Oli sama tilanne. Ajattelin, että tottahan toki käytettynä löytää helposti esim. 500 euron nurkille jonkun 5-vuotiaan 60" fullhd perusplasman. Noiden isojen ruutujen tarjonta käytettynä onkin sitten yllättävän huonoa.Olen päätynyt metsästämään käytettyä isoa 65" tv:tä FullHD:nä koska 4K ei vielä ole tarpeen ja katsomaetäisyys on sellainen ettei siitä ole iloakaan. Pienempää en hyväksy kun nyt on menty viimeiset 10v 80-100" kuvalla (720p) ja videotykillä. Nyt vasta olen huomannut, että töllöjen koot ja hinnat ovat menneet sellaisiksi, että tykistä voisi alkaa luopumaan ja siirtyä takaisin tv-aikaan. AndroidTV boksi hoitaa älypuolen joten ei ole väliä töllön sisällä olevasta piirisarjasta ja ulkoinen vahvari ja kajarit hoitaa äänipuolen. Mutta mitä pitäisi tarkkailla kun ostaa käytettynä tuollaista tv:tä? Esmes "älä osta samsunginin sitä ja sitä koska sen ja sen takia."
En tosiaan ole seurannut tv-teknologian kehitystä vuosiin ja esmes plasmajutut meni multa ihan ohi joten en ole ihan täysin perillä missä asioissa pitäisi olla tarkkana kun ostaa mahd. 5 vuotta vanhaa tv:tä. Epäilemättä 2-5v vanhoissa tveissä on alhaiset nits:it ja reunaledit, musta on harmaata ja pientä valovuotoa, DSE:tä, vertikaalisia palkkeja jne. mutta jos hinta on oikea niin tuskin ne mua haittaa kun nyt on heitetty vaalealle tapetille 720p kuvaa 10 vuotta ja siihen olen ollut tyytyväinen. Käyttö on 99% netflix ja 720p-1080p materiaalia, urheilua en seuraa ja pelejä ei tule pelailtua.
Hetken käytettyä metsästettyäni hain verkkokaupasta 65" Procasterin pois. Muutaman leffan jälkeen ero wanhaan 720p tykkiin on kuin yöllä ja päivällä. Vähän kun järjestää olkkaria uudestaan, niin kuvakaan ei ehkä tunnu niin pieneltä. 4k ei muuten kulje halvan 15m hdmi kaapelin läpi