita.
 
Liittynyt
20.11.2018
Viestejä
1 830
Vähän ja vähän, 40% kirkkaammat hdr highlightit.
C lisäksi sulavampi käyttää, tasaisemmat väriliu'ut, parempi jalka.
Real scene brightness ero joku 200 nitsiä eli ei mikään tolkuton ero vaikka prosentuaalisesti sen siltä saakin näyttämään. Rtings pisteyttää c-mallin 0,1 pistettä paremmaksi joten erot on todellakin marginaalisia.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 470
Real scene brightness ero joku 200 nitsiä eli ei mikään tolkuton ero vaikka prosentuaalisesti sen siltä saakin näyttämään. Rtings pisteyttää c-mallin 0,1 pistettä paremmaksi joten erot on todellakin marginaalisia.
Eron huomaa selvästi, vaikka ei kokonaispisteissä näy. Näissä on muutenkin turhan vähän kirkkautta, ainakin omaan makuun.
 

hoffmann

ich komme
NOSTO
Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
976
Minkälaisia päivitystukia luvataan smart telkkareiden Android versioille (tällähetkellä valtaosa taitaa tulla tehtaalta Android 9:llä)? Kai silläkin on jotain merkitystä päivittyykö Pie kerran vai kahdesti? Puhelimissa kun tämä on ainakin itselle yksi tärkeimmistä kriteereistä. En muista lukeneeni tässä ketjussa tähän liittyvää keskustelua (tai sitten olen missannut).
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 149
Minkälaisia päivitystukia luvataan smart telkkareiden Android versioille (tällähetkellä valtaosa taitaa tulla tehtaalta Android 9:llä)? Kai silläkin on jotain merkitystä päivittyykö Pie kerran vai kahdesti? Puhelimissa kun tämä on ainakin itselle yksi tärkeimmistä kriteereistä. En muista lukeneeni tässä ketjussa tähän liittyvää keskustelua (tai sitten olen missannut).
TV puolella homma ei ole ihan sama kuin puhelimissa. Käyttötarkoitus kun on huomattavasti yksinkertaisempi.
Toki 2016 mallit jotka tuli M:llä (muistaakseni) lienevät saaneet ainakin O:hon asti päivityksen. Tärkeämpää on se, ettei SDK muutu sovellusten osalta ja näin ei ole käynyt - samat sovellukset toimivat Android L:stä alkaen.
TV:issä Android TV on enemmänkin TV:n oman käyttiksen päälle lyöty portti Google Playhyn. Siksi käyttöliittymät jne on valmistajakohtaisesti erilaisia.
 
Liittynyt
20.11.2018
Viestejä
1 830
Eron huomaa selvästi, vaikka ei kokonaispisteissä näy. Näissä on muutenkin turhan vähän kirkkautta, ainakin omaan makuun.
No hdr movies ero on 0,2 pistettä, joillekin dramaattinen ero, joillekin ei. Himmeitähän nuo kaikki oledit on lcd-telkkareihin verrattuna ja 200 nitsin ero on selvempi kuin vaikkapa 1300 vs. 1500nit.
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 976
TV puolella homma ei ole ihan sama kuin puhelimissa. Käyttötarkoitus kun on huomattavasti yksinkertaisempi.
Toki 2016 mallit jotka tuli M:llä (muistaakseni) lienevät saaneet ainakin O:hon asti päivityksen. Tärkeämpää on se, ettei SDK muutu sovellusten osalta ja näin ei ole käynyt - samat sovellukset toimivat Android L:stä alkaen.
TV:issä Android TV on enemmänkin TV:n oman käyttiksen päälle lyöty portti Google Playhyn. Siksi käyttöliittymät jne on valmistajakohtaisesti erilaisia.
Olen itse aina ymmärtänyt, että Android TV on ihan täysi telkkarin käyttöjärjestelmä, joka perustuu Androidiin. Ainakin Wikipedia kertoo tuon olevan Unix-like Operating System.
Onhan normaalissa Androidissakin käyttöliittymissä eroa valmistajien kesken.

 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 149
Olen itse aina ymmärtänyt, että Android TV on ihan täysi telkkarin käyttöjärjestelmä, joka perustuu Androidiin. Ainakin Wikipedia kertoo tuon olevan Unix-like Operating System.
Onhan normaalissa Androidissakin käyttöliittymissä eroa valmistajien kesken.

Tavallaan joo, mutta TV:lle spesifit jutut esim kuvanparannustekniikat, kuva/äänisäädöt, virittimien toiminnot EPG, teksti-tv, maksukorttihommat, ulkoisten lähteiden toiminta jne on kaikki valmistajakohtaisen käyttiksen alueella. Näihin ei Googlen Android TV ota kantaa. Eli ehkä yksinkertaistin liikaa :D
Eli siis osa on Googlen aluetta ja osa valmistajakohtaista aluetta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 470
No hdr movies ero on 0,2 pistettä, joillekin dramaattinen ero, joillekin ei. Himmeitähän nuo kaikki oledit on lcd-telkkareihin verrattuna ja 200 nitsin ero on selvempi kuin vaikkapa 1300 vs. 1500nit.
Hdr kirkkaudessa ero 0.9 pistettä, siitähän tässä puhuttiin. Tuon eron huomaa.
 

hoffmann

ich komme
NOSTO
Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
976
Tavallaan joo, mutta TV:lle spesifit jutut esim kuvanparannustekniikat, kuva/äänisäädöt, virittimien toiminnot EPG, teksti-tv, maksukorttihommat, ulkoisten lähteiden toiminta jne on kaikki valmistajakohtaisen käyttiksen alueella. Näihin ei Googlen Android TV ota kantaa. Eli ehkä yksinkertaistin liikaa :D
Eli siis osa on Googlen aluetta ja osa valmistajakohtaista aluetta.
Mutta eikö koko softa (valmistajakohtainen käyttis + Android TV) päivitetä yhdellä firmiksellä? Vai ladataanko ja asennetaanko niiden päivitykset eri aikaan?

Smart telkkareissa tuo Anrdoid-puoli on aika merkittävä osa käyttökokemuksesta ja voi antaa käyttäjälle lisäarvoa että se puoli päivittyisi mahdollisimman kauan/pitkälle. Toki sellaiselle joka ei älytoimintoja juuri tarvi, ei sillä ole niin suurta merkitystä.
edit. ehkä valmistaja voi jakaa päivitys-firmistä (jossa korjauksia/päivityksiä omaan käyttikseen), vaikkei varsinaisesti Android puoli enää päivity?
 
Liittynyt
20.11.2018
Viestejä
1 830
Sanoit ettei noissa juurikaan ole eroa, päätä jo.
Sanoin että c9 vähän kirkkaampi. Hdtv testaa nuo rinnakkain youtubessa. Testikuvalla eron huomaa, mutta kuten Vincent sanoo, niin todellisella katselumateriaalilla eroa on hankala huomata. Voit lopettaa nyt tuon vänkäämisen siis. Harvoin sinä näihin keskusteluihin mitään rakentavaa tuot.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 470
Minun mielestä eron huomaa, kun molempien kuvaa olen nähnyt. Plus nuo muutamat muut jutut mitkä tekevät c:stä paremman. Käytä estolistaa jos ei kiinnosta.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 149
Mutta eikö koko softa (valmistajakohtainen käyttis + Android TV) päivitetä yhdellä firmiksellä? Vai ladataanko ja asennetaanko niiden päivitykset eri aikaan?

Smart telkkareissa tuo Anrdoid-puoli on aika merkittävä osa käyttökokemuksesta ja voi antaa käyttäjälle lisäarvoa että se puoli päivittyisi mahdollisimman kauan/pitkälle. Toki sellaiselle joka ei älytoimintoja juuri tarvi, ei sillä ole niin suurta merkitystä.
edit. ehkä valmistaja voi jakaa päivitys-firmistä (jossa korjauksia/päivityksiä omaan käyttikseen), vaikkei varsinaisesti Android puoli enää päivity?
Android-versio päivittyy kyllä firmiksen mukana - onhan se osaksi firmistä laitettu. Osa komponenteista (launcherit etc) päivittyy aktiivisesti Google Playn kautta, kuten sovelluksetkin - mutta eivät valmistajakohtaiset toiminnot. Ne päivitetään erikseen firmiksillä.
Lähinnä televisiossa käyttö on yksisuuntaista. Eli katsotaan videota jostain palvelusta. Siihen ei ihan hirveitä käyttöjärjestelmäpäivityksiä tarvita niin pitkään kun videot toistuvat. Ja tämän takaa Googlen säännöt sovelluskehittäjille ennemmin kuin se, kuinka paljon versionumero päivittyy.
Eli esimerkiksi vaikka 2015 mallin televisiossa on Oreo, ei Pie:llä käyttäjä saa mitään muuta extraa kuin sen että appilogojen kulmat on pyöristyneet. Samat sovellukset toimivat kummassakin versiossa, kuva näkyy ja sehän se tärkein on.

Ja juu, firmispäivitykset on nimenomaan usein kaikkeen muuhun liittyviä kuin älypuoleen. Tuossa esimerkkilistaa: https://www.download.p4c.philips.co...D4AMN4BxJuNzX0YTb0vM3KQsV_D3DVsoaAqgfEALw_wcB
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
677
Tapansa kaikilla kai. Mulle itelle ei sopis se ajatus et maksaisin euroakaan ylimäärästä ulkonäöstä tai tekisin kompromisseja sen vuoks, TV:tä nimenomaan katsellaan ja jos se on nätti sammutettuna, mutta kuvanlaadussa häviää samanhintasille vehkeille niin se on mun kirjoissa sit aika vitun huonosti käytetty rahat. Ei nimittäin ihan kauheasti kiinnosta se miltä se näyttää sillon kun se ei oo päällä.
Et euroakaan? Oot varmaan jokaisen naisen unelmapuoliso. Ihan elämänohjeena, ettei ehkä kannata olla noin jyrkkä :D Huvittavaa miten sitten sille ulkonäöllä on super paljon merkitystä kun se tulee kuvaruudulta. Sä tuskin ymmärrät sen olevan ristiriitaista.

Itselläni on vähän se, että kunhan se jalusta ei ole ruma ja noissa top of the buck malleissa se ei ole mikään itsestään selvyys. En osaa kyllä sanoa, että onko toi frame loppupeleissä niin siisti sitten kuitenkaan. Itselläni se tulisi varmaan jalkojen kanssa ja silloin noi lisälaitteena myytävät kehykset menee aikalailla hukkaan. Toki pidän enemmän tuon jaloista kun monesta muusta. Pitää varmaan käydä verkkokaupassa katsomassa miltä nuo näyttää livenä. En haluaisi porata seiniin reikiä ja pidän televisiojalustastani (just pikkaisen leveämpi kuin 75" telkkari). En osaa sanoa miltä näyttäysi jos tuon päällä olisi seinään liimattu "taulu".

Millä korkeudella television muuten pitäisi olla sohvalta katsottuna, mikä olisi optimi? Ton 44 senttisen jalustan ja pienten jalkojen kanssa saa aika ryhdikkäästi istua, että katse osuisi keskelle 75" ruutua kun itse ei ole mikään hongankolistaja. Yläreuna on oikeasti liian ylhäällä.

Toi feature, että telkkari näyttää tauluja "sammutettuna" on kyllä mielenkiintoinen. Kyllä mä ymmärrän jos joku haluaa pelkästään sen takia ostaa tuon telkkarin. Pelikäyttöönkin tuossa on näköjään kaikki tarvittavat (löytyy hdmi 2.1:kin vastaten itselleni) ja ilmeisesti kuvanlaadussa ei hirveitä kompromisseja joudu tekemään. Itse ajattelisin niin, että ostat tonnin telkkarin ja maksat 500e päälle designista, sekä tauluominaisuudesta (vs. että tingit kuvanlaadusta toisen samanhintaisen kanssa). Se oli muinoin murobbs kanssa ihan sama juttu, että insinöörit ja insinöörilikeille speksit on parasta ulkonäköä. Vaikea oli saada ymmärrystä jos piti applen tuotteista (tuo asia on kyllä jossain määrin mainstreamatumpi nykyään)

 
Liittynyt
20.11.2018
Viestejä
1 830
Minun mielestä eron huomaa, kun molempien kuvaa olen nähnyt. Plus nuo muutamat muut jutut mitkä tekevät c:stä paremman.
Noh, en tiedä oletko päässyt vertailemaan niitä vierekkäin mutta se on minun mielestäni ainoa oikea tapa että saa muut muuttujat eliminoitua. Muutenkaan en hirveästi perusta pelkillä testikuvilla saatavien erojen korostamiseen jos tosielämän suorituskyky on kuitenkin lähes identtinen.
 
Liittynyt
23.11.2017
Viestejä
1 911
Noh, en tiedä oletko päässyt vertailemaan niitä vierekkäin mutta se on minun mielestäni ainoa oikea tapa että saa muut muuttujat eliminoitua. Muutenkaan en hirveästi perusta pelkillä testikuvilla saatavien erojen korostamiseen jos tosielämän suorituskyky on kuitenkin lähes identtinen.
En ole vierekkäin päässyt vertailemaan, mutta kaverin C8 näytti silmämääräisesti kirkkaammalta kuin oma B8. Kyllä 200 nitsiä HDR real scenessä on jo ihan merkittävä ero. Ei mullistava, mutta voisin olettaa että sokkotestissä erottaisi kyllä kumpaa laitetta katsoo.
 
Liittynyt
20.11.2018
Viestejä
1 830
En ole vierekkäin päässyt vertailemaan, mutta kaverin C8 näytti silmämääräisesti kirkkaammalta kuin oma B8. Kyllä 200 nitsiä HDR real scenessä on jo ihan merkittävä ero. Ei mullistava, mutta voisin olettaa että sokkotestissä erottaisi kyllä kumpaa laitetta katsoo.
No, olette ilmeisesti kriittisempiä ja tarkkasilmäisempiä kuin Vincent Teoh ja se teille suotakoon. En minäkään noissa tosielämän leffakohtauksissa kyllä eroa juuri nähnyt ja se johtunee siitä että 50% ikkunalla ja sitä suuremmilla niin eroa ei ole edes mittareilla.
 

njs

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 176
Toi feature, että telkkari näyttää tauluja "sammutettuna" on kyllä mielenkiintoinen. Kyllä mä ymmärrän jos joku haluaa pelkästään sen takia ostaa tuon telkkarin.
Vastaava Ambient Mode löytyy ainakin Q80T mallista, sillä erolla että siinä ei ole valmiina noita tauluja vaan kuvat joutuu itse lisäämään. Muuta eroa ei taida olla.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 470
Noh, en tiedä oletko päässyt vertailemaan niitä vierekkäin mutta se on minun mielestäni ainoa oikea tapa että saa muut muuttujat eliminoitua. Muutenkaan en hirveästi perusta pelkillä testikuvilla saatavien erojen korostamiseen jos tosielämän suorituskyky on kuitenkin lähes identtinen.
En vierekkäin mutta samat olosuhteet, kun tuollainen b on käynyt kääntymässä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 671
Et euroakaan? Oot varmaan jokaisen naisen unelmapuoliso. Ihan elämänohjeena, ettei ehkä kannata olla noin jyrkkä :D Huvittavaa miten sitten sille ulkonäöllä on super paljon merkitystä kun se tulee kuvaruudulta. Sä tuskin ymmärrät sen olevan ristiriitaista.
Unelmapuolisosta en tiedä, mut ei kyse oo kun vaan siitä et miten asiat sovitaan, muu sisustus on mulle pitkälti ihan sama ja sitä saa säestää ihan miten lystää, mut telkkareissa ja teknologiassa yleensäkkin se arvojärjestys menee ominaisuudet -> ulkonäkö. Aiemminkin täällä mainittu et TV:t on keskenään pitkälti aika samannäkösiä nykyään ku ovat niin siroja, niin ne ulkonäölliset erot ei nyt niin suuria ole et näkisin sen investoinnin arvoseks, varsinkaan jos kuvanlaadusta täytyy tinkiä. Jos tollanen neutraalin näkönen ja siro OLED ei jostain syystä kelpaa niin mielellään sit kuulen että miks, ja mikä sit olis parempi vaihtoehto. Mut jos jotain 1500€ Framea ehdotellaan vaihtoehdoks, samalla kun 65" OLEDin on saanu samalla hinnalla ja varmaan tulee myöhemminkin saamaan, niin joo, ei siinä kauheesti keskustella et otetaanko frame vai ei, vaan keskustellaan siitä miksei sitä framea oteta. Ei toki vielä ole tilannetta tullu eteen.

Kiitti elämänohjeesta, en muista kyllä kysyneeni asiasta. Enkä myöskään tiedä et mistä ristiriidasta puhut, ei tossa mun mielestä ristiriitaa ole jos mua kiinnostaa enemmän sen TV:n ominaisuudet ja kuvanlaatu kun sen ulkonäkö.
 
Liittynyt
20.11.2018
Viestejä
1 830
En vierekkäin mutta samat olosuhteet, kun tuollainen b on käynyt kääntymässä.
No ei ne ammattilaisetkaan televisioita noin vertaile joten ihan hirveästi en painoarvoa tuollaiselle anna. Ihmisen muisti kun voi tehdä temppujaan että miltäs se viikko sitten nähty kuva tarkalleen näyttikään, ja jos tietää toisen olevan kirkkaampi niin siinä voi tulla äkkiä plaseboa. Mutta kuten alkuperäisessä viestissä sanoi, C9 ON VÄHÄN KIRKKAAMPI. Jännä että tästä saatiin väkisin väännettyä sanomiset siihen muotoon ettei eroa muka olisi ollenkaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 470
Et euroakaan? Oot varmaan jokaisen naisen unelmapuoliso. Ihan elämänohjeena, ettei ehkä kannata olla noin jyrkkä :D Huvittavaa miten sitten sille ulkonäöllä on super paljon merkitystä kun se tulee kuvaruudulta. Sä tuskin ymmärrät sen olevan ristiriitaista.

Itselläni on vähän se, että kunhan se jalusta ei ole ruma ja noissa top of the buck malleissa se ei ole mikään itsestään selvyys. En osaa kyllä sanoa, että onko toi frame loppupeleissä niin siisti sitten kuitenkaan. Itselläni se tulisi varmaan jalkojen kanssa ja silloin noi lisälaitteena myytävät kehykset menee aikalailla hukkaan. Toki pidän enemmän tuon jaloista kun monesta muusta. Pitää varmaan käydä verkkokaupassa katsomassa miltä nuo näyttää livenä. En haluaisi porata seiniin reikiä ja pidän televisiojalustastani (just pikkaisen leveämpi kuin 75" telkkari). En osaa sanoa miltä näyttäysi jos tuon päällä olisi seinään liimattu "taulu".

Millä korkeudella television muuten pitäisi olla sohvalta katsottuna, mikä olisi optimi? Ton 44 senttisen jalustan ja pienten jalkojen kanssa saa aika ryhdikkäästi istua, että katse osuisi keskelle 75" ruutua kun itse ei ole mikään hongankolistaja. Yläreuna on oikeasti liian ylhäällä.

Toi feature, että telkkari näyttää tauluja "sammutettuna" on kyllä mielenkiintoinen. Kyllä mä ymmärrän jos joku haluaa pelkästään sen takia ostaa tuon telkkarin. Pelikäyttöönkin tuossa on näköjään kaikki tarvittavat (löytyy hdmi 2.1:kin vastaten itselleni) ja ilmeisesti kuvanlaadussa ei hirveitä kompromisseja joudu tekemään. Itse ajattelisin niin, että ostat tonnin telkkarin ja maksat 500e päälle designista, sekä tauluominaisuudesta (vs. että tingit kuvanlaadusta toisen samanhintaisen kanssa). Se oli muinoin murobbs kanssa ihan sama juttu, että insinöörit ja insinöörilikeille speksit on parasta ulkonäköä. Vaikea oli saada ymmärrystä jos piti applen tuotteista (tuo asia on kyllä jossain määrin mainstreamatumpi nykyään)

Taulu on ideana kiva, ja toimiikin varmasti jossain isossa huoneessa. Perus olohuoneessa voi 65" taulu olla turhan hallitseva seinälläkin.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 149
Aiemmin OLED-ketjussa useammankin käyttäjän toimesta vakuuteltiin, että paneelivarianssi OLEDien kirkkaudessa on jopa 300nit.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 470
No ei ne ammattilaisetkaan televisioita noin vertaile joten ihan hirveästi en painoarvoa tuollaiselle anna. Ihmisen muisti kun voi tehdä temppujaan että miltäs se viikko sitten nähty kuva tarkalleen näyttikään, ja jos tietää toisen olevan kirkkaampi niin siinä voi tulla äkkiä plaseboa. Mutta kuten alkuperäisessä viestissä sanoi, C9 ON VÄHÄN KIRKKAAMPI. Jännä että tästä saatiin väkisin väännettyä sanomiset siihen muotoon ettei eroa muka olisi ollenkaan.
Toki osa voi olla plaseboakin, mutta sen paremmin ei pystynyt vertailla.
 
Liittynyt
20.11.2018
Viestejä
1 830
No joka tapauksessa jos budjetti riittää B9s mutta ei C9 tai CX niin ei tuolla B9s:kään metsään mene.
 
Liittynyt
23.11.2017
Viestejä
1 911
Aiemmin OLED-ketjussa useammankin käyttäjän toimesta vakuuteltiin, että paneelivarianssi OLEDien kirkkaudessa on jopa 300nit.
Ei se ihan niin tainnut mennä. Ihmeteltiin ennemminkin, miten eri sivustot ovat saaneet samalle mallille mitattua niin erisuuruisia kirkkauksia. En rehellisesti sanottuna itse tiedä, mikä tuo paneelivarianssin suuruus todellisuudessa on.
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
677
Unelmapuolisosta en tiedä, mut ei kyse oo kun vaan siitä et miten asiat sovitaan, muu sisustus on mulle pitkälti ihan sama ja sitä saa säestää ihan miten lystää, mut telkkareissa ja teknologiassa yleensäkkin se arvojärjestys menee ominaisuudet -> ulkonäkö. Aiemminkin täällä mainittu et TV:t on keskenään pitkälti aika samannäkösiä nykyään ku ovat niin siroja, niin ne ulkonäölliset erot ei nyt niin suuria ole et näkisin sen investoinnin arvoseks, varsinkaan jos kuvanlaadusta täytyy tinkiä. Jos tollanen neutraalin näkönen ja siro OLED ei jostain syystä kelpaa niin mielellään sit kuulen että miks, ja mikä sit olis parempi vaihtoehto. Mut jos jotain 1500€ Framea ehdotellaan vaihtoehdoks, samalla kun 65" OLEDin on saanu samalla hinnalla ja varmaan tulee myöhemminkin saamaan, niin joo, ei siinä kauheesti keskustella et otetaanko frame vai ei, vaan keskustellaan siitä miksei sitä framea oteta. Ei toki vielä ole tilannetta tullu eteen.

Kiitti elämänohjeesta, en muista kyllä kysyneeni asiasta. Enkä myöskään tiedä et mistä ristiriidasta puhut, ei tossa mun mielestä ristiriitaa ole jos mua kiinnostaa enemmän sen TV:n ominaisuudet ja kuvanlaatu kun sen ulkonäkö.
Täällä hehkutettu LG on tosi techyn oloinen (tunnustetaan, että tollasta mä olisin kuolannu kymmenen vuotta sitten). Siinä markkinoijilla ollu selvästi kohderyhmä tiedossa. En viitsi kirjoittaa niistä telkkareista, joita en näkisi ottavani ihan ulkonäön takia (toi menisi kyllä). Se fiilis on tärkeä/tärkein ja siihen vaikuttaa kaukosäädinkin. Seinään kiinnitettynä se on mullakin aikalailla sama kuhan ei jää tyhmää rakoa.

Löysit kyllä sen tärkeimmän pointin, jota en tajunnut ja joka antaa hylsyn tolle telkkarille. Oletin tuon olevan OLED (tai samsungin QLED). Sen kyllä laittaisin ihan vaatimukseksi.

Onko niin, että LG:ltä ei löydy 75"ish mallia CX/BX? Onko tietoa onko tulossa? Mitään järkeä ostaa 77" GX? En nyt väkisin haluaisi maksaa premium-mallista. Tuon laittaisin suosiolla kyllä seinälle.

PS. Sori elämänohjeesta! Et selvästi tarvinnut sitä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 470
Täällä hehkutettu LG on tosi techyn oloinen (tunnustetaan, että tollasta mä olisin kuolannu kymmenen vuotta sitten). Siinä markkinoijilla ollu selvästi kohderyhmä tiedossa. En viitsi kirjoittaa niistä telkkareista, joita en näkisi ottavani ihan ulkonäön takia (toi menisi kyllä). Se fiilis on tärkeä/tärkein ja siihen vaikuttaa kaukosäädinkin. Seinään kiinnitettynä se on mullakin aikalailla sama kuhan ei jää tyhmää rakoa.

Löysit kyllä sen tärkeimmän pointin, jota en tajunnut ja joka antaa hylsyn tolle telkkarille. Oletin tuon olevan OLED (tai samsungin QLED). Sen kyllä laittaisin ihan vaatimukseksi.

Onko niin, että LG:ltä ei löydy 75"ish mallia CX/BX? Onko tietoa onko tulossa? Mitään järkeä ostaa 77" GX? En nyt väkisin haluaisi maksaa premium-mallista. Tuon laittaisin suosiolla kyllä seinälle.

PS. Sori elämänohjeesta! Et selvästi tarvinnut sitä.
77" cx tai gx, maksaa toki 4ke vähintään.
65" kokoisena saa E9, ellei ole liian techy.
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
677
Mitä enemmän mä katon tota CXn, niin sitä enemmän mä pidän siitä. Taidan ottaa 65" version (urfgh "downgrade" vanhasta 75").

EDIT: Näköjään verkkokauppa.comissa lähtee kaks tonnia hinnasta pois 77" GX kohdalla. Siellä halvempi kun samankokonen CX. Melkein tekisi mieli ottaa tuo vaan kun saa "halvalla".
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 671
Täällä hehkutettu LG on tosi techyn oloinen (tunnustetaan, että tollasta mä olisin kuolannu kymmenen vuotta sitten). Siinä markkinoijilla ollu selvästi kohderyhmä tiedossa. En viitsi kirjoittaa niistä telkkareista, joita en näkisi ottavani ihan ulkonäön takia (toi menisi kyllä). Se fiilis on tärkeä/tärkein ja siihen vaikuttaa kaukosäädinkin. Seinään kiinnitettynä se on mullakin aikalailla sama kuhan ei jää tyhmää rakoa.

Löysit kyllä sen tärkeimmän pointin, jota en tajunnut ja joka antaa hylsyn tolle telkkarille. Oletin tuon olevan OLED (tai samsungin QLED). Sen kyllä laittaisin ihan vaatimukseksi.

Onko niin, että LG:ltä ei löydy 75"ish mallia CX/BX? Onko tietoa onko tulossa? Mitään järkeä ostaa 77" GX? En nyt väkisin haluaisi maksaa premium-mallista. Tuon laittaisin suosiolla kyllä seinälle.

PS. Sori elämänohjeesta! Et selvästi tarvinnut sitä.
Hmm, ei kyllä ihan aukene mitä tolla techyllä tarkoitat? Mun silmään nää OLEDit on kaikki aika saman näkösiä, varsinkin edestä. Reunaa ei oo ylimäärästä oikeastaan ollenkaan, mutta jos seinälle laittaa kiinni niin onhan se myönnettävä et toi paksumpi alaosa jättää sen tosi ohuen yläosan näyttämään suht tyhmälle sen seinän ja TV:n välille jäävän raon takia. Tää siis C ja B malleissa. Toi GX mitä katoit on sit suunniteltu erikseen just tohon et saa seinälle, eikä jätä ylimääräsiä rakoja jotka sit pistäis silmään.

GX jopa nyt halvempi kun 77" CX, eli ulkonäön ja hinnan saa jopa samassa paketissa. Vaikea ennustaa BF osalta et kääntyykö sit hinnat päälaelleen.

Ja vielä aikasempaan palatakseni, ei se täysin yhdentekevä oo se telkkarinkaan ulkonäkö, mutta tosiaan jää tärkeysjärjestyksessä aika alhaalle. Toki jos se on ihan helvetin ruma niin sit mietitään jos olis toista vaihtoehtoa, mutta toistaseks en oo nykyaikana törmänny todella rumiin telkkareihin, ne kaikki on on tosi kapeereunasia ja about samannäköisiä edestäpäin, ja erot on sit sivusta katottuna. Itellä on tv-tasolla laitteet, niin seinäkiinnitykseen jäävä rako ei oo itelle vielä ongelma. Mut uskon kyllä siihenkin et tarpeeks kauan kun sitä jäätävää rakoa kattelis yläreunassa samalla kun alareuna on täysin seinässä kiinni, niin alkaishan se nyppimään pikkuhiljaa. En vaan tiedä oisko se niin iso asia et sille viittis tehdä mitään.
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
677
Juuh, eiköhän me olla loppupeleissä aikalailla samoilla preferensseillä (vähän provosoivasti kirjoitin, koska tollasilla asioillakin on merkitystä kelle tahansa). Kun mä puhun ulkonäöstä, niin tarkotan lähinnä jalustaa (koska juurikin muuten reunuksilla ei ole eroa paitsi erikoismalleilla kuten LG E9 tai Samsung Frame). Seinällä tuokin ongelma katoaisi, mutta asun vuokralla (tässä on niin halpa vuokra suhteessa kämpän ostoarvoon, joten yritän puolestani parhaani olla aiheuttamatta ylimääräistä vahinkoa kämpälle). Mulla on nykyisessä Samsungissa hienot jalat ja monessa ne voi olla ihan häiritsevän halppiksen näköiset. Veis vähän fiilistä vaihtaa siinäkin huonompaan kun nyt ajatuksissa 10" pienempi muutenkin. LG:llä tuo kaukosäädin on vanhahtava, mutta antaa olla. Ehkä ihan hyvä, ettei koko juttua ole tarvinnut laittaa muutaman nappulan taakse niin kun monella muulla (tuossa sitten käytännöllisyys on a ja o).

Kiitos joka tapauksessa avusta! Viimeeksi mietin telkkaria monta kuukautta ja luin varmaan yli satatuntia eri arvosteluita (silloin panasonicin plasma oli ykkösjuttu, mutta ei tullut tarjoukseen, niin ostin vähän huonomman ledin suurella kuvapinta-alalla kun sain wtf halvalla hinnalla jonkun yksittäiskappaleen verkkokaupasta (joku 3600e vuonna 2013 samsungin 75" ledistä)).

Katson Black Fridayn tarjoukset varmaan jos en päädy tuohon 77" GX. Otan tuon E9 tai CX 65" riippuen hintaerosta ja siitä miltä tuo E9 näyttää livenä (tuossa olisi kanssa se hyvä, että tuo jalusta ei nosta kuvaruutua yhtään ylemmäs). Mä oon vähän eri mieltä kaikkien arvioijien kanssa siitä, etteikö telkkari voisi olla liian suuri. Silloin yli viis vuotta takaperin kaverit halusi aina poseerata tuon vieressä ja se toimi muutenkin hyvänä ice-breakerina vähän vieraampien kanssa illanistujaisissa. Ihan hauska ulkoishyöty (ihan niin kun telkkari ostettais kavereita varten), mutta oikeasti tuli ex-vaimon kanssa alkujärkytys kun tuohon 75" piti totutella. 65" ei nousisi niin korkealle, joten sekin plussa sitä kohdin. Varmaan optimi olisi jos näkökenttä olisi piirun verran telkkarin keskikohdan yläpuolella (nyt päinvastoin). Ja on tuo hintaero oikeasti merkittävä, vaikka budjettia mulla ei varsinaisesti olekaan.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 403
Viestejä
4 236 199
Jäsenet
71 205
Uusin jäsen
Envarmastihuijaa

Hinta.fi

Ylös Bottom