Yleinen TV:n hankinta- & säätöketju

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 039
Jopa Ikean Bestå -runko kantaa max 50 kiloa pelkästään tason päällä + sitten hyllyt lisäksi. Eli ei varmaan kannata halvinta roskaa ostaa.
 

Sonyttelija

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
22.04.2019
Viestejä
251
Tuossa RU7172-mallissa on liitäntöjä myös satelliittivastaanottoa varten. Muuten lienevät samanlaisia.
 
Liittynyt
06.08.2017
Viestejä
398
Anopille joku töllö n. 42 - 49 luokassa. Vähän kahveella näiden kanssa. Ei tarvitse olla kallein ja komein. Tärkeimpänä melkein että toimii appit. Onko se silloin Android pohjainen tai Samsung? Sisäänrakennettu Chromecast olisi makea. Onko kaikki paneelit 100hrz?
Sanokaa vaikka mitä ei kannata ostaa.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 149
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
304
Onko kukaan kokeillut tuota lidlin 3 metristä 4000k valonauhaa ns. bias-valona tv:lle? Näköjään ovat alessa mutta mietityttää liekkö liian kirkas.
 
Liittynyt
05.04.2017
Viestejä
55
Samsungeille on tullut päivitys versiolla 1270, joka korjaa tuon ongelman.

Lataa paketti Samsungin sivuilta, asenna puhtaalle usb-tikulle ja asenna se televisioosi.
Onkohan tuota päivitystä NU8000:lle, en ainakaan samsungin sivuilta löydä. Jotain toisen mallin päivitystä koitin, mutta televisio ilmoitti että päivitystä ei löydy. Erittäin ärsyttävä tuo kanavalistan paluu kaikkiin kanaviin.
 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
28
Tuli tuossa käytyä Gigantista hakemassa 55" TCL 55EP685 telkkari 699€ hintaan, ja nyt rupesi mietityttämään että tuliko sittenkään tehtyä hyvä ostos. Kuvanlaatuun ja käytettävyyteen olen kyllä tyytyväinen, mutta olisiko samalla rahalla saanut jotain parempaa tai samaa laatua edullisemmin? Varsinkin kun alkuun oli tarkoitus katsella 65" telkkaria, mutta ominaisuudet meni sitten kuitenkin edelle myyjän kanssa jutellessa. Onko esim. Samsung UE65RU7105 kuvanlaatu minkälainen verrattuna tähän TCL:ään kun tuo 65" kuva kuitenkin vähän houkuttaisi :D Käyttö pääasiassa TV:n ja suoratoistopalveluiden katselua, ehkä tulevaisuudessa xboxilla pelailu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 039
Onkohan tuota päivitystä NU8000:lle, en ainakaan samsungin sivuilta löydä. Jotain toisen mallin päivitystä koitin, mutta televisio ilmoitti että päivitystä ei löydy. Erittäin ärsyttävä tuo kanavalistan paluu kaikkiin kanaviin.
Juuri päivitin oman NU8005:n. NU8000 ei ole virallisesti maahantuontiohjelmassa, joten sen ohjelmisto löytynee sitten jonkin muun maan sivuilta.
 
Liittynyt
23.11.2017
Viestejä
1 892
Tuli tuossa käytyä Gigantista hakemassa 55" TCL 55EP685 telkkari 699€ hintaan, ja nyt rupesi mietityttämään että tuliko sittenkään tehtyä hyvä ostos. Kuvanlaatuun ja käytettävyyteen olen kyllä tyytyväinen, mutta olisiko samalla rahalla saanut jotain parempaa tai samaa laatua edullisemmin? Varsinkin kun alkuun oli tarkoitus katsella 65" telkkaria, mutta ominaisuudet meni sitten kuitenkin edelle myyjän kanssa jutellessa. Onko esim. Samsung UE65RU7105 kuvanlaatu minkälainen verrattuna tähän TCL:ään kun tuo 65" kuva kuitenkin vähän houkuttaisi :D Käyttö pääasiassa TV:n ja suoratoistopalveluiden katselua, ehkä tulevaisuudessa xboxilla pelailu.
Ottaisin kyllä tuohon hintaan tuon Samsungin 65". Se on kuitenkin aika merkittävä juttu katselumukavuuden puolesta kun ruutu kasvaa kymmenen tuumaa. Tuo kyseinen TCL malli ei ole kuvanlaadultaan tuttu, mutta tuossa Sampassa on ihan terve perus-ok kuva.

Edit : todella vaikea löytää tuosta TCL mallista specsejä eli tuskin ovat kovin erikoiset.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 378
Tarkoituksenani ei ole trollata tai mitään mutta olen siinä käsityksessä että kaikki euroopassa myytävät tcl:t ovat kakkaa kun taas tuo 7-sarjan samsung voitti tm:n testin.

Harkitsin itsekkin aiemmin tcl hankkimista mutta säästin vielä sen kolme hunttia lisää ja ostin oledin.
 
Liittynyt
11.05.2018
Viestejä
230
Mitähän ihmettä nyt. 65PUS8102, karsea, iso musta piste keskelle ruutua. Näyttää ihan jopa säröltä paneelin sisäpuolella. Kai tämmöinen menee takuuseen? Mikään tuohon ei ole osunut, mikä tuommoisen voi aiheuttaa? Kyllä vituttaa, ollut kerrankin tv mihin todella tyytyväinen.

Screenshot_20190814-215656_Gallery.jpg
 

demu

Conducător & Geniul din Carpați
Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
4 409
Mitähän ihmettä nyt. 65PUS8102, karsea, iso musta piste keskelle ruutua. Näyttää ihan jopa säröltä paneelin sisäpuolella. Kai tämmöinen menee takuuseen? Mikään tuohon ei ole osunut, mikä tuommoisen voi aiheuttaa? Kyllä vituttaa, ollut kerrankin tv mihin todella tyytyväinen.

Kärpänen tai hyttynen kuollut näyttöpaneelin ja suojlevyn väliin?
Itse otin kerran videon, kun joku mäkäräisen näköinen ötökkä vipelsi hädissään pitkin näyttöä suojalasin alla.
 
Liittynyt
11.05.2018
Viestejä
230
Kärpänen tai hyttynen kuollut näyttöpaneelin ja suojlevyn väliin?
Itse otin kerran videon, kun joku mäkäräisen näköinen ötökkä vipelsi hädissään pitkin näyttöä suojalasin alla.
Kärpästä mä meninkin siitä hätyyttelemään, mutta siellä sisällä se on, jos se on joku ötökkä. Miten helvetissä sen saa sieltä pois??
 
Liittynyt
29.05.2018
Viestejä
338
Juuri päivitin oman NU8005:n. NU8000 ei ole virallisesti maahantuontiohjelmassa, joten sen ohjelmisto löytynee sitten jonkin muun maan sivuilta.
Itse päivitin NU7400:n ihan vaan jonkun muun NU74XX:n filellä mikä löyty suomi-sampan sivulta, näytti toimivan. Pitäneekö alkaa metsästään virallista 7400:n fileä?
 
Viimeksi muokattu:

demu

Conducător & Geniul din Carpați
Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
4 409
Just, eli vuoden vanha telkkari kaatopaikkakamaa, ihanaa...
Eipä taida olla muita vaihtoehtoja kuin vähän purkaa näytön kehyksiä ja puhdistusta paineilmalla. Eikä se ole ongelmatonta - voi samalla saada muutakin roskaa sisälle.

Aika yleinen ongelma tuntuu olevan. Keskustelua aiheesta löytyy paljonkin.

How to remove an insect inside my monitor between the backlight and display - Page 1
https://forums.tomshardware.com/thr...e.com/threads/bug-inside-lcd-monitor.1982937/

 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
388
Kärpästä mä meninkin siitä hätyyttelemään, mutta siellä sisällä se on, jos se on joku ötökkä. Miten helvetissä sen saa sieltä pois??
Tarkista, korvaako takuu tällaista tapausta. Kotivakuutus saattaa myös korvata. Laite on melkein uusi, joten tuosta ei mene juuri ikävähennystäkään (riippuu onko yli vai alle vuoden vanha). Itse en lähtisi kikkailemaan ennen kuin nuo on selvitetty, koska kuitenkin aika hintava TV kyseessä.
 
Liittynyt
11.05.2018
Viestejä
230
Tarkista, korvaako takuu tällaista tapausta. Kotivakuutus saattaa myös korvata. Laite on melkein uusi, joten tuosta ei mene juuri ikävähennystäkään (riippuu onko yli vai alle vuoden vanha). Itse en lähtisi kikkailemaan ennen kuin nuo on selvitetty, koska kuitenkin aika hintava TV kyseessä.
Täytyy selvitellä ensin Verkkokaupasta, joka todennäköisesti ohjaa Philipsin tukeen, jotka sanovat, että takuu ei tällaista korvaa. Sitten kokeillaan vakuutusyhtiöstä, josta sanovat, että tv toimii, ei ole sellanen vika, mikä estäisi katsomista, ei korvata mitään.

No, sitten se saattaa imuroidessa tipahta lattialle...
 
Liittynyt
06.05.2018
Viestejä
1 010
No ei tuo kyllä kuvan perusteella äkkiseltään miltään ötökältä näytä, vaan paneeli alkanut muutaman pikselin kohdalta hajoamaan.

upload_2019-8-15_9-35-23.png
 
Liittynyt
28.08.2018
Viestejä
133
Vanha plasma alkaa olla tiensä päässä ja pitäisi etsiä korvaaja. Katseluetäisyys 3,5-4m, huonetta ei saa kesällä pimeäksi.
Itse katson vähän, elokuvia ja urhelua pääasiassa. emäntä sarjoja ja pieni muksu lastenohjelmia.
Videotykki olemassa, mutta nykyään huoneen täysi pimennys ei mahdollista, joten jos 75" löytyy kohtuu hintaista, vai olisiko viisain etsiä 65"? 1000€ tuntumasta jos löytyisi niin hyvä.
Kiire ei ole eli jos tiedossa että kannatta odottaa ja kytätä jotain tarjousta niin se onnistuu. Ehdotuksia?
 

Markkedi

:smoke:
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
775
Jaaha. Muutaman kuukauden ikäinen Philipsin 65PUS7803 lakkasi toimimasta ja on vissiin yleinen vika :joy: Ambilight toimii, taustavalo toimii ja äänetkin kuuluu mutta kuvaa ei tule ellei ota töpseliä vartiksi pois. Soitin Philipsille ja vikakuvauksen jälkeen kysyi että onko malli 7803 ja myöntävästi vastattuani kertoi että huoltoon lähtee :shifty:

Vihhu mikä homma repiä tuo seinältä ja pakata laatikkoonsa :sdarra:
 
Liittynyt
19.12.2016
Viestejä
526
Kaikille kiva havainnoillistava kuva, miltä 40" Philips näyttää 4,5m päästä. Sitä tukee narulla hajonnut 55" Philips, joka oli väliaikaisesti tuossa, kun 65" Philips on huollossa :D
Nimimerkki: vittu kun heitin tuon makkarin telkkarin monta vuotta varastossa seisseen jalan roskiin vuosi sitten..

Edit: ja hauska, tuo 7v vanha 55" Philips ARC vahvarin volumesäätö pelasi kaikista parhaiten.. Tämän 2014-halpismallin ja OLED873 kanssa loikkii niin saatanasti.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 362
Jaaha. Muutaman kuukauden ikäinen Philipsin 65PUS7803 lakkasi toimimasta ja on vissiin yleinen vika :joy: Ambilight toimii, taustavalo toimii ja äänetkin kuuluu mutta kuvaa ei tule ellei ota töpseliä vartiksi pois. Soitin Philipsille ja vikakuvauksen jälkeen kysyi että onko malli 7803 ja myöntävästi vastattuani kertoi että huoltoon lähtee :shifty:

Vihhu mikä homma repiä tuo seinältä ja pakata laatikkoonsa :sdarra:
Öö eikö huoltomies tule muka tuossa tilanteessa kotiin? Avovaimon veli osti 55" Samsungin ja uutena oli suoraan emolevy paskana, no huoltomies tuli kotiin vaihtamaan tuon emon.
 

Markkedi

:smoke:
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
775
Öö eikö huoltomies tule muka tuossa tilanteessa kotiin? Avovaimon veli osti 55" Samsungin ja uutena oli suoraan emolevy paskana, no huoltomies tuli kotiin vaihtamaan tuon emon.
InfoCare kuulemma hoitaa huollon ja menee n. 2 viikkoa kun ovat saaneet telkun kun kuulemma oikein ulkomailta pitää tilata osat.
 
Liittynyt
19.12.2016
Viestejä
526
InfoCare kuulemma hoitaa huollon ja menee n. 2 viikkoa kun ovat saaneet telkun kun kuulemma oikein ulkomailta pitää tilata osat.
Oli muuten ärsyttävää, kun Infocaren portaalissa ei ollut mitään merkintää. Vein viikko sitten töllön huoltoon. Eilen kysyin Philipsiltä että missähän mennään niin vastauksena oli ettei varaosat ole tulleet, mutta ne on tilattu samana päivänä laitteen saavuttua.
Lähettivät 65":lle kuljetuslaatikon kotiin, ja kävin sitten itse viemässä. Posti toisi halutessa myös takaisin kotiin.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
617
Onko tällä hetkellä sellaista tv-merkkiä jonka takuukorjaukset hoitaisi joku muu firma kuin Infocare?
Jouduin hiljattain asioimaan kyseisen puljun kanssa, kokemus oli kaikkea muuta kuin positiivinen.
 

vipe

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 887
Oma C7V kävi Infocaressa:rage:
Mun B8 myös, kun hajos paneli. Ei kyllä mitään valittamista ollut, Postin pojat haki kotoa ja noin viikossa tuli takaisin, seurannasta näki huollon tilanteen (odotti varaosaa noin 3-4pv ja korjaus olikin sitten nopea).
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
617
Mun B8 myös, kun hajos paneli. Ei kyllä mitään valittamista ollut, Postin pojat haki kotoa ja noin viikossa tuli takaisin, seurannasta näki huollon tilanteen (odotti varaosaa noin 3-4pv ja korjaus olikin sitten nopea).
Toiminta oli kyllä suhteellisen ripeää, mutta takuunalainen tv ei tullut edes kuntoon vaikka niin väittivät. Ei ollut kovin mukavaa maksaa 240€ tyhjästä!
Siksipä olen vaihtamassa merkkiä ja toivon etten joudu enää ikinä asioimaan Infocaren kanssa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 246
Toiminta oli kyllä suhteellisen ripeää, mutta takuunalainen tv ei tullut edes kuntoon vaikka niin väittivät. Ei ollut kovin mukavaa maksaa 240€ tyhjästä!
Siksipä olen vaihtamassa merkkiä ja toivon etten joudu enää ikinä asioimaan Infocaren kanssa.
Takuukorjauksessa mutta ei korjattu ja maksoi 240€?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
617
Takuukorjauksessa mutta ei korjattu ja maksoi 240€?
Kyllä, tällaisella lauseella keissi päättyi heidän osaltaan: "laitteessa ei voi olla vikaa koska emolevy on vaihdettu".
Vika (arc:n toimimattomuus) ei kuitenkaan korjaantunut, vaikka väittivät että arc olisi muka toiminut huollon tiloissa lg soundbarilla. Varsinaisessa käyttöympäristössä ei kuitenkaan toimi AV-vahvistimen kanssa mitenkään muuten kuin optisella kaapelilla.

Laskun perusteluina olivat mm. kuljetusmaksut (posti).
 
Liittynyt
06.05.2018
Viestejä
1 010
ARC nyt tuntuu pelittävän erittäin vaihtelevasti riippuen millaisia laitteita on käytössä. Joku tarpeeksi vanha ja huono HDMI kaapeli voi aiheuttaa ongelman. Tai sitten tarpeeksi vanha vahvistin ei suostu kommunikoimaan oikein. B7V ja Sonyn soundbarilla ARC toiminut ongelmitta. CEC disablointi voi auttaa, tarpeeksi räpläämällä asetuksia voi alkaa toimimaan, tarpeeksi räpläämällä HDMI kaapelia irti ja/tai portin vaihdolla voi lähteä toimimaan.

ARC uses 1 or 2 terminals on HDMI connectors that previously had no function. On most old HDMI cables there was no wire connected to them. Cheaper to make that way.
 
Liittynyt
11.05.2018
Viestejä
230
Mun B8 myös, kun hajos paneli. Ei kyllä mitään valittamista ollut, Postin pojat haki kotoa ja noin viikossa tuli takaisin, seurannasta näki huollon tilanteen (odotti varaosaa noin 3-4pv ja korjaus olikin sitten nopea).
Hoiditko koko asian InfoCaren kautta vai Philipsin kautta? Itse tein reklamaation Verkkokauppaan, josta sanottiin, että ota yhteyttä InfoCareen. Laittelin sinne postia, mutta ei ole pariin päivään mitään kuulunut. Lähettävätkö he sen 65" pahvilaatikon ja hoitavat toimitukset telkkarille? Kiitos.
 
Liittynyt
19.12.2016
Viestejä
526
Hoiditko koko asian InfoCaren kautta vai Philipsin kautta? Itse tein reklamaation Verkkokauppaan, josta sanottiin, että ota yhteyttä InfoCareen. Laittelin sinne postia, mutta ei ole pariin päivään mitään kuulunut. Lähettävätkö he sen 65" pahvilaatikon ja hoitavat toimitukset telkkarille? Kiitos.
Näin ainakin Philipsin kautta:
Reklamaatio -> vastaus että huoltoon tuo pitää ottaa, onko laatikko tallessa? -> ei ole -> laatikko postilla kotiin ja ohje ilmoittaa Infocarelle että tilaavat kyydin.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
617
Hoiditko koko asian InfoCaren kautta vai Philipsin kautta? Itse tein reklamaation Verkkokauppaan, josta sanottiin, että ota yhteyttä InfoCareen. Laittelin sinne postia, mutta ei ole pariin päivään mitään kuulunut. Lähettävätkö he sen 65" pahvilaatikon ja hoitavat toimitukset telkkarille? Kiitos.
Tuolta kun aloittaa niin homma lähtee nopeasti liikkeelle: LG Olemme täällä sinua varten | LG Finland

Oops, olikin Philips kyseessä:sori:
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
617
ARC nyt tuntuu pelittävän erittäin vaihtelevasti riippuen millaisia laitteita on käytössä. Joku tarpeeksi vanha ja huono HDMI kaapeli voi aiheuttaa ongelman. Tai sitten tarpeeksi vanha vahvistin ei suostu kommunikoimaan oikein. B7V ja Sonyn soundbarilla ARC toiminut ongelmitta. CEC disablointi voi auttaa, tarpeeksi räpläämällä asetuksia voi alkaa toimimaan, tarpeeksi räpläämällä HDMI kaapelia irti ja/tai portin vaihdolla voi lähteä toimimaan.
Keskustelua asian tiimoilta: OLED-TV
 

an13

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
712
Se vastaa suoraa RU7105 joka on uudempi mutta ei kaikilta osilta parempi (vähän siis huonompi) versio viime vuoden NU7105. Jotka ovat ihan ok perustelkkuja. RUssa ei ole enää NUn muisti loppuu ongelmaakaan.

Kuitenkin VA paneelin kapea katselukulma ja kaarevuus yhdistelmänä tosi hankala kun pitää olla ihan suoraan katsomassa.
 
Liittynyt
21.09.2018
Viestejä
2 896
Se vastaa suoraa RU7105 joka on uudempi mutta ei kaikilta osilta parempi (vähän siis huonompi) versio viime vuoden NU7105. Jotka ovat ihan ok perustelkkuja. RUssa ei ole enää NUn muisti loppuu ongelmaakaan.

Kuitenkin VA paneelin kapea katselukulma ja kaarevuus yhdistelmänä tosi hankala kun pitää olla ihan suoraan katsomassa.
No saahan noita verkkokaupan vehkeitä kokeilla sen 32 päivää ja palautetaan sitten, jos alkaa ahdistamaan.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 884
Viestejä
4 212 283
Jäsenet
70 971
Uusin jäsen
Hms-

Hinta.fi

Ylös Bottom