Yleinen suositelkaa peliä -ketju

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
86
2 osa tullut pelattua läpi muutamaan otteeseen ja omasta mielestä pirun hyvä! 3 löytyy myös hyllystä mutta eipä ole tullut pelattua läpi saakka koskaan kun ei maistunut, en muista tarkkaa syytä mikä mätti vastaan kun on jo jokunen vuosi aikaa kun viimeksi pelannut.
Mul originissa muistaakseni kaikki kolme, ehkä pitää kokeilla kakkosta eka. Halvempi pelata niitä mitä on eikä osta uusia [emoji16]
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 476
Ei vaan ole kovin FPS noi dead spacet, vaan 3rd person. Kankeus jatkuu kyllä kakkoseen, koska malli on lähempänä Resident Evil 4:sta toimintapainotteista survival horroria kuin mitään nopeatempoista räiskintää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
86
Ei vaan ole kovin FPS noi dead spacet, vaan 3rd person. Kankeus jatkuu kyllä kakkoseen, koska malli on lähempänä Resident Evil 4:sta toimintapainotteista survival horroria kuin mitään nopeatempoista räiskintää.
Muistinpa pieleen, siitä onkin aikaa ku sitä ykköstä pelasin. Ehkä mä kaipaan vähän enemmän toimintaa/räiskintää. Pitäsköhän sitä Crysikset kaivaa naftaliinista jos ei parempia ideoita löydy? :)
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 476
Mites viimeisimmät Bioshockit, Borderlandsit, Metrot tai Stalkerit?

Aika vähän itse olen enää viime vuosiin FPS-peleihin kajonnut, mutta nuo nyt tulevat nopeasti mieleen.

Sitten niinkin ilmiselvä kuin vuoden 2016 DOOM, joka on kovasti kehuja kerännyt, ja silti alle vuoden vanhana pelinä sitä myydään jatkuvasti jollain 15-20 euron alennushinnoilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
86
Borderlandsia tahkottu riittämiin. Metrossa joku tökki mua, en tiiä mikä. Stalkereista oon yhtä kokeillut vaikka ne on ollut valikoimissa jo ties ja kuinka. Eka Bioshock oli aika ookoo mut siinäkin joku ärsytti mua, en vaa enää muista mikä :D. Nyt ku luettelet näitä ni on mul paljonkin vaihtoehtoja kun vaan painostaa ittensä kokeileen jotain :). Eiköhän näistä löydy vaihtoehtoja vähäks aikaa, kiitos!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
86
Ei vittu, nyt jo paloi käpy ton Stalkerin kans :D. Mitään ei tajuu ja kokoaika kuolee, piti Youtubesta kattoo et mikä menee pieleen. Mä selkeesti kaipaan vaa jotai aivotonta putkijuoksua :D
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
359
Ei vittu, nyt jo paloi käpy ton Stalkerin kans :D. Mitään ei tajuu ja kokoaika kuolee, piti Youtubesta kattoo et mikä menee pieleen. Mä selkeesti kaipaan vaa jotai aivotonta putkijuoksua :D
Wolfensteiniä kehiin sitten vaan,täydellistä aivot narikkaan mättöä:tup:
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
61
Mitenkä olis battlefield bad company 2? vähän vanhempaa mutta muistaakseni hyvä. Uudempiin bf:iin en suosittele koskemaan yksinpelin takia.

btw noista stalkereista Shadow of chernoblya ja Call of pripyat on läpi tahkottu. Onko Clear sky suurinpiirtein samaa laatua? Monta kertaa käynyt mielessä jos hommais mutten ole saanut aikaiseksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
86
Ei taida olla mulla eksyny yhtään Battle Fieldii kokoelmiin. Mut iällä ei o väliä kunhan on hyvä peli :). Pitää kurkkia alennusmyyntejä!
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 476
Nacholle ne oikeat valinnat kyllä olisi varmaan tuo Doom 2016 ja Wolfenstein: The New Order, jota en heti muistanutkaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
86
Nacholle ne oikeat valinnat kyllä olisi varmaan tuo Doom 2016 ja Wolfenstein: The New Order, jota en heti muistanutkaan.
Kattelin tota Wolfensteinii, oottelen ehkä alennuksia :). Doomin olinkin missannut, pistetään sekin tonne wishlistille. Luulen et toi auto syö sen verran tässä rahaa nyt että lykkään täysihintaisen pelin ostoa. Saatan antaa Bioshock Infinitylle mahikset ootellessa :)
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
15
Pitäisi löytää 4-6 hengen kaveriporukalle joku kasuaalipeli Golf With Friendsin tilalle, kun siitä loppuu sisältö kesken. Aina ei jaksa mennä mähisemään "monimutkaisempiin" peleihin, joten tämä menisi lähinnä illanviettoon. Onko ideoita?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 400
Joku hyvä sotapeli tai mmorgp hakusessa, mielellään ei kuukausi maksua ja mitä halvempi sen parempi mutta jos enemmän sijoittamalla saa peliä pitemmäksi aikaa niin sitten sellainen. Mitä hyviä tullut viime aikoina kun ollut aivan ulkona? Nyt pelaillut lähinnä csgo ja bf4 ps3 mutta alkanut kyllästyttämään vaihteeks.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 419
Assasin Creed IV:tä kun on tullut pelattua Xbox 360 konsolilla, niin aloin miettimään että mitä muita klassikkopelejä on vielä kokeilematta?

Vai onko jo hyvä idea päästää 360-malli eläkkeelle, kone on ollut vuodesta 2009 asti käytössä.

Mass Effect sarja, Alan Wake, GTA:t sun muut on kyllä tullut pelattua. Ja tietysti molemmat Falloutit.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
481
Suositelkaa hyviä kaksinpelejä samalla ruudulla, voi olla mitä vaan genreä, kunhan on viihdyttävä. Hinnalla ei väliä. Käytössä Steam link eli hyvä olisi jos täysi tuki link ohjaimille löytyy.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 620
Suositelkaa hyviä kaksinpelejä samalla ruudulla, voi olla mitä vaan genreä, kunhan on viihdyttävä. Hinnalla ei väliä. Käytössä Steam link eli hyvä olisi jos täysi tuki link ohjaimille löytyy.
Lego-pelit, Rayman Origins ja Legends, Ibb&Obb.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
86
Mites viimeisimmät Bioshockit, Borderlandsit, Metrot tai Stalkerit?

Aika vähän itse olen enää viime vuosiin FPS-peleihin kajonnut, mutta nuo nyt tulevat nopeasti mieleen.

Sitten niinkin ilmiselvä kuin vuoden 2016 DOOM, joka on kovasti kehuja kerännyt, ja silti alle vuoden vanhana pelinä sitä myydään jatkuvasti jollain 15-20 euron alennushinnoilla.
Kiitoksia, Bioshock Infinite läpi pelattu :). Tykkäsin, joten menen pelisarjaa takaperoisesti ja latauksessa Bioshock 2 Remastered. Jos siitäki vielä tykkään ni annan ykköselle uuden mahiksen! Ootellaan että Doom ja Wolfenstein tulis alennuksiin :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
86
Suositelkaa hyviä kaksinpelejä samalla ruudulla, voi olla mitä vaan genreä, kunhan on viihdyttävä. Hinnalla ei väliä. Käytössä Steam link eli hyvä olisi jos täysi tuki link ohjaimille löytyy.
+1 täältä Legoille. Emännän kans tullut tuntikausia vietettyy noiden parissa joskus :D. En tiiä miks, mut jostain syystä noi pelit on erittäin viihdyttäviä!
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
481
Lego-pelit, Rayman Origins ja Legends, Ibb&Obb.
+1 täältä Legoille. Emännän kans tullut tuntikausia vietettyy noiden parissa joskus :D. En tiiä miks, mut jostain syystä noi pelit on erittäin viihdyttäviä!
Kiitoksia!
Pari legoa ja mortal combat ostettu kun halvalla sai :D
11.99e LEGO Star Wars: The Force Awakens - Deluxe Edition
5,99e LEGO Jurassic World Complete Pack
9,99e Mortal Kombat XL
(Bundle Stars)

Raymanin osto myöhemmin, kunhan tulee ekana legot testattua :)
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 476
Suositelkaa hyviä kaksinpelejä samalla ruudulla, voi olla mitä vaan genreä, kunhan on viihdyttävä. Hinnalla ei väliä. Käytössä Steam link eli hyvä olisi jos täysi tuki link ohjaimille löytyy.
Ibb & Obb
Kalimba
Overcooked
Lovers in A Dangerous Spacetime
Red Rope: Don't Fall Behind
Octodad: Dadliest Catch
Pitfall Planet
PixelJunk Shooter Ultimate
Trine 1+2+3
Tiny Brains
Shiftlings (myös pian julkaistava Shift Happens samalla idealla)
Battleblock Theater
Keep Talking And Nobody Explodes (toimii ihan hyvin ilman VR-laseja)

Itse en oikein noihin Lego-peleihin päässyt, yritin Star Wars Original Trilogya, mutta kaiken räjäyttely legonappuloiksi ei vaan herättänyt innostusta. Harry Potter olisi myös teemaltaan kiinnostanut kovasti, mutta pelivideoiden perusteella sekään ei taida olla ihan sitä, mitä etsin.

[edit] Päivitin linkit.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 476
Pitäisi löytää 4-6 hengen kaveriporukalle joku kasuaalipeli Golf With Friendsin tilalle, kun siitä loppuu sisältö kesken. Aina ei jaksa mennä mähisemään "monimutkaisempiin" peleihin, joten tämä menisi lähinnä illanviettoon. Onko ideoita?
- Towerfall Ascension
- Ultimate Chicken Horse
- Speedrunners
- Rocket League
- Overcooked
- Octodad: Dadliest Catch

Towerfallista löytyy myös nykyisellään suoriltaan 6-8 pelaajaa tarjoava, ainoastaan moninpelin sisältävä versio, Towerfall 8-Player. Tätä kirjoittaessa se irtoaa 4 dollarilla. Towerfall on itselläni usein se "go-to" peli, joka kelpaa kaikille siinä vaiheessa, kun muut pelit eivät kelpaa. Tätä on myös tullut pelattua aika reilusti 5 pelaajalla, koska mähinät ovat sen verran nopeita, että omaa vuoroa ei odoteta kovin kauaa.

Sekä varauksin Push Me Pull You sekä Party Saboteurs.

Edellisen tyypin listalta Crawl ei toimi, jos pelaajia on yli 4, sillä odottamaan voi joutua pahimmillaan 1-1,5h. Matsien keston vuoksi peliä en myöskään mieltäisi kovin "casuaaliksi", peliin voi olla aika vaikea päästä sisään vielä parilla ensimmäisellä kerralla. Loistava peli, ei siinä mitään, mutta en ehkä näkisi, että menee nyt siihen mitä ollaan hakemassa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 476
Nyt kun on suositeltu, niin kysytään välillä suosituksia. Eli rauhallisempia point'n clickia/puzzlea etsin.

Hakusessa jotain, mikä olisi lähellä pelejä tyyliin The Dig tai Lumino City. Ensimmäinen on Lucas Artsin klassikkoja, mutta se mikä mielestäni erottaa muista, on tunne eristyneisyydestä ja puzzlet oudon muukalaisteknologian parissa. Maailma on siinä ihan mielettömän kiinnostavan tuntuinen. Lumino Cityssa taas puzzlet ovat pitkälti loogista päättelyä yhden puzzlen parissa kerrallaan. Point'n Clickeille tyypillistä tavaroiden päätöntä yhdistelyä tai paikasta toiseen sormi suussa kävelyä ei ole käytännössä lainkaan.

Eli toivomukset:
- Ei nojaa inventaarioon ja tavaroiden yhdistelyyn perustuviin puzzleihin
- Ei pakota edestakaisin ravaamiseen pöllämystyneenä
- Ei komedia tai ainakaan puzzlet eivät keskustelupuita
- Mieluusti jonkinlainen eristäytyneisyyden/omituisuuden/"tuonpuoleisen" tunne pelimaailmassa
- Ei yhteen puzzletyyppiin perustuvia pelejä (esim. Q.U.B.E, Portal 1/2, The Witness)
- Windows 10 yhteensopiva

...eli kaikki Lucas Artsin klassiko ovat pitkälti ei, ja ne olen myös pääosin pelannut. The Witness kiinnostaa maailmansa puolesta, ja tykkään siitä minkälaisia ahaa-elämyksiä peli voisi tarjota out-of-the-box ajattelun kanssa, mutta sadat viivapuzzlet eivät sitten taas muuten jaksa innostaa niin lainkaan.

Machinarium pitäisi testata, se vaikuttaisi menevän vaatimuksiini. Quern - Undying Thoughts on myös toivomuslistalla, tosin trailerin perusteella pelkään, että tarina tai jonkinlainen kertojaääni pilaa muuten niin sopivan tunnelman pelistä.

Muita ideoita?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 620
Nyt kun on suositeltu, niin kysytään välillä suosituksia. Eli rauhallisempia point'n clickia/puzzlea etsin.

Hakusessa jotain, mikä olisi lähellä pelejä tyyliin The Dig tai Lumino City. Ensimmäinen on Lucas Artsin klassikkoja, mutta se mikä mielestäni erottaa muista, on tunne eristyneisyydestä ja puzzlet oudon muukalaisteknologian parissa. Maailma on siinä ihan mielettömän kiinnostavan tuntuinen. Lumino Cityssa taas puzzlet ovat pitkälti loogista päättelyä yhden puzzlen parissa kerrallaan. Point'n Clickeille tyypillistä tavaroiden päätöntä yhdistelyä tai paikasta toiseen sormi suussa kävelyä ei ole käytännössä lainkaan.

Eli toivomukset:
- Ei nojaa inventaarioon ja tavaroiden yhdistelyyn perustuviin puzzleihin
- Ei pakota edestakaisin ravaamiseen pöllämystyneenä
- Ei komedia tai ainakaan puzzlet eivät keskustelupuita
- Ei yhteen puzzletyyppiin perustuvia pelejä (esim. Q.U.B.E, Portal 1/2, The Witness)


- Windows 10 yhteensopiva
- Mieluusti jonkinlainen eristäytyneisyyden/omituisuuden/"tuonpuoleisen" tunne pelimaailmassa
En sit tiä meneekö Antichamber näihin kahen alimman kategoriaan. Onhan se toisaalta yhen tyyppistä puzzlea hieman portalin tapaan, mutta toisaalta ei. Yks oma lemppareista puzzlepeli kategoriassa. Edestakaisin ravaamista tässäkin taitaa olla jonkin verran, mutta enemmän ihan siitä johtuen, että uudet asiat aukovat uusia mahdollisuuksia. JA tyhmänä minä tässä ainaki kuljin pitkiä pätkiä, ennenku oivalsin mihin sitten voin oikeastaan edetä.

Stanley Parablehan on yhen tyyppinen puzzlepeli myös.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 284
Tuli hankittua uusi näytönohjain, joten nyt tarvittaisiin jotain pelattavaa mikä näyttää kivalta. Tykkään tarinavetoisista peleistä, mutta mielellään ei mitään järkyttävän pitkiä pelejä (pelin päätarina olisi maksimissaan 10-15, mutta lyhyemmätkin käyvät.)

Esimerkkejä peleistä joista tykkäsin: Dishonored, Deus ex ja Bioshock -sarjat, Portalit Metrot ja Half-Lifet.

Itse preferoin pelejä joissa on muutakin sisältöä kun pelkkä räiskintä, varsinkin Bioshockeissa alkoi ärsyttämään jatkuva pauke. Siksi esim Doom ei välttämättä ole oikein oma juttu..
 

cmu

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
181
Löytyykö tietokoneelle Fallout Shelterin kaltaisia pelejä? This War of Minea olen jo hyvän aikaa pelannut, mutta onko muita? Sheltered vaikutti ihan kivalta, mutta hieman viimeistellympi peli olisi hakusessa.

Tuli hankittua uusi näytönohjain, joten nyt tarvittaisiin jotain pelattavaa mikä näyttää kivalta. Tykkään tarinavetoisista peleistä, mutta mielellään ei mitään järkyttävän pitkiä pelejä (pelin päätarina olisi maksimissaan 10-15, mutta lyhyemmätkin käyvät.)

Esimerkkejä peleistä joista tykkäsin: Dishonored, Deus ex ja Bioshock -sarjat, Portalit Metrot ja Half-Lifet.

Itse preferoin pelejä joissa on muutakin sisältöä kun pelkkä räiskintä
Näillä spekseillä kokeilisin ehdottomasti Mirror's Edgeä. Uniikki ulkoasu, ei räiskintää ja lyhyt.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 476
Viime kertaan en hirveästi suosituksia saanut, mutta kysytään lisää...

Onko mitään korttipeliä, joka muistuttaisi Microprosen vuoden 1997 julkaisemaa Magic: The Gathering - Shandalaria?

Magic the gatheringissa siis yksinpelissä kierrettiin saarta, tavoitteena tuhota kaikki 5 värin pääedustajat. Pakanrakennus oli pelaajan kontolla. Uusia kortteja sai pelimaailman kaupoista ostettua, pelimaailmaa tutkimalla sekä vastustajia höykyttämällä.

Oikeastaan ainoa mikä pelistä jäi puuttumaan, olivat erilaiset haasteet: Vaikka tekoäly ei ollut kovin sofistikoitunutta, olisi peliin saanut helppoa lisävaikeutta pakottamalla pelaajalla rakentamaan pakan jonkun tietyn voittokeinon/korttien ympärille. Tai jos tekoälylle olisi annettu muutama erikoispakka, ja opetettu miten näillä pakoilla pitäisi nimenomaisesti pelata.

Nykyään tuntuu, että kaikki tarjolla olevat keräilykorttipelit tarjoavat vain tyhjänpäiväisen botteja vastaan peluutusta tai sitten ovat kokonaan online-pelaamiseen keskittyneitä F2P pelejä. Uudet magicitkin tarjoavat todella hidastempoisia, jossa on vaan yksittäisiä taisteluja yksinpelinä ilman suurempaa kampanjaa. Olisko mitään mielenkiintoisen yksinpelikampanjan tarjoavaa, jossa olisi maailma tutkittavana? Ei edes ihan pakko olla perinteinen korttipeli, jos kuitenkin on hyvin samantapainen ja "keräilykorttiaspekti" löytyy.

Alustalla/julkaisuvuodella ei niin väliä, jos kiinnostaa riittävästi niin hankin kyllä välineet.

(Jos Microprosen MtG ei ole tuttu etkä ole varma mitä haen, niin kurkkaa skippaillen ProJaredin arvostelu )
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 284
Nyt kun on suositeltu, niin kysytään välillä suosituksia. Eli rauhallisempia point'n clickia/puzzlea etsin.

Hakusessa jotain, mikä olisi lähellä pelejä tyyliin The Dig tai Lumino City. Ensimmäinen on Lucas Artsin klassikkoja, mutta se mikä mielestäni erottaa muista, on tunne eristyneisyydestä ja puzzlet oudon muukalaisteknologian parissa. Maailma on siinä ihan mielettömän kiinnostavan tuntuinen. Lumino Cityssa taas puzzlet ovat pitkälti loogista päättelyä yhden puzzlen parissa kerrallaan. Point'n Clickeille tyypillistä tavaroiden päätöntä yhdistelyä tai paikasta toiseen sormi suussa kävelyä ei ole käytännössä lainkaan.

Eli toivomukset:
- Ei nojaa inventaarioon ja tavaroiden yhdistelyyn perustuviin puzzleihin
- Ei pakota edestakaisin ravaamiseen pöllämystyneenä
- Ei komedia tai ainakaan puzzlet eivät keskustelupuita
- Mieluusti jonkinlainen eristäytyneisyyden/omituisuuden/"tuonpuoleisen" tunne pelimaailmassa
- Ei yhteen puzzletyyppiin perustuvia pelejä (esim. Q.U.B.E, Portal 1/2, The Witness)
- Windows 10 yhteensopiva

...eli kaikki Lucas Artsin klassiko ovat pitkälti ei, ja ne olen myös pääosin pelannut. The Witness kiinnostaa maailmansa puolesta, ja tykkään siitä minkälaisia ahaa-elämyksiä peli voisi tarjota out-of-the-box ajattelun kanssa, mutta sadat viivapuzzlet eivät sitten taas muuten jaksa innostaa niin lainkaan.

Machinarium pitäisi testata, se vaikuttaisi menevän vaatimuksiini. Quern - Undying Thoughts on myös toivomuslistalla, tosin trailerin perusteella pelkään, että tarina tai jonkinlainen kertojaääni pilaa muuten niin sopivan tunnelman pelistä.

Muita ideoita?
Mitenkäs STASIS tai uudempi, ilmainen CAYNE? CAYNEn tapauksessa jos ei nappaa niin eipä siinä mitään hävinnyt. Molemmat löytyy steamista.

Machinarium on kyllä todella sympaattinen voin suositella. Itse tykkäsin myös Botaniculasta.

Sitten on se yksi tulevaisuuteen sijoittuva naksuttelu Gemini Rue, tarina oli ainakin ihan mainio.

Myös transistoria voinee pelata pelkällä hiirellä, muttei kyllä ole enää perinteinen point n click. Suosittelen silti.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 476
En sit tiä meneekö Antichamber näihin kahen alimman kategoriaan. Onhan se toisaalta yhen tyyppistä puzzlea hieman portalin tapaan, mutta toisaalta ei.
Antichamber ei taida olla sitä, mitä etsin, vaikka sitä voisi joskus kokeilla. Menee minun silmissäni kuitenkin vähän liikaa kategoriaan "portalin tapaiset puzzle-pelit". Stanley Parable taas on liian meta ja liian kävelysimulaattori, että se kiinnostaisi minua missään määrin.

Mitenkäs STASIS tai uudempi, ilmainen CAYNE? CAYNEn tapauksessa jos ei nappaa niin eipä siinä mitään hävinnyt. Molemmat löytyy steamista.

Machinarium on kyllä todella sympaattinen voin suositella. Itse tykkäsin myös Botaniculasta.

Sitten on se yksi tulevaisuuteen sijoittuva naksuttelu Gemini Rue, tarina oli ainakin ihan mainio.
CAYNEa voisi testata ilmaisuuden vuoksi, mutta siitä annetut Steam arviot mollaavat peliä sanoilla "illogical puzzles", "pixel hunting", "randomly combine everything", niin se ei herätä suuria innostuksia.

Machinarium varmaan on tässä nyt se päälimmäinen. Botanicula löytyisi myös Family sharen kautta suoraan testattavaksi, ja itseasiassa näytti ihan veikeältä. Samalla huomasin samojen tekijöiden Samorostit, jotka vaikuttivat ehkä vielä kiinnostavammilta kuin Botanicula.

Gemini Rue taisi löytyä tyttöystävän wishlistiltä - vaikuttaa ehkä vähän turhankin perinteiseltä, mutta kiinnostaa myös pienesti. Hetki sitten julkaistu Detention saattaisi olla myös riittävän omituinen japanilaisen kauhuteeman vuoksi, joskaan en ole varma onko se turhan jänskä rauhalliseksi point'n clickiksi.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 381
Liekö oikea aihe, mutta itse kaipaisin seuraavanlaista peliä, jossa olisi mieluiten kaikki nämä:

  • Hahmon kustomointimahdollisuus.
  • Levelin kehitys / experiencen saanti.
  • Open-world-maailma.
  • Sandbox.
  • Skillit, esim. Attack/combat/fishing yms.
  • Basebuilding.
  • PvE.
  • Paljon tutkittavaa & hutkittavaa.
Jos tällainen löytyy - mitä itse en ole löytänyt - kertokaa ihmeessä.
 

Mustaherukka

GSX-R 600cc :(
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
58
Liekö oikea aihe, mutta itse kaipaisin seuraavanlaista peliä, jossa olisi mieluiten kaikki nämä:

  • Hahmon kustomointimahdollisuus.
  • Levelin kehitys / experiencen saanti.
  • Open-world-maailma.
  • Sandbox.
  • Skillit, esim. Attack/combat/fishing yms.
  • Basebuilding.
  • PvE.
  • Paljon tutkittavaa & hutkittavaa.
Jos tällainen löytyy - mitä itse en ole löytänyt - kertokaa ihmeessä.
ArcheAge tulee nopeasti mieleen. Peliä hypetettiin joskus mutta sitten se vähän kuoli. Nykyään en tiedä yhtään millainen meno siellä on.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 381
ArcheAge tulee nopeasti mieleen. Peliä hypetettiin joskus mutta sitten se vähän kuoli. Nykyään en tiedä yhtään millainen meno siellä on.
Tätä minäkin mietin. Ja vissihinkin äskettäin/jokin aika sitten sai päivityksen - joku "paremmin asiasta tietävä" voisi valottaa?
 

Mustaherukka

GSX-R 600cc :(
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
58
Ja tosiaan, itsekin olisin peliä vailla.

Olen tykännyt paljon peleistä joissa on hyvä tarina ja hyvä rpg.
Esim. Mass Effectit & Falloutit sekä elders scrollit

Toki tykkään monista muistakin peleistä, mutta nyt haluisin löytää pelejä jotka olisi ME:n tai Falloutin tapaisia.
Kellään ehdotuksia?
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 620
Ja tosiaan, itsekin olisin peliä vailla.

Olen tykännyt paljon peleistä joissa on hyvä tarina ja hyvä rpg.
Esim. Mass Effectit & Falloutit sekä elders scrollit

Toki tykkään monista muistakin peleistä, mutta nyt haluisin löytää pelejä jotka olisi ME:n tai Falloutin tapaisia.
Kellään ehdotuksia?
Dragon Age - Origins, Deus Ex ja Deus Ex - HR, Witcher 2 ja 3.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 195
FTL ehkä paras roguelike koskaan. Joku 200 tuntia takana, pari alusta puuttuu enää. :geek:

Jos metroidvania iskee niin suosittelen ehdottomasti Axiom Vergeä. Ei kannata ilman pädiä pelata. Aivan vitun hieno art-design ja musiikit. Ilmeisesti on tulossa joskus myös jatko-osa, mutta voi kestää jonkin aikaa, sillä kokonaan yhden henkilön projekti.

Jos jollakin tulee jotain tämän tyylistä mieleen, niin kertokaa mullekin!
FTLn IOS-toteutus on myös hyvä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 195
Viime kertaan en hirveästi suosituksia saanut, mutta kysytään lisää...

Onko mitään korttipeliä, joka muistuttaisi Microprosen vuoden 1997 julkaisemaa Magic: The Gathering - Shandalaria?

Magic the gatheringissa siis yksinpelissä kierrettiin saarta, tavoitteena tuhota kaikki 5 värin pääedustajat. Pakanrakennus oli pelaajan kontolla. Uusia kortteja sai pelimaailman kaupoista ostettua, pelimaailmaa tutkimalla sekä vastustajia höykyttämällä.

Oikeastaan ainoa mikä pelistä jäi puuttumaan, olivat erilaiset haasteet: Vaikka tekoäly ei ollut kovin sofistikoitunutta, olisi peliin saanut helppoa lisävaikeutta pakottamalla pelaajalla rakentamaan pakan jonkun tietyn voittokeinon/korttien ympärille. Tai jos tekoälylle olisi annettu muutama erikoispakka, ja opetettu miten näillä pakoilla pitäisi nimenomaisesti pelata.

Nykyään tuntuu, että kaikki tarjolla olevat keräilykorttipelit tarjoavat vain tyhjänpäiväisen botteja vastaan peluutusta tai sitten ovat kokonaan online-pelaamiseen keskittyneitä F2P pelejä. Uudet magicitkin tarjoavat todella hidastempoisia, jossa on vaan yksittäisiä taisteluja yksinpelinä ilman suurempaa kampanjaa. Olisko mitään mielenkiintoisen yksinpelikampanjan tarjoavaa, jossa olisi maailma tutkittavana? Ei edes ihan pakko olla perinteinen korttipeli, jos kuitenkin on hyvin samantapainen ja "keräilykorttiaspekti" löytyy.

Alustalla/julkaisuvuodella ei niin väliä, jos kiinnostaa riittävästi niin hankin kyllä välineet.

(Jos Microprosen MtG ei ole tuttu etkä ole varma mitä haen, niin kurkkaa skippaillen ProJaredin arvostelu )

Oletko kokeillut MtG Planeswalkereita?

magic the gathering planeswalker - Reviews, Articles, People, Trailers and more at Metacritic - Metacritic
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 476
Oletko kokeillut MtG Planeswalkereita?
Olen, ja niistä puuttuu nimenomaan tuo mielenkiintoinen yksinpeli, jossa seikkaillaan ja keräillään kokoelmaa pikkuhiljaa. Yksinpeli on pelkkiä ennaltamääritettyjä matseja botteja vastaan, joko aivan valmiilla tai hyvin vähän kustomisaatiota mahdollistavalla pakalla.

Lisäksi kaikki visuaalinen tilpehööri ja grafinen klumeruuli ovat tehneet matseista laahaavan hitaita vaikka pääosan kytkisi pois, ja pitkästyn odotellessani jatkuvasti. Vaikka mitään ei voisi/haluaisi tehdä, pitää jatkuvasti katsoa muutaman sekunnin laskureita kun peli miettii tai antaa pelaajan miettiä. Ei oikein sovi mtg-pelaajalle, joka tottunut perustoimet tekemään viuh viuh vaan. Microprosen mtg oli huomattavasti nopeatempoisempi.

Planeswalkerien nimistä voi myös päätellä paljon: ne ovat vuosipäivityksiä ja melkeinpä silkkaa rahastusta.

Täsmennetään näin: kiinnostaisi jokin Pokemonien "gotta catch 'em all" -rooliseikkailu tai vaikkapa Heroes Of Might And Magicin tapainen kartalla liikuskelu, johon yhdistettäisiin keräilykorttipeli tai jokin vastaavalla mekaniikalla toimiva taistelusysteemi. Pokemon on liian grindahtavaa ja sen perus JRPG-tappelut aivan liian simppeliä A-napin hakkausta, keräilykorttipelit taas pääosin ovat pelaa botteja/nettikavereita vastaan ilman kummempaa kampanjaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 620
Täsmennetään näin: kiinnostaisi jokin Pokemonien "gotta catch 'em all" -rooliseikkailu tai vaikkapa Heroes Of Might And Magicin tapainen kartalla liikuskelu, johon yhdistettäisiin keräilykorttipeli tai jokin vastaavalla mekaniikalla toimiva taistelusysteemi. Pokemon on liian grindahtavaa ja sen perus JRPG-tappelut aivan liian simppeliä A-napin hakkausta, keräilykorttipelit taas pääosin ovat pelaa botteja/nettikavereita vastaan ilman kummempaa kampanjaa.
Disciples 2 koettu ja nähty? Tuskin lankeaa ihan siihen mitä haet, mutta HOMMin sukulaisia.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
593
Nyt kaivattaisiin Expanse-sarjan innoittamana vähän scifiä tähän viikonloppuun. Tykkään kovasti strategia/open world peleistä, ja palloilen nyt Galactic Civilizations III ja Stellariksen välillä. GC2 löytyy jo koneelta ja myös Paradoxin muihin strategiapeleihin olen tutustunut, eli kummastakaan ei pitäisi löytyä isoja yllätyksiä. Nyt en vain osaa päättää kumpi. Pystyttekö antamaan omia mielipiteitä kumpaa suosittelette?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 026
Nyt kun on suositeltu, niin kysytään välillä suosituksia. Eli rauhallisempia point'n clickia/puzzlea etsin.

Hakusessa jotain, mikä olisi lähellä pelejä tyyliin The Dig tai Lumino City. Ensimmäinen on Lucas Artsin klassikkoja, mutta se mikä mielestäni erottaa muista, on tunne eristyneisyydestä ja puzzlet oudon muukalaisteknologian parissa. Maailma on siinä ihan mielettömän kiinnostavan tuntuinen. Lumino Cityssa taas puzzlet ovat pitkälti loogista päättelyä yhden puzzlen parissa kerrallaan. Point'n Clickeille tyypillistä tavaroiden päätöntä yhdistelyä tai paikasta toiseen sormi suussa kävelyä ei ole käytännössä lainkaan.

Eli toivomukset:
- Ei nojaa inventaarioon ja tavaroiden yhdistelyyn perustuviin puzzleihin
- Ei pakota edestakaisin ravaamiseen pöllämystyneenä
- Ei komedia tai ainakaan puzzlet eivät keskustelupuita
- Mieluusti jonkinlainen eristäytyneisyyden/omituisuuden/"tuonpuoleisen" tunne pelimaailmassa
- Ei yhteen puzzletyyppiin perustuvia pelejä (esim. Q.U.B.E, Portal 1/2, The Witness)
- Windows 10 yhteensopiva

...eli kaikki Lucas Artsin klassiko ovat pitkälti ei, ja ne olen myös pääosin pelannut. The Witness kiinnostaa maailmansa puolesta, ja tykkään siitä minkälaisia ahaa-elämyksiä peli voisi tarjota out-of-the-box ajattelun kanssa, mutta sadat viivapuzzlet eivät sitten taas muuten jaksa innostaa niin lainkaan.

Machinarium pitäisi testata, se vaikuttaisi menevän vaatimuksiini. Quern - Undying Thoughts on myös toivomuslistalla, tosin trailerin perusteella pelkään, että tarina tai jonkinlainen kertojaääni pilaa muuten niin sopivan tunnelman pelistä.

Muita ideoita?
Koita The Room / 2 / 3 pelejä. Kolmosessa on ehkä vähän tuota edestakaisin ravausta.

Roomit olivat minusta mainioita ipadilla ja pelaisin ne meilummin isonäyttöisellä tabletilla hiiren ja näppiksen sijaan, mutta kyllä ne varmaan PC:lläkin pelaisi.
 
Liittynyt
28.11.2016
Viestejä
214
Aikoinaan tuli pelattua C&C 3 ja aikasempia osia ja usein pelityylinä oli varsinkin skirmishissä rakentaa vaan armoton puolustus ensin ja kerätä joukkoja pikkuhiljaa ja kyllästyttyään jyrää vastustaja. Kaikissa samantyyppisissä peleissä ollut yleensä sama turtle taktiikka. Missäs muissa peleissä voisi toimia samaantyyliin :D genrellä ja ajanjaksolla ei niin väliä. Siis että rakennetaan linnoitus/base yms ja hyökätään jos hyökätään sitte ku keritään. tai keskitytään vaan siihe puolustuksen väsäämiseen.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 620
Aikoinaan tuli pelattua C&C 3 ja aikasempia osia ja usein pelityylinä oli varsinkin skirmishissä rakentaa vaan armoton puolustus ensin ja kerätä joukkoja pikkuhiljaa ja kyllästyttyään jyrää vastustaja. Kaikissa samantyyppisissä peleissä ollut yleensä sama turtle taktiikka. Missäs muissa peleissä voisi toimia samaantyyliin :D genrellä ja ajanjaksolla ei niin väliä. Siis että rakennetaan linnoitus/base yms ja hyökätään jos hyökätään sitte ku keritään. tai keskitytään vaan siihe puolustuksen väsäämiseen.
Ensimmäistä Company of Heroesia voinee pelata myös tällä tavalla tietokonetta vastaan. Siinä varsin helppo rakennella jonkinlainen puolustusmuuri häthätää ja sit alkaa jatkokehitteleen sitä. Varsinki briteillä ja Wehrmachtilla löytyy välinettä jolla pykätä tehokas puolustuslinja, jota AI ei saa murrettua vaikka kuinka koittais. Sit vaan tankkeja pykäilee ja pyyhkästää vihu pois kartalta.

Sacrificessakin toki hyvin helppo rakennella "puolustus", mutta ei ehkä nyt ihan kolahda juuri tuohon basebuilding hupiin. Oletko mitään Tower Defence pelejä sit testaillut, jos ne napostelis. Toki niissä harvemmin hyökkäillään, mutta täydellisiä puolustuksia niissä kyllä pääsee rakentelemaan.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 476
Koita The Room / 2 / 3 pelejä. Kolmosessa on ehkä vähän tuota edestakaisin ravausta.
Kiitos, vaikuttivat olevan sitä mitä haeskelen. Pistin Wishlistille odottamaan sopivaa ostohetkeä - tyttöystävältä kyllä löytyisi android-tabletti, pitää tarkistaa toimisiko sillä vai pelaisiko PC-versiot. Olisihan noissa koreammat visuaalit PC:llä, mutta myös hinta 5€ vs. android versio 1€ ensimmäisestä osasta.
 
Liittynyt
28.11.2016
Viestejä
214
Ensimmäistä Company of Heroesia voinee pelata myös tällä tavalla tietokonetta vastaan. Siinä varsin helppo rakennella jonkinlainen puolustusmuuri häthätää ja sit alkaa jatkokehitteleen sitä. Varsinki briteillä ja Wehrmachtilla löytyy välinettä jolla pykätä tehokas puolustuslinja, jota AI ei saa murrettua vaikka kuinka koittais. Sit vaan tankkeja pykäilee ja pyyhkästää vihu pois kartalta.

Sacrificessakin toki hyvin helppo rakennella "puolustus", mutta ei ehkä nyt ihan kolahda juuri tuohon basebuilding hupiin. Oletko mitään Tower Defence pelejä sit testaillut, jos ne napostelis. Toki niissä harvemmin hyökkäillään, mutta täydellisiä puolustuksia niissä kyllä pääsee rakentelemaan.
Täytyy varmaan tyypätä CoH. Mitkäs ois parhaita tower defense pelejä. ?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 295
Viestejä
4 197 079
Jäsenet
70 887
Uusin jäsen
Veev1

Hinta.fi

Ylös Bottom