Ei tämä nyt kauhean sivuraiteille mene, enkä todellakaan kyseenalaista kenenkään tottumuksia ja tarpeita. Näin kaapelikortittomana ja striimeihin siirtyneenä oma ajansiirtoni hoituu ilman tallennusta lähes täysin. Dokkarit ja ajankohtaisohjelmat löytyvät suht pitkään Areenasta sillä olettamuksella, että ne ovat kaikki Ylen tavaraa. Muilta ilmaiskanavilta ei tuossa kategoriassa ole mitään tarjontaa, siis minulle. Urheilu on kertakäyttötavaraa. Viaplay ja Eurosport ovat katsottavissa ihan tarpeeksi pitkään, jos ei ole suorana jaksanut väijyä. Hyviä rock-konsertteja tulee valitettavan vähän. Ne ovat ne poikkeus, mitä haluaa nähdä vielä vuosienkin päästä. Sitä varten mulla on vielä yksi tallentava boksi toki jäljellä. Edellisestä tallennuksestani lienee viitisen vuotta. Ja sekin tallennus taitaa olla boksilla, joka on varastossa pölyttymässä. Tämän vuoden puolella olen vissiin boksille ottanut muutaman paskaleffan, jotka lentävät bittitaivaaseen katselun jälkeen.
Jos ajattelee tuota tallennushommaa hiukan pidemmälle, telkkareihin liitettävät massamuistit ymmärtääkseni sidotaan siihen rautaan, eivätkä tallenteet ole katsottavissa millään muilla laitteilla. Siksi noiden varastointi ei ole mikään äärimmäisen kestävä ratkaisu. Telkkujen elinkaari lienee jossain 6-8 vuoden paikkeilla keskimäärin.