Yleinen Nintendo ketju (WiiU, Switch & 3DS)

Käsittääkseni joo. Sekin on sentään askel eteenpäin aiemmista Nintendon vehkeistä, joissa ei ollut edes sitä vaan laitevika tai konsolin hukkaaminen söi tallennukset aina.
Toisaalta vanhemmilla vehkeillä pelitallennukset tallentuivat itse pelikasetille. Itsekin vastikään huomasin, että nykyisessä Nintendo 3DS:ssäkin pelitallennukset ovat pelikortilla, shopista ostetuillakin taitaa muistikortille mennä talteen.
 
Toisaalta vanhemmilla vehkeillä pelitallennukset tallentuivat itse pelikasetille. Itsekin vastikään huomasin, että nykyisessä Nintendo 3DS:ssäkin pelitallennukset ovat pelikortilla, shopista ostetuillakin taitaa muistikortille mennä talteen.

Juu tuo oli totta että kortteja/kasetteja käyttävät tallensi 3DS:ään asti itse pelikasetille, mutta tämä ei toki pätenyt kotikonsoleihin jotka käytti optisia levyjä eli GameCubesta Wii U:hun.

Ja joo, eShopista ostetut pelit pani tallennukset aina samaan paikkaan missä pelikin oli, mikä toki ei auttanut yhtään siinä tapauksessa jos jotain meni rikki. Muistikortin sisältö ml. sillä olevat tallennukset toimi vain sen yhden konsolin kanssa.
 
Switchille ei tainut olla mitään Wii Sportsin tyylistä partypeliä? Onkohan tuo 51 Worldwide Classics mistään kotoisin?
 
^ Itse tykkäsin go vacationista.
Useampi mukavan kokoinen hub maailma ja tekemistä vaikka kuinka.
Minigolfia, rullaluistelua, kisaamista autoilla, vesiskoottereilla jne, mäkihyppyä, useampi simppeli minipeli kuten vaikka ilmakiekko ja paljon muuta.
Yhteensä 50 aktiviteettia. Meitsi pelasi ihan yksin ja onnistuin upottamaan tuohon 90 tuntia.

 
Tuli tässä viimein pelattua nuo DS:n Zeldat (Phantom Hourglass ja Spirit Tracks) ja täytyy kyllä sanoa, että ehkä typerimpiä peli-ideoita mitä maailmassa on koskaan tehty. Tuo helvetin mikrofoniin puhaltelu ja samaan aikaan stylyksella puhaltimen siirtely näytöllä on jotai niin järjenvastaista kun vaan voi olla. Oikeakätisenä helveti vaikea yrittää liikutella kynää näytöllä ilman, että käsi vahingossa menee suun ja mikrofonin väliin on äärimmäisen turhauttavaa. Ja lisäksi 3DS:n mikrofoni on toteutettu niin, että puhaltaminenkin pitää tehdä oikeasta kulmasta että toimii luotettavasti.

Toinen valituksen aihe on tuo, kun joutuu kahta hahmoa ohjaamaan yksin lennosta vaihtaen niin, että toinen hahmo katoaa kokonaan välillä näkyvistä.

Tämä on yksi esimerkki siitä yleismaailmallisesta typeryydestä, että keksitään jotain vain siksi, että se sattuu olemaan teknisesti mahdollista, vaikka siinä ei ole mitään järkeä.

Phantom Hourglassille annan 4/5, mutta Spirit Tracksille 1/5 :)
 
Tuo helvetin mikrofoniin puhaltelu ja samaan aikaan stylyksella puhaltimen siirtely näytöllä on jotai niin järjenvastaista kun vaan voi olla. Oikeakätisenä helveti vaikea yrittää liikutella kynää näytöllä ilman, että käsi vahingossa menee suun ja mikrofonin väliin on äärimmäisen turhauttavaa. Ja lisäksi 3DS:n mikrofoni on toteutettu niin, että puhaltaminenkin pitää tehdä oikeasta kulmasta että toimii luotettavasti.

Tuo oli selvästi suunniteltu DSi:n ja DS Liten mikille, joka sentään oli kohtuullisen mukavasti keskellä näyttöjen välissä (kuten myös New 2DS XL:ssä). Siten se panhuiluttelu on sentään suhteellisen intuitiivista eikä turhauttavaa, mutta ei kyllä hauskaakaan.

Itse pidin molemmista peleistä, mutta ei kyllä ole toistaiseksi tullut hinkua pelata kumpaakaan uudestaan.
 
Viimeksi muokattu:
Nuo kaikenmaailman gimmickit pelaamisessa on kyllä lähinnä raivostuttavia, kuten mikkiin puhaltelut, kosketusnäytön sohimiset ja ohjainten ravistelut :tdown:
 
Noh, jonkun pitää yrittää innovoida ohjausmetodeissakin, ja se joku on tavannut yleensä olla Nintendo. Monesti mennään metsään, mutta aina välillä onnistutaan ja kehitys kehittyy.
 
Itse pidin molemmista peleistä, mutta ei kyllä ole toistaiseksi tullut hinkua pelata kumpaakaan uudestaan.

Ei tule kyllä pelattua toista kertaa. Elleivät sitten tee näistä jotain uusia versioita esim. Switchille.

Nämä oli itselläni viimeiset pelit, jotka oli pelaamatta 3DS:llä ja näiden myötä 3DS siirtyy nyt pahvilaatikkoon ja varastoon Wii U:n seuraksi ja tästä eteenpäin pelataan pelkällä Switchillä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Zat
Noh, jonkun pitää yrittää innovoida ohjausmetodeissakin, ja se joku on tavannut yleensä olla Nintendo. Monesti mennään metsään, mutta aina välillä onnistutaan ja kehitys kehittyy.

Jep. Tämän vuoksi esim. Wii jäi aikanaan hankkimatta. Jälkikäteen Wii-peleistä olen pelannut ainoastaan New Super Mario Bros Wii:n ja Zelda Skyward Swordin Wii U:n Wii-moodissa. Mariossa ei sentään tarttenut liikeohjausta ja Zeldakin vahvisti sen ajatuksen, että liikeohjausta en kaipaa koskaan mihinkään :) Itseasiassa tuo Skyward Sword oli mulla laatikossa melkein pari vuotta, kun elättelin toiveita että siitä tulisi oma versio Switchille. Sitä ei sitten kuulunut, niin jossain vaiheessa hoidin sitten tuonkin alta pois niin sai Wii U:n paketoitua varastoon.
 
Jep. Tämän vuoksi esim. Wii jäi aikanaan hankkimatta. Jälkikäteen Wii-peleistä olen pelannut ainoastaan New Super Mario Bros Wii:n ja Zelda Skyward Swordin Wii U:n Wii-moodissa. Mariossa ei sentään tarttenut liikeohjausta ja Zeldakin vahvisti sen ajatuksen, että liikeohjausta en kaipaa koskaan mihinkään :) Itseasiassa tuo Skyward Sword oli mulla laatikossa melkein pari vuotta, kun elättelin toiveita että siitä tulisi oma versio Switchille. Sitä ei sitten kuulunut, niin jossain vaiheessa hoidin sitten tuonkin alta pois niin sai Wii U:n paketoitua varastoon.

Metroideissa se liikeohjaus on kyllä ihan hyvä, kuitenkin. Kuin myös Pikminissä, on sillekkin siis paikkansa olemassa vaikka se paikka historiassa onkin.
 
Jossain WiiU:n pelissäkin oli tuota mikkiin puhaltelua? Ainut asia mihin oon WiiU:n padissa tarvinnu tota mikkiä...
 
Onko pieni Joy-Con flex / wobble / heiluminen (miksi tuota nyt haluaakaan kutsua) normaalia uudelle Switchille? Oikeanpuolimmainen Joy-Con istuu tukevasti paikallaan, mutta vasemmanpuoleinen heiluu hieman syvyyssuunnassa edestäpäin katsottuna. Kokeiltu, että ovat kunnolla paikallaan, eli ei pitäisi olla siitäkään kiinni.
 
Itse pidin molemmista peleistä, mutta ei kyllä ole toistaiseksi tullut hinkua pelata kumpaakaan uudestaan.

Toinen asia, mikä tympi Spirit Tracksissa oli se junalla matkustamisen hitaus. En jaksanut juurikaan sivutehtäviä suorittaa tuon vuoksi. Phantom Hourglassissa sentään warp-pointit oli järkevämmin toteutettu, kun pelaaja voi milloin hyvänsä warpata mihin tahansa warp-pisteeseen, kun taas Spirit trackissa warp-pisteet ovat pareja ja käytännössä melkein aina on sama ajaa suoraan haluttuun kohteeseen kuin ensin etsiä kohdetta lähin warp-piste, sen jälkeen selvittää sen pari ja ajaa tähän, jolloin yleensä huomaakin että nopeammin ja helpommin pääsee suoraan kohteeseen ajamalla. Todella typerästi suunniteltu systeemi.

Tästä aasinsiltana Wind Wakeriin. Itse en koskaan pelannut alkuperäistä, vaan pelasin pelkästään Wii U:n version. Jostain kuulin että alkuperäisessä Wind Wakerissa matkustaminen oli paljon hitaampaa kuin tässä HD remakessa. Olikohan tuossakin tullut Nintendolle palautetta aiheesta :) Mikään ei ole rasittavampaa kuin kuluttaa turhaa aikaa siirtymiseen pisteestä A pisteeseen B.
 
Tulipa vihdoin aloitettua Fire Emblem: Three Houses ja herranen aika että vaikuttaa hyvältä heti alkuhetkistä lähtien!

Miten pelisarjan aiempia osia pelanneille tämä uusin on uponnut? Ainakin arvostelut pääasiassa kehuvat.
 
Tulipa vihdoin aloitettua Fire Emblem: Three Houses ja herranen aika että vaikuttaa hyvältä heti alkuhetkistä lähtien!

Miten pelisarjan aiempia osia pelanneille tämä uusin on uponnut? Ainakin arvostelut pääasiassa kehuvat.

Tykkäsin, mutta en yhtä paljon kuin edeltävästä 3DS pelistä. Aiemmissa Fire Emblem peleissä on ollut isona osana se että voi parittaa hahmoja, ja jotka saavat sitten myöhemmin lapsen, joka perii vanhemmilta statseja/skillejä. Lapset ovat tyypillisesti paljon parempia kuin vanhempansa jos käyttää aikaa ja vaivaa tuohon prosessiin. Itse tykkäsin tästä aspektista todella paljon.

Tässä uudessa voi kyllä myös parittaa hahmot, mutta lapsien teko on poistettu.

Muuten kyllä oli hyvä peli, pitäis jaksaa joskus se uudelleen niin voisi pelata eri näkökulmasta. Periaatteessa kolme kertaa tuon voisi pelata ainakin läpi, jokaisella kerralla eri house sitten.
 


Lego NESsiä tulossa :hmm:


On taas videon perusteella semmoista mitä vittua nyt taas -ajatuksia herättävää tavaraa. No, toivotaan ettei nämä kaikenmaailman viritykset(labot,legot yms.) ole pois kunnon pelien kehitykseltä, niin eipä noista nyt haittaakaan ole, jos tuovat lisää rahaa Nintendolle.
 
On taas videon perusteella semmoista mitä vittua nyt taas -ajatuksia herättävää tavaraa. No, toivotaan ettei nämä kaikenmaailman viritykset(labot,legot yms.) ole pois kunnon pelien kehitykseltä, niin eipä noista nyt haittaakaan ole, jos tuovat lisää rahaa Nintendolle.

No eihän tuo voi olla mitenkään pois Nintendon omasta toiminnasta. Pelkkä lisenssikuvio jossa Lego tekee Nintendo-aiheisia rakennussarjoja ja Nintendo osaltaan mainostaa niitä. Kerrassaan herttaisia vaikka ei Legot kiinnostakaan.

Labo oli Nintendon oma projekti, jonka jopa voi ajatella olleen pois muista resursseista, vaikka siinäkin tapauksessa se olisi minusta aika kyynistä ajattelua.
 
Muuten kyllä oli hyvä peli, pitäis jaksaa joskus se uudelleen niin voisi pelata eri näkökulmasta. Periaatteessa kolme kertaa tuon voisi pelata ainakin läpi, jokaisella kerralla eri house sitten.

Laitetaas spoileritägeihin varalta:

En ole itse pelannut kuin yhden kerran läpi, mutta käsittääkseni yksi house pitää sisällään kaksi eri tarinahaaraa
 
Sieltä olisi pe tulossa uusin paper mario origami king. Joskus pelannut sitä ihan ensimmäistä paperia ja ihan hauskaa tekemistä tuo oli. Tästä vähän kaksijakoiset fiilikset youtuben ja arvostelujen perustella. 80pojoa saanut kuitenkin metacriticissä eli ihan kelpo mario fiilistä tulossa hyvällä huumorilla höystettynä. Tän vois ostaa vaikka samana päivänä ilmestyvän Ghost of Tsushiman kaveriksi jos haluaa vaihtaa verisestä samuraimätöstä söpöön paperigrafiikkaan.

Onko muita Paper Mariota pelanneita, mitäs mieltä ja onko ostolistalla?
 
Motonetissä poiketessa ostin purkin isopropanolia. Ruuttasin sitä tuon driftailevan joyconin alle ja pyörittelin niin loppui driftailu siihen.
 
Sieltä olisi pe tulossa uusin paper mario origami king. Joskus pelannut sitä ihan ensimmäistä paperia ja ihan hauskaa tekemistä tuo oli. Tästä vähän kaksijakoiset fiilikset youtuben ja arvostelujen perustella. 80pojoa saanut kuitenkin metacriticissä eli ihan kelpo mario fiilistä tulossa hyvällä huumorilla höystettynä. Tän vois ostaa vaikka samana päivänä ilmestyvän Ghost of Tsushiman kaveriksi jos haluaa vaihtaa verisestä samuraimätöstä söpöön paperigrafiikkaan.

Onko muita Paper Mariota pelanneita, mitäs mieltä ja onko ostolistalla?

Itsellä ainakin meni kiinnostus pakkasen puolelle gamexplainin arvostelun jälkeen.
Tuo taisteluiden alustan pyörittäminen ja vihollisten järjestely on niin tympeää puuhaa ettei noista taisteluista olisi varmaan saatu enää yhtään työläämpiä vaikka olisi yritetty.
Tuohon pureudutaan kohdasta 7:24 lähtien.

 
Onko sattumoisin kenelläkään kokemusta Gamecube ohjaimista Switchille Smashia varten? Sellaisen osto olisi nyt harkinnassa ja vaihtoehtoja näyttää olevan jonkin verran. Langattomuus ei ole pakollinen, mutta siitä tulee plussaa. Ja ilmeisesti nykyään noissa langattomissa ohjaimissa on käytännössä samat viiveet kuin langallisissa vai miten asia on?
 
Itsellä ainakin meni kiinnostus pakkasen puolelle gamexplainin arvostelun jälkeen.
Tuo taisteluiden alustan pyörittäminen ja vihollisten järjestely on niin tympeää puuhaa ettei noista taisteluista olisi varmaan saatu enää yhtään työläämpiä vaikka olisi yritetty.
Tuohon pureudutaan kohdasta 7:24 lähtien.

Eiiii... Miksi? Miksi tuollainen piti änkeä peliin mukaan. Kuvittelin jo että pääsis ehkä pelaamaan hyvää paper Mario peliä sillä Thousand-Year doorin jälkeiset ovat olleet suht kuraa. Taitaa jäädä tämäkin pelaamatta..
 
Ihan hyvät ensivaikutelmat tuosta uudesta Paper Mariosta. Tosiaan tuo taisteluhomma on vähän ehkä työläs ja yksitoikkoinen, mutta nopeasti oppii kyllä järjestämään ne oikeille paikoilleen. Ja onneksi myöhemmässä vaiheessa HPn kasvaessa normi Goombat saa pelkällä nuijalla/hypyllä tapettua ilman suurempaa taistelua.
 
Curse of Moon 2 julkaisu tuli vähän puskan takaa. Castlevania 3 henkinen retro-tasohyppely, joka on pelillisesti identtinen vuonna 2018 julkaistun Curse of Moon 1:n kanssa.

Tähän mennessä ihan kiva julkaisu, mutta hyvin vähän uudistuksia, ellei samalla ruudulla pelattavaa kaksinpeliä lasketa. Pelinä on selvästi edeltäjäänsä haastavampi, ja ehkä hivenen paremmat muzakit.

Bloodstained: Curse of the Moon 2 for Nintendo Switch - Nintendo Game Details
 
Tuli hommattua switchi taloon.
Onko tuota pro-ohjainta järkeä hommata, jos tällä hetkellä pelit mitä löytyy on mario odyssey, breath of the wild ja rayman. Tuostahan ei taida löytyä sitä joy-con ominaisuutta?
 
Suosittelen pro-ohjainta aina jokaiselle. Omasta mielestä yksi parhaista ohjaimista koskaan ja huomattava parannus noihin joy-coneihin mukavuudessa(vaikka ihan hauskoja ovat kyllä nekin).
Onhan se toki vähän hintava, mutta hyvä kapula. Ja akkukesto moninkertainen vaikkapa PS4 ohjaimeen verrattuna.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli hommattua switchi taloon.
Onko tuota pro-ohjainta järkeä hommata, jos tällä hetkellä pelit mitä löytyy on mario odyssey, breath of the wild ja rayman. Tuostahan ei taida löytyä sitä joy-con ominaisuutta?

Omasta mielestä must have, mikäli pelaa vähänkään docked modessa. Käyttömukavuus huomattavasti Joy-Coneja parempi. Ilmeisesti myös Joy-Conien jatkuva irroittelu ja kiinnittely löysyttää ne kohtuu nopeasti.

Toinen harkitsemisen arvoinen ohjain Switchille on 8Bitdo SN30 Pro+. 8Bitdo on Nintendon Pro controlleria kohtuu huomattavasti edullisempi ja yhtä hyväksi ellei paremmaksikin kehuttu. Myös liikeohjaus ja rumble löytyvät 8Bitdosta. Erityisesti dpad on kerännyt kehuja, vaikken itse dpadiä niin ihmeellisenä pidäkään. Tai ainakin omassa yksilössäni dpad pääsee liikkumaan kolossaan sen verran, että pääsee hankaamaan kolonsa seinään. Ei hirveästi pelaamista haittaa ja googlettelun perusteella noille ohjaimille normaalia. 8Bitdo on ohjelmallisesti kustomoitavissa ja siitä löytyy analogiser triggerit, joita ei tosin Switchin kanssa pääse pahemmin hyödyntämään. Kooltaan 8Bitdo on suhteellisen kookas, eli ei aivan pienikätisimmille sovellu, eikä akunkesto yllä Pro controllerin tasolle. Ehkä ärsyttävin puute 8Bitdon ohjaimessa on, ettei sillä pysty käynnistämään Switchiä.
 
Viimeksi muokattu:
Onko kyse vain preferenssistä tattien sijoittelun suhteen vai onko 8BitDon tateissa muuten jotain vikaa? Jos pleikkarin ja xboxin ohjaimia miettii, niin itse pidän enemmän DS4 tattien asettelusta.

Jäi vastaamatta tähän kesän rientojen keskellä. Enimmäkseen kyse on preferenssistä sijoittelun suhteen, joskin onhan Pro-ohjaimessa isompialaisemmat ja kestävämmät (jos voi mitään päätellä siitä, että osa on saanut 8bitdo:n tatteja hajalle siinä missä en ole törmännyt pahemmin ko. ongelmaan Pro-ohjaimen kohdalla) tatit, mikä vaikuttanee ergonomiaan.
 
Kertokaapas Switchin omistajat kannattaako kysestä konsolia ostaa muutaman pelin takia? (zelda ja mario) Kumminkin on jo ps4 ja PC. Hinnatkin on käytettynä ilman pelejä 250-300€
 
En tiedä mitä hintoja olet katsellut mutta kaverille ostettiin vanhan mallinen Switch käytettynä 200e, yks peli mukaan. Sitten Switch litejä saa jo alle 200e.

Itse en kyllä tosin botw takia ostaisi Switchiä, siinä pelissä on ns quality of life kyllä hakusessa.

Taitaa botw muutenkin toimia jo wiiu emulla jos en ihan väärin muista.
 
Itse saattaisin ostaa Switchin ihan vain BotW:n takia, ellen olisi pelannut sitä Wii U:lla läpi useampaan kertaan. Edelleen tulee pelattua ajoittain, koska ei se vain vanhene. Maaginen peli. Mutta emulaattorillakin toimii jo oikein hyvin, jos koneessa on potkua.

Totta kai jos oikeasti kiinnostaa vain pari Nintendon julkaisemaa yksinpeliä, niin kannattaa sitten hankkia pelitkin fyysisenä, jotta koko sijoitus on mahdollista myydä pois vähäisellä tappiolla jälkeenpäin (jollei niitä kiinnostuksen kohteita ole ilmennyt lisää).
 
Eilen kolahti Origami king postiluukusta ja tarkoitus oli palauttaa peli, mutta kun kotio asti tuli suoraan eikä lähipostiin, niin kokeiluunhan se meni. Nyt on 10-15h takana ja ehdottomasti parasta paper marioo mitä koskaan pelannut. Peli tarjoaa koko ajan jotain uutta ja yllättävää, sekä pelimaailma kaikilta osa-alueilta parempi kun vaikka thousand year door. Taistelusysteemi ja se että ei kerry levelit olivat alkuun niitä asioita mitkä kauhistutti, mutta tämä uusi systeemi toimii ainakin omasta mielestä paremmin kun aikasemmissa paper marioissa. Toisin kuin kahdessa ensimmäisessä paper mariossa, niin tässä voi huoletta yrittää välttää taistelut (rupesi itsellä olemaan aikaisemmissa osissa pakkopullaa), koska expaa ei kerry (kolikoita tulee taisteluista ja niille on kyllä paljon käyttöä). Ja tuo että ei ole leveleitä, estää sen mikä kävi thousand year doorin kanssa, eli hahmosta tuli liian vahva ja peli alkoi tuntumaan sen takia aivan liian helpolta ja tylsältä. Tähän mennessä peli on itselle 9 arvoinen, mutta katsotaan miten mielipide on muuttunut pelin läpäisyn jälkeen.
 


dynaaminen 720p dockina tai käsikonsolina. Ei täydellinen portti mutta ei huonoinkaan.
 
Switch Lite alkanut kiinnostamaan paljon. Onko noi analogitikut millaset tuossa että pystyykö niillä pelaamaan esim Doomia mukavasti?
Tismalleen samat kun normiswitchissä jos sitä oot päässy kokeilemaan. Omasta mielestä Lite on vähän kömpelö laite, siinä on samat tatit kun orkkiksessakin, eli se driftausongelma on mahdollinen niilläkin. Ohjaimia ei tietenkään voi vaihtaa, niin oot vähän niinku kusessa siinä vaiheessa kun tatit alkaa elää omaa elämäänsä. Toki takuussa tollaset ongelmat hoituu, mutta sit taas on tallennuksien siirtäminen kysymyksenä. Onnistuu toki maksullisella Switch Online-jäsenyydellä, mutta itelle toi Liten hommaaminen kuulostaa vähän siltä et ennemmin investoi sen 100€ enemmän ihan vaan sen takia et sais ne irrotettavat ohjaimet. Toki voi sit sillä normiswitchillä telkkarinkin kautta pelata jos haluaa.
 
Tismalleen samat kun normiswitchissä jos sitä oot päässy kokeilemaan. Omasta mielestä Lite on vähän kömpelö laite, siinä on samat tatit kun orkkiksessakin, eli se driftausongelma on mahdollinen niilläkin. Ohjaimia ei tietenkään voi vaihtaa, niin oot vähän niinku kusessa siinä vaiheessa kun tatit alkaa elää omaa elämäänsä. Toki takuussa tollaset ongelmat hoituu, mutta sit taas on tallennuksien siirtäminen kysymyksenä. Onnistuu toki maksullisella Switch Online-jäsenyydellä, mutta itelle toi Liten hommaaminen kuulostaa vähän siltä et ennemmin investoi sen 100€ enemmän ihan vaan sen takia et sais ne irrotettavat ohjaimet. Toki voi sit sillä normiswitchillä telkkarinkin kautta pelata jos haluaa.

Olen koskenut moiseen ja paskaltaham se tuntui, mutta käytännön kokemusta ei ole ja sillä kysyinkin.

Ei tuo FPS yhteensopivuus mikään kynnyskysymys ole, mutta olishan se ihan kiva jos pelaaminen onnistuisi edes jokseenkin järkevällä tavalla.
 
1595874144896.png

Hori split pad prot ollut jo julkkarista lähtien switchissäni. Ei ole joyconeja ikävä.
 
Olen koskenut moiseen ja paskaltaham se tuntui, mutta käytännön kokemusta ei ole ja sillä kysyinkin.

Ei tuo FPS yhteensopivuus mikään kynnyskysymys ole, mutta olishan se ihan kiva jos pelaaminen onnistuisi edes jokseenkin järkevällä tavalla.

Juuri 1st-person-tähtäilyyn Switchillä on erinomainen ratkaisu, nimittäin gyro-ohjaus. Tatin ja gyron käyttäminen toisiaan täydentävästi on parhaimmillaan jopa melko lähellä hiiriohjauksen tarkkuutta, tai ainakin ihan eri planeetalta kuin perus tattiohjaus yksinään.

Toki handheldinä (mitä Switch Lite aina on) se ei ehkä ole ihan niin luontevaa kuin irto-ohjaimella eri näytössä, mutta silti toimii niinkin hyvin kun siihen on tottunut.
 
Nää ois muuten hyvät mutta rumble ja gyro häviää joista ei voi luopua. Onneksi itsellä on erilliset kahvat kanssa niin ergonimia ei ole ongelma ja ei häviä ominaisuudet.
IMO en tykkää käyttää gyroa handheldissä. Näytön kääntely vaikeuttaa tähtäystä. Dock peluussa taas gyro on hyvä.
Tietty HD rumblen menetys kanssa, sillä sekin tietyissä peleissä on ihan kiva.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
258 176
Viestejä
4 488 685
Jäsenet
74 164
Uusin jäsen
wesseli

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom