Tarkoitus olisi hankkia noin 6-7 vuotta vanhan 37" tilalle uusi 4K-telkkari, 55" olisi koko. Ongelmana on se että olen näistä täysin kuutamolla.
Budjetti ei ole suuri, 600-700 eur se pitäisi saada. Ymmärrän toki että noissa kalliimmissa OLED-telkkareissa on parempi kuva, mutta jopa tuon vanhan telkkarin kuvanlaatu on riittävä, koon ja jatkuvan häröilyn takia sen uusinkin. Lisäksi silmissäni on sen verran vikaa etten kaikkea edes huomaa...
Joissain mainostetaan erikseen että on tietyntyyppinen paneeli, mutta kaikissa ei. Sitä ei mainita edes niiden sivuilla tai ladattavassa käyttöoppaassa, joten ota niistä sitten selvää.
Vaatimuksena tietysti olisi HDR, vaikkei paras olisikaan. Lisäksi että liike on sulavaa. Olen joskus nähnyt jonkun halvan töllön jossa ainakin minun mielestäni nopea liike tökki melkoisesti.
Entä miten sen kalibroinnin kanssa? Toiset väittävät että kannattaa ehdottomasti, toisten mielestä pelkkää rahastusta ja senkin 129 eur kannattaa käyttää muualle. Vaikka "asiakkaan toiveen mukaisesti muokattua tuotetta" ei koske palautusoikeus, oletan että se kuitenkin koskee kalibroitua telkkaria?