Taitaa olla Sonyn "ominaisuus" jota ei oikein voi välttää. Toki liiallinen sitten on vika jossain vaiheessa.
Tässä vielä esimerkki. Onneksi tuota ei näy kuin kirkkaissa tasaisissa väreissä:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Taitaa olla Sonyn "ominaisuus" jota ei oikein voi välttää. Toki liiallinen sitten on vika jossain vaiheessa.
Ja kannattaa katsoa onko kirkkaus liian isolla. Ei sen tarvitse täysiä paahtaa
Piti vielä sen verran sanoa tosta sonysta, että ku niitä on yleensä haukuttu hitaudesta. Olin tosi yllättyny, telkkari menee päälle samantien, valikoiden selaaminen on yleisesti tosi smoothia. Tietyissä paikoissa joutuu odottelemaan, esimerkiksi jos sukeltaa syvemmälle asetuksiin. Mut joo, en pettynyt.
65" tuolle etäisyydelle.Helkkari, pitäis vaan osata päättää ostaako 55" vai 65" isompi on parisataa lisää, ehkä vähän huonompi mutta ainakin isompi.
Katseluetäisyys on nyt alle 2,5m eli 55" riittäisi todella hyvin mutta kun ikinä ei tiedä milloin tästä vuokrakämpästä siirtyy muualle ja mikä etäisyys sillon on..
Tässä vielä esimerkki. Onneksi tuota ei näy kuin kirkkaissa tasaisissa väreissä:
Areenasta ei saa oikeastaan näkymään muuta kuin suorat lähetykset, jotain sain joskus toimimaan mutta jää siis vaan lataamaan videota ja lopettaa sen johonkin virheilmoitukseen. Ja nyt ruutu tehnyt kuulemma samaa ettei saa aloitettua ohjelman katsomista. Olisko ollu dplay tms. missä oli myös ongelmia. 2017 vuoden 6 sarjalaisella toimii kaikki hienosti ja muutenkin pitäisin tizenin mieluusti mutta...Minkälaisia ongelmia on ollut?
Sori hieman off-topic, mutta onko tv 65" ja tv-tasosi 180 cm leveä Bestå? Itselläni 120 cm Bestå ja pohdinta meneillään näyttäisikö 65" hölmöltä 20 cm liian pienellä tasolla.. Etäisyyden puolesta 65" olisi optimaalinen. Miten muuten olet saanut kaikki johdot piiloon? Onko tuossa Sonyssa Samsungin tavoin johtojen piiloitusmahdollisuus jalkoihin?
Perhana jos tuohon 65" Sonyyn päätyy niin pitää uusi tv-tasokin ostaa65" tuolle etäisyydelle.
Perhana jos tuohon 65" Sonyyn päätyy niin pitää uusi tv-tasokin ostaa
Areenasta ei saa oikeastaan näkymään muuta kuin suorat lähetykset, jotain sain joskus toimimaan mutta jää siis vaan lataamaan videota ja lopettaa sen johonkin virheilmoitukseen. Ja nyt ruutu tehnyt kuulemma samaa ettei saa aloitettua ohjelman katsomista. Olisko ollu dplay tms. missä oli myös ongelmia. 2017 vuoden 6 sarjalaisella toimii kaikki hienosti ja muutenkin pitäisin tizenin mieluusti mutta...
Kuulemma tulee XG95-malli, mutta se olisi korvaamassa XF9005:n. Jää siis nähtäväksi, että miten hyvät speksit siinä käytännössä on. Ihan hyvin voi olla, että siinä on taustavalaistus toteutettu samalla tavalla kuin XF9005:ssä, ja parannukset ovat muualla. Vähän on tullut sellainen vaikutelma, että Sonykin satsaa nyt high end -luokassa OLEDeihin, kun kansa on oppinut, että OLED on se coolein teknologia.Olikos se nyt niin ettei Sonyltä ole vielä tullut uutta lippulaivamallia 75XE9405 tilalle vaan tulossa keväällä tms?
180 joo. Tossa beståssa toi keskiosa on sellanen tv-taso, missä menee reikä sisään. Johdot saa menemään tosiaan telkkarin jalkoja pitkin ton tason taakse.
Ei oo valmista kokonaisuutta ikeassa. Koottiin eri bestå sarjan osista. Tässä esimerkkikuva ikean sivuilta.
Ok eli olet koonnut ton 2x3x60 cm palikoista vai onko päällä 180 cm tv-taso ja alla toinen (tai 60 cm X 3)? Meillä aivan samalla sapluunalla eli päällä tv-taso ja alla perusbestå, mutta 120 cm leveydellä. Toimiva systeemi - olisi vain pitänyt suosiolla ottaa heti alkuun 180 cm, kun 55" tuntuu ainakin OLEDina olohuoneeseen hieman liian pieneltä
No niin. Kävin hakemassa sen sonyn ja lyhyellä kokeilulla out-of-the-box niin hieman pettynyt... Tahmasi alussa hitkoseen ja heti netflix hdr videon katsotaan niin kuva nykii ja pätkii. Varmaan se nyt latailee kaikkea ja muuta. Myöhemmin pääsee tutkimaan paremmin ja säätämään kuvaa sekä muita asetuksia.
Juu. Paikallisessa oli heti saapusalla. Nyt kävin vielä hätäsesti säätämässä kuvaa rtings ohjeilla ja jos youtube pyörittää 4k videoa ja yrittää säätää kuvaa samalla niin lagaa ihan törkeästi. Äänet kuuluu ja kuva välillä jumahtaa sekunnin ajaksi. Kun jättää säätämiset pois niin silti havaittavissa nykimistä videon toistossa... Jospa bootti auttaisi. Kaapelilähetyksen kuva myös jotenkin yli terävää tai jotain. Jatketaan illemmalla säätöä...Ai XF9005?
Koputa sitä ja kokeile.
Sitten se varmaan on ips. Ips glowlta nuo ylänurkat ainakin näyttää. Va näyttää harmaalta kulmasta katsottuna.Kyllä sitä on koputeltu, aika olematon jälki siitä jää.
Ei saakeli, tuun kyllä hulluksi tämän tv:n kanssa. Kaiken järjen mukaan tuo on se IPS paneeli, mutta miten mä voin olla varma.. Philipsiltä ei heru tietoja, en kyllä jatkossa osta heidän tuotteita. Verkkokaupasta sanoivat vaan, että pakkaat viet huoltoon ja haet uuden tilalle. Ei viihtis turhaan alkaa kuitenkaan tohon ruljanssiin.
Paljoko teiän VA paneeleissa on valovuotoa nurkissa? Toi kyllä hohkaa pimeässä aika näyttävästi. Ei näistäkään kuvista taida paljoa apua olla? Tuo katselukulma ei kyllä paljoa vaikuta... Toki jonkinverran, mutta oon eläny siinä uskossa, että VA:ssa sillä ois isoki merkitys?
Ensimmäisen kuvan perusteella 100% ips. Kattele tuolta miltä näyttää IPS ja VA: Black Uniformity of TVs: Clouding and Flashlighting
Joo ei VA:ssa ole ikinä noin hirveää valovuotoa.
Paljoko teiän VA paneeleissa on valovuotoa nurkissa? Toi kyllä hohkaa pimeässä aika näyttävästi.
Kuulemma tulee XG95-malli, mutta se olisi korvaamassa XF9005:n. Jää siis nähtäväksi, että miten hyvät speksit siinä käytännössä on. Ihan hyvin voi olla, että siinä on taustavalaistus toteutettu samalla tavalla kuin XF9005:ssä, ja parannukset ovat muualla. Vähän on tullut sellainen vaikutelma, että Sonykin satsaa nyt high end -luokassa OLEDeihin, kun kansa on oppinut, että OLED on se coolein teknologia.
Mulla myös 65pus7803 ja mulla on kanssa jonkinnäköistä ”pilveilyä” tässä mutta olen huomannut että sitä on lähinnä huomattavissa sovellusvalikoissa jne.
Heti kun tulee mustaa kuvasignaalia niin musta on ihan hyvällä tasolla eikä isompaa valovuotoakaan ole kun säädin kirkkauden oikealle tasolle.
Mun entinen telkkari oli fullhd Sony kdl-55w805b joka oli VA-paneelilla.
Tässä philipsissä on kyllä mielestäni syvempi musta kuin tuossa vanhassa Sonyssa.
Kaiken kaikkiaan todella tyytyväinen olen tähän 799e:n telkkariin.
Joo, mäki muuten olen vallan tyytyväinen, mutta sillä VA:lla ois varmaan vielä tyytyväisempi. Kyllähän tämä mun paneeli vähän eriltä vaikuttaa entä nämä muiden postaamat?
Hohtaako taustavalo oikeasti yhtä paljon läpi?
Hohtaako taustavalo oikeasti yhtä paljon läpi?
Olin jo ostamassa Samsung Q7FN7:ää mutta sitten törmäsin ulkomaisiin foorumeihin, joissa moititaan Samsungin 2018 malleja siitä että tekstitys saa aikaan kuvan kirkkauden häiritsevää pumppaamista. Tämä koskisi QLED-malleja ja myös muita viime vuoden Samsungeja. Jonkun sortin Logal dimming ongelma. Mitä sanotte 2018 Samsungien omistajat, oletteko huomanneet tätä ilmiötä?
Täältä nousee käsi ylös! Pitää vielä tarkistaa mitä materiaalia tuo äsken katsomani oli, mutta ilmiö oli niin ärsyttävä että teki mieli jo käydä pakkaamaan telkkaria takaisin laatikkoon palautusta varten. Ei hävinnyt täysin vaikka laittoi niin minimiin nuo local dimming systeemit yms. Täällä siis 65Q6FN joka tuli gigantista alkuviikosta.
Pirun hyvä kuva tuossa muuten on, kun suoraan edestä katsoo. Meillä nyt pyörähti olkkarin järjestys silleen että sohvalla jos haluaa löhötä, joutuu vähän sivuun ja silloin on kuin sumun läpi kuvaa katsoisi. Itse kyllä tykkään istua "paraatipaikalla" nojatuoleissa, eli ei häiritse, mutta kauniinpi osapuoli "hieman" valitti asiasta kun sohvalla tänään oli
Oreo tulossa 30.1 Eurooppaan
Welcome to Android™ 8.0 Oreo™
Kai se on tuo 65xf9005 itsekin tilattava...